ŠTEFL, Vladimír and Juliusz DOMAŃSKI. Prawa Keplera w nauczaniu fizyki (Kepler s laws in physical teaching). Fizyka w Szkole. Warszawa: EDU PRESS, 2009, vol. 55, No 3, p. 37-40. ISSN 0426-3383.
TRNA, Josef. Diagnostika profesních dovedností učitele a státní závěrečná zkouška z fyziky. (Diagnostics of Teachers Skills and State Physics Examenation.). In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. 1st ed. Brno: Paido, 2000, p. 195-198. ISBN 80-85931-87-7.
TRNA, Josef. Motivační účinek fyzikálních učebních pomůcek. (Motivational Effects of Instructional Teaching Physics.). In Fyzikální učební pomůcky, jejich tvorba a užití. Plzeň: Pedagogická fakulta ZčU, 1995, p. 57-60. ISBN 80-7043-187-3.
TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Diagnostika ve výuce fyziky a motivace žáka. (Diagnostics in Teaching Physics and Motivation of a Pupil.). In Pedagogická diagnostika´93. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 1994, p. 115-117. ISBN 80-7042-074-X.
TRNA, Josef. Problémová úloha jako jeden ze zdrojů motivace žáka ve výuce fyziky. (A Problem Task as One of Sources of Motivation of a Pupil in Teaching Physics.). In Fyzika a didaktika fyziky 1. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 1994, p. 81-91. ISBN 80-210-0860-1.
TRNA, Josef. Perspektivy výuky fyziky a problém motivace. (Perspectives of Teaching Physics and Motivation.). Pedagogická orientace. 1992, roč.2, No 5, p. 67-71. ISSN 1211-4669.