Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2009

    1. JANÍKOVÁ, Marcela, Kateřina VLČKOVÁ, Pavel DOULÍK, Martin CHVÁL, Tomáš JANÍK, Patrícia JELEMENSKÁ, Josef MAŇÁK, Karel STARÝ a Jiří ŠKODA. Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 180 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-180-5.
      Název anglicky: Research on teaching: research fields, approaches and methods
      RIV/00216224:14510/09:00035513 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janíková, Marcela (203 Česká republika, garant) -- Vlčková, Kateřina (203 Česká republika) -- Doulík, Pavel (203 Česká republika) -- Chvál, Martin (203 Česká republika) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika) -- Jelemenská, Patrícia (703 Slovensko) -- Maňák, Josef (203 Česká republika) -- Starý, Karel (203 Česká republika) -- Škoda, Jiří (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: research on instruction; education; research on teaching; research on instructional effectiveness and quality; classroom interaction and communication; teaching methods; learning strategies; pupil s conceptions; model of educational reconstruction
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 26. 5. 2009 17:44.

    2008

    1. TAUŠOVÁ, Kristýna. Die Entwicklung der Lernkompetenz im Deutschunterricht. In Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Brno: PdF MU, 2008, s. 62-67. ISBN 978-80-210-4764-8.
      Název česky: Rozvoj kompetence k učení ve výuce německého jazyka
      Název anglicky: Development of Learning Competence
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Learning competence; learning strategies; german learning
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Kristýna Taušová, učo 105118. Změněno: 2. 2. 2009 11:46.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina. Interindividuální rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu). In SVATOŠ, Tomáš a Daniela VRABCOVÁ. 16. konference ČAPV. 2008. ISBN 978-80-7041-958-8.
      Název anglicky: Interindividual differencies in using FLLS (research report)
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: learning strategies; research
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 23. 1. 2009 18:59.
    3. KOHOUTEK, Rudolf. Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2008, roč. 3/2008, č. 3, s. 3-22, 21 s. ISSN 1211-4669.
      Název anglicky: Cognitive development of children and education.
      RIV/00216224:14410/08:00026736 Článek v odborném periodiku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Rudolf (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: children; stages of cognitive development; cognitive styles; learning styles; learning strategies
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc., učo 33385. Změněno: 11. 3. 2012 20:39.

    2007

    1. VLČKOVÁ, Kateřina. Assessing the use of foreign language learning strategies and their effectiveness at the upper secondary comprehensive schools in the Czech Republic. In EARLI Conference 28.8. až 1.9.2007, Developing Potentials for Learning. 1. vyd. Budapest, Hungary: University of Szeged, Eötvös Loránd University, Hungarian Academy of Science, 2007, s. 264-264, 4 s. ISBN 978-963-482-837-2.
      URL
      Název česky: Evaluace používání strategií učení cizímu jazyku a jeich efektivity na gymnáziích v ČR (zpráva z výzkumu)
      RIV/00216224:14410/07:00021826 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Maďarsko.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Learning strategies; second language acquisition; secondary schools
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 9. 6. 2008 17:55.
    2. SOBĚSLAVSKÁ, Vendula. STRATEGIE OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V CIZÍCH JAZYCÍCH - PROJEKT DISERTAČNÍ PRÁCE. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Sborník příspěvků z V. ročníku studentské vědecké konference konané dne 13. prosince 2007. 1. díl. Olomouc: Votobia, 2007, s. 72 - 76, 6 s. ISBN 978-80-7220-306-2.
      Název česky: STRATEGIE OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V CIZÍCH JAZYCÍCH - PROJEKT DISERTAČNÍ PRÁCE
      Název anglicky: VOCABULARY LEARNING STRATEGIES IN FOREIGN LANGUAGES
      RIV/00216224:14410/07:00033184 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Soběslavská, Vendula (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: vocabulary learning strategies; learning strategies; foreign languages; language acquisition; individual differences; learning
      Druh sborníku: předkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. et Mgr. Vendula Soběslavská, učo 14843. Změněno: 3. 2. 2013 23:21.
    3. VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. 1. vyd. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie, 2007, s. 1-13. ISBN 978-80-7040-991-6.
      Název anglicky: Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.
      RIV/00216224:14410/07:00022316 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Foreign language; learning strategies; upper secondary comprehensive school; school grade; study achievement; multinomial logistic regression; models
      Druh sborníku: předkonferenční sborník

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 2. 6. 2009 16:46.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina. Umí se žáci na konci základního vzdělávání učit cizí jazyk? Evaluace kompetence k učení ve vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace. Komenský. Brno: PdF MU, 2007, roč. 131, č. 3, s. 4 -8. ISSN 0323-0449.
      Full text, full-texty publikovaných článků ke strategiím učení cizímu jazyku
      Název anglicky: Can the pupils at the end of compulsory education learn foreign language? Assessment of the competency to learning in the subject area of (foreign) language and language communication
      RIV/00216224:14410/07:00021965 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: foreign language; second language; learning; inidvidual differencies; learning strategies; assessment; compulsory education; key competence; lower secondary education
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 9. 3. 2007 15:58.

