Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    2022

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. FRIEDLAENDEROVÁ, Hana, Vít RICHTER a Jiří TRÁVNÍČEK. Covidočtení: co s naším čtenářstvím udělala pandemie (recenze) (FRIEDLAENDEROVÁ, Hana, Vít RICHTER and Jiří TRAVNÍČEK. Covid reading: what the pandemic has done to our readership (book review)). Knihovna - knihovnická revue. -, 2022, vol. 33, No 2, p. 114-116. ISSN 1801-3252.

    2020

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities (Application perspectives of research into the educational potential of digital humanities). 2020.
    2. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu digital humanities (Application perspectives of research into the educational potential of digital humanities). 2020.
    3. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu edukačního potenciálu spolupráce knihoven a škol (Application perspectives of research into the educational potential of cooperation between libraries and schools). 2020.
    4. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aplikační perspektivy výzkumu reflektivní praxe učících knihovníků (Application perspectives of research of reflective practice of teaching librarians). 2020.
    5. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovnická pedagogika ve výzkumné i aplikační perspektivě (Library pedagogy in research and application perspective). 2020.
    6. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Předsedkyně programové rady konference IX. Národní seminář informačního vzdělávání (Chair of the conference program board IX. National seminar of information education). Konference Národní seminář informačního vzdělávání, 2020 - 2021.
    7. MAZÁČOVÁ, Pavlína and Marija ŠUPICOVÁ. Rozvíjení informační gramotnosti v edukační praxi základní školy uplatňující Montessori pedagogiku: případová studie (Development of information literacy in the educational practice of a primary school applying Montessori pedagogy: a case study). Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, vol. 4, No 2, p. 95-112. ISSN 2533-7882.

    2019

    1. MAZÁČOVÁ, Pavlína. Výzkumné perspektivy spolupráce učitelů a učících knihovníků v rozvoji gramotností a kompetencí žáků (Research perspectives of cooperation between teachers and teaching librarians in the development of pupils' literacy and competences). In Přednáškový cyklus na Univerzitě Komenského Bratislava. 2019.

    2017

    1. VOTRADOVCOVÁ, Hana. BEYOND THE REVOLUTION : External actors in Pre- & Post-revolutionary Libya - Review of Current Research. Obrana a strategie. Brno: Univerzita obrany, 2017, vol. 17, No 2, p. 101-115. ISSN 1214-6463. Available from: https://dx.doi.org/10.3849/1802-7199.17.2017.02.099-113.

    2009

    1. KŘEPELKA, Filip. Das Recht zur Forschung mit menschlichen embryonalen Stammzellen und die Debatte darüber in der Tschechischen Republik nach deren Beitritt zur Europäischen Union (Law of Research with Human Embryonic Stem Cells and Debate on it in the Czech Republic since its Admission to the Europan Union). In Joerden J.C., Moos T., Wewetzer Ch. (eds.), Stammzellforschung in Europa. Religiöse, ethische und rechtliche Probleme. Studien zur Ethik in Ostmitteleuropa, Band 13. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2009, p. 159-169, 10 pp. ISBN 978-3-631-59437-7.
    2. REGULI, Zdenko. Dějiny úpolových sportů ve studiu Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity (History of Combat Sports at the Masaryk University, Faculty of Sport Studies). In Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu II. 1st ed. Brno: Paido, 2009, p. 23-27, 63 pp. ISBN 978-80-7315-181-2.
    3. JANÍKOVÁ, Věra (ed.) and Brigitte (ed.) SORGER. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen (Didactics of German as a foreign language and the new challenges). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 225 pp. x1. ISBN 978-80-87192-04-7.
    4. KYLOUŠKOVÁ, Hana. Francouzský jazyk a dramatická výchova na školách JmK (French Language and Drama Education in the South Moravian Region). In Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. 2009.
    5. JANÍKOVÁ, Věra. Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern. (Individualization and learner orientation in foreign language acquisition process in pupils with learning disability.). Beiträge zu Sprache und Sprachen 7. Helsinky: Helsinki University Press, 2009, vol. 7, No 7, p. 425-442. ISSN 1796-0150.
    6. JANÍKOVÁ, Věra. Lehrwerke und Fremdsprachenlernen bei Kindern mit Lernschwierigkeiten. (Language Textbooks and Teaching Foreign Languages to Children with Learning Disabilities.). In Linguistik-Tage in Jena. 2009.
    7. VÍT, Michal and Zdenko REGULI. Multimediální studijní opora pro výuku předmětu Teorie a didaktika úpolů na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity (Multimedia study material for subject Theory and didactics of combatives at the Masaryk University, Faculty of Sport Studies). In Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu II. 1st ed. Brno: Paido, 2009, p. 19-22, 63 pp. ISBN 978-80-7315-181-2.
    8. TŘEŠTÍKOVÁ, Pavla. Rituály ve sportu: vstup do problematiky (Sport rituals: introduction to problems). In Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu II. 1st ed. Brno: Paido, 2009, p. 33-38. ISBN 978-80-7315-181-2.
    9. BAZALOVÁ, Barbora and Lucie PROCHÁZKOVÁ. Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Elementary Education 2007 - 2013. In The First International Congress of Educational Research. 2009. ISBN 978-605-60682-0-1.
    10. ŠÍP, Radim. Úvod (Introduction). In Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu II. 1st ed. Brno: Paido, 2009, p. 7-10. ISBN 978-80-7315-181-2.
    11. ŠÍP, Radim. Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu II (Research and development in social sciences and sport sciences II). In Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu II. 1st ed. Brno: Paido, 2009, 63 pp. ISBN 978-80-7315-181-2.
    12. JŮVA, Vladimír. Výzkum trenérství na Katedře pedagogiky sportu Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity (Research of coaching at Department of sports pedagogy Faculty of sports studies Masaryk University). In Výzkum a rozvoj v sociálních vědách a vědách o sportu II. 1st ed. Brno: Paido, 2009, p. 45-49. ISBN 978-80-7315-181-2.

