Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications
  1. BENDOVÁ, Alena. Angličtina pro ekonomy. 1996, 1997. Brno: Masarykova univerzita, 107 pp. ISBN 80-210-1504-7.

2014

  1. WALLETZKÝ, Leonard. Service Oriented Marketing Mix and Its usage. In ICERI2014: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION. Spain: IATED, 2014, p. 3855-3864. ISBN 978-84-617-2484-0.

2008

  1. SUCHÁNEK, Petr, Radoslav ŠKAPA, Ondřej ČÁSTEK, Michael DOLEŽAL, Eva ŠVANDOVÁ, Alena KLAPALOVÁ, Lenka JATERKOVÁ, Petr VALOUCH and Eva ŠTĚPÁNKOVÁ. Business Management in the Czech Republic. 2nd ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 133 pp. Skripta ESF MU, 2. ISBN 978-80-210-4662-7.
  2. OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA. Expanding the Borderless Frontier: International Website Brand Strategies in the New EU Member States. In F. Costa Pereira, J. Veríssimo & P. Neijens (Eds.), New Trends in Advertising Research. 1st ed. Lisbon: Silabo Publishers, 2008, p. 357-370. 1. ISBN 978-972-618-493-5.
  3. ŘEZÁČ, František and Miroslava ŠIKULOVÁ. Marketing v pojišťovnictví (Marketing in insurance). 1.vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 90 pp. ISBN 978-80-210-4538-5.
  4. FIŠEROVÁ, Veronika and Naděžda JOHANISOVÁ. Podpora prodeje regionálních produktů - koncept kryté tržnice v Brně (Marketing of regional products - possibilities of establishing a covered marketplace in Brno). In DRESLEROVÁ, Jaromíra. Venkovská krajina 2008. Sborník z 6 ročníku mezinárodní mezioborové konference, konané 23.25.května 2008 Hostětíně, Bílé Karpaty. Kostelec nad Čenými lesy: Česká společnost pro krajinnou ekologii, regionální organizace CZ-IALE, 2008, p. 13-17. ISBN 978-80-87154-19-9.
  5. TOMÁŠKOVÁ, Eva. Rozvoj vztahů se stakeholdery u malých a středních podniků (Development Felationships with Stakeholders at Small and Medium Enterprises). In Hradecké ekonomické dny 2008. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, 2008, 12 pp. ISBN 978-80-7041-202-2.
  6. KLÍMOVÁ, Viktorie. Společenské výdaje firem: Solidarita nebo marketing? (Social expenditures of firms: Solidarity or marketing?). In Podnikateľské modely sociálnej ekonomiky. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2008, p. 1-4, 500 pp. ISBN 978-80-8083-663-4.
  7. OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA. Understanding Brand Web Site Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic. In Bandyopadhyay, S. (ed.), Contemporary Research in E-Branding. 1st ed. Hershey, New York (US): Idea Group Reference, 2008, p. 193-215. 1. ISBN 978-1-59904-813-0.
  8. OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA. Understanding Brand Web Site Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic. In Raisinghani, Mahesh S. (ed.), Handbook of Research on Global Information Technology Management. Hershey, New York (US): Idea Group Reference, 2008, p. 99-117. 1. ISBN 978-1-59904-875-8.
  9. TOMÁŠKOVÁ, Eva. Způsoby propagace u SME (Ways of promotion at SME). In Sborník RaVŠ. Brno: Rašínova vysoká škola, 2008, 11 pp. ISBN 978-80-87001-14-1.

