Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2021

    1. TOMÁŠEK, Michal, Vladimír TÝČ, Jiří MALENOVSKÝ, Irena PELIKÁNOVÁ, David PETRLÍK, Filip KŘEPELKA, Lenka PÍTROVÁ, Václav ŠMEJKAL, David SEHNÁLEK, Aneta VONDRÁČKOVÁ, Magdalena SVOBODOVÁ, Martin SMOLEK, Jan EXNER and Naděžda ROZEHNALOVÁ. Právo Evropské unie (Law of the European Union). 3. aktualizované vydání. Praha: Leges, 2021, 512 pp. Student. ISBN 978-80-7502-491-6.

    2016

    1. BLAŽEK, Jiří. Rizika evropské integrace (The risks of European integration). In Jozef Vlčej, Jiří Blažek (eds.). Európa v pohybe - sociálno-ekonomické a politické aspekty v európskom priestore. 1st ed. Brno: Neuveden, 2016, p. 10-29. ISBN 978-80-263-1122-5.

    2010

    1. HORÁKOVÁ, Radka. Informovanost pedagogů o integraci žáků se sluchovým postižením (Awareness of teachers about the integration process of pupils with hearing impairment). In Potměšil, M. a kol. Psychosocální aspekty sluchového postižení. první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 155-173, 18 pp. ISBN 978-80-210-5184-3.
    2. HOFÍREK, Ondřej and Michal NEKORJAK. Od pásu ke stánku - a zpět? Proměny ekonomických aktivit Vietnamců v České republice (From the flow line to the market stand - and back? Transformations of Vietnamese Economic Activities in the Czech Republic). In Vybrané aspekty života cizinců v české republice. První. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, v.v.i., 2010, p. 77-94, 17 pp. ISBN 978-80-7416-067-7.

    2009

    1. OPATŘILOVÁ, Dagmar. Analýza překážek integrace žáků s tělesným postižením v základních školách (Analysis of Impediments in Integration of Pupils with Physical Disability in Primary School). Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2009, vol. 133, No 3, p. 17-20. ISSN 0323-0449.
    2. VACEK, Jiří. INTEGRACE VE VÝUCE A TESTOVÁNÍ NA ODDĚLENÍ CJV PDF MU (Integration in teaching and testing at MU Faculty of Education Centre for Language Studies). In Výuka cizích jazyků - integrace a testování. Poděbrady: Univerzita Karlova v Praze, Ústav jazykové a odborné přípravy, 2009, p. 101-103. ISBN 978-80-87238-02-8.
    3. VAŠEČKA, Michal and Ctibor KOŠŤÁL. Integrácia migrantov - vieme čo chceme? Politiky integrácie v Slovenskej republike v komparatívnej perspektíve. (Integration of migrants - do we know what we want? Policies if integration in the Slovak republic in comparative perspective.). 1. vydání. Bratislava: Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť, 2009, 431 pp. Governance studies. ISBN 978-80-89244-51-5.
    4. VAŠEČKA, Michal. Postoje verejnosti k cudzincom a zahraničnej migráci v SR (Attitudes of the public toward foreigners and foreign migration in the Slovak republic). 1. vydání. Bratislava: International Organization for Migration, 2009, 137 pp. EIF Migrácia. ISBN 978-80-970307-0-4.
    5. HAMADOVÁ, Petra. Sociální učení a dramatická výchova v posilování kompetencí osob s postižením zraku (Drama Education for Children with Special Needs in the Context of the). In PAVLOVSKÁ, Marie and Lenka REMSOVÁ. Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 5 pp. ISBN 978-80-210-4849-2.