    2008

    1. TALIÁNOVÁ, Magda. Attitude and Knowledge of Oral Hygiene of Secundary School Students. In ŘEHULKA, Evžen et al. Social and Health Aspects of Health Education. 2008th ed. Brno: MSD, s.r.o, 2008, p. 199-210. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-043-2.
    2. FENYK, Jaroslav. člen - Vedecká rada - BVŠP (member - Scientific Board - Bratislava School of Law). Scientific Board - Bratislava School of Law, 2008.
    3. JANÍK, Tomáš. Člen Rady pro výzkum a vývoj na PdF MU (Member of Council of Research and Development on the Faculty of Education of Masaryk University). Rada pro výzkum a vývoj na PdF MU, 2008.
    4. JANÍKOVÁ, Věra. Die Lehrer- und Schülerrolle im Kontext der Förderung von Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. Ergebnisse einer Pilotforschung. (Role of Teacher and Pupil within the Encouragement of Autonomous Learning Foreign Language Teaching. Results of a Application Research.). In Beiträge zu Sprache und Sprachen 6. 1st ed. München: LINCOM, 2008, p. 413-424. Sprachen. ISBN 978-3-89586-261-8.
    5. JANÍKOVÁ, Věra. Fonetická-fonologická kompetence u žáků s narušenou komunikační schopností při učení se němčině. (Phonetic and phonological competence of pupils with communication disability in learning German.). In Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 211- 226. Pd-27/08-02/58. ISBN 978-80-210-4708-2.
    6. JANÍKOVÁ, Věra. Fremdsprachendidaktik und Sprachlehrforschung: der heutige Stand in Tschechien. (Foreign Language Teaching and Research: the current status in the Czech Republic.). In Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung, Band 1: Beispiele aus dem Bereich des Deutschen als Fremdsprache. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 7-9. ISBN 978-80-210-4764-8.
    7. LIŠKOVÁ, Kateřina. Genderové re-konstrukce (Gender Re/Constructions). In Sociální studia. Brno: Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity, 2008, p. 1-142. ISBN 1214-813X.
    8. HRTOŇOVÁ, Nina, Petr FUČÍK and Martin SEBERA. How Do Teachers, Parents and Pupils Perceive the Impact of ICT on Education? In Information and Communication Technology in Education. 1st ed. University of Ostrava: Univerzita Ostrava, 2008, p. 176-184, 8 pp. ISBN 978-80-7368-577-5.
    9. ZOUNEK, Jiří. ICT a život dnešních dospělých (pohledem empirického výzkumu) (ICT and lives of present-day adults (as seen through empirical research)). In Aeducafestival 2007. Festival vzdělávání dospělých AEDUCA 2007 sborník příspěvků z odborných konferencí. 2008th ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008, p. 1-10. ISBN 978-80-244-1907-7.
    10. VLČKOVÁ, Kateřina. Interindividuální rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku (zpráva z výzkumu). (Interindividual differencies in using FLLS (research report)). In SVATOŠ, Tomáš and Daniela VRABCOVÁ. 16. konference ČAPV. 2008. ISBN 978-80-7041-958-8.
    11. HAVLÍK, Vlastimil. Jak je měřit? Přístupy a metody analýzy postojů politických stran k evropské integraci (How to measure it? Approaches and methods of the analysis of political parties` attitudes towards European integration). on-line Středoevropské politické studie. Brno: MPÚ, 2008, X, No 4, p. 365-387. ISSN 1212-7817.
    12. JANÍKOVÁ, Věra. Kommunikativer Fremdsprachenunterricht und Kinder mit Teilleistungsstörungen. (Communicative Approach in Teaching Foreign Languages to Children with Partial Learning Disabilities.). In Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků se speciálními poruchami učení. Brno. 2008.
    13. JANÍKOVÁ, Věra. Lernerzentrierter DaF-Unterricht in Theorie und Praxis. (Learner-focused Teaching of German as Foreign Language: Theory and Practice.). In Die 17. GeSuS- Linguistiktage. Helsinky-Kouvola. 2008.
    14. JANÍKOVÁ, Věra. Lernschwache Schüler im Deutschunterricht. Sprachstörungen. (Slow Learners in Classes of German as Foreign Language. Speaking Disabilities.). In Germanistik und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. Telč. 2008.
    15. JANÍKOVÁ, Věra. Lernschwache Schüler im Fremdsprachenunterricht und die Lehrvoraussetzungen. (Slow Learners in Foreign Language Teaching and Conditions of Teaching). In Germanistische Studien zur Sprache, Literatur und Didaktik I. 1st ed. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2008, p. 54-67. ISBN 978-80-8068-815-8.
    16. KUNC, Josef and Pavel KLAPKA. Možnosti výzkumu inovačního prostředí (Possibilities of research of innovative environment). Miscellanea Geographica Universitatis Bohemiae Occidentalis. Plzeň: Západočeká univerzita v Plzni, 2008, vol. 14, No 1, p. 99-104. ISSN 1213-7901.
    17. MAREŠ, Jan, Lenka LACINOVÁ and Stanislav JEŽEK. Projekt ELSPAC – výsledky, otázky a výhledy (The ELSPAC longitudinal project - outputs, questions and research perspectives). 2008.
    18. NAJVAR, Petr. Raná výuka cizích jazyků v České republice na přelomu 20. a 21. století (Early language learning in the Czech republic at the turn of the century). 2008.
    19. ADAM, Martin, Rita Chalmers COLLINS, Aaron Marc COLLIER, Radek VOGEL and Světlana HANUŠOVÁ. Research Projects in the Department of English Language and Literature. 2008.
    20. KYSOVÁ, Šárka and Jitka ŠŤÁVOVÁ. Teatrologický trojboj (Theatrological Triathlon). Divadelní revue. Praha: Divadelní ústav, 2008, vol. 2008, No 1, p. 80-81. ISSN 0862-5409.
    21. NAJVAR, Petr and Veronika NAJVAROVÁ. The CPV Video Study: analysing teaching and learning in Czech lower-secondary classes. 2008.
    22. NAJVAROVÁ, Veronika. Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy (Research on Reading Strategies of Primary School Pupils). In In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, p. 461-468. ISBN 978-80-7041-287-9.
    23. SCHLAGHAMERSKÝ, Jiří. Výzkum saproxylických brouků ve zvláště chráněných územích (Research on saproxylic beetles in nature reserves). In Výzkum v ochraně přírody. Brno: Tribun EU, s. r. o., 2008, p. 34-34. ISBN 978-80-7399-498-3.
    24. KYLOUŠKOVÁ, Hana. Žáci se specifickými poruchami učení ve výuce francouzského jazyka; výsledky výzkumu provedeného na školách Jihomoravského kraje (Pupils with Specific Learning Difficulties in French Language Classes; Results of a Research Conducted on South Moravian Schools). In KLENKOVÁ, Jiřina - VÍTKOVÁ, Marie. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností / Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 183-196. Edice pedagogické literatury, 278. ISBN 978-80-210-4708-2.
    25. PAVLOVSKÁ, Marie. Život a dílo J. G. Mendla (Life and Work of J.G.Mendel). 2008.
    26. ZOUNEK, Jiří. Život a vzdělávání dospělých v éře informačních a komunikačních technologií (ICT and lives of present-day adults in the age of information and communication technologies). In RABUŠICOVÁ, Milada and Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. 2008th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 143-167, 24 pp. sv. 1. ISBN 978-80-210-4779-2.