2007

  1. OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA. Global website positioning in Poland and the Czech Republic: Preliminary findings. In Peter Nijens (ed.), Proceedings of the 6th International Conference on Research in Advertising. 1st ed. Lisabon: Polythecnic Institute Of Lisbon – Escola Superior De Comunicação Social, 2007, p. 50-60, 14 pp. ISBN 80-210-4133-1.
  2. TOMÁŠKOVÁ, Eva. Market Orientation and Business Performance. In Increasing Competitiveness or Regional, National and International Markets Development-New Challenges. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, Ekonomická fakulta, 2007, p. 256-265, 7 pp. ISBN 978-80-248-1457-5.
  3. VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER, Andrea HOLEŠINSKÁ and Petra METELKOVÁ. Marketing cestovního ruchu (Tourism Marketing). 2007th ed. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2007, 134 pp. ISBN 978-80-210-4240-7.
  4. TOMÁŠKOVÁ, Eva and Lucie KAŇOVSKÁ. Marketing Communication of Small and Medium Enterprises. In Economic Theory and Practice Today and Tomorrow II. Zvolen: Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, 2007, p. 41-51, 10 pp. ISBN 978-80-8083-203-2.
  5. TOMÁŠKOVÁ, Eva and Lucie KAŇOVSKÁ. Marketing služeb - trendy v doprovodných službách (Services Marketing - Trends in customer services). Marketing & Komunikace. Praha: Česká marketingová společnost, 2007, XVII., No 3, p. 8-9. ISSN 1211-5622.
  6. ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing ve veřejném sektoru (Marketing in Public Sector). první. Brno: MU, 2007, 201 pp. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926.
  7. JUROVÁ, Michaela. Marketingová strategie a její vliv na výkonnost podniku (The marketing strategy and its influence on enterprise effeciency). In Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské finanční systémy 2007. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 122-131. ISBN 978-80-210-4319-0.
  8. TOMÁŠKOVÁ, Eva, Lucie KAŇOVSKÁ, Vladimír CHALUPSKÝ and Iveta ŠIMBEROVÁ. The Method of Measuring Market Orientation. Economics bulletin. Champaign-Urbana: Univ. of Illinois, 2007, Vol. 28, No 33, p. 700-717. ISSN 1545-2921.

2006

  1. BLAŽEK, Ladislav. A view on the essence of business. Prague economic papers. Praha: Oeconomica, 2006, vol. 2006, No 2, p. 183-184. ISSN 1210-0455.
  2. SUCHÁNEK, Petr and Petra DVOŘÁKOVÁ. Analýza marketingových nástrojů velkých podniků v ČR (An analyse of instruments of marketing in whole enterprises in Czech Republic). In Vývojové tendence podniků II (Svazek II.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2006, p. 547-567. ISBN 80-210-4133-1.
  3. SUCHÁNEK, Petr, Radoslav ŠKAPA, Ondřej ČÁSTEK, Michael DOLEŽAL, Eva KUBÁTOVÁ, Alena KLAPALOVÁ, Martin KRIŠTOF and Petr VALOUCH. Business Management in the Czech Republic. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 90 pp. Skripta ESF MU, 1. ISBN 80-210-4147-1.
  4. SUCHÁNEK, Petr. Čím se liší marketing malých a velkých firem? (The differeces of marketing in small and whole firms). Trend marketing : měsíčník pro marketingový management. Praha: Economia, 2006, vol. 3, No 10, p. 28-30. ISSN 1214-9594.
  5. SKOPAL, Pavel. DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation. Jump Cut. USA, 2006, vol. 48, No 1, p. 1-22. ISSN 0146-5546.
  6. ŠKAPA, Radoslav and Oldřich PEPRLA. Kulturní odlišnosti v elektronických médiích (Cultural differences in electronic media). In Vývojové tendence podniků II (Svazek II.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2006, p. 589-610, 21 pp. ISBN 80-210-4133-1.
  7. KLAPALOVÁ, Alena. Kvalita jako konkurenční výhoda (Quality as competitive advantage). In Obchod, jakost a fince v podnicích - determinanty konkurenceschpnosti IV. první. Praha: Katedra obchodu a financí, Česká zemědělská univerzita, 2006, p. 70-74. ISBN 80-213-1436-2.
  8. BORUTA, Tomáš, Petr RUMPEL and Ondřej SLACH. Mezinárodní konference Inovace v rozvoji obcí, měst a regionů s důrazem na marketingové řízení. 2006.
  9. BLAŽEK, Ladislav. Pohled na podstatu podnikání (Operating company's values). Politická ekonomie. Praha: Oeconomica, 2006, vol. 2006, No 2, p. 274-276. ISSN 0032-3233.
  10. TOMÁŠKOVÁ, Eva and Lucie KAŇOVSKÁ. Trendy v marketingu doprovodných služeb (Trends in Marketing of Customer Services). Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2006, 12 pp. ISBN 80-245-1091-X.

