Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2009

    1. JANÍK, Tomáš. K možnostem rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu (Ways of developing teachers pedagogical content knowledge). In JANÍK, Tomáš a kol. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009, p. 9-16. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-247-2429-4.
    2. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Michaela DVOŘÁKOVÁ, Alena HOŠPESOVÁ, Marcela JANÍKOVÁ, Ulrich KATTMANN, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Nataša MAZÁČOVÁ, Hana LUKÁŠOVÁ, Jan SLAVÍK, Naďa STEHLÍKOVÁ, Vlastimil ŠVEC and Marie TICHÁ. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů (Developing teachers pedagogical content knowledge). 1st ed. Brno: Paido, 2009, 148 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-176-8.
    3. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Petr KNECHT and Petr NAJVAR. Video jako prostředek rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu (Video as a tool for developing teachers´ pedagogical content knowledge). In JANÍK, Tomáš. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009, p. 83-96. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-247-2429-4.
    4. JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Zur Entwicklung des fachdidaktischen Wissens in der LehrerInnenbildung: Möglichkeiten und Grenzen nach dem Bologna-Prozess (On the Development of Pedagogical Content Knowledge: Possibilities and Limits after Bologna Declaration). In PÄDAGOGISCHE HOCHSCHULE WIEN (ED.). Neue Architekturen im europäischen Hochschulraum - New Architectures In The European Higher Education Area. 1st ed. Wien: LIT Verlag, 2009, p. 169-173. ISBN 978-3-643-50024-3.

    2008

    1. JANÍK, Tomáš. K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu (An Integration of subject matter and didactical component of teacher education: towards model based on pedagogical content knowledge). In HAVEL, Jiří, Oldřich ŠIMONÍK and Jan (eds). ŠŤÁVA. Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD, 2008, p. 26-32. ISBN 978-80-7392-052-4.
    2. JANÍK, Tomáš. K vybraným aspektům didaktických znalostí obsahu u učitelů fyziky (Selected aspects of pedagogical content knowledge of physics teacher). In FRANIOK, Petr and Dana (eds). KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 199-204, 5 pp. ISBN 978-80-210-4752-5.
    3. JANÍK, Tomáš a kol. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (Methodological issues of research into pedagogical content knowledge). Brno: Paido, 2008, 145 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 10. ISBN 978-80-7315-165-2.
    4. JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Transformace, artikulace a reprezentace vzdělávacího obsahu v učebnicích: k roli didaktických znalostí obsahu autora učebnice (Transforming, articulating and representing subject matter: pedagogical content knowledge of the textbook author). In KNECHT, Petr and Tomáš JANÍK. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 95-105. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4.
    5. JANÍK, Tomáš. Zkoumání didaktických znalostí obsahu: vybrané přístupy, metody a techniky (Research on pedagogical content knowledge: approaches, methods and techniques). In JANÍK, Tomáš a kol. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido, 2008, p. 25-35. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 10. ISBN 978-80-7315-165-2.

    2007

    1. JANÍK, Tomáš. Co rozumět termínem "pedagogical content knowledge"? (What is pedagogical content knowledge?). In JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Padio, 2007, p. 23-39. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    2. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Jan SLAVÍK and Josef TRNA. Dynamická povaha učitelových didaktických znalostí obsahu: případová (video)studie z výuky fyziky na 2. stupni základní školy (The Dynamic Nature of Pedagogical Content Knowledge: Video Case Study from Physics Instruction at the Czech Lower Secondary School). In JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido, 2007, p. 99-113. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    3. JANÍK, Tomáš and Jan SLAVÍK. Fakty a fenomény v průniku didaktické teorie, výzkumu a praxe vzdělávání (Facts and Phenomena on the Interface of Didactic Theory, Research and Educational Practice). Pedagogika. 2007, vol. 57, No 3, p. 263-274. ISSN 0031-3815.
    4. ŠVEC, Vlastimil. Implicitní charakter didaktických znalostí obsahu a jejich utváření (The implicit nature of pedagogical content knowledge and its development). In JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Padio, 2007, p. 91-97. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    5. TRNA, Josef. PCK a didaktika fyziky (PCK and Didactics of Physics). Acta Didactica. Nitra (Slovensko): Fakulta prírodných vied, UKF Nitra, 2007, vol. 2007, No 2, p. 53-60. ISSN 1337-0073.
    6. TRNA, Josef. PCK a didaktika fyziky (PCK and Didactics of Physics). In 50let didaktiky fyziky v ČR. Olomouc: JČMF, Pedagogická fakulta MU, Přírodovědecká fakulta UP, 2007, p. 27-34. ISBN 978-80-244-1786-8.
    7. JANÍK, Tomáš. Pedagogical content knowledge a/nebo oborová didaktika? (Pedagogical content knowledge and/or subject matter didactic?). In MUŽÍK, Vladislav and Vladimír SÜSS. Tělesná výchova a zdraví pro 21. století: myšlenky, které by měly usměrňovat tvorbu školních vzdělávacích programů. Brno: MU, 2007, p. 42-47. ISBN 978-80-210-4258-2.
    8. JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? (Pedagogical content knowledge or didaktická znalost obsahu?). Brno: Paido, 2007, 124 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    9. JANÍK, Tomáš. Pedagogical content knowledge v oborově didaktickém a kurikulárním výzkumu (Pedagogical content knowledge in subject didactic and curricular research). In JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido, 2007, p. 41-52, 11 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    10. JANÍK, Tomáš and Jan SLAVÍK. Vztah obor a vyučovací předmět jako metodologický problém (The relationship discipline and school subject as methodological problem). Orbis scholae. 2007, vol. 2, No 1, p. 54-66. ISSN 1802-4637.

    2006

    1. JANÍK, Tomáš. Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy (Pedagogical content knowledge as key concept in curricular reform). 2006.
    2. JANÍK, Tomáš. Pädagogisches Wissen als Basis von Lehrerkompetenz (Teachers knowledge as base of teaching competence). In JANÍKOVÁ, Věra and Hans Ulrich (Hrsg.) GRUNDER. Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen: Kompetenzen – Standards – Module. Hohengehren: Schneider Verlag, 2006, p. 57-62. ISBN 978-3-8340-0285-3.
    3. JANÍK, Tomáš and Marcela MIKOVÁ. The Dynamic Nature of Pedagogical Content Knowledge: Video Case Study from Physics Instruction at the Czech Lower Secondary School. Geneva: University of Geneva, 2006. European conference on educational research.
    4. JANÍK, Tomáš. Učebnice a teorie konceptuální změny (Textbooks and conceptual change theory). In MAŇÁK, Josef and Dušan KLAPKO. Učebnice pod lupou. Brno: Paido, 2006, p. 33-44. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-124-3.

    2005

    1. JANÍK, Tomáš. Zamyšlení nad obsahem školního vzdělávání (Thinking about the content of school education). In MAŇÁK, Josef and Tomáš JANÍK. Orientace české základní školy. Brno: MU, 2005, p. 218-233. ISBN 80-210-3870-5.

    2004

    1. JANÍK, Tomáš. Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů (The Importance of Shulmans Theory of Pedagogical Knowledge for Subject Didacticans and for the education of Teacher). Pedagogika. 2004, vol. 54, No 3, p. 243-250. ISSN 0031-3815.
Display details
Displayed: 6/9/2024 14:21