    2007

    1. PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁ. Aktuální směry výzkumu ve speciální pedagogice. Výzkum v dizertačních pracích postgraduálních studentů na Katedře speciální pedagogiky PdF MU (Research in the Field of Special Education. Research of Doctorial Students of the Department of Special Education. Masaryk Univerzity). první. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 160 pp. ISBN 978-80-86633-92-3.
    2. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka. Výsledky řešení projektu v letech 2005-2006. (Autonomy in the Learning and Teaching of the Foreign Language. Results of Project Solution between 2005-2006.). In Bulletin Centra pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta, 2007, p. 26-30, 4 pp. ISBN 978-80-210-5060-0.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků. (Autonomous Learning and the Lexical Strategies in foreign language learning.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 210 pp. Spisy Pedagogické fakulty MU, svazek č. 106. ISBN 978-80-210-4433-3.
    4. HALBREICH, Uriel, Torbjorn BACKSTROM, Elias ERIKSSON, Shawn O´BRIEN, Helena CALIL and Eva ČEŠKOVÁ. Clinical diagnostic criteria for premenstrual syndrome and guidelines for their quantification for research studies. Gynecological Endocrinology. London: Informa UK Ltd., 2007, vol. 23, No 3, p. 123-130. ISSN 0951-3590.
    5. JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache in Lehre und Forschung. (Methodology of German as a Foreign Language in Education and Research.). 2007.
    6. JANÍKOVÁ, Věra. Die Lehrerrolle auf dem Weg zur Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. (Role of the Teacher Resulting in Learner Autonomy in Foreign Language Teaching.). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft III. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 54-62. ISBN 978-80-210-4501-9.
    7. ŠIMONÍK, Oldřich. Edukace nadaných žáků; teorie, výzkum, dokumenty a realita. (Education talented pupils; theory, research, paper and reality.). In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. první. Brno.: MSD s.r.o., 2007, p. 211-220., 10 pp. ISBN 978-80-7392-006-7.
    8. ŠÁREK, Milan, Otto DOSTÁL, Karel SLAVÍČEK and Pavel ANDRES. Efektivní zpracování medicínských obrazových dat (Effective processing of medical image information). In Širokopásmové sítě a jejich aplikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, p. 107-109. ISBN 978-80-244-1687-8.
    9. BENEŠOVÁ, Pavla. Erforschung der Rolle der Emotionen beim kreativen Schreiben im Fremdsprachenunterricht (Analysis of the effect of emotions within creative writing in foreign language). In Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2007, p. 22-27. ISBN 978-80-210-4469-2.
    10. KANIOK, Petr and Vít HLOUŠEK. "Eurostrany" a východní rozšíření. Nové impulsy pro výzkum stranictví na úrovni Evropské unie ("Euro-parties" and Eastern enlargement: New impulses for research of partisanship on the EU level). In HLOUŠEK, Vít and Petr KANIOK. Evropské politické strany po východním rozšíření Evropské unie. 1st ed. Brno: Mezinárodní politologický ústav Masarykovy univerzity, 2007, p. 9-26. Studie, č. 46. ISBN 978-80-210-4385-5.
    11. JANÍKOVÁ, Věra, Pavla BENEŠOVÁ and Jan BUDŇÁK. Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität (Research in Postgraduate Programme at the Department of German Language and Literature of the Faculty of Education at MU). In Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra německého jazyka a literatury, 2007, 100 pp. ISBN 978-80-210-4469-2.
    12. ZOUNEK, Jiří. ICT v životě dnešních základních škol (očima jejich ředitelů) (ICT in Elementary School (from point of view of heads)). Metodické rozhľady. Banská Bystrica, Slovensko: Edičné stredisko Metodického centra, 2007, vol. 16, No 2, p. 22-25. ISSN 1335-0404.
    13. URBÁNKOVÁ, Jana. Ist der Einsatz von E-Learning im Grammatikunterricht effektiv? (Is the E-learning support in German lessons effective?). In Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2007, p. 65-72. ISBN 978-80-210-4469-2.
    14. BENEŠOVÁ, Pavla. Kreatives Schreiben online - Ein Forschungsprojekt. In Der moderne Unterricht des Deutschen als Fremdsprache. 1st ed. Olomouc: Pedagogická fakulta UP v Olomouci, 2007, p. 17-21. ISBN 978-80-244-1777-6.
    15. LANDA, Leoš. Methods and Results of Behavioural Research at the Department of Pharmacology, Masaryk University, Brno, Czech Republic. Biomedical Papers. Palacký University, 2007, vol. 151, Suppl. 1, p. 50-50. ISSN 1213-8118.
    16. JUŘICA, Jan. Methods and results of pharmacokinetic research at the departmentof pharmacology, faculty of medicine, Masaryk University, Brno, Czech republic. In Biomedical Papers 151. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007, p. 38-39, 1 pp. ISSN 1213-8118.
    17. VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁ. More Than Just Fellini: Audiovisual and Media Literacy Education in the Czech Republic. In Media Literacy Education Research Summit. St. Louis: AMLA, 2007, p. 12-18.
    18. STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁ. Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy (Posibilities of motivation diagnostics at school). In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, České Budějovice, 12. 9.-14. 9. 2007 (CD-ROM). 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007, p. 50-56. ISBN 978-80-7040-991-6.
    19. STRÁNSKÁ, Zdenka and Ivana POLEDŇOVÁ. Možnosti diagnostiky motivace v prostředí školy (Posibilities of motivation diagnostics at school). In Jandová, R. (Ed.): Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník anotací XV. konference ČAPV s mezinárodní účastí pořádané katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU. České Budějovice: JU, 2007 (s. 81). 2007. ISBN 978-80-7040-987-9.
    20. KUNC, Josef and Pavel KLAPKA. Možnosti výzkumu v oblasti inovačního prostředí (Possibilities of research of innovative environment). In Metody geografického výzkumu - přehled abstraktů. 1. vydání. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007, p. 11-11.
    21. SVOBODA, Mojmír and Helena KLIMUSOVÁ. Ochrana osobních dat v psychologické praxi a výzkumu (Protection of personal data in psychological practice and research). In Sociální procesy a osobnost 2007. Brno: MSD, s.r.o., 2007, p. 429-432. ISBN 978-80-7392-016-6.
    22. JŮVA, Vladimír. Pedagogika sportu v Německu - geneze, koncepce a výzkum (Sport Pedagogy in German - Progression, Conception and Research Subjects). Studia sportiva. Brno: FSpS MU, 2007, vol. 1, No 1, p. 52-65. ISSN 1802-7679.
    23. JANÍKOVÁ, Věra. Probleme der legasthenen Kinder tschechischer Muttersprache beim Deutschlernen. (Troubles Legasthenic Czech Children Have When Acquiring German.). Lingua viva. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2007, x, No 5, p. 44-53. ISSN 1801-1489.
    24. NOVÁK, Miroslav and Jiří SIGL. Předstihový archeologický výzkum na trase dálnice D11 v letech 2005 a 2006 (Archaeological research on D11 highway in 2005 and 2006). Praha: Česká archeologická společnost, 2007, 2 pp. Archeologické výzkumy v Čechách, Supplément 68. ISSN 1211-992X.
    25. JANÍKOVÁ, Věra. Realizační fáze kurikula a jeho obsahová dimenze na příkladu jazykové výuky. (The Implementation Stage of the Curriculum and its Contents in the Language Teaching.). In Absolvent základní školy. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 46-57. ISBN 978-80-210-4402-9.
    26. HOLEŠINSKÁ, Andrea. Spolupráce jako klíčový faktor destinačního managementu (Cooperation as a key factor of destination management). In Sborník příspěvků z X. mezinárodního kolokvia o regionálních vědách. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 332-337. ISBN 978-80-210-4325-1.
    27. JŮVA, Vladimír. Sport jako součást edukace? K současnému zaměření pedagogiky sportu (Sport as a Component of Education?). Universitas. Brno: Masarykova univerzita, 2007, vol. 2007, No 3, p. 3-8. ISSN 1211-3395.
    28. KOPFOVÁ, Alena. Strategický management a strategie (Strategic management and strategy). In Recenzovaný sborník Mezinárodní Baťovy doktorandské konference. Zlín: Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, UTB Zlín, 2007, p. 45-55. ISBN 978-80-7318-529-9.
    29. BRYCHOVÁ, Alice. Úloha jazykového portfolia v přípravě budoucích učitelů cizího jazyka (Function of a Language Portfolio in Pregraduated Studies of Language Teachers). In HAVLÍČKOVÁ, Helena and Světlana HANUŠOVÁ. Portfolio v cizojazyčném vyučování. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 47-54. ISBN 978-80-210-4480-7.
    30. HOFÍREK, Ondřej and Radka KLVAŇOVÁ. Zkušenosti žadatelů o azyl a strpitelů se zaměstnáváním v České republice (Experience of Asylum Seekers and Tolerance Status Holders with Empoyment in the Czech Republic). Sociální práce/Sociálna práca. Brno: Asociace vzdělavatelů v sociální práci, 2007, vol. 2007, No 2, p. 136-138, 2 pp. ISSN 1213-6204.
    31. JŮVA, Vladimír. 21. konference sekce Pedagogiky sportu Německé asociace vědy o sportu (Twenty-first Conference of Sports Pedagogy Section of German Association of Sports Science). Česká kinantropologie. Praha: Česká kinantropologická společnost, 2007, vol. 11, No 4, p. 74-76. ISSN 1211-9261.

