BRYCHOVÁ, Alice. Das europäische Fremdsprachenportfolio als Instrument für die selbstreflektierende Evaluation der kommunikativen Kompetenz (The European Language Portfolio as a Instrument of the self-assessment of the communicative competence). In Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 22-29. ISBN 978-80-210-4764-8.
CHMELÍK, František, Karel FRÖMEL, Zbyněk SVOZIL and Šárka MALEŇÁKOVÁ. Vliv vyššího tělesného zatížení na vztah žáků k vyučovacím jednotkám tělesné výchovy (THE EFFECT OF AN INCREASED PHYSICAL LOAD ON STUDENT S RELATION TO PHYSICAL EDUCATION LESSONS). Česká kinantropologie. Praha: Česká kinantropologická společnost, 2007, vol. 11, No 4, p. 33-39. ISSN 1211-9261.
BRYCHOVÁ, Alice and Roland WAGNER. Kompetente Selbstevaluierung als Lernstrategie autonomer Lerner (Competent Self-Evaluation as Strategy Used by Autonomous Learners). In Brünner Hefte für Germanistik. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2005, p. 43-63. ISBN 80-210-3882-9.
BRYCHOVÁ, Alice. Evropské jazykové portfolio jako nástroj učení se cizím jazykům (European Language Portfolio as a Means of Learning Foreign Languages). In Motivace a multilingvismus ve výuce cizích jazyků. Pardubice: Scientific papers of the University of Pardubice, 2004, 5 pp. ISBN 80-7194-658-3.
BRYCHOVÁ, Alice. Zukunftsgerichtete Methoden in der Schprachausbildung (Methods in language education for the future). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenchaft. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, p. 26-31. ISBN 80-210-3517-X.
MACEK, Petr and Mojmír TYRLÍK. Posouzení dobrého a zlého člověka: Souvislost se sebepojetím, Rozdíly mezi chlapci a děvčaty (An adolescents assessment of). Československá psychologie. Praha: AV ČR, 2000, XLIV, No 1, p. 45-55. ISSN 0009-062X.