MAZÁČOVÁ, Pavlína. Předsedkyně programové rady konference IX. Národní seminář informačního vzdělávání. Konference Národní seminář informačního vzdělávání, 2020 - 2021.
MAZÁČOVÁ, Pavlína a Marija ŠUPICOVÁ. Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, roč. 4, č. 2, s. 95-112. ISSN 2533-7882.
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty. In Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8.
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools. In Conference Ruditatis antidotum Eruditio est, 22nd – 24th May 2019, Martin. 2019.
VÍT, Michal a Zdenko REGULI. The role of combatives teaching in physical education. Online. 1. elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 128 s. Knihy. ISBN 978-80-210-7920-5.
CHOVANEC, Jan. Courting the Digital Generation: Reflections on IATEFL 2009. 1. vyd. Ostrava: MSSUA/MSATE (Moravskoslezské sdružení učitelů angličtiny), 2010, 3 s. Newsletter. ISSN 1213-4376.
STODOLA, Jiří. Kooperace knihovnických a speciálně pedagogických metod při budování knihoven pro zrakově postižené. In Sborník příspěvků a anotací přednášek X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami : Olomouc, 4. a 5. března 2009. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, s. 1-8. ISBN 978-80-244-2492-7.
SEKOT, Aleš. Patologie v kontextu konzumní společnosti. Universitas1802-3384. Brno: Masarykova univerzita, 2009, roč. 42, č. 1, s. 76-77. ISSN 1211-3387.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Aktuální otázky pregraduální přípravy studentů učitelství chemie na vysokých školách v České republice. Brno: UO, 2006, 14 s. ISBN 80-7231-139-5.
STÖRMER, Norbert a Věra VOJTOVÁ. Interventionen. 1.vyd. Berlín: Frank & Timme GmbH, Berlin, 2006, 234 s. European Inclusion Studies. ISBN 978-3-86596-035-1.
STÖRMER, Norbert a Věra VOJTOVÁ. Interventions. 1.vyd. Berlín: Frank & Timme GmbH, Berlin, 2006, 234 s. European Inclusion Studies, 1. vyd. ISBN 3-86596-035-9.
SEKOT, Aleš. Jůva; V. Dětské muzeum - edukační fenomén pro 21. století. Pedagogická orientace. PRAHA: Pedagogická orientace, 2006, roč. 2006, 1211-4669, s. 121-123.
VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS a David JOHNSTONE. Pädagogische Wurzeln der Inklusion. 1. vydání. Berlín: Frank & Timme GmbH, 2006, 266 s. European Inclusion Studies, 1. vyd. ISBN 978-3-86596-038-2.
VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS a David JOHNSTONE. Pedagogical Roots to Inclusion. 1. vyd. Berlin: Frank & Timme GmbH, 2006, 266 s. European Inclusion Studies. ISBN 3-86596-038-3.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Pojetí a cíle vzdělávání podle RVP ZV, klíčové kompetence. Žilina: Katedra pedagogiky, psychologie a sociálnych vied FPV ŽU, Žilinská univerzita, 2006, 11 s. ISBN 1336-5126.
TICHÁ, Jana. Rožnovský rektor Josef Rund také ve sbírkách Valašského muzea. In Museum vivum. Rožnov pod Radhoštěm: Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm, 2006, s. 256-263. ISBN 978-80-239-8984-7.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Podpora profesního rozvoje studentů přírodovědných předmětů v průběhu jejich pregraduální přípravy. Brno: Katedra pedagogiky PdF MU a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2005, 14 s. ISBN 80-210-3884-5.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Zkušenosti fakultního cvičného učitele při vedení praxí vysokoškolských studentů. Brno: Katedra pedagogiky PdF MU a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2004, 14 s. ISBN 80-210-3378-9.
GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7.
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Formy práce s talentovanými studenty gymnázia ve výuce chemie. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska, 2002, 17 s. ISBN 80-72310-90-9.
ŠIMONÍK, Oldřich. Složka učitelské přípravy ve studijních programech učitelství pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Dílčí výzkumná zpráva o řešení projektu Podpora práce učitelů. Praha: MŠMT, 2001, 33 s.
JŮVA, Vladimír. Helmwart Hierdeis, Theo Hug (Hrsg.). Taschebuch der Pädagogik. Pedagogická orientace. Brno: Pedagogická společnost, 1998, roč. 1998, č. 2, s. s. 100-102, 3 s. ISSN 1211-4669.
SEDLÁČEK, Marek. K problému vyučování moderní populární hudbě ve škole. In Cesty k tvořivé škole. 1. vyd. Brno: PdF MU, 1998, s. 500-503. ISBN 80-210-1938-7.
JŮVA, Vladimír. Tendence německé pedagogiky ve druhé polovině 20. století. Pedagogická orientace. Brno, 1997, roč. 1997, č. 3, s. s. 14-24, 11 s. ISSN 1211-4669.
SEDLÁČEK, Marek. Pedagogická činnost L. Janáčka na brněnské varhanické škole. In Dějiny hudební výchovy (osobnosti, instituce, koncepce). 1. vyd. Ostrava: AHUV TC, 1996, s. 31-34. ISBN 80-85780-72-0.
JŮVA, Vladimír. K 50. výročí tragické smrti Adolfa Reichweina. Pedagogika. Praha: UK Praha - Pedagogická fakulta, 1994, roč. 1994, č. 3, s. 289-292. ISSN 3330-3815.
JŮVA, Vladimír a Mojmír STOJAN. Obecná pedagogika a dějiny pedagogiky pro DPS. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 72 s. ISBN 80-210-0856-3.
SOUČEK, Václav. 2. Contextualizing competency-based schooling. Perth, Western Australia: University of Western Australia, 1992, 5 s. The Australian Journal of Teacher Education.