    2006

    1. NOVÁK, Miroslav and Jiří SIGL. Archeologický výzkum na trase dálnice D11 v roce 2005 (Archaeological research on the D11 highway in 2005). Zpravodaj muzea v Hradci Králové. Hradec Králové: Muzeum východních Čech v Hradci Králové, 2006, vol. 32, No 1, p. 63 - 66. ISSN 1211-992X.
    2. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. (Autonomy and foreign language teaching. Autonomy in the theory, classroom and research.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 364 pp. ISBN 80-210-4164-1.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka. (Autonomy in foreign language learning and teaching.). 2006.
    4. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická, psychologická, společensko-politická a lingvodidaktická východiska v historizujícím pohledu. (Autonomous learning and foreign language teaching. From the point of view of education science, psychology of learning, political science and methodology - historical survey.). In Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 19-39. ISBN 80-210-4164-1.
    5. MASAŘÍK, Zdeněk. Die Erforschung des Frühneuhochdeutschen in Mähren aus methodologischer Sicht (The Research on the Early New High German in Moravia from the Metodological Point of View). In Deutsche Literatur und Sprache im Donauraum (Eds. Christine Pfau, Kristýna Slámová). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, p. 303-313. ISBN 80-244-1242-X.
    6. ZOUNEK, Jiří. E-learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e-learningu (E-learning and Education. Some views on the theme of e-learning). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2006, LVI, No 4, p. 335-347. ISSN 0031-3815.
    7. ZOUNEK, Jiří. ICT, digitální propast a vzdělávání dospělých: socioekonomické a vzdělávací aspekty digitální propasti v České republice. (ICT, the Digital Divide and Adult Education: Socioekonomic and Educational Aspects of the Digital Divide in the Czech Republic). SPFFBU. Brno: Masarykova univerzita, 2006, vol. 2006, U11, p. 101-118, 19 pp. ISSN 1211-6971.
    8. KOPFOVÁ, Alena. Manažerské vzdělání ve veřejné správě (Management Education in Public Administration). In EDMAN 06 "EDucation for MANagement": Proceeding - sborník referátů. Plzeň: Sdružení EVIDA, 2006, p. 99-106. ISBN 80-86596-80-X.
    9. ŠVEC, Vlastimil, Josef MAŇÁK and Tomáš JANÍK. Některé problémy výzkumu kurikula (Some problems of curriculum research). In Sborník ze 14. konference České asociace pedagogického výzkumu (CD-ROM). Plzeň: PdF ZČU, 2006, p. 1-7. ISBN 80-7043-483-X.
    10. PROUZOVÁ, Zuzana. Neziskovky a veřejné služby (Non-Profit Organization and public service). Praha: ICN, 2006. Grantis - Měsíčník pro neziskový sektor.
    11. TANDLICHOVÁ, Eva. Niektoré aspekty autonómneho učenia vo výučbe cudzích jazykov. (Some Aspects of the Autonomy Learning in the Foreign Language Teaching.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 40-55, 364 pp. ISBN 80-210-4164-1.
    12. JANÍKOVÁ, Věra and Kateřina VLČKOVÁ. Organizační formy výuky a učivo v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení. Pilotní výzkum. (Forms of Classroom Management and Topics in Foreign Language Teaching from the Viewpoint of Autonomous Learning. Pilot Research.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 124-148. ISBN 80-210-4164-1.
    13. VYSTOUPIL, Jiří, Martin ŠAUER and Andrea HOLEŠINSKÁ. Pedagogická a výzkumná činnost katedry regionální ekonomie a správy v oblasti cestovního ruchu (Tourism Education and Research at the Department of Regional Economics and Administration). In Sborník příspěvků z mezinárodní ekonomické konference "Česká ekonomika v procesu globalizace - Inovační potenciál regionů ČR". Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 88-92. ISBN 80-210-4085-8.
    14. VAŠEČKA, Michal. Percepcia eurofondov občanmi Slovenska (Perception of Eurofonds by citizens of Slovakia). In In: Beblavá, Emília - Beblavý, Miroslav (eds): Prejeme alebo využijeme eurofondy? 1. vydání. Bratislava: Transparency International Slovensko, 2006, p. 28-39. ISBN 80-89244-04-1.
    15. VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologické pojetí psychoterapie (Zastavení nad dílem Klause Graweho) (Psychological conception of psychotherapy (Rethinking the work of Klaus Grawe)). Československá psychologie. 2006, vol. 50, No 4, p. 382-392. ISSN 0009-062X.
    16. FEDÁKOVÁ, Katarína. Stratégie učenia sa nemeckého jazyka - výsledky empirického výskumu. (Learning Strategies in the Teaching of German - Results of the Research.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 71-83, 364 pp. ISBN 80-210-4164-1.
    17. SLAVÍK, Jan and Tomáš JANÍK. Teorie, výzkum a tvorba školy (Theory, research and school development). Pedagogika. Praha: PdF UK, 2006, vol. 56, No 2, p. 168-177. ISSN 0031-3815.
    18. JANÍKOVÁ, Věra. Unterrichtsorganisation (Sozialformen) und Lernerautonomie beim Fremdsprachenlernen. Ergebnisse einer Pilotforschung. (Classroom Management and the Autonomous Learning in the Foreign Language Teaching. Pilot research.). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft II. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 43-58. ISBN 80-210-4214-1.
    19. ŠULCOVÁ, Alexandra, Leoš LANDA and Jana NOVÁKOVÁ. VÝZKUM NOVÝCH LÉČIV od zrodu k registraci (New drug research). Brno: LF MU Brno, 2006, 44 pp. Portál Lékařské fakulty Masarykovy univerzity. ISSN 1801-6103.
    20. JANÍKOVÁ, Věra. Výzkum v oblasti učení a vyučování cizích jazyků. (Research in the Learning and Teaching of the Foreign Languages.). In Bulletin CPV. 1st ed. Brno: CPV, 2006, p. 3-12. ISBN 978-80-210-5060-0.
    21. MACEK, Petr and Lenka LACINOVÁ. Výzkum vztahů v adolescenci: minulost a současnost (Research on adolescents´ interpersonal relationships: past and present). In P. Macek, L. Lacinová (Eds.). Vztahy v dospívání. Brno: Barrister & Principal, 2006, p. 11-24. Psychologie. ISBN 80-7364-034-1.
    22. ŠEĎOVÁ, Klára and Petr NOVOTNÝ. Vzdělávací potřeby ve vztahu k účasti na vzdělávání dospělých (Educational Needs in Relation to Participation in Adult Education). Pedagogika. Praha: PdF UK, 2006, vol. 2006, No 2, p. 140-151. ISSN 0031-3815.
    23. MALÁ, Eva and Věra JANÍKOVÁ. Vztah medzi autonómnym učením a počítačom podporovanou výučbou cudzích jazykov. (Ralationship between Autonomy of Learning and Computer-Assisted Foreign Language Teaching.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova uni, 2006, p. 302-307, 7 pp. ISBN 80-210-4164-1.
    24. MACEK, Petr and Zuzana ŠTEFÁNKOVÁ. Vztahy s rodiči a jejich souvislosti s citovou vazbou (Relationships with parents and their connections to attachment). In P. Macek, L. Lacinová (Eds.). Vztahy v dospívání. Brno: Barrister & Principal, 2006, p. 25 - 40. Psychologie. ISBN 80-7364-034-1.
    25. HAVLÍČKOVÁ, Helena. We Want to Be Teachers but ... Brno: : PdF MU Department of English, 2006, 1 pp. The Messenger. ISSN 1214-6676.
    26. ZÍTKOVÁ, Jitka. Z evaluačního výzkumu čítanek pro primární školu (Evaluation research of primary school readers). In Cesty současné literatury pro děti a mládež: dotyky, kontexty, literatura pro mládež a didaktika. Slavkov: BM Typo, 2006, p. 81-88. ISBN 80-903339-9-0.

