Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2008

    1. BRÜCKMANN, Maja and Tomáš JANÍK. Diagram obsahové struktury vyučovací hodiny: ukázka z výuky fyziky (Diagram of content structure of a lesson: example from physics instruction). In JANÍK, Tomáš a kol. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido, 2008, p. 89-101. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 10. ISBN 978-80-7315-165-2.
    2. VACULOVÁ, Ivana. Dovednosti žáků základní školy ve výuce fyziky: výzkum dovedností a procesu jejich osvojování (The basic school pupils skills in the physics education: The research of the skills and the process their acquirement). Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2008, vol. 2008, No 2, p. 3-21. ISSN 1211-4669.
    3. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR and Veronika NAJVAROVÁ. Ziele und Zielorientierung im Physikunterricht: Einblicke in die Überzeugungen von tschechischen Physiklehrern (Goals and Goal Orientation in Physics Instruction: Look into Physics Teachers Beliefs in the Czech Republic). Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. 2008, vol. 14, No 1, p. 201-217. ISSN 0949-1147.

    2007

    1. JANÍK, Tomáš and Marcela JANÍKOVÁ. Blicke auf Physikunterricht in der Tschechischen Republik: Ausgewählte Ergebnisse der CPV Videostudie Physik (Look into physics teaching in the Czech Republic: selected results of CPV Video Study of Physics). In NORDMEIER, V., A. OBERLÄNDER and H. (Hrsg.) GRÖTZEBAUCH. Didaktik der Physik - Regensburg 2007. Beiträge zur Frühjahrstagung der DPG. Berlin: Lehmanns Media, 2007, p. 1-12. ISBN 3-86541-255-6.
    2. JANÍK, Tomáš. Cílová orientace ve výuce fyziky: exkurz do subjektivních teorií učitelů (Goal orientation in physics instruction: excurcus into teachers subjective theories). Pedagogická orientace. 2007, vol. 18, No 1, p. 12-33, 21 pp. ISSN 1211-4669.
    3. VACULOVÁ, Ivana. Dovednosti žáků základní školy ve výuce fyziky: výzkum dovedností a procesu jejich osvojování. (The Basic School Pupils Skills In The Physics Education: The Research On The Skills And The Process Of Their Acquirement). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Olomouc: VOTOBIA, 2007, p. 379-384. ISBN 978-80-7220-306-2.
    4. JANÍK, Tomáš, Marcela MIKOVÁ and Petr NAJVAR. The Structure of Physics Instruction in the Czech Republic: The research approach and results from CPV video study. In CSAPÓ, Benö and Csaba CSÍKOS. 12th European Conference for Research on Learning and Instruction: Developing Potentials for Learning. Budapest: EARLI, 2007, p. 147-147. ISBN 978-963-482-836-5.
    5. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ and Jana PÍŠOVÁ. Uplatnění didaktických prostředků a médií ve výuce fyziky (se zvláštním zřetelem k učebnicím) (The use of didactical tools and media in physics instruction (with respect to textbooks)). In MAŇÁK, Josef and Petr KNECHT. Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007, p. 82-97. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-148-5.

    2006

    1. JANÍK, Tomáš, Marcela MIKOVÁ, Petr NAJVAR and Veronika NAJVAROVÁ. Příležitosti k učení ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy aneb co ukázala CPV videostudie fyziky? (Opportunities to learn in lower secondary physics instruction; the outcomes of CPV Video study of physics). Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, 2006, vol. 131, No 2, p. 9-16. ISSN 0323-0449.
    2. JANÍK, Tomáš, Marcela MIKOVÁ, Petr NAJVAR and Veronika NAJVAROVÁ. Unterrichtsformen und -phasen im tschechischen Physikunterricht: Design und Ergebnisse der CPV Videostudie Physik (Forms and Phases in Physic Instruciton in the Czech Republic: design and results of CPV Videostudy of Physics). Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. Kiel: IPN an der Universität Kiel, 2006, vol. 12, No 1, p. 219-238. ISSN 0949-1147.

    2005

    1. JANÍK, Tomáš and Marcela MIKOVÁ. Metodologický postup videostudie CPV: analýza realizovaného kurikula ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy. (Mehdology of the Video Study CPV). In Pedagogický výzkum: reflexe společenských potřeb a očekávání? Sborník příspěvků z XIII. Konference ČAPV. Olomouc: PdF UP, 2005, p. 102-106. ISBN 80-244-1079-6.
Display details
Displayed: 8/7/2024 05:37