MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aktivizující přístupy knihoven v rozvoji informačních kompetencí žáků (Activating approaches of libraries in the development of pupils' information competencies). In Přednáškový cyklus Učící knihovník. 2020.
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Aktivizující přístupy v rozvoji kompetencí v informačním vzdělávání (Activating approaches in the development of competencies in information education). In Odborný vzdělávací cyklus Pedagogika pro učící knihovníky. 2020.
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Na můstku mezi knihovnou a školou (On the bridge between the library and the school). In IX. Národní seminář informačního vzdělávání, 10.3.2020, Brno. 2020.
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Knihovnická pedagogika pro praxi informačního vzdělávání (Library pedagogy for information education practice). In 7. ročník Královéhradecké knihovnické konference, 19.11.2019, Hradec Králové. 2019.
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Výzkumné perspektivy spolupráce učitelů a učících knihovníků v rozvoji gramotností a kompetencí žáků (Research perspectives of cooperation between teachers and teaching librarians in the development of pupils' literacy and competences). In Přednáškový cyklus na Univerzitě Komenského Bratislava. 2019.
LUKAS, Josef and Jan ŠEREK. Předběžné výsledky standardizace dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction) pro II. stupeň českých základních škol (Preliminary standardization of the Questionnaire on Teacher Interaction for older students of Czech elementary schools). In Sociálne procesy a osobnosť 2008. Zborník z konferencie. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2009, p. 786-797. ISBN 978-80-88910-26-8.
NOVOTNÝ, Petr. Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky (Innovations in teaching: a theoretic framework). Studia paedagogica. Brno: Masarykova universita v Brně, 2004, vol. 9, No 1, p. 101-110. ISSN 1211-6971.