    2005

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie v procesu vyučování a učení se cizímu jazyku. (Autonomy in Foreign Language Teaching and Learning.). In Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 17-34. ISBN 80-210-3919-1.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Autonomie žáka v jazykovém vyučování a cesty k ní (Learner Autonomy in Foreign Language Teaching the Ways to Achieve it). In Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 35-40. Sborník prací PdF MU v Brně, svazek 188. ISBN 80-210-3919-1.
    3. FLÍDR, Aleš. Dějiny archeologického bádání na Podorlicku (History of Archaeological Research in Podorlicko). In Halda, Josef. Orlické hory a Podorlicko. 1st ed. Rychnov nad Kněžnou: Muzeum a galerie Orlických hor, 2005, p. 57-84. ISBN 80-86076-40-7.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana and Petr NAJVAR. Do the Early Birds Really Catch the Worm? Demystifying the Factor of Early Age in Language Learning. In Theory and Practice in English Studies 3. Proceedings from the Eighth Conference of British, American and Canadian Studies. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 208-211, 5 pp. ISBN 80-210-3930-2.
    5. ŠIMONÍK, Oldřich. Dokumentace výzkumu. Organizace výzkumu. Registrace výzkumných jevů. (Documentation research. Organization research. Registration phenomenon.). In MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. První vydání. Brno: Paido, 2005, p. 19-20,67-68,87, 5 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 3,. ISBN 80-210-3802-0.
    6. ZOUNEK, Jiří. E-learning z druhé strany: pohled studentů (E-learning from the other side: students` point of view). In SCO 2005. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, p. 223-228. ISBN 80-210-3699-0.
    7. BENEŠOVÁ, Pavla. Emotionale Aspekte im Fremdsprachenunterricht - am Beispiel des kreativen Schreibens. In Jazyk a komunikácia. Príprava učiteľa cudzích jazykov v 21. storočí. 1st ed. Bratislava: Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislavě, 2005, p. 155-158. ISBN 80-89113-22-2.
    8. BRYCHOVÁ, Alice. Evropské jazykové portfolio a sebehodnocení jako podpora autonomie v procesu učení se cizímu jazyku (European Language Portfolio and self-assesment Support the Autonomy in Foreign Language Learning). In Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1st ed. Brno: Pdf MU, 2005, p. 58-64. ISBN 80-210-3919-1.
    9. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK and Jiří ZOUNEK. K sociálním souvislostem kultury školy. Vnitřní a vnější aspekty chodu školy (On social context of school culture. Internal and external relations of school operation). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2005, vol. 2004, No 4, p. 16-24. ISSN 1211-4669.
    10. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Kultura školy. Příspěvek k výzkumu a rozvoji (School Culture). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 217 pp. ISBN 80-210-3746-6.
    11. VLČKOVÁ, Kateřina. Kvantitativní výzkum. (Quantitative research methodology.). In In Švec, V.; Maňák, J.; Švec, Š. Slovník pedagogické metodologie. 1st ed. Brno: Paido, 2005, p. 56-58. Pedagogický výzkum v teorii apraxi. ISBN 80-210-3802-0.
    12. MUNZAROVÁ, Marta. Lékařský výzkum a etika (Medical research and ethics). Praha, 2005, 120 pp. Grada. ISBN 80-247-0924-4.
    13. VANĚK, Jiří, Jan ŽALOUDÍK, Michal POHANKA, Vítězslav BŘEZINA and Lubomír FREYBURG. Mezinárodní pracovní seminář SVC. (International workshop of the stomatological research centre). 2005.
    14. PORTEŠOVÁ, Šárka. Nadaní jako předmět výzkumu a vzdělávání na MU Brno (Giftedness - research and education at Masaryk university). 128.klinicko-psychologický den, přednáška. 2005.
    15. HUMPOLÍČEK, Pavel. Perspektivy psychodiagnostiky v České republice (Perspectives of Psychodignaostic in Czech Republic). In Psychologické dny 2004: "Svět žen a mužů. Polarita a vzájemné obohacování.". 2005. ISBN 80-244-1059-1.
    16. SLANÝ, Antonín. Pojetí institucionální kvality (Conception of institutional quality). 2005.
    17. PODBORSKÝ, Vladimír. Pravěk mikroregionu potoka Těšetičky/Únanovky (Primeval ages of the Microregion of the Brook Těšetička/Únanovka). Brno (ČR): Ústav archeologie a muzeologie FF MU Brno, 2005, 297 pp. ISBN 80-210-3676-1.
    18. DOSTÁL, Otto and Michal JAVORNÍK. Projekt MeDiMed (MeDiMed project). Zpravodaj ÚVT MU : bulletin pro zájemce o výpočetní techniku na Masarykově univerzitě. Brno: MU v Brně, 2005, roč. XVI, No 2, p. 8-11. ISSN 1212-0901.
    19. SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostická činnost v jednotlivých oblastech české psychologie (Psychodiagnostic in Particular Districts and Regions of Czech Psychology). In Psychologické dny 2004: "Svět žen a mužů. Polarita a vzájemné obohacování.". Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, p. 65-65. ISBN 80-244-1059-1.
