Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2020

    1. RIAD, Abanoub, Yi HUANG, Liping ZHENG and Steriani ELAVSKY. COVID-19 Induced Anxiety and Protective Behaviors During COVID-19 Outbreak: Scale Development and Validation. MedRxiv - The Preprint Server for Health Sciences. Yale, BMJ, and Cold Spring Harbor Lab., 2020. Available from: https://dx.doi.org/10.1101/2020.05.05.20050419.

    2008

    1. REKTOROVÁ, Irena, Marek BALÁŽ, Jindra SVÁTOVÁ, Kateřina ZÁRUBOVÁ, Igor HONIG, Vladimír DOSTÁL, Silvie SEDLÁČKOVÁ, Igor NESTRAŠIL, Jiří MASTÍK, Martin BAREŠ, Jana VELÍSKOVÁ and Ladislav DUŠEK. Effects of ropinirole on nonmotor symptoms of early and advanced Parkinson disease: a prospective multicentre study. Clinical Neuropharmacology. 2008, vol. 31, No 5, p. 261-266. ISSN 0362-5664.
    2. VRŠKOVÁ, Dagmar. Endocannabinoid system involvement in drug addiction, depression and neurotic disorders. Scripta medica. Brno: Lékařská fakulta MU Brno, 2008, vol. 81, No 1, p. 47-52. ISSN 1211-3395.
    3. PACHOLÍK, Viktor and Marie BLAHUTKOVÁ. Pohyb jako fenomén moderního zivotního stylu handicapovaných - Halliwickova metoda plavání (Movement as a Phenomenon of Modern Life Style of the Handicapped - The Halliwick Concept). In Optimální působení tělesné zátěže. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta, 2008, 6 pp. ISBN 978-80-7041-994-6.

    2007

    1. ŠLAIS, Karel, Leoš LANDA and Alexandra ŠULCOVÁ. Animální modely úzkostných poruch (Animal models of anxiety disorders). Psychiatrie. Praha: Tigis, 2007, vol. 11, Suppl. 2, p. 86-87. ISSN 1212-6845.
    2. STRÁNSKÝ, Zdeněk and Elena SPEVÁKOVÁ. Psychoterapia úzkostných stavov - kazuistika (Psychoterapy of anxiety states). In Annales Psychologici. 2007th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 105-111, 6 pp. ISBN 978-80-210-4383-1.
    3. ŠULCOVÁ, Alexandra and Jana PISTOVČÁKOVÁ. Role of cannabinoid CB1 receptor inhibition in regulation of anxiety and depression related behaviours in mice. In Programme and Abstracts, 9th International Neuroscience Winter Conference. Soledne, Austria: Medical University Innsbruck, 2007, p. 66.
    4. BAROUN, Khader and Alexandra ŠULCOVÁ. THE IMPACT OF GENDER, ANXIETY, AND DEPRESSION ON PERFORMANCE ON PURSUIT ROTOR. Social Behavior and Personality. New Zealand: Society for personality Research, 2007, vol. 35, No 5, p. 615-625. ISSN 0301-2212.
    5. VRŠKOVÁ, Dagmar. Úloha endokanabinoidního systému a jeho exogenní modulace v animálních modelech u látkových závislostí, deprese, anxiety a agresivity (The role of endocannabinoid system and its exogenous modulation in animal models of drug dependence, depression, anxiety and aggressivity). Alkoholizmus a drogové závislosti (Protialkoholický obzor). Bratislava: Obzor, 2007, vol. 42, No 4, p. 227-234. ISSN 0862-0350.
    6. PACHOLÍK, Viktor. Výzkum vlivu Halliwickovy metody plavání na odstranění anxiozity z vodního prostředí u dětí a mládeže (Investigation of the Impact of the Halliwick Method on Elimination of Anxiety In a Water Environment). In Kinantropologické aspekty v psychologii a sportu. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií, 2007, p. 75 - 79. ISBN 978-80-210-4318-3.

    2006

    1. STRÁNSKÁ, Zdenka. Issues of learning styles and academic achievement at pupils prone to test-anxiety and test-anxious pupils. In Psychology & Health (Norman, P. (Ed.)). Abstracts Book. 20th Annual Conference of the European Health Psychology Society: Social Change and New Challenges for Health Psychology. Routledge Taylor & Francis Group, Volume 21, Supplem. 1, p. 146. 2006. ISSN 0887-0446.
    2. STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁ. Problémy sociální adaptace žáků základních škol (Issues of Social Adaptation at Primary School Pupils). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV pořádané Katedrou pedagogiky Fakulty pedagogické ZČU v Plzni ve dnech 5.-7.9. 2006 [CD-ROM]. 1st ed. Plzeň: ZČU v Plzni, 2006, p. 23-30, 7 pp. ISBN 80-7043-483-X.
    3. STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁ. Problémy sociální adaptace žáků základních škol (Issues of Social Adaptation at Primary School Pupils). In Kocurová, M. (Ed.): Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník anotací 14. konference ČAPV pořádané Katedrou pedagogiky Fakulty pedagogické ZČU v Plzni ve dnech 5.-7.9. 2006. 1st ed. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, p. 33-33. ISBN 80-7043-483-X.
    4. ŠULCOVÁ, Alexandra. Serotonin in animal models of stress and anxiety. In Collegium Internationale neuropsychopharmacologicum }CINO, Final Program and Book of Abstracts. Tartu, Estonia: University of Tartu, Estonia, 2006, p. 74.