2005

  1. SUCHÁNEK, Petr and Petra DVOŘÁKOVÁ. Analýza marketingových nástrojů v malých a středních podnicích v ČR (An analyse of instruments of marketing in small and medium enterprises). In Vyvojové tendence podniků (Svazek II.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, p. 525-544. ISBN 80-210-3847-0.
  2. DOLEŽALOVÁ, Klára. Public Relations. In MEKON 2005 - Sborník příspěvků ze VII. ročníku mezinárodní konference. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2005, p. 63-66. ISBN 80-248-0846-3.
  3. SUCHÁNEK, Petr and Petra DVOŘÁKOVÁ. Role marketingu v rozvoji malých a středních podniků (The Role of Marketing in a Development of small and medium Enterprises). In Male i średnie przedsiebiorstwa wobec wspólczesnych wyzwań gospodarczych i spolecznych. 1st ed. Katowice: Górnoślaska Wyźsza szkola handlowa im. Wojciecha Korfantego, 2005, p. 54-61. ISBN 83-88402-75-7.
  4. SUCHÁNEK, Petr, Petra DVOŘÁKOVÁ and Jiří ŠPALEK. Využití marketingu v malých a středních podnicích v ČR (Using of the marketing of SME in the Czech Republic). In Teoretické aspekty prierezových ekonomík III. 1st ed. Košice: EU Bratislava PHF Košice, 2005, p. 96-100. ISBN 80-969181-4-1.

2004

  1. STEHLÍK, Antonín. Farben machen Leute (Colour influences customer). Treffpunkt, Cudrefin Schweiz:. Association ACTI-VITA - CCP 40 269727 3, 2004, vol. 2004, No 110, p. 10-11.
  2. SEKOT, Aleš, Marie BLAHUTKOVÁ, Šárka DVOŘÁKOVÁ and Martin SEBERA. Kapitoly ze sportu (Wording on Sports). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 200 pp. ISBN 80-210-3531-5.
  3. FORET, Miroslav, Klára KAŠPAROVÁ, Michael DOLEŽAL and Radoslav ŠKAPA. Marketing. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 166 pp. ISBN 80-210-3500-5.
  4. ŠKAPA, Radoslav. Marketingové využití internetu v malých firmách (Marketing utilization of Internet in small enterprises). In Rozvoj malého a stedního podnikání v zemích východní a stední Evropy. 1st ed. Praha: Nakladatelství Oeconomica, 2004, p. 34-34. ISBN 80-245-0809-5.
  5. KRIŠTOF, Martin. Podpora marketingových aktivit pro české podniky ze strukturálních fondů (Support of Marketing Activities from Structural Funds for Czech Companies). In Ekonomika firiem 2004. 1st ed. Košice: EU v Bratislave, PHF Košice, 2004, p. 557-561. ISBN 80-225-1879-4.
  6. SUCHÁNEK, Petr. Problematika jakosti v malých a středních podnicích (The Issue of a Quality in small and medium Enterprises). In Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti III. 1st ed. Praha: ČZU PEF, 2004, p. 122-125. ISBN 80-213-1162-2.
  7. KRIŠTOF, Martin and Petr SUCHÁNEK. The analysis of marketing mix of Czech companies from selected branches. In Society and consuption: economic-managerial and social-cultural factors. 1st ed. Vilnius: Vilnius university, 2004, p. 54-54. ISBN 9986-19-618-3.
  8. SUCHÁNEK, Petr. Využívání marketingu v malých a středních podnicích (The using of the marketing in small and medium enterprises). In Ekonomika firiem 2004. 1st ed. Košice: EU Bratislava, PHF Košice, 2004, p. 627-630. ISBN 80-225-1879-4.

