Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2008

    1. KNECHT, Petr and Hana SVATOŇOVÁ. Developing Educational Cartography: Pupils criteria for selecting a school atlas. In Future prospects in Geography. 1st ed. Liverpool: Liverpool University Press, 2008, p. 325-333. ISBN 978-0-9515847-4-3.

    2007

    1. KNECHT, Petr. Could We Designate Some Concepts in Czech Geography Textbooks as Problematic? In Changing Geographies: Innovative Curricula. 1st ed. Oxford: Oxford Brookes University, 2007, p. 138-144. ISBN 0-9539850-7-5.
    2. KNECHT, Petr and Darina FOLTÝNOVÁ. K zamyšlení - geografie maloobchodu (Refletion about retail geography). Biologie, chemie, zeměpis : časopis pro výuku na základních a středních školách. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 2007, vol. 16, No 1, p. 40-43. ISSN 1210-3349.
    3. KNECHT, Petr. Pupils' Criteria for the Verbal Didactical Transformation of Geographical Concepts in Geography textbooks. In Peace, democratization and reconciliation in textbooks and educational media. (Abstracts). 2007.

    2006

    1. KNECHT, Petr. Comparison of selected Czech geography textbooks. In Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru. 1st ed. Nitra: Universita Konstantina filozofa v Nitre, 2006, 2 pp. ISBN 80-8094-058-4.
    2. KNECHT, Petr. Frekvenční pojmová analýza učebnic sociálního zeměpisu pro ZŠ (Frequency concept analysis of Czech secondary school human geography textbooks). In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 150-154, 268 pp. ISBN 80-210-4163-3.
    3. KNECHT, Petr and Martin WEINHÖFER. How do Czech teachers use and assess geography textbooks? In Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru. 1st ed. Nitra: Univerzita Konstantina filozofa v Nitre, 2006, p. 66-76, 10 pp. ISBN 80-8094-058-4.
    4. KNECHT, Petr and Martin WEINHŐFER. Jaká kritéria jsou důležitá pro učitele ŽŠ při výběru učebnic zeměpisu? Výsledky výzkumné sondy provedené na jihomoravských základních školách (According what criteria do teachers select geography textbooks?). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. 1st ed. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, p. 35-51. ISBN 80-7043-483-X.
    5. FOLTÝNOVÁ, Darina. Utility Of a GLOBE Data For Implementation GIS To School. In Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru. Nitra: Universita Konstantina Filozofa v Nitre, 2006, p. 55-120. ISBN 80-8094-058-4.
    6. FOLTÝNOVÁ, Darina. Vliv metakognitivních strategií podporovaných moderními informačními technologiemi na rozvoj dovedností žáků řídit vlastní učení na příkladu zeměpisného učiva (Influence of Metacognition Strategies Supporting of Modern Information Technologies on Development Skills of Pupils to Direct Self-Regulated Learning on Example Geography Curriculum). In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 138-142. ISBN 80-210-4163-3.
    7. FOLTÝNOVÁ, Darina. Využití dat GLOBE pro implementaci GIS do škol (Utilization of GLOBE date for implemetation GIS to school). In Sborník abstraktů referátů z XXI. sjezdu České geografické společnosti. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2006, p. 163-370. ISBN 80-7040-879-0.
Display details
Displayed: 14/11/2024 04:00