Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2008

    1. JANÍK, Tomáš. K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu. In HAVEL, Jiří, Oldřich ŠIMONÍK a Jan (eds). ŠŤÁVA. Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD, 2008, s. 26-32. ISBN 978-80-7392-052-4.
      Název česky: K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu
      Název anglicky: An Integration of subject matter and didactical component of teacher education: towards model based on pedagogical content knowledge
      RIV/00216224:14410/08:00025098 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: teacher education; pedagogical content knowledge; subject matter
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 18. 12. 2008 19:34.
    2. JANÍK, Tomáš. K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice. In NOVOTNÁ, Jitka (ed.). Škola v dialogu kultury, pedagogiky a společnosti. Liberec: FP TUL, 2008, s. 39-58. ISBN 978-80-7372-414-6.
      Název česky: K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice
      Název anglicky: Problems underlying curriculum research and development in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/08:00025092 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: content; curriculum; curriculum development; curricular reform; curriculum research; learning; subject matter; teaching
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 17. 12. 2008 21:17.
    3. JANÍK, Tomáš. K vybraným aspektům didaktických znalostí obsahu u učitelů fyziky. In FRANIOK, Petr a Dana (eds). KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 199-204, 5 s. ISBN 978-80-210-4752-5.
      Název česky: K vybraným aspektům didaktických znalostí obsahu u učitelů fyziky
      Název anglicky: Selected aspects of pedagogical content knowledge of physics teacher
      RIV/00216224:14410/08:00025093 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: pedagogical content knowledge; curriculum; teacher; teacher education; subject matter; physics teaching
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 17. 12. 2008 21:30.
    4. FUCHS, Kamil. Sociální ekonomie - směr nebo přístup. Acta Academica Karviniensia. Karviná: OPF SU, 2008, roč. 2008, č. 2, s. 30-39, 9 s. ISSN 1212-415X.
      Název anglicky: Social economics - the direction of or access
      RIV/00216224:14560/08:00025280 Článek v odborném periodiku. Ekonomie. čeština. Česká republika.
      Fuchs, Kamil (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Social economics; subject matter; institutions; normative economics;
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Kamil Fuchs, CSc., učo 1109. Změněno: 9. 3. 2009 13:27.
    5. JANÍK, Tomáš a Petr KNECHT. Transformace, artikulace a reprezentace vzdělávacího obsahu v učebnicích: k roli didaktických znalostí obsahu autora učebnice. In KNECHT, Petr a Tomáš JANÍK. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 95-105. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4.
      Název česky: Transformace, artikulace a reprezentace vzdělávacího obsahu v učebnicích: k roli didaktických znalostí obsahu autora učebnice
      Název anglicky: Transforming, articulating and representing subject matter: pedagogical content knowledge of the textbook author
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: subject matter; pedagogical content knowledge; textbooks; textbooks authors; textbook research
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 27. 3. 2009 12:04.

    2007

    1. JANÍK, Tomáš. Obsah vzdělávání a/nebo učivo? In MUŽÍK, Vladislav a Vladimír SÜSS. Tělesná výchova a zdraví pro 21. století: myšlenky, které by měly usměrňovat tvorbu školních vzdělávacích programů. Brno: MU, 2007, s. 52-55. ISBN 978-80-210-4258-2.
      Název česky: Obsah vzdělávání a/nebo učivo?
      Název anglicky: Content and/or subject matter?
      RIV/00216224:14410/07:00020219 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: content; subject matter; subject matter didactic
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 20. 9. 2007 15:38.

    2006

    1. JANÍK, Tomáš a Petr NAJVAR. Zkoumání procesů vyučování a učení prostřednictvím videostudie. In Orbis Scholae. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2006, s. 111-126. ISBN 80-7290-278-4.
      Název česky: Zkoumání procesů vyučování a učení prostřednictvím videostudie
      Název anglicky: Videobased research of teaching and learning
      RIV/00216224:14410/06:00018030 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Najvar, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: categorical system; learning; subject matter; video study; teaching; instruction
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 18. 3. 2019 17:31.

    1996

    1. FILOVÁ, Hana. Didaktická analýza učiva. In Praktikum didaktických dovedností. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, s. 32-40. Studijní text. ISBN 80-210-1365-6.
      Název anglicky: Analysis of teaching matter
      RIV/00216224:14410/96:00030237 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Filová, Hana (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: educional technology; subject matter; analysis of matter; curriculum

      Změnila: PhDr. Hana Filová, Ph.D., učo 2134. Změněno: 27. 5. 2009 16:29.
Zobrazeno: 8. 6. 2024 07:52