Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2022

    1. SMETANA, Matěj, Eva NOVÁKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej DVOŘÁK and Ondřej VORÁČ. Video moduly pro rozvoj matematicky nadaných žáků prvních tříd (Video modules for the development of mathematically gifted first-grade students). Masarykova univerzita, 2022.

    2009

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka, Marie BUDÍKOVÁ and Helena KOUTKOVÁ. Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žáků a k jejich vzdělávání (Contact with giftedness as one of important factor influencing attitude of parents and teachers toward gifted pupils). Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2009, LVIV, No 1, p. 38-53, 15 pp. ISSN 0031-3815.

    2008

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka and Jana ČIHOUNKOVÁ. Diagnostics of Czech intellectually gifted children with dyslexia via WISC-III method. In From giftedness in childhood to successfull intelligence in adulthood. Praha: The center of giftedness, 2008, p. 108-119. ISBN 978-80-7387-172-7.
    2. MUDRÁK, Jiří and Šárka PORTEŠOVÁ. Stabilní a proměnlivé faktory nadání: přehled některých determinant ontogeneze mimořádného výkonu (Stable and Changeable factors of giftedness:overview of some determinants of high achievements of development). Československá psychologie. Praha: Academia, 2008, LII, No 1, p. 32-46, 16 pp. ISSN 0009-062X.

    2007

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka and Lenka ŠAMÁNKOVÁ. Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU) (Identification of gifted children (gifted with learning disabilities)). In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. BRNO: MSD, s.r.o., 2007, p. 214 - 221, 7 pp. ISBN 978-80-7392-004-3.
    2. PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti se specifickými vývojovými poruchami učení ve školním kontextu problém nebo výzva pro učitele? (Gifted children with learning disabilities in school context problems or chalenge for teachers?). Pedagogika. Praha: UK Pedagogická fakulta, 2007, LVII, No 1, p. 47-57, 10 pp. ISSN 0031-3815.

    2006

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka. Sociální vztahy a adaptace rozumově nadaných (Social realtions and adaptation of gifted). In Vztahy v dopívání. Macek, P., Lacinová, L. (Eds.). Brno: Nakladatelství Barrister & Principal, 2006, p. 127-143, 16 pp. Barrister & Principal. ISBN 80-7364-034-1.

    2005

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka. Čeho se nadané děti boji (What are the gifted afraid of?). In Specifiká vývinu a realizácia potenciálu nadaných dětí. Bratislava. Bratislava: Asklepios, 2005, p. 77-80. ISBN 80-7167-087-1.
    2. PORTEŠOVÁ, Šárka. Nadaní jako předmět výzkumu a vzdělávání na MU Brno (Giftedness - research and education at Masaryk university). 128.klinicko-psychologický den, přednáška. 2005.
    3. PORTEŠOVÁ, Šárka. Poznávací charakteristiky rozumově nadaných předškoláků (Cognitive abilities of intellectualy gifted children). In Problémové dítě a hra. Praha: Nakladatelství Raabe, 2005, p. 20 - 35, 15 pp. ISBN 80-86307-15-8.
    4. PORTEŠOVÁ, Šárka. Rozumově nadané děti mladšího školního věku a jejich sociální a emoční adaptace (Intellectually gifted children and their social and emotional adaptation). Přednáška na konferenci -Vývoj a utváření osobnosti v soc. a etn. kontextech. 2005.
    5. PORTEŠOVÁ, Šárka. S jakymi socialnimi a emocionálnimi problémy nadaných dětí se můžeme setkat v poradenské praxi? (What types of social and emotional problems of gifted could we face in councelling process?). Zpravodaj Institutu pedagogicko-psychologického poradenství. Praha: Institut pedagogicko-psychologického por, 2005, vol. 2005, No 41, p. 4-11. ISSN 1214-7230.
    6. PORTEŠOVÁ, Šárka. Sociální a emocionální problémy rozumově nadaných dětí (Social and emotional problems of gifted children). In Problémové dítě a hra. Praha: Raabe, 2005, p. 1-21. B 1.7. ISBN 80-86307-15-8.

    2004

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka. Centrum rozvoje nadaných dětí, internetové stránky (Center for the development of gifted children). 2004th ed. Brno, MU, 2004.
    2. PORTEŠOVÁ, Šárka. Jak správně identifikovat nadané dítě? (How to identify gifted children?). přednáška. 2004th ed. Brno: Brno, 2004. PPP, Brno.
    3. PORTEŠOVÁ, Šárka. Možnosti práce s nadanými dětmi ve škole (Possible educational approaches to teaching gifted children at school). Učitelské listy. 2004, vol. 2004, 26.8.2004, p. 1-2. ISSN 1210-6313.
    4. PORTEŠOVÁ, Šárka. Nadané děti s poruchou učení (Gifted children with learning disability). přednáška. 2004: ČMPS, 2004. 123. klinicko-psychologický den.
    5. PORTEŠOVÁ, Šárka. Některé problémy nadaných dětí a dospívajících (Some problems of gifted children and adolescents). 2004th ed. Seč: IPPP, 2004. Zpravodaj IPPP.

    2003

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka. Co by měli učitelé a psychologové vědět o nadaných dětech? (What teachers and psychologists should know about gifted children?). Přednáška na MŠMT. 2003.

    2002

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka. Identifikace a predikce úspěšnosti nadaných a talentovaných jedinců (Identification and prediction of success in gifted and talented students). Brno: Masarykova universita, 2002, 8 pp. Annales psychologici,P6. ISBN 80-210-2020-2.
    2. PORTEŠOVÁ, Šárka. Perfekcionismus v americkém pojetí (Perfectionism in American view). Perfectionism in american view. Československá psychologie. Praha: Nakladatelství AV ČR, 2002, vol. 46, No 2, p. 150-157, 7 pp. ISSN 0009-062X.

    2001

    1. PARKER, Wayne and Šárka PORTEŠOVÁ. Perfectionism in Mathematically Gifted and Typical Czech Students. Journal for the Education of the Gifted. American Psychological Foundation, 2001, winter, vol.25, 10 pp.
Display details
Displayed: 4/11/2024 03:12