2003

  1. LUKÁŠOVÁ, Růžena and Tomáš URBÁNEK. Image firmy: Vymezení, význam, interdisciplinární souvislosti (Company Image: Definition, Importance and Interdisciplinary Connections). Psychologie v ekonomické praxi. Praha: Karolinum, 2003, XXXVIII, 1-2, p. 1-10. ISSN 0033-300X.
  2. KLAPALOVÁ, Alena and Antonín STEHLÍK. Internetový marketing (Internet marketing). In Firma a konkurenční prostředí 2003. první. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2003. ISBN 80-7157-695-6.
  3. FORET, Miroslav, Klára KAŠPAROVÁ, Michael DOLEŽAL and Radoslav ŠKAPA. Marketing. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 158 pp.
  4. KLAPALOVÁ, Alena. Marketing v Evropské unii (Marketing in the European Union). první. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 111 pp. ISBN 80-210-3072-0.
  5. SEKOT, aleš. Sport a ekonomie: mezinárodne v Athénách (Sport and economy: At international leven in Athens). Brno: Masarykova univerzita, 2003, vol. 10, 3/2003, p. 12-13. ISSN 1211-6866.

2002

  1. ŠKAPA, Radoslav. ECR - the concept for SME? In Small and medium firm management with computer support. 1st ed. Brno: PF VUT Brno, 2002, p. 26-29. ISBN 80-86510-56-5.
  2. ŠKAPA, Radoslav. ECR: Just-in-time v obchodních firmách (ECR: Just-in-time in retail). In Ekonomika firiem 2002. 1. vydání. Košice: PHF Košice EU v Bratislavě, 2002, p. 419-422. ISBN 80-225-1583-3.
  3. DVOŘÁKOVÁ, Petra. Marketing na internetu - internet jako reklamní médium (Internet Marketing - Internet as a adveritisiment Tool). In Nové trendy rozvoje průmyslu. první. Brno: VUT v Brně, 2002, p. 10. ISBN 80-214-2102-9.
  4. SEKOT, Aleš and Michael DOLEŽAL. Marketing v kostce (The principles of marketing). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2002, 104 pp. ISBN 80-210-2935-8.
  5. SUCHÁNEK, Petr. Marketingový mix v podmínkách podnikatelské praxe ČR (The Marketing's mix in specifications of business practice of Czech republic). In Implementácia marketingových teórií do hospodárskej praxe Slovenskej republiky, Českej republiky a Pol'skej republiky. 1st ed. Košice: Ekonóm, 2002, p. 28-37. 1. ISBN 80-225-1555-8.
  6. SEKOT, Aleš and Michal CHARVÁT. Základy marketingu (Bases of marketing). Brno: PAIDO, 2002, 55 pp. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-019-0.

2001

  1. KOZÁKOVÁ, Simona. Marketing. In REKTOŘÍK, Jaroslav. Organizace neziskového sektoru.Základy ekonomiky, teorie a řízení. První vydání. Praha: Ekopress, 2001, p. 80-88. ISBN 80-86119-41-6.
  2. ŠKAPA, Radoslav. Reprezentativita v kvalitativním výzkumu (The Problem of representativeness in qualitative research). In MendelNet 2001 2.díl. 1. vydáni. Brno: Konvoj, spol s.r.o., 2001, p. 156-159. ISBN 80-7302-024-6.

2000

  1. SEDLÁČEK, Jaroslav and Radim LINKA. Manifestation of globalization in retail of the Czech republik ond their influence over marketing. In Marketing and globalization. Starý Smokovec, 2000, p. 249-254. ISBN 83-911355-6-X.

1999

  1. NĚMEC, Robert. Celý problém má dvě roviny: morální a marketingovou. Novinky.cz. Praha: Seznam - Ivo Lukačovič, 1999, 2. roč., 3.6.1999, 4 pp.
Display details
Displayed: 6/11/2024 01:26