    20. ŠULCOVÁ, Alexandra. Results of preclinical and clinical reseacrh in the field of drug addiction in the Czech and Slovak Republics. Homeostasis in Health and Diseases. Milano, Italy: CIANS Homeostasis, 2005, vol. 43, No 3, p. 155-156. ISSN 0960-7560.
    21. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. School culture as an object of research. The New Educational Review. Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2005, 2005, 5, č. 1, p. 147-165, 18 pp. ISSN 1732-6729.
    22. KLÍMOVÁ, Viktorie and Vladimír ŽÍTEK. Současné přístupy k rozvoji inovací v nových členských státech EU (Current approaches to development of innovation in new member states of EU). In VIII. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Brno: Ekonomicko-správní fakulta MU v Brně, 2005, p. 79-86. ISBN 80-210-3888-8.
    23. ŠIMONÍK, Oldřich. Výběr výzkumného vzorku. Zkušenosti. (Selection experimental sample. Experience.). In MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. První vydání. Brno: Paido, 2005, p. 110- 120, 2 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 3,. ISBN 80-210-3802-0.
    24. SLANÝ, Antonín. Východiska k hodnocení konkurenceschopnosti (Approaches to ability-to-compete evaluation). 2005.
    25. PROUZOVÁ, Zuzana. Výroční zprávy NNO (Annual report of Non-Profit Organization). Grantis - Měsíčník pro neziskový sektor. Praha: ICN, o.p.s., 2005, roč. 13, 7-8, p. 10-11. ISSN 1213-404X.

    2004

    1. NĚMEC, Jiří. Aspekty sociálně pedagogického výzkumu. 2004th ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, p. 59-65. ISBN 80-244-0878-3.
    2. BARTONIČKA, Tomáš, Joanna FURMANKIEWICZ and Daniel HORÁČEK. Bats of the Sudety Mts. 2004.
    3. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Demokracie v české škole - z úvodu výzkumného projektu (Democracy at Chzech School: data of the initial stage of a research project). In Wiegerová, A, (ed.): Kvalita života v škole v centre pozornosti výzkumných projektov. Bratislava: Univerzita Komenského, 2004, p. 59-68, 9 pp. ISBN 80-969146-2-6.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Dvě výzkumně orientované konference (ISATT a ECER) - podobnosti a rozdíly (Two research-oriented conferences (ISATT & ECER) - similarities and differences). Studia paedagogika. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, vol. 9, No 1, p. 198-200. ISSN 1211-6971.
    5. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Elektronické dotazování jako účinná technika v současném pedagogickém výzkumu? (The electronical questioning in educational research). Pedagogika. Praha: PdF UK, 2004, vol. 54, No 1, p. 67-75, 7 pp. ISSN 0031-3815.
    6. LAJKEP, Tomáš. Etické problémy gerontopsychiatrie (Ethical problems in gerontopsychiatry). Česká a Slovenská Psychiatrie. Praha: Česká lékařská společnost J.E.Purkyně, 2004, vol. 100, No 7, p. 440-444. ISSN 1212-0383.
    7. HUMPOLÍČEK, Pavel. Konzultační seminář ve speciální průpravě - psychodiagnostika (Consulting seminar in specialization training - psychodiagnostic). 2004.
    8. VÍZDALOVÁ, Hana and Monika DUŠKOVÁ. Principy vědeckého výzkumu v zooterapii (Principles scientific research in zootherapy). In MojžíšováA., Kalinová V. (Eds.). Pravda o zooterapii sborník příspěvků z konference o zooterapii pořádané ve dnech 25. listopadu 2003 v Hluboké n. Vltavou. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2004, p. 21-24. ISBN 80-7040-67.
    9. DOSTÁL, Ondřej, Růžena GREGOROVÁ and Martin IVANOV. The 2-nd EAVP Meeting, Abstracts of papers and posters with program, Excursion Guidebook. 2004.
    10. KLÍMA, Bohuslav. Výsledky 16. výzkumné sezóny a jednání velké archeologické komise na velkomoravském výšinném hradišti sv. Hypolita ve Znojmě (Results of the 16th research season and proceedings of great archaeological commission on greatmoravian stronghold Znojmo). Brno: AÚ AV ČR, 2004, 351 pp. Přehled výzkumů AÚ AV ČR, č. 43, 115-124. ISBN 80-86023-36-2.
    11. ŠKARABELOVÁ, Simona. Výzkum neziskového sektoru (Research of Non-Profit Sector). Praha: ICN, o.p.s., 2004. Grantis - Měsíčník pro neziskový sektor.
    12. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. What Has So Far Been Indicated by the Research of Democracy at Czech Schools? Education-line. Leeds: Brotherton Library, University of Leeds, 2004, -, -, p. 1-7.
    13. VEČERKA, Radoslav. Zur Problematik der neueren Erforschung der altkirchenslavischen Syntax: Methoden, Themen (On current research in Old Church Slavonic syntax: methods, topics). Incontri linguistici. Pisa-Roma, 2004, vol. 2004, ?, p. 39-56. ISSN 0390-2412.

