Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2020

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities (Application perspectives of research into the educational potential of digital humanities). 2020.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu reflektivní praxe učících knihovníků (Application perspectives of research of reflective practice of teaching librarians). 2020.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovnická pedagogika ve výzkumné i aplikační perspektivě (Library pedagogy in research and application perspective). 2020.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Na můstku mezi knihovnou a školou (On the bridge between the library and the school). In IX. Národní seminář informačního vzdělávání, 10.3.2020, Brno. 2020.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Předsedkyně programové rady konference IX. Národní seminář informačního vzdělávání (Chair of the conference program board IX. National seminar of information education). Konference Národní seminář informačního vzdělávání, 2020 - 2021.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marija ŠUPICOVÁ. Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie (Development of information literacy in the educational practice of a primary school applying Montessori pedagogy: a case study). Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, vol. 4, No 2, p. 95-112. ISSN 2533-7882.

    2019

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost jako nástroj podpory demokracie v současné škole : výzkumné horizonty (Information literacy as a tool to support democracy in today´s school : research horizons). In Konference Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11. - 13. 09. 2019, Liberec. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Perspectives of Digital Humanities in Educational Strategies of Libraries and Schools. In Conference Ruditatis antidotum Eruditio est, 22nd – 24th May 2019, Martin. 2019.

    2015

    1. VÍT, Michal and Zdenko REGULI. The role of combatives teaching in physical education. Online. 1. elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 128 pp. Knihy. ISBN 978-80-210-7920-5.

    2010

    1. CHOVANEC, Jan. Courting the Digital Generation: Reflections on IATEFL 2009. 1st ed. Ostrava: MSSUA/MSATE (Moravskoslezské sdružení učitelů angličtiny), 2010, 3 pp. Newsletter. ISSN 1213-4376.
    2. HOFMANN, Eduard and Jiří KOUMAR. Umíme hodnotit žáky a studenty? In XXII sjezd České geografické společnosti. 2010.

    2009

    1. STODOLA, Jiří. Kooperace knihovnických a speciálně pedagogických metod při budování knihoven pro zrakově postižené (A cooperation beetween librarianship and special pedagogy in building of libraries for visually impaired users). In Sborník příspěvků a anotací přednášek X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami : Olomouc, 4. a 5. března 2009. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009, p. 1-8. ISBN 978-80-244-2492-7.
    2. SEKOT, Aleš. Patologie v kontextu konzumní společnosti (Pathology in the conteext of contemporary society). Universitas1802-3384. Brno: Masarykova univerzita, 2009, vol. 42, No 1, p. 76-77. ISSN 1211-3387.

    2007

    1. VAIL, Benjamin. Review of "An Introduction to Sociology" and "Environmental Sociology". UK, 2007.

    2006

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Aktuální otázky pregraduální přípravy studentů učitelství chemie na vysokých školách v České republice. Brno: UO, 2006, 14 pp. ISBN 80-7231-139-5.
    2. STÖRMER, Norbert and Věra VOJTOVÁ. Interventionen (Interventions). 1.vyd. Berlín: Frank & Timme GmbH, Berlin, 2006, 234 pp. European Inclusion Studies. ISBN 978-3-86596-035-1.
    3. STÖRMER, Norbert and Věra VOJTOVÁ. Interventions. 1.vyd. Berlín: Frank & Timme GmbH, Berlin, 2006, 234 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. ISBN 3-86596-035-9.
    4. SEKOT, Aleš. Jůva; V. Dětské muzeum - edukační fenomén pro 21. století. (Jůva; V. Child museums: Educational Phenomenon for 21.st Century). Pedagogická orientace. PRAHA: Pedagogická orientace, 2006, vol. 2006, 1211-4669, p. 121-123.
    5. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Obsahová dimenze kurikula vzdělávání učitelů chemie s přihlédnutím k epistemologickým prvkům. Brno: Portál PdF MU, 2006, 11 pp.
    6. VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pädagogische Wurzeln der Inklusion (Pedagogical Roots to Inclusion). 1. vydání. Berlín: Frank & Timme GmbH, 2006, 266 pp. European Inclusion Studies, 1. vyd. ISBN 978-3-86596-038-2.
    7. VOJTOVÁ, Věra, Wolf BLOEMERS and David JOHNSTONE. Pedagogical Roots to Inclusion. 1st ed. Berlin: Frank & Timme GmbH, 2006, 266 pp. European Inclusion Studies. ISBN 3-86596-038-3.
    8. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Pojetí a cíle vzdělávání podle RVP ZV, klíčové kompetence. Žilina: Katedra pedagogiky, psychologie a sociálnych vied FPV ŽU, Žilinská univerzita, 2006, 11 pp. ISBN 1336-5126.
    9. TICHÁ, Jana. Rožnovský rektor Josef Rund také ve sbírkách Valašského muzea (The Rožnov rector Josef Rund in the Wallachian museum collections). In Museum vivum. Rožnov pod Radhoštěm: Valašské muzeum v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm, 2006, p. 256-263. ISBN 978-80-239-8984-7.

