Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2018

    1. LEXA, Lukáš. František Stanislav - životopis politika a mikrosonda do jeho života provedená na základě osobního diáře z roku 1937 (František Stanislav - biography of politician and microsonde of his life based on his private diary from the year 1937). In Ivo Vratislavský. Okolo Strážnice. Strážnice: Městské muzeum Strážnice, 2018, p. 71-79.

    2015

    1. ŠEFČÍK, Ondřej. Marii Krčmové k narozeninám (For Marie Krčmová to her birthday). In Linguistica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 125-126. ISSN 1803-7410.

    2010

    1. PÍŠOVÁ, Michaela and Klára KOSTKOVÁ. Agregace kvalitativních studií: meta-studie, meta-syntéza, meta-analýza? (Aggregation of qualitative studies: meta-study, meta-synthesis, meta-analysis?). In XVIII. konference ČAPV Kam směřuje pedagogický výzkum? 2010.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela. Burning Issues in English Language Didactics. In Challenges in Foreign Language Education. vydání první. Bratislava: Z-F Lingua, 2010, p. 99-103, 178 pp. ISBN 978-80-89328-50-5.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. Burning Issues in English Language Didactics. In Palčivé otázky didaktiky anglického jazyka. 2010.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela and Klára KOSTKOVÁ. Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů (Pedagogical content knowledge at the end of pre-service teacher education). In Hledisko kvality v přípravě učitele. Vydání první. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010, p. 123-128. Monografie FPE ZČU. ISBN 978-80-7043-869-5.
    5. PÍŠOVÁ, Michaela. Didaktika cizích jazyků – otázky identity (Foreign language didactics - identity questions). In XVIII. konference ČAPV Kam směřuje současný pedagogický výzkum? 2010.
    6. NAJVAR, Petr, Tomáš JANÍK, Petr KNECHT, Michaela PÍŠOVÁ and Klára KOSTKOVÁ. Looking at Teaching and Learning from a Comparative Perspective. In “The Power of Video Studies” in Investigating Teaching and Learning. 2010.
    7. PÍŠOVÁ, Michaela. MENTORING as a form of on-the-job learning. In Educational Change in the Global Context. 2010.
    8. PÍŠOVÁ, Michaela and Klára KOSTKOVÁ. Notes on foreign language teaching with special attention to giftedness: a case study. In Cizojazyčná výuka a nadaný žák. Foreign Language Teaching and a Gifted and Talented Pupil. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 140-166, 26 pp. ISBN 978-80-210-5375-5.
    9. PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher expertise: key concepts and research methodologies. In Janík, T. Knecht, P. New Pathways in the Professional Development of Teachers. 1st ed. Munster: Lit Verlag, 2010, p. 18-29, 336 pp. ISBN 978-3-643-50153-0.
    10. PÍŠOVÁ, Michaela. Učitel-expert. Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků (Teacher-expert. An overview of research trends and their results). Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2010, LX, 3/4, p. 242-253, 197-368. ISSN 0031-3815.

    2009

    1. PÍŠOVÁ, Michaela. Mentoring: podpora profesního rozvoje učitele. In XVII. ročník celostátní konference ČAPV (s mezinárodní účastí) Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity. 2009.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela and Klára KOSTKOVÁ. Novice Teacher. In Window to the World – 5th International Conference. Oslo University College. 2009.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta (From Academic Discipline to Educational Content: from the story of a teacher-expert). Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Karlovy Univerzity, 2009, LIX, No 2, p. 182-197, 101-226. ISSN 0031-3815.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela and Klára KOSTKOVÁ. Standard of Quality in the Teaching Profession – the Czech Way. In Creative Learning for a Sustainable World. online: www.learningteacher.eu/sites/learningteacher.eu/files/C1_Teacher_Standard_LjubljanaConference09.pdf, 2009.

    2008

    1. PÍŠOVÁ, Michaela. Koncept expertizy v profesi učitele. In Konference ČPDS 2008: Učitel a žák v současné škole. 2008.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela. Příspěvek k diskusi o metodologických problémech diagnostiky didaktické znalosti obsahu. In Metodologické problémy výzkumu a diagnostiky didaktických znalostí obsahu. první. Brno: Paido, 2008, p. 37-50. ISBN 978-80-7315-165-2.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela, Klára KOSTKOVÁ and Karel RÝDL. Teacher Professional Portfolio – Weaving the Story of Professional Development. In 5th International Conference Values, Equality and Learning – Education for ALL, The Learning Teacher Network. Vienna. 2008.
    4. ČERNÁ, Monika, Michaela PÍŠOVÁ, Pavel BREBERA and Klára KOSTKOVÁ. Video Library II – Teaching skills and subskills. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008, DVD.