    2003

    1. SUCHÁNEK, Petr and Jiří ŠPALEK. Analýza začínajících podnikatelů (The analysis of starting bussiness by entrepreneurs). In Podpora podnikání v regionech ČR a EU. 1st ed. Brno: MU Brno, 2003, p. 116-119. ISBN 80-210-3259-6.
    2. KLÍMA, Bohuslav. Archeologický výzkum katedry a jeho místo ve výuce budoucích učitelů dějepisu (Archaeological research of department of history and its place in education of future teachers). In Místo historie a úloha učitele dějepisu při formování multikulturní společnosti. první. Brno: Masarykova univerzita, 2003, p. 296-302. ISBN 80-210-3076-3.
    3. LAJKEP, Tomáš. Devitalizace - ilustrativní příklad pokusů na lidech (Devitalization as an example of research on human subject). Zdravotnické noviny-Lékařské listy. Praha: Strategie - zdraví, s.r.o., 2003, vol. 52, No 8, p. 24. ISSN 0044-1996.
    4. LAJKEP, Tomáš. Etické problémy dětské a dorostové psychiatrie (Ethics and child psychiatry). Česká a Slovenská Psychiatrie. Praha: Česká lékařská společnost J.E.Purkyně, 2003, vol. 99, No 3, p. 129-133. ISSN 1212-0383.
    5. HOLZER, Jan and Pavel PŠEJA. First decade of Czech political science - issues, research, methods. In CABADA, Ladislav. Contemporary Questions of Central European Politics. Plzeň: FHS ZČU, 2003, p. 234-248. ??? ISBN 80-86473-27-9.
    6. NOVOTNÝ, Petr. Innovative Teachers at Today's Czech Schools. In Education-line. Leeds: University of Leeds, 2003, p. 1-6.
    7. NOVOTNÝ, Petr. Kam směřuje evropský pedagogický výzkum a jeho přední konference (Where does the European Educational Research and its Foremost Conferences head For?). In SPFFBU U 8 (2003). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, p. 161-163. Řada pedagogická. ISBN 80-210-3120-4.
    8. ŽIŽLAVSKÝ, Martin. Paradigmatická východiska výzkumu v sociální práci (Paradigmatic Principles of Research in the Social Work). Sociální práce/ Sociálna práca. Brno: ASVSP, 2003, vol. 2003, No 1, p. 83-90. ISSN 1213-624.
    9. SUCHÁNEK, Petr and Jiří ŠPALEK. Pilotní výzkum začínajících podnikatelů v ČR (Pilot research of the beginning enterpreneurs in the Czech republic). In Príležitosti a riziká jednotného europského trhu. 1st ed. Partizánske: STYLE, 2003, p. 382-385. ISBN 80-969033-0-6.
    10. LAJKEP, Tomáš. Pokusy na lidských embryích (Human embryo research). Zdravotnické noviny-Lékařské listy. Praha: Strategie - zdraví, s.r.o., 2003, vol. 52, No 9, p. 28. ISSN 0044-1996.
    11. PLESKALOVÁ, Jana. Pomístní jména na Moravě a ve Slezsku; Stav výzkumu pomístních jmen (2 hesla) (Place names in Moravia and Silesia; State of place names research (2 entries)). Rzetelska-Feleszko, E. et al. (eds.). In Slowianska onomastyka, encyklopedia, Tom II. Warszawa-Krakow: Warszawa-Krakow, 2003, p. 140-143. Slowianska onomastyka, encyklopedia, Tom II. ISBN 83-907328-7-4.
    12. ŠKAPA, Radoslav. Považoval management podniků outsourcing za cestu k úspěchu? (Did the management concearn outsourcing as a factor of successfulness?). In MendelNet 2002 2.díl. 1. vydáni. Brno: Konvoj, spol s.r.o., 2003, p. 174-177. ISBN 80-7302-047-5.
    13. SEDLÁČEK, Jaroslav, Štefan SLÁVIK and Miroslava SZARKOVÁ. Příčiny úspěšnosti podniku (Causes of Firm's Success). Ekonomické rozhl'ady. Bratislava: EU Bratislava, 2003, XXXII, No 1, p. 75-86. ISSN 0323-262X.
    14. MAREŠ, Miroslav. Společenskovědní výzkum terorismu a politického násilí v ČR (Social Scientific Research of Political Violence and Terrorism in the Czech Republic). Středoevropské politické studie. Brno: MPÚ MU, 2003, vol. 4, No 5, p. 7-9. ISSN 1212-7817.
    15. KUKLA, Lubomír. Věda a výzkum ve službě dětem (Research and development in child care). Zdravotnictví v České republice. 2003, vol. 6, 3-4, p. 157-163. ISSN 1213-6050.
    16. PODBORSKÝ, Vladimír. Zu den Anfängen der Erforschung der Lengyel-Kultur in Mähren (About beginning of the research of the Lengyel-culture in Moravia). Jerem E. a Raczky P. In JEREN, Erzsébet and Pál RACZKY. Morgenrot der Kulturen. Frühe Etappen der Menschheitsgeschichte. První. Budapest: Archaeolingua Budapest, 2003, p. 335-351. ISBN 963-8046-46-5.

    2002

    1. NĚMEC, Jiří. Aspirační úroveň v kontextu tvořivosti žáků (Aspiration Level in the Concept of the Pupils Creativity). Praha: ČAPV, 2002. CD ROM Sborník referátů z konference.
    2. ŽÁČEK, Adolf. Co je lékařství založené na důkazu? (What is it evidence-based medicine?). Zdravotnictví v České republice. Praha: Asoc. pro rozv. soc. lék. a řízení péče, 2002, vol. 5, 1/2, p. 14-16. ISSN 1213-6050.
    3. NOVOTNÝ, Petr. ECER 2001: Evropská konference pedagogického výzkumu (ECER 2001: European Conference of Educational Research). In SPFFBU U 7. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002, p. 119-122. Studia paedagogica. ISBN 80-210-2814-9.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Evropská konference pedagogického výzkumu ECER 2001 (The European Conference of Educational Research ECER 2001). Pedagogika. Praha: PedF UK Praha, 2002, vol. 2002, No 3, p. 364-365. ISSN 3330-3815.
    5. MUNZAROVÁ, Marta. "Informovaný souhlas" nemocných v kontextu lékařského výzkumu (Informed consent in the context of medical research). Lékařské listy, příloha ZDN. 2002, vol. 51, No 39, p. 33-34. ISSN 0044-1996.
    6. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Kultura školy jako předmět výzkumu (Culture of the school as a subject of research). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2002, U8, No 1, p. 47-61, 5 pp. ISSN 1211-6971.
    7. MALACH, Antonín. Poznatky z výzkumu podnikatelského prostředí a podnikatelských insitucí (Knowledge from Research of Enterpreneur Environment ant Enterpreneur Institutions). In Rozvoj podnikání a profesní organizace podnikatelů. Brno: Masarykova univerzita, 2002, p. 12-29. ISBN 80-210-2969-3.
    8. PERNIČKA, Michal. Setkání v psychoterapii (Encounter Phenomenon in Psychotherapy). Konfrontace - časopis pro psychoterapii. Hradec Králové: ATD Hradec Králové, 2002, vol. 13, No 3, p. 122-124. ISSN 0862-8971.
    9. SEKOT, Aleš. Sociologie v kostce (první vydání) (Sociology in panorama). 1. vydání. Brno: Paido, 2002, 142 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80--7315-021-2,.
    10. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Zkoumání kultury školy a jeho potenciál pro evaluaci a autoevaluaci školy na příkladu výzkumů (The research on school culture and its potential for evaluation a self-evaluation). E-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, vol. 2, No 1, p. neuvedeno, neuvedeno. ISSN 1213-7499.

