Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2020

    1. VÁCLAVÍK, Ladislav. Promoting Learner Autonomy in Classes of Business English using Quizlet. In Kateřina Sedláčková, Barbora Chovancová and Štěpánka Bilová. The Teacher´s Role in Developing Learner Autonomy. 1st ed. Hongkong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, p. 122-131. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-1-6592-7135-5.

    2018

    1. VÁCLAVÍK, Ladislav. One step for the teacher, a huge leap for the learners: taking off planet Textbook in classes of business English. In IATEFL LASIG, Brno 2018. 2018.

    2008

    1. ČÁSTEK, Ondřej. Práce s proměnnými v souhrnné části dotazníku Empirického šetření konkurenceschopnosti (Treatment of variables in overall part of questionnaire of Empirical survey of Czech companies). In Vývojové tendence podniků IV (1. svazek). první. Brno: Ekonomicko-správní fakulta, Masarykova univerzita Brno, 2008, p. 43-73. ISBN 978-80-210-4723-5.

    2007

    1. ŠTĚPÁNEK, Václav. Aktuální problémy srbské společnosti (Contemporary problems of serbian society). In Současné Srsbko - politika, kultura, Evropská unie. 1st ed. Brno: Historický ústav AV ČR, v. v. i., Ústav slavistiky FF MU, Jihomoravský kraj, 2007, p. 11-34. ISBN 80-7326-127-8.
    2. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie žáka a učení se cizímu jazyku na stanovištích. (Autonomy of the Pupil and Foreign Language Learning at the Learning Stations.). In E-learning - využitie internetových projektov pri príprave učitel´ov cudzieho jazyka. 1st ed. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2007, p. 94-103. ISBN 978-80-8068-656-7.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků. (Autonomous Learning and the Lexical Strategies in foreign language learning.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 210 pp. Spisy Pedagogické fakulty MU, svazek č. 106. ISBN 978-80-210-4433-3.
    4. JANÍKOVÁ, Věra. Die Lehrerrolle auf dem Weg zur Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht. (Role of the Teacher Resulting in Learner Autonomy in Foreign Language Teaching.). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft III. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 54-62. ISBN 978-80-210-4501-9.
    5. BRYCHOVÁ, Alice. Jak můžeme rozvíjet autonomii žáků? (How to Work up the Pupils Autonomy?). 2007.
    6. JANÍKOVÁ, Věra and Alice BRYCHOVÁ. Janíková,V.(ed.): Autonomie a cizojazyčná výuka. Masarykova univerzita, Brno 2006,364 s. (Janíková, V. (ed.): Autonomy and Foreign Language Education. Masaryk-University, Brno 2006, 364 p.). Lingua Viva. České Budějovice: Katedry jazyků Jihočeské univerzity, 2007, 5/2007, No 5, p. 66-67. ISSN 1801-1489.
    7. JANÍKOVÁ, Věra. Projektová výuka jako jedna z cest k rozvoji autonomie při učení se cizím jazykům. (The Project Method as one of the Ways how to Develop the learner´s Autonomy in Foreign Language teaching.). Komenský. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2007, vol. 131, No 3, p. 9-13. ISSN 0323-0449.
    8. REDLICHOVÁ, Jitka. "Student Voice" in Czech Schools in the Context of Accountability and Autonomy. In International Congress for School Effectiveness and Improvement. Book of Abstracts. 2006th ed. Ljubljana: Šola za ravnatelje, 2007, p. 60-60.
    9. ŠTĚPÁNEK, Václav. Zrušení Kosovské autonomie: Zásadní mezník na cestě k nezávislosti Kosova (Kosovo Autonomy Abolishment: Principal Turning Point of Kosovo Independence). Slovanské historické studie. Praha-Brno: Historický ústav AV ČR, 2007, vol. 32, No 32, p. 351-361. ISSN 0081-007X.

