HAVEL, Jiří a Kateřina VLČKOVÁ. Rozvíjení profesních dovedností učitelů (předběžné výzkumné sdělení). In Cesty demokracie vo výchove a vdelávaní VIII. 1. vyd. Bratislava: PdF UK v Bratislavě, 2004, s. 231-237. ISBN 80-969146-0-X.
TRNA, Josef. Dovednost diagnostikovat a ovlivňovat žákovskou prekoncepci učiva. In Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2002, s. 257-270. ISBN 80-7315-035-2.
FILOVÁ, Hana. Intervence cvičných učitelů v procesu vytváření pedagogických dovedností studentů učitelství primární školy. In Spolupráca univerzity a škol (Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie "Cvičný učitel"). Banská Bystrica: Pedagogická fakulty Univerzity Mateja Bela a Vzdelávacia nadácia Jana Husa, 2002, s. 151-160. ISBN 80-8055-638-5.
HAVEL, Jiří. Pohled na roli fakultních cvičných učitelů při rozvíjení profesních dovedností studentů. In Spolupráca univerzity a škôl. Banská Bystrica: PedF UMB v Banské Bystrici, 2002, s. 161-166. ISBN 80-8055-638-5.