    2007

    1. PÍŠOVÁ, Michaela and Pavel BREBERA. K procesům utváření didaktických znalostí obsahu v raných fázích učitelské dráhy. In Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu? první. Brno: Paido, 2007, p. 75-90. ISBN 978-80-7315-139-3.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela and Klára KOSTKOVÁ. Podpora profesního rozvoje studentů učitelství v průběhu pedagogické praxe. In Pedagogická prax: súčasnosť a perspektívy. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2007, p. 275-288. ISBN 978-80-8094-145-1.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. Portfolio v profesní přípravě učitele (Portfolio in professional preparation of teachers). první. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, p. 1-132. ISBN 978-80-7395-024-8.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela. Portfolio v profesní přípravě učitele – otazníky, naděje, nebezpečí. In Portfolio v profesní přípravě učitele. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007, p. 39-52. ISBN 978-80-7395-024-8.
    5. BREBERA, Pavel, Michaela PÍŠOVÁ and Karel RÝDL. Teacher as a key agent in creating an effective learning environment. In Continuing Learning Journeys. 4th International Conference on Learning processes, Inclusion and Learning Environments. Eastbourne. 2007.

    2006

    1. PÍŠOVÁ, Michaela and Šárka ČÁŇOVÁ. Development Through Self-Evaluation. In What next? Trends, Traditionen und Entwicklungen in der LehrerInnen-Ausbildung. Trends, Traditions and Developments in Teacher Education. Wien: Verband Wiener Volksbildung, Edition Volkshochschule, 2006, p. 177-200. ISBN 978-3-900799-73-1.
    2. PÍŠOVÁ, Michaela and Pavel BREBERA. Chapter 7:Addressing Professional Competence. In A Vision of European Teaching and Learning. Perspectives on the role of the teacher. první. Karlstadt: City Tryck i Karlstadt, 2006, p. 67-92. ISBN 91-975204-3-8.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. PRO MENTORY projektu KLINICKÝ ROK. Vedení pedagogické praxe (FOR MENTORS in the Clinical Year Project. Teaching practice management). druhé přepracované vydání. Pardubice: Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice, 2006, 77 pp. Monografica. ISBN 80-7194-854-3.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela, Monika ČERNÁ and Pavel BREBERA. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů. In 14. konference ČAPV. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. 2006.
    5. PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher Education for the Schools of Tomorrow. In Teaching Citizenship. Citizenship Education: Europe and the World. London: CiCe Thematic Network project, London Metropolitan University, 2006, p. 113-126. ISBN 1-899764-66-6.

    2005

    1. PÍŠOVÁ, Michaela. Case-studies: connecting the connectors (chair of the session). In English Connections: Showcasing British Council EL Network, Berlin. 2005.
    2. BREBERA, Pavel, Monika ČERNÁ and Michaela PÍŠOVÁ. Chapter 12: Practice in Teacher Training. In Learning for the Future. Dimensions of the New Role of the Teacher. první. Karlstadt: City Tryck i Karlstadt, 2005, p. 135- 143. ISBN 91-975204-2-X.
    3. PÍŠOVÁ, Michaela. K objektivním determinantám profesního učení studentů učitelství. In Sci. Pap. University of Pardubice. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005, p. 171-182. ISBN 80-7194-734-2.
    4. PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora (Clinical year: professional development processes in student teachers and their support). první. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005, 231 pp. Monografica. ISBN 80-7194-744-X.
    5. PÍŠOVÁ, Michaela. Teacher Professional Development. The New Educational Review. Polsko: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2005, Vol. 7, p. 189- 203. ISSN 1732-6729.
    6. ČERNÁ, Monika, Pavel BREBERA and Michaela PÍŠOVÁ. Video Library – Teaching Practice I. první. Pardubice: FHS Univerzita Pardubice, 2005, CD ROM.
    7. PÍŠOVÁ, Michaela. Vzdělávání učitelů pro dnešní školu (Reflektivní projekty v přípravě učitelů). In Škola očami dnešného světa. Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie. Prešov: Metodicko-pedagogické centrum, 2005, p. 336-350. ISBN 80-8045-398-5.
    8. PÍŠOVÁ, Michaela. Vztah teorie a praxe v profesní přípravě učitele. In Proměny pedagogiky. Brno: Konvoj, 2005, p. 300-307. ISBN 80-7290-226-1.
Display details
Displayed: 16/11/2024 12:02