    2001

    1. SMÉKAL, Vladimír. Brněnské výzkumy vývoje osobnosti (Personality development research in scientific community of Brno psychologists). In Psychologické otázky adolescence. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR v nakladatelství Albert, 2001, p. 3-17. ISBN 80-7326-001-8.
    2. LAJKEP, Tomáš. Etická problematika výzkumu na lidských embryích (Ethical problem of human embryo research). Česká gynekologie. Praha: Česká lékařská společnost J.E.Purkyně, 2001, vol. 66, No 5, p. 336-340. ISSN 1210-7832.
    3. STRMISKA, Maxmilián. Macro-Terrorism, "Holy War", and Religious Violence: Current Challenges to Conceptualisation and Typology of Terrorism. Středoevropské politické studie. Brno: MPÚ MU, 2001, vol. 3, No 4, p. 1-12. ISSN 1212-7817.
    4. VYBÍRAL, Zbyněk. Mění se psychika lidí v éře internetu? (Does change a psychic of people in internet-era?). Psychologie dnes. Praha: Portál, 2001, vol. 7, No 3, p. 16-19. ISSN 1211-5886.
    5. ŠKAPA, Radoslav. Reprezentativita v kvalitativním výzkumu (The Problem of representativeness in qualitative research). In MendelNet 2001 2.díl. 1. vydáni. Brno: Konvoj, spol s.r.o., 2001, p. 156-159. ISBN 80-7302-024-6.
    6. POLÁŠKOVÁ, Eva and Petr MACEK. The Institute for the Research of Children, Youth And Family, School of Sociel Studies, Masaryk University Brno, Czech Republic (The Institute for the Research of Children, Youth And Family, School of Sociel Studies, Masaryk University, Brno, Czech Republic). Örebro University, Sweden: EARA, 2001, 3 pp. EARA Newsletter.
    7. SEJRKOVÁ, Elena and Petr KVĚTON. Výzkum: muži, ženy a domácnost (Study:male, female and their roles). Psychologie dnes. Praha: Portál, 2001, vol. 7, No 4, p. 18-19. ISSN 1211-5886.

    2000

    1. KAZDOVÁ, Eliška. Některé výsledky výzkumu ohrazeného areálu kultury s vypíchanou keramikou v Pavlově na Břeclavsku (Some produces from the research of the enclosed area of the Stroke-ornamented culture in Pavlov by Břeclav). In Čech, P. - Dobeš, M. (eds.): Sborník Miroslavu Buchvaldkovi. Most: Ústav archeologické památkové péče severozápadních Čech, Archeologický ústav AV ČR, Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum, 2000, p. 117-122. ISBN 80-901828-6-0.
    2. MUNZAROVÁ, Marta. Values in human research. Bulletin of Medical Ethics. London, 2000, vol. 2000, No 154, p. 23-24. ISSN 0269-1485.
    3. MUNZAROVÁ, Marta. Vybrané kapitoly z lékařské etiky IV. K etické problematice výzkumu za účasti lidských subjektů. (Selected Chapters in Medical Ethics IV. Research on Human Subjects.). Brno: Masarykova univerzita-fakulta lékařská, 2000, 65 pp. ISBN 80-210-2499-2.

    1999

    1. NOVOTNÝ, Petr. Metodologické otázky zkoumání autority (Methodological aspects of research on authority). In Autorita ve výchově. Praha: Karolinum, 1999, p. 169-181. ISBN 80-7184-857-3.
    2. DEMEK, J. and J. KOPECKÝ. Neotektonika a problém pleistocenního zalednění (Neotektonics and problem of pleistocen ice). 1st ed. Brno: Český geologický ústav, 1999, 10 pp. Geologické výzkumy na Moravě a ve Slezsku -1998. ISBN 80-210-2109-8.
    3. DOROVSKÝ, Ivan. O nekotorych metodologičeskich voprosach izučenija: voprosy istorii i kuľtury (On Some Methodological Problems of Research: History and Culture). In Makedonija: voprosy istorii i kuľtury, Skopje-Moskva. Skopje: Makedonija, 1999, p. 75-83.
    4. BERAN, J. and V. SMÉKAL. Obecná škola v zrcadle pětiletého výzkumu (Basic school in five years research). 1st ed. Brno: MU Brno, 1999, 51 pp.
    5. RAICHOVÁ, Irena. Podstata sociálně vědy aneb proč pro mě bylo důležité bydlet v romské osadě (The Nature of Social Science - Why was it important for me to live in a Roma settlement). Bulletin Muzea romské kultury. Brno: Muzeum romské kultury, 1999, vol. 1998, No 7, p. 32-35, 64 pp. ISSN 1212-070.

    1998

    1. HOLMAN, Pavel. Public relations a muzea (Public relations and museums). Muzejní obzory. Praha: Asoc. čes. a moravskosl. muz. a galerií, 1998, 7., No 1, p. 12-15. ISSN 1213-2152.
    2. NOVOTNÝ, Petr. Využití modelů školy jako organizace ve výzkumu vztahu rodiny a školy (Models of school as organization in research on family-school relationship). In Sborník z odborného semináře Školský management a vzdělávání řídících pedagogických pracovníků. Olomouc: UP, 1998, p. 82-85. ISBN 80-7067-896-8.

    1997

    1. NOVOTNÝ, Petr. Anketa SOAŠ o podstatě alternativnosti (Research on basement of alternativnes). In Sborník ze 7. konference O současných celosvětových otázkách alternativního školství. Olomouc: UP, 1997, p. 220-224. ISBN 80-7067-832-1.

    1995

    1. STEHLÍKOVÁ, Eva. Zpráva o stavu bádání o středověkém divadle. (Information on the State of Research into the Medieval Theatre.). Divadelní revue. Praha: Primus, 1995, vol. 6, No 3, p. 43-44. ISSN 0862-5409.
Display details
Displayed: 18/11/2024 06:36