Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2019

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace jako nová kompetence ve výuce cizích jazyků ((Not) Lost in Translation: Mediation as a New Competence in Foreign Language Teaching). Cizí jazyky. Praha: Univerzita Karlova, 2019, vol. 63, No 3, p. 3-13. ISSN 1210-0811.

    2008

    1. HANUŠOVÁ, Světlana. Developing communicative competence in learners with specific learning difficulties. In Grenarová, R., Vítková, M.: Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 13 pp. Pd-42/08-02/58. ISBN 978-80-210-4782-2.
    2. HRICOVÁ, Lenka. Komunikační kompetence žáků základních škol pro sluchově postižené v Německu a v České republice (Communicative competence of pupils at elementary schools for the hearing impaired in Germany and the Czech Republic). In MÜHLPACHR, Pavel. Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech. 1st ed. Brno: MSD, 2008, p. 80 - 89, 9 pp. ISBN 978-80-210-4762-4.
    3. JANÍKOVÁ, Věra, Renée GRENAROVÁ, Světlana HANUŠOVÁ and Hana KYLOUŠKOVÁ. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD (Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD). 2008.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. Komunikativní přístup ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení (Communicative approach in foreign language teaching to learners with specific learning difficulties). In Klenková, J., Vítková, M.: Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 47 - 55, 8 pp. .. ISBN 978-80-210-4708-2.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana. Rozvoj komunikativní kompetence v cizím jazyce u žáků se specifickými poruchami učení (Development of Communicative Competence in a Foreign Language in Pupils with Specific Learning Difficulties). In Klenková, J.: Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Education of Pupils with Impaired Communication Ability. 2008. ISBN 978-80-7315-167-6.

    2005

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Kommunikative Grammatik aus sprachdidaktischer Sicht (Communication Grammar - Sight of Methodology of Foreign Language Teaching). In Grammatik und Kommunikation. Eine neue Herausforderung innerhalb des vereinigten Europa. 1st ed. Trnava: Univerzita sv.Cyrila a Metoda v Trnave, 2005, p. 35-38. ISBN 80-89034-81-0.
Display details
Displayed: 22/6/2024 08:23