Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2008

    1. KONEČNÁ, Věra. Self-concept of the intellectually gifted children - sex differences. In 11th International Conference of European Council for High Ability in Prague. 2008. ISBN 978-80-7387-172-7.

    2007

    1. MUDRÁK, Jiří. Going all the way: Theories, models and determinants of high achievement development. The New Educational Review. 2007, 11/2007, No 1, p. 127-146, 19 pp. ISSN 1732-6729.
    2. MUDRÁK, Jiří. Když nadání není dar. Případová studie problematického vývoje nadání. (When giftedness is not a gift. The case study of a problematic development of giftedness). In II. Medzinárodná konferencia doktorandov odborov psychológia a sociálna práca. Zborník z konferencie. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2007, 11 pp. ISBN 978-80-8094-109-3.
    3. KONEČNÁ, Věra, Šárka PORTEŠOVÁ, Marie BUDÍKOVÁ and Helena KOUTKOVÁ. Sebepojetí rozumově nadaných dětí (Self-concept of intellectually gifted children). Československá psychologie: Časopis pro psychologickou teorii a praxi. Praha: Academia, 2007, LI, No 2, p. 105-116. ISSN 0009-062X.
    4. MUDRÁK, Jiří. Vývoj nadání z pohledu nadaných dětí a jejich rodičů: Vícepřípadová studie (Development of giftedness from the point of view of children and their parents: Multicase study). In Sociální procesy a osobnost 2007. Brno: Psychologický ústav FF MU, 2007, p. 312-320. ISBN 978-80-7392-016-6.

    2006

    1. DVOŘÁKOVÁ, Jana, Šárka PORTEŠOVÁ, Lenka BUDÍNOVÁ and Mojmír TYRLÍK. Osobnostní a zájmové charakteristiky rozumově nadaných školsky podvýkonných žáků (Personality Traits and Interests of Intelectually Gifted Students with Underachievement). Československá psychologie. Praha: Academia, 2006, vol. 50, No 6, p. 523-534. ISSN 0009-062X.

    2005

    1. HAJNÁ, Věra. Sebepojetí intelektově nadaných dětí a dětí spadajících do pásma průměrné inteligence (The self-concept of intellectualy gifted children and children who fall into the average range of intelligence). In Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 319-326. ISBN 80-210-3804-7.
    2. HAJNÁ, Věra and Šárka PORTEŠOVÁ. Sebepojetí nadaných dětí a dětí "dvakrát výjimečných" (Self-Concept of Gifted Children and "Twice Exceptional Children"). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 65-75. ISBN 80-210-3717-2.

    2004

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka. Identification of gifted children by their school teachers and comparision of psychological, parental and teachers view on their personality and socio-emotional competences. Poster. In Educational technology for gifted education from Information age to knowledge Era. 2004th ed. Pamplona, Spain: University of Navara, 2004, p. 165 -167, 2 pp.
    2. HAJNÁ, Věra. Sebehodnocení intelektově nadaných dětí (The self-esteem of intellectually gifted children). In Sborník z konference Sociální procesy a osobnost. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2004, p. 133-139, 6 pp. ISBN 80-88910-16-1.

    2003

    1. PORTESOVA, Sarka. Expertiza - posouzení projektu "Zřízení školy pro mimořádně nadané dětí" pro Obor školství Jihočeského krajského úřadu (Evaluation of project - foundation of the school for highly able students). 2003rd ed. Brno: Obor skolství Jihočeskeho krajskeho uradu, 2003, 6 pp. verze 01.
    2. PORTEŠOVÁ, Šárka. Identification of young intellectualy gifted children for longitudinal developmental research. poster. In Development of human potential. 2003rd ed. Milano: European association for developmental psychology, 2003, p. 36-37.
    3. PORTEŠOVÁ, Šárka. Některé teoretické koncepce nadání (Some theoretical conceptions of giftedness). In Sborník prací Filozofické fakulty Masarykovy university. Brno: Masarykova universita v Brně, 2003, p. 41-53. ISBN 80-210-3130-1.

    2002

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka. Perfectionism in Czech students. In 8.th International conference of European Council for High Ability. Proceedings of conference. Rhodes, Greece: European Council for High Ability, 2002, 37 pp.

    2001

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka. Perfekcionismus u nadaných adolescentů (Perfekcionism of gifted adolescents). nepublikovaná disertační práce, 2001, 200 pp.
Display details
Displayed: 1/11/2024 18:01