    2006

    1. VLČKOVÁ, Kateřina. Evaluace strategií učení v osvojeném kurikulu vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace na konci základního vzdělávání (zpráva z výzkumu). In MAŇÁK, Josef a Tomáš JANÍK. Problémy kurikula základní školy. 1. vyd. Brno: MU, 2006, s. 140-147. ISBN 80-210-4125-0.
      URL
      Název anglicky: Assesment of foreign language learning strategies at the end of compulsory education in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/06:00018129 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: foreign language; learning strategies; assessment; compulsory education
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 17. 5. 2007 17:18.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Herbstbilder der Stadt Brünn - projekt kreativního psaní pro posílení autonomního učení. In Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 203-211. ISBN 80-210-4164-1.
      Název česky: Herbstbilder der Stadt Brünn - projekt kreativního psaní pro posílení autonomního učení
      Název anglicky: Herbstbilder der Stadt Brünn - project of creative writing supporting self-regulated learning
      RIV/00216224:14410/06:00016152 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: creativity;creative writing;self-regulated learning;learning strategies;german training
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 5. 6. 2009 12:00.
    3. MELICHÁRKOVÁ, Kateřina. Sociální strategie učení ve výuce cizího jazyka. In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 182-188, 8 s. ISBN 80-210-4164-1.
      Název česky: Sociální strategie učení ve výuce cizího jazyka.
      Název anglicky: Social Strategies in the Foreign Language Teaching.
      RIV/00216224:14410/06:00016176 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Melichárková, Kateřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: learning strategies; social strategies; foreign language teaching
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 19. 12. 2006 22:31.
    4. TÝČOVÁ, Kateřina. Učební styly a strategie při výuce cizích jazyků. In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 189-199. ISBN 80-210-4164-1.
      Název česky: Učební styly a strategie při výuce cizích jazyků.
      Název anglicky: Learning Styles and Strategies in tForeign Language Studying.
      RIV/00216224:14410/06:00016178 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Týčová, Kateřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: learning styles; learning strategies; foreign language studying
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 19. 12. 2006 22:44.
    5. KOHOUTEK, Rudolf. Vyučovací styly učitele a učební styly žáků. In Problémy kurikula základní školy. první. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2006, s. 99-111, 12 s. ISBN 80-210-4125-0.
      Název anglicky: Teaching styles and learning strategies
      RIV/00216224:14410/06:00015957 Stať ve sborníku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Kohoutek, Rudolf (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teaching styles; learning styles; learning strategies; learning techniques

      Změnil: prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc., učo 33385. Změněno: 2. 4. 2015 14:47.

    2005

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. Anmerkungen zu aktuellen Themen mit Aufgaben zum Selbststudium. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 86 s. x1. ISBN 80-210-3782-2.
      Název česky: Didaktika němčiny jako cizího jazyka. Aktuální témata a úlohy k samostudiu.
      Název anglicky: Methodology of German as Foreign Language. Modern Topics with Tasks for Self-regulated Learning.
      RIV/00216224:14410/05:00012690 Odborná kniha. Jazykověda. němčina. Česká republika.
      Janíková, Věra (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: methodology of learning and teaching of foreign languages; target language; learning strategies; autonomy in learning and teaching of foreign language; innovative method; vocabulary; intercultural learning and teaching

      Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 2. 6. 2009 08:36.
    2. JANÍK, Tomáš. Nkolik poznámek k autoregulovanému uení. In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. Brno: MU, 2005, s. 7-16. ISBN 80-210-3919-1.
      Název česky: Několik poznámek k autoregulovanému učení
      Název anglicky: Remarks on self-regulated learning
      RIV/00216224:14410/05:00013295 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: self-regulated learning; learning strategies; metacognition; PISA

      Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 15. 5. 2007 17:52.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Sociální a afektivní strategie učení a výuka němčiny u žáků se specifickými poruchami učení. In Bartoňová, M. (ed.) Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: MSD, 2005, s. 115-124. ISBN 80-86633-38-1.
      Název česky: Sociální a afektivní strategie učení a výuka němčiny u žáků se specifickými poruchami učení
      Název anglicky: Social and affective learning strategies and teaching of German to children with specific learning difficulties
      RIV/00216224:14410/05:00012864 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janíková, Věra (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: learning strategies; teaching foreign languages; children with specific learning difficulties

      Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 20. 3. 2006 15:05.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina. Strategie učení. Co o nich víme? 1. vyd. Brno: MU, 2005, 43 s. Školní vzdělávací programy.
      URL
      Název anglicky: Learning strategies. What we know about strategies?
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: learning strategies

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 29. 10. 2008 15:35.
    5. JANÍKOVÁ, Věra. Učební strategie jako jedna z cest k autonomnímu učení se cizím jazykům. In Autonimie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2005, s. 41-52. x1. ISBN 80-210-3919-1.
      Název česky: Učební strategie jako jedna z cest k autonomnímu učení se cizím jazykům
      Název anglicky: Learning strategies as a Way to Autonomy in Foreign Language Learning
      RIV/00216224:14410/05:00013112 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janíková, Věra (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: learning strategies; foreign language learning and teaching; self-regulated learning

      Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 2. 6. 2009 08:28.

    2003

    1. VLČKOVÁ, Kateřina. Používání nepřímých strategií učení v učení cizím jazykům u gymnaziálních studentů. In Študentské fórum, VI. ročník (Zborník príspevkov zo stretnutia študentov doktorandského štúdia, konaného 16. a 17. decembra 2002). Bratislava: PdF UK, 2003, s. 25-29. ISBN 80-88868-84-X.
      Název anglicky: Use of indirect learning strategies in the proces of learning foreign languages by students at the upper secondary comprehensive schools
      RIV/00216224:14410/03:00011332 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vlčková, Kateřina (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: learning strategies; foreign language acquisition; metacognitive; social and affective learning strategies

      Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 10. 2. 2005 14:01.
Zobrazeno: 22. 5. 2024 14:18