    2006

    1. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. (Autonomy and foreign language teaching. Autonomy in the theory, classroom and research.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 364 pp. ISBN 80-210-4164-1.
    2. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka. (Autonomy in foreign language learning and teaching.). 2006.
    3. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomní učení a cizojazyčná výuka. Pedagogická, psychologická, společensko-politická a lingvodidaktická východiska v historizujícím pohledu. (Autonomous learning and foreign language teaching. From the point of view of education science, psychology of learning, political science and methodology - historical survey.). In Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 19-39. ISBN 80-210-4164-1.
    4. KRBŮŠKOVÁ, Věra. Interaktivní vyučování jako součást autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka. (Interactive Teaching as a Part of Autonomous Teaching and Learning of the Foreign Language.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 148-163, 364 pp. ISBN 80-210-4164-1.
    5. TANDLICHOVÁ, Eva. Niektoré aspekty autonómneho učenia vo výučbe cudzích jazykov. (Some Aspects of the Autonomy Learning in the Foreign Language Teaching.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 40-55, 364 pp. ISBN 80-210-4164-1.
    6. JANÍKOVÁ, Věra and Kateřina VLČKOVÁ. Organizační formy výuky a učivo v cizojazyčné výuce z hlediska autonomního učení. Pilotní výzkum. (Forms of Classroom Management and Topics in Foreign Language Teaching from the Viewpoint of Autonomous Learning. Pilot Research.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 124-148. ISBN 80-210-4164-1.
    7. FEDÁKOVÁ, Katarína. Stratégie učenia sa nemeckého jazyka - výsledky empirického výskumu. (Learning Strategies in the Teaching of German - Results of the Research.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 71-83, 364 pp. ISBN 80-210-4164-1.
    8. JANÍKOVÁ, Věra. Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka. (Learning stations foster autonomy in the process of foreign language acquisition.). Komenský. Brno: PdF MU, 2006, vol. 130, No 4, p. 11-16. ISSN 0323-0449.
    9. JANÍKOVÁ, Věra. Unterrichtsorganisation (Sozialformen) und Lernerautonomie beim Fremdsprachenlernen. Ergebnisse einer Pilotforschung. (Classroom Management and the Autonomous Learning in the Foreign Language Teaching. Pilot research.). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft II. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 43-58. ISBN 80-210-4214-1.
    10. MALÁ, Eva and Věra JANÍKOVÁ. Vztah medzi autonómnym učením a počítačom podporovanou výučbou cudzích jazykov. (Ralationship between Autonomy of Learning and Computer-Assisted Foreign Language Teaching.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova uni, 2006, p. 302-307, 7 pp. ISBN 80-210-4164-1.

    2005

    1. JANÍKOVÁ (EDS.), Janíková. Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků (Autonomy in Foreign Language Learning and Teaching). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 92 pp. x1. ISBN 80-210-3919-1.
    2. JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie v procesu vyučování a učení se cizímu jazyku. (Autonomy in Foreign Language Teaching and Learning.). In Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 17-34. ISBN 80-210-3919-1.
    3. HANUŠOVÁ, Světlana. Autonomie žáka v jazykovém vyučování a cesty k ní (Learner Autonomy in Foreign Language Teaching the Ways to Achieve it). In Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 35-40. Sborník prací PdF MU v Brně, svazek 188. ISBN 80-210-3919-1.
    4. JANÍKOVÁ, Věra. Jazyková tvořivost a tvůrčí psaní v cizojazyčné výuce (Language Creativity and Creative Writing in Foreign Language Teaching). Cizí jazyky. Plzeň: Fraus, 2005, vol. 49, No 2, p. 51-53. ISSN 1210-0811.
    5. JANÍKOVÁ, Věra. Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen. (Learning strategies support autonomy - also in learning foreign languages). In Brünner Hefte für Germanistik. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 68-76, 14 pp. ISBN 80-210-3882-9.

    2004

    1. VIDOVIĆOVÁ, Lucie. Autonomie a věková diskriminace: ohrožení nebo výzva? (Authonomy and age discrimination: threat or challenge?). In Sýkorová, D., Chytil, O. (eds.) Autonomie ve stáří: strategie jejího zachování. Ostrava: ZSF - OU, 2004, p. 61-71, 10 pp. ISBN 80-7326-026-3.
    2. BRYCHOVÁ, Alice. Zukunftsgerichtete Methoden in der Schprachausbildung (Methods in language education for the future). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenchaft. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, p. 26-31. ISBN 80-210-3517-X.

    2002

    1. LAJKEP, Tomáš. Etika a psychiatrie (Ethics and psychiatry). Česká a slovenská psychiatrie. Praha: ČLS J.E. Purkyně, 2002, vol. 98, No 6, p. 343-347. ISSN 1212-0383.
    2. MUNZAROVÁ, Marta. Princip respektu k autonomii nemocného a eutanazie (Respect for autonomy of patient and euthanasia). Universitas. Brno, 2002, No 4, p. 49-53. ISSN 1211-3384.

    2000

    1. MUNZAROVÁ, Marta. K současným diskusím o tzv. zbytečnosti léčby (On the ongoing debate upon medical futility). Anesteziologie a neodkladná péče. Praha: ČLS JEP, 2000, XI,suppl., No 1, p. 7-10. ISSN 0862-4968.
    2. MUNZAROVÁ, Marta. Má ještě dnes smysl mluvit o svědomí? (Does it make sense to speak about conscience today?). Praktický lékař. Praha: ČLS JEP, 2000, vol. 80, No 3, p. 152-154. ISSN 0032-6739.
    3. MUNZAROVÁ, Marta. The right of the doctor to liberty of conscience. Orizzonte Medico. Roma: Unione Stampa Periodica Italiana, 2000, vol. 55, 4-5, p. 73-74.

    1995

    1. SOUČEK, Václav. Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts one and two. Interchange, Vo. 26/2. Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 1995, 26/1995, No 2, p. 127-159. ISSN 0826-4805.
    2. SOUČEK, Václav. Public education and the post-Fordist accumulation regime: a case study of Australia. Parts three and four. Interchange. Netherlands: Kluwer Academic Publishers, 1995, 26/1995, No 3, p. 241-255. ISSN 0826-4805.
Display details
Displayed: 11/11/2024 12:27