Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2019

    1. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva and Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně (English Autonomously: language learning in the classroom and (mostly) out of it). In 9. ročník Open space konference o e-learningu IS MU. 2019.
    2. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva and Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. Fostering Autonomous Learning: English Across Disciplines. In CLIL: methodological Concept to effectively Support Key Professional Competencies Using Foreign Language. 2019.

    2008

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung. (Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research.). In Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. 1st ed. München: LINCOM, 2008, p. 413-424. Sprachen. ISBN 978-3-89586-261-8.

    2007

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní cizojazyčná třída a učebnice podporující autonomii. (Autonomous Foreign Language Class and Textbooks Supporting Autonomy.). In KÁŇA, Tomáš and Hana PELOUŠKOVÁ. Německý jazyk a literatura ve výzkumu a výuce. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 81-92, 13 pp. Sborník prací PdF, svazek 206. ISBN 978-80-210-4324-4.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Das Sprachenportfolio als Instrument für Evaluation der fremdsprachlichen kommunikativen Kompetenz (European Language Portfolio as a Instrument for the Assessment of the Languages Competences). In JANÍKOVÁ, Věra, Pavla BENEŠOVÁ and Jan BUDŇÁK. Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 28-38. ISBN 978-80-210-4469-2.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Sozialformen und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht (Forschunsgsbericht). (Class Arrangement and Learner Autonomy in Foreign Language Teaching (Research Report).). In Germanistik an tschechischen Universitätetn. 1st ed. Hradec Králové/Ostrava: Ostravská univerzita, 2007, p. 247-257. ISBN 978-80-7368-327-6.
    4. JANÍKOVÁ, Věra. Učebnice cizích jazyků a autonomní učení. (Foreign Language Textbooks and Autonomous Learning). Cizí jazyky. Plzeň: Fraus, 2007, vol. 50, No 4, p. 130-134, 4 pp. ISSN 1210-0811.
    5. JANÍKOVÁ, Věra. Wie die Fremdsprachenlerner ihre Mitverantworung am eigenen Sprachenlernen wahrnehmen. (How Learners Perceive their Share of Responsibility on their own Acquisition of the Language.). In Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 42-50. ISBN 978-80-210-4462-3.

    2006

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Učení na stanovištích a výuka cizích jazyků (Learning on the Standing Stations and Foreign Language Teaching). 2006th ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2006. x.

    2005

    1. BRYCHOVÁ, Alice and Roland WAGNER. Kompetente Selbstevaluierung als Lernstrategie autonomer Lerner (Competent Self-Evaluation as Strategy Used by Autonomous Learners). In Brünner Hefte für Germanistik. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005, p. 43-63. ISBN 80-210-3882-9.
Display details
Displayed: 14/6/2024 06:43