Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2009

    1. JANÍKOVÁ, Marcela, Kateřina VLČKOVÁ, Pavel DOULÍK, Martin CHVÁL, Tomáš JANÍK, Patrícia JELEMENSKÁ, Josef MAŇÁK, Karel STARÝ and Jiří ŠKODA. Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (Research on teaching: research fields, approaches and methods). 1st ed. Brno: Paido, 2009, 180 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-180-5.

    2008

    1. TAUŠOVÁ, Kristýna. Die Entwicklung der Lernkompetenz im Deutschunterricht (Development of Learning Competence). In Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Brno: PdF MU, 2008, p. 62-67. ISBN 978-80-210-4764-8.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina. Interindividuální rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu). (Interindividual differencies in using FLLS (research report)). In SVATOŠ, Tomáš and Daniela VRABCOVÁ. 16. konference ČAPV. 2008. ISBN 978-80-7041-958-8.
    3. KOHOUTEK, Rudolf. Kognitivní vývoj dětí a školní vzdělávání. (Cognitive development of children and education.). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2008, 3/2008, č. 3, p. 3-22, 21 pp. ISSN 1211-4669.

    2007

    1. VLČKOVÁ, Kateřina. Assessing the use of foreign language learning strategies and their effectiveness at the upper secondary comprehensive schools in the Czech Republic. In EARLI Conference 28.8. až 1.9.2007, Developing Potentials for Learning. 1st ed. Budapest, Hungary: University of Szeged, Eötvös Loránd University, Hungarian Academy of Science, 2007, p. 264-264, 4 pp. ISBN 978-963-482-837-2.
    2. SOBĚSLAVSKÁ, Vendula. STRATEGIE OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V CIZÍCH JAZYCÍCH - PROJEKT DISERTAČNÍ PRÁCE (VOCABULARY LEARNING STRATEGIES IN FOREIGN LANGUAGES). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Sborník příspěvků z V. ročníku studentské vědecké konference konané dne 13. prosince 2007. 1. díl. Olomouc: Votobia, 2007, p. 72 - 76, 6 pp. ISBN 978-80-7220-306-2.
    3. VLČKOVÁ, Kateřina. Testování modelu vysvětlujícího známku z cizího jazyka pomocí strategií učení: multinomiální logistická regrese (Testing Model: Foreign Language Learning Strategies Explaining the Academic Achievement: Multinomial Logistic Regression Approach.). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník z XV. konference ČAPV. 1st ed. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, katedra pedagogiky a psychologie, 2007, p. 1-13. ISBN 978-80-7040-991-6.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina. Umí se žáci na konci základního vzdělávání učit cizí jazyk? Evaluace kompetence k učení ve vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace (Can the pupils at the end of compulsory education learn foreign language? Assessment of the competency to learning in the subject area of (foreign) language and language communication). Komenský. Brno: PdF MU, 2007, vol. 131, No 3, p. 4 -8. ISSN 0323-0449.

    2006

    1. VLČKOVÁ, Kateřina. Evaluace strategií učení v osvojeném kurikulu vzdělávací oblasti (cizí) jazyk a jazyková komunikace na konci základního vzdělávání (zpráva z výzkumu) (Assesment of foreign language learning strategies at the end of compulsory education in the Czech Republic). In MAŇÁK, Josef and Tomáš JANÍK. Problémy kurikula základní školy. 1st ed. Brno: MU, 2006, p. 140-147. ISBN 80-210-4125-0.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Herbstbilder der Stadt Brünn - projekt kreativního psaní pro posílení autonomního učení (Herbstbilder der Stadt Brünn - project of creative writing supporting self-regulated learning). In Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 203-211. ISBN 80-210-4164-1.
    3. MELICHÁRKOVÁ, Kateřina. Sociální strategie učení ve výuce cizího jazyka. (Social Strategies in the Foreign Language Teaching.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 182-188, 8 pp. ISBN 80-210-4164-1.
    4. TÝČOVÁ, Kateřina. Učební styly a strategie při výuce cizích jazyků. (Learning Styles and Strategies in tForeign Language Studying.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 189-199. ISBN 80-210-4164-1.
    5. KOHOUTEK, Rudolf. Vyučovací styly učitele a učební styly žáků (Teaching styles and learning strategies). In Problémy kurikula základní školy. první. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2006, p. 99-111, 12 pp. ISBN 80-210-4125-0.

    2005

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. Anmerkungen zu aktuellen Themen mit Aufgaben zum Selbststudium. (Methodology of German as Foreign Language. Modern Topics with Tasks for Self-regulated Learning.). Brno: Masarykova univerzita, 2005, 86 pp. x1. ISBN 80-210-3782-2.
    2. JANÍK, Tomáš. Nkolik poznámek k autoregulovanému uení (Remarks on self-regulated learning). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. Brno: MU, 2005, p. 7-16. ISBN 80-210-3919-1.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Sociální a afektivní strategie učení a výuka němčiny u žáků se specifickými poruchami učení (Social and affective learning strategies and teaching of German to children with specific learning difficulties). In Bartoňová, M. (ed.) Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1st ed. Brno: MSD, 2005, p. 115-124. ISBN 80-86633-38-1.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina. Strategie učení. Co o nich víme? (Learning strategies. What we know about strategies?). 1st ed. Brno: MU, 2005, 43 pp. Školní vzdělávací programy.
    5. JANÍKOVÁ, Věra. Učební strategie jako jedna z cest k autonomnímu učení se cizím jazykům (Learning strategies as a Way to Autonomy in Foreign Language Learning). In Autonimie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1st ed. Brno: PdF MU, 2005, p. 41-52. x1. ISBN 80-210-3919-1.

    2003

    1. VLČKOVÁ, Kateřina. Používání nepřímých strategií učení v učení cizím jazykům u gymnaziálních studentů (Use of indirect learning strategies in the proces of learning foreign languages by students at the upper secondary comprehensive schools). In Študentské fórum, VI. ročník (Zborník príspevkov zo stretnutia študentov doktorandského štúdia, konaného 16. a 17. decembra 2002). Bratislava: PdF UK, 2003, p. 25-29. ISBN 80-88868-84-X.
Display details
Displayed: 4/11/2024 04:40