    2005

    1. ŠLAIS, Karel, Leoš LANDA and Alexandra ŠULCOVÁ. Extáze zvyšuje plachost a snižuje agresivitu v sociálních interakcích myší (MDMA increases timidity and decreases agressivity in social interactions in mice). Československá fyziologie. Praha: Tigis, 2005, vol. 54, No 4, p. 212-213. ISSN 1210-6313.
    2. STRÁNSKÁ, Zdenka. Learning styles and anxiety. In Abstracts. 26th International Conference of the Stress and Anxiety Research Society. Halle (Saale), Germany: Stress and Anxiety Research Society (STAR), 2005, p. 89. 2005.
    3. ŽOURKOVÁ, Alexandra and Jana NOVOTNÁ. Vliv trazodonu na sexuální funkce (The effect of trazodone on sexual function). Psychiatrie- časopis pro moderní psychiatrii. Praha: TIGIS, 2005, vol. 9, suppl.1, p. 55-56. ISSN 1211-7579.

    2003

    1. POLEDŇOVÁ, Ivana and Jarmila ZOBAČOVÁ. Anxiety and fear of school children. In Sborník Učitelé a zdraví. 1st ed. Brno: nakladatelství Pavel Křepela, 2003, p. 313-326, 13 pp. ISBN 80-86669-02-5.
    2. KABELKA, Ladislav. Dealing the depression. Update. Brno: Medica publishing and consulting s.r.o., 2003, 2003/4, No 10, p. 21-22, 50 pp. ISSN 1213-4856.
    3. POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ and Hana VÍZDALOVÁ. Školní úspěšnost - některé souvislosti s dětskou úzkostí (School achievement - a connection with anxiety of children). In Zborník príspevkov "Psychologické dni" Trenčín, 17. - 19. 9. 2003: Práca a jej kontexty Ed.: Ivan Sarmány Schuller. 1st ed. Bratislava: Stimul, 2003, p. 368-373. ISBN 80-88982-75-8.
    4. POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ and Jarmila ZOBAČOVÁ. Úzkost jako indikátor psychické zátěže školních dětí (The anxiety as a indicator of stress of school children). In Psychologické dny 2002 "Kořeny a vykořenění". Ed. Daniel Heller, Irena Sobotková, Jaroslav Šturma. 1st ed. Olomouc: Psychologický ústav AV ČR ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností a Katedrou psychologie FF UP v Olomouci, 2003, p. 286-291. ISBN 80-86174-05-0.

    2002

    1. POLEDŇOVÁ, Ivana and Pavel RAJMIC. Dětská úzkost - analýza vybraných aspektů u osmiletých dětí. (The anxiety of children). In Utváření a vývoj osobnosti. Psychologické, sociální a pedagogické aspekty. Brno: Barrister and Principal - studio, 2002, p. 99-111. ISBN 80-85947-83-8.
    2. NOVÁKOVÁ, Jana, Jana VINKLEROVÁ and Alexandra ŠULCOVÁ. Involvement of the 5-HT1A receptor subtype in regulation of anxiety-like and aggressive behaviour in mice. In Programme and abstracts of the Conference: NEUROSCIENCE IN THE THIRD MILLENIUM (X. International Congress of the Czech and Slovak Society). Častá, Slovak Republic: Czech and Slovak Neurochemical Society, 2002, p. 61.
    3. POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ and Jarmila ZOBAČOVÁ. Úzkost jako indikátor psychické zátěže školních dětí (The anxiety as a indicator of stress of school children). 1st ed. Olomouc: Psychologický ústav AV ČR ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností a katedrou psychologie FF UP v Olomouci, 2002. Psychologické dny 2002 "Kořeny a vykořenění". ISBN 80-86174-05-0.
    4. ŠPORCROVÁ, Ivona, Zita BARTOŠÍKOVÁ and Jana BALHAROVÁ. Úzkostnost a specifické poruchy v učení (Anxiousness and specific learning disorders). Psychológia a patopsychológia. Bratislava (SR), 2002, vol. 37, No 1, p. 26-35. ISSN 0555-5574.

    2000

    1. BIČÍKOVÁ, Marie, Jaroslava TALLOVÁ, Martin HILL, Zuzana KRAUSOVÁ and Richard HAMPL. Serum concentrations of some neuroactive steroids in women suffering from mixed anxiety -depressive disorder (of some neuroactive steroids in women suffering from mixed anxiety -depressive disorder). Neurochemical Research. New York: Kluwer Academic /Plenum Publ/, 2000, vol. 25, No 12, p. 1623-1627. ISSN 0364-3190.
Display details
Displayed: 1/11/2024 14:54