    2005

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Kompetence učitelů chemie pro ZŠ a SŠ, získané v období jejich pregraduální přípravy. Brno, 2005, 12 pp. ISBN 80-85960-92-3.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Podpora profesního rozvoje studentů přírodovědných předmětů v průběhu jejich pregraduální přípravy. Brno: Katedra pedagogiky PdF MU a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2005, 14 pp. ISBN 80-210-3884-5.

    2004

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Práce cvičného učitele při vedení praxí vysokoškolských studentů. Vyškov, 2004, 19 pp. ISBN 80-7231-116-6.
    2. SEKOT (ED.), Sekot, Oborný OBORNÝ, Jůva JŮVA and Leška LEŠKA. Sociální dimenze sportu (Social dimension of sport). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 245 pp. ISBN 80-210-3581-1.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Zkušenosti fakultního cvičného učitele při vedení praxí vysokoškolských studentů. Brno: Katedra pedagogiky PdF MU a Centrum pedagogického výzkumu PdF MU, 2004, 14 pp. ISBN 80-210-3378-9.

    2003

    1. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Algoritmické postupy a programované učení. Vyškov, 2003, 21 pp. ISBN 80-7231-105-0.
    2. GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ and Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1st ed. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 pp. English Texts. ISBN 80-244-0652-7.
    3. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Práce s algoritmy ve výuce chemie. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003, 15 pp. ISBN 80-7042-960-7.
    4. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Práce s talentovanými žáky na gymnáziu – výuka chemie. Brno: Česká pedagogická společnost, 2003, 13 pp. ISBN 1211-4669.

    2002

    1. RYCHNOVSKÝ, Boris, Josef BUDIŠ, Hana HORKÁ, Jaromír KOLEJKA, Vladislav NAVRÁTIL and Eduard HOFMANN. Environmentální výchova (Environmental Education). I. Brno: PdF MU v Brně, 2002. http://www.ped.muni.cz/wgeo.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Formy práce s talentovanými studenty gymnázia ve výuce chemie. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska, 2002, 17 pp. ISBN 80-72310-90-9.

    2001

    1. ŠIMONÍK, Oldřich. Složka učitelské přípravy ve studijních programech učitelství pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Dílčí výzkumná zpráva o řešení projektu Podpora práce učitelů. (Pedagogy, psychology and supervised practice teachnig in Teaching programme of the study branch teachers - contemporary situation in Czech Republic.). Praha: MŠMT, 2001, 33 pp.
    2. ŠKRABÁNKOVÁ, Jana. Výuka chemie u talentovaných žáků. Ostrava: Ostravská univerzita, 2001, 13 pp. ISBN 80-7042-817-1.

    1998

    1. JŮVA, Vladimír. Helmwart Hierdeis, Theo Hug (Hrsg.). Taschebuch der Pädagogik. Pedagogická orientace. Brno: Pedagogická společnost, 1998, vol. 1998, č. 2, p. s. 100-102, 3 pp. ISSN 1211-4669.
    2. SEDLÁČEK, Marek. K problému vyučování moderní populární hudbě ve škole (On the Problem of Teaching Modern Popular Music at School). In Cesty k tvořivé škole. 1st ed. Brno: PdF MU, 1998, p. 500-503. ISBN 80-210-1938-7.

    1997

    1. JŮVA, Vladimír. Brněnská pedagogika mezi dvěma válkami (Pedagogy in Brno between two wars). Universitas. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, vol. 1997, č.2, p. 62. ISSN 1211-3384.
    2. JŮVA, Vladimír. Tendence německé pedagogiky ve druhé polovině 20. století (Trends of German pedagogy in second half of twentieth century). Pedagogická orientace. Brno, 1997, vol. 1997, č. 3, p. s. 14-24, 11 pp. ISSN 1211-4669.

    1996

    1. SEDLÁČEK, Marek. Pedagogická činnost L. Janáčka na brněnské varhanické škole (The Janáček´s Pedagogical Work at the Organ School in Brno). In Dějiny hudební výchovy (osobnosti, instituce, koncepce). 1st ed. Ostrava: AHUV TC, 1996, p. 31-34. ISBN 80-85780-72-0.

    1995

    1. ŠIMONÍK, Oldřich. Teorie v pedagogické praxi - praxe v pedagogické teorii (Theory in pedagogical Practice - Practice in pedagogical Theory). Pedagogika. 1995, XLVI, 1995, No 4, p. 183-185. ISSN 1211-2720.

    1994

    1. JŮVA, Vladimír. K 50. výročí tragické smrti Adolfa Reichweina (Toward quinquagenary grievous death Adolf Reichwein). Pedagogika. Praha: UK Praha - Pedagogická fakulta, 1994, vol. 1994, č. 3, p. 289-292. ISSN 3330-3815.
    2. JŮVA, Vladimír and Mojmír STOJAN. Obecná pedagogika a dějiny pedagogiky pro DPS (General pedagogy and history of education). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 72 s. ISBN 80-210-0856-3.

    1992

    1. SOUČEK, Václav. 2. Contextualizing competency-based schooling. Perth, Western Australia: University of Western Australia, 1992, 5 pp. The Australian Journal of Teacher Education.
Display details
Displayed: 10/11/2024 20:16