    2008

    1. VALOVÁ, Ivana and Dalibor PÁNEK. Bankovní regulace a dohled (Banking regulation and Supervision). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 2008, 104 pp. 4734/ESF – 17/08 – 17/99. ISBN 978-80-210-4726-6.
    2. COLLINS, Rita Chalmers and Naděžda VOJTKOVÁ. Course Integration Using Moodle to Teach Methodology and English Language. In Sbornik 5.rocniku konferenceo elektronicke podpore vyuky SCO 2008. 1st ed. Brno, CZ: Masaryk University, 2008, p. 28-29, 176 pp. ISBN 978-80-210-4613-9.
    3. OPATŘILOVÁ, Dagmar. Didaktické zvláštnosti ve vyučování u integrovaných tělesně postižených žáků (Didactic Aspects of Education of Pupils with Physical Disabilities in Mainstream Schools). Komenský. Brno: PdF MU v Brně, 2008, vol. 132, No 3, p. 28-30. ISSN 0323-0449.
    4. SIEGLOVÁ, Naděžda. Empirický výzkum se zaměřením na český jazyk a jazykovou komunikaci (Research Concerning Czech Language and Literature in Procces of Communication). 2008.
    5. OKAZAKI, Shintaro and Radoslav ŠKAPA. Global web site standardization in the new EU member states: Initial observations from Poland and the Czech Republic. European Journal of Marketing. Bingley (UK): Emerald Group Publishing Limited, 2008, vol. 42, 11/12, p. 1224 - 1245. ISSN 0309-0566.
    6. JAVORNÍK, Michal, Otto DOSTÁL, Karel SLAVÍČEK and Miloslav FILKA. Ict as Tool for Controlling of Market Relationship and Increasing of Economic Effectiveness in the Area of Processing of Medical Image Data. In New information and multimedia technologies NIMT- 2008. Brno: University of Technology, Brno, 2008, p. 83-85. ISBN 978-80-214-3708-1.
    7. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jak řešit výuku mimořádně nadaných žáků ve školním vzdělávacím programu (How solve education of talented pupils in school educational programme). Komenský : odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: PdF MU, 2008, vol. 132, No 3, p. 5-8. ISSN 0323-0449.
    8. HOFÍREK, Ondřej and Radka KLVAŇOVÁ. K problematice přístupu žadatelů o azyl na trh práce v České republice (On the access of asylum seekers to the labour market in the Czech Republic). Fórum sociální politiky. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2008, vol. 2008, No 3, p. 16-20. ISSN 1802-5854.
    9. OPATŘILOVÁ, Dagmar. Komunikační bariéry žáků s tělesným postižením (Communications Barriers of Pupils with Physical Disabilities). In BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 159-172, 13 pp. speciální pedagogika. ISBN 978-80-7315-170-6.
    10. HORYNA, Břetislav. Mít odvahu ke sjednocení (Have the courage to the integration). Rovnost, kulturně společenská příloha Bellevue. Brno: MKČR, 2008, vol. 123, No 16, p. 27-29. ISSN 1802-0887.
    11. PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Možnosti podpory osob se zdravotním postižením při integraci na trh práce v Rakousku (The Possibilities of Support of Individuals with Disabilities in Integration to the Labour Market in Austria). In MÜHLPACHR, Pavel. Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 121-131. ISBN 978-80-210-4762-4.
    12. VAŠEČKA, Michal. Nation Über Alles. Processes of redefinition and reconstruction of the term nation in Central Europe. 1. vydání. Bratislava: Center for the Research of Ethnicity and Culture, 2008, 215 pp. Studies and Opinions. ISBN 9788097008871.
    13. VAŠEČKA, Michal. Nationalized Citizenship in Central European countries (Nationalized Citizenship in Central European Countries). In In: Vasecka, Michal: Nation Über Alles. Processes of redefinition and reconstruction of the term nation in Central Europe. 1. vydání. Bratislava: Center for the Research of Ethnicity and Culture, 2008, p. 199-215. Studies and Opinions. ISBN 9788097008871.
    14. PITNEROVÁ, Pavla. Některá úskalí komunikace s integrovaným sluchově postiženým dítětem (Selected Issues in Communication with Hearing-Impaired Children). In KLENKOVÁ, Jiřina and Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1st ed. Brno: Paido, 2008, p. 76-76, 14 pp. ISBN 978-80-7315-167-6.
    15. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (The conditions of education and teaching strategy of pupils with special needs). In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, p. 553-562, 8 pp. ISBN 978-80-7041-287-9.
    16. VYBÍRAL, Zbyněk. Rodinný terapeut jako zastánce tradiční rodiny (Family therapist as an advocate of traditional family). Psychoterapie. Brno: FSS MU, 2008, vol. 2, 3-4, p. 213-220. ISSN 1802-3983.
    17. PITNEROVÁ, Pavla. Výsledky výzkumného šetření, provedeného v rámci projektu "Analýza připravenosti budoucích učitelů na integraci sluchově postižených žáků". (Research Results of the Project: Are Future Teachers Ready for Integration of Hearing-impaired Pupils?). In MÜHLPACHR, Pavel. Speciální pedagogika v interdisciplinárních a multidisciplinárních souvislostech. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 107-120. ISBN 978-80-210-4762-4.
    18. PAVLOVSKÁ, Marie, Petra HAMADOVÁ, Jan ŠIRŮČEK and Pavla CVEČKOVÁ. Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace (Use of drama and effective methods in school integration). In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. první. Brno: Paido, 2008, p. 133-144. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-170-6.
    19. ŘEZNÍK, Tomáš, Zbyněk ŠTĚRBA, Šárka SALVETOVÁ and Jiří KOZEL. Využití metainformací prostorových dat v krizovém řízení (Use of spatial data metainformation in Crisis management). In Geoinformatika ve veřejné správě, Brno 28.-30.5.2008. Brno: MSD, 2008, p. 1-10, 9 pp. ISBN 978-80-7392-031-9.

    2007

    1. PANČOCHA, Karel and Helena VAĎUROVÁ. Aktuální směry výzkumu ve speciální pedagogice. Výzkum v dizertačních pracích postgraduálních studentů na Katedře speciální pedagogiky PdF MU (Research in the Field of Special Education. Research of Doctorial Students of the Department of Special Education. Masaryk Univerzity). první. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 160 pp. ISBN 978-80-86633-92-3.
    2. COUFAL, M. Dramatická výchova a speciální vzdělávací potřeby při integraci romských žáků (Drama Education and Special Needs in Integration Romany Pupils). In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2007, p. 1-16. ISBN 978-80-7315-150-8.
    3. HORKÁ, Hana. ECOLOGICAL/ENVIRONMENTAL EDUCATION ACROSS THE CURRICULUM OF UNDERGRADUATE TEACHER TRAINING FOR LOWER CLASSES OF ELEMENTARY SCHOOL. In Die Qualitat von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kompetenzen - Standards-Module. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH, 2007, p. 263-269, 6 pp. ISBN 978-3-8340-0285-3.
    4. JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva TYMRÁKOVÁ FRÝZOVÁ. Education for the 21 st. Century, Environment, Substainability and Health. Students Pedagogic Project SOIL in the Education of Primary Schoul Teachers. In School and Health 21 3. 2007.
    5. KLAPETEK, Martin. Importance of Experiencing Feasts for Inward Consolidation and Outwar Integration of Islamic Religious Groups in Germany. In Sacrum et Pofanum II. První. Sevastopol - Krakov: Ministerstvo kultury a turizmu Ukrajiny; National Preserve of Tauric Chersonesos; Institute of Religious Studies Faculty of Philosophy Jagiellonian University of Krakow, 2007, p. 83-86. ISBN 978-966-8738-10-4.
    6. PAVLOVSKÁ, Marie, Lenka REMSOVÁ and Petra HAMADOVÁ. Integrace nevidomých do běžné školní třídy (Integration of blind into mainstream class). In Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ. Brno: PdF MU v Brně, 2007, p. 84-96, 12 pp. ISBN 978-80-7315-150-8.
    7. KUNEŠ, David. Integrace v psychoterapii (Psychotherapy Integration). Psychoterapie. Brno: Masarykova Univerzita, 2007, 1/1, No 1, p. 27-33. ISSN 1802-3983.
    8. ŠUBRTOVÁ, Elena, Jiří NOVOTNÝ, Viera MARKOVÁ, Alena DAŇKOVÁ, Jitka SRPOVÁ, Marie HESKOVÁ, Petr PIROŽEK and Dušan BARAN. Integrácia do Európskej únie a jej dôsledky III. (Integration into the European Union and its consequences III.). první. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2007, 116 pp. první vydání. ISBN 80-225-2308-9.
    9. KRČMOVÁ, Marie. Integrační procesy ve stylizaci textů (Processes of integration in creating texts). In Co všechno slovo znamená. 1st ed. Ústí n. Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2007, p. 161-169, 8 pp. ISBN 978-80-7044-901-1.
    10. SMÉKAL, Vladimír. Integrální pojetí osobnosti a výzvy doby (An integral conception of personality and the era challenges). In NANIŠTOVÁ, Eva and Eva (eds.) KLČOVANSKÁ. Psychológia pre život. Zborník z vedeckej konferencie k 15. výročiu Katedry psychológie na Trnavskej univerzite. 1. vydání. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis, 2007, p. 11-19. ISBN 978-80-8082-159-3.
    11. HANUŠOVÁ, Světlana and Rita Chalmers COLLINS. Integrating Courses in a Teacher Training Programme. In New Trends in Educating Future Teachers of English III. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007, p. 29-38, 9 pp. ISBN 978-80-244-1851-3.
    12. HANUŠOVÁ, Světlana and Rita Chalmers COLLINS. Integrating Courses in a Teacher Training Programme. In TEA Linz Connexion. 2007.
    13. BAZALOVÁ, Barbora. Integration Approaches in the Czech Republic. In Švédsko, Mid Sweeden University, Härnösand. 2007.
    14. POSPÍŠIL, Radek. Kázeňské přestupky u nadaných žáků (Gifted pupils and discipline problems). In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno: MSD, 2007, p. 199-203. ISBN 978-80-7392-006-7.
    15. BACHANOVÁ, Veronika. Mobilita pracovní síly jako jedno z kritérií OCA - aplikace na ČR (Labour Mobility as one of the OCA Criteria - Application to the Czech Republic). In Recenzovaný sborník Mezinárodní Baťovy Doktorandské Konference. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007, p. 1-16. ISBN 978-80-7318-529-9.
    16. PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Podpora jedinců s postižením při vstupu na volný trh práce v Rakousku (The support of disabled people in the process of integration into the labour market in Austria). In MÜHLPACHR, Pavel. Dilemata speciální pedagogiky. 1st ed. Brno: MSD, 2007, p. 183-195. ISBN 978-80-7392-012-8.
    17. JANÍKOVÁ, Věra. Problematika výuky němčiny u žáků se specifickými poruchami učení pohledem učitele. Výsledky výzkumu. (Teaching German in Classes with Pupils with Specific Learning Difficulties from Teacher´s point of view. Research results.). In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 92-114, 22 pp. ISBN 978-80-7315-150-8.
    18. BAZALOVÁ, B. Role sociálních služeb v procesu inkluzivního vzdělávání (Role of Social Services in Process of Inclusive Education). In VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Brno: Paido, 2007, p. 93 - 98. První, 273. publikace. ISBN 978-80-7315-163-8.
    19. VAŠEČKA, Michal, Grigorij MESEŽNIKOV and Miroslav KOLLÁR. Slovakia. NIT 2007. In In: Motyl, A. - Schnetzer, A. (eds): Democratization from Central Europe to Eurasia. Nations in Transit 2008. 1. vydání. Washington, DC: Freedom House, 2007, p. 466-498. Nations in Transit. ISBN 92-95042-39-5.
    20. THÉVENOT, Jacques, Laurent SCHUMACHER, Geoffrey MICHE, Nathalie DAGORN, Tomáš PITNER, Luc VANDENABEELE and Hervé RIZZI. The challenge of integrating open-source and proprietary applications as part of a European-funded pilot project. In Proceedings of the 12th Conference of the Association Information and Management (AIM). 1st ed. Lausanne, Switzerland: Association Information and Management (AIM), 2007, p. 1-11.
    21. HORYNA, Břetislav. V závětří národního státu (In the lee of national state). Sborník prací Filosofické fakulty brněnské university. B, Řada filosofická. Brno: Filosofická fakulta brněnské university, 2007, B 54, No 1, p. 55-63. ISSN 0231-7664.
    22. SCHELLE, Karel, Ladislav VOJÁČEK and Renata VESELÁ. Vývoj myšlenky evropské integrace a její soudobé vyústění v realitě EU (The Idea of European Integration and its Realization in EU). In Czech Law in the European Union. 1st ed. Ostrava: KEY Publishing, 2007, p. 12-18. ISBN 978-80-87071-12-0.
    23. VAĎUROVÁ, Helena. Vzdělání jako významný faktor kvality života u dětí s chronickým a závažným onemocněním (Education as an Important Factor in Chronically and Seriously Ill Children). 2007.
    24. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných ve školním vzdělávacím programu (Safeguard education pupils exceptionally gifted in school educational programme). In HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ. Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno: MSD, 2007, p. 137-146. ISBN 978-80-7392-006-7.
    25. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Zabezpečení výuky žáků mimořádně nadaných ve školním vzdělávacím programu (Safeguard education of talented pupils in school educational programme). In Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky. Brno: MSD, 2007, p. 137-146. ISBN 978-80-7392-006-7.
    26. HAVEL, Jiří, Hana FILOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Zabezpečení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školním vzdělávacím programu (Organizing of pupils with special educational needs (SEN) in school curriculum). In BARTOŇOVÁ, Miroslava. Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. Brno: Paido, 2007, p. 43-54. Edice 1. ISBN 978-80-7315-162-1.
    27. SIEGLOVÁ, Naděžda. Žáci-cizinci v procesu literární komunikace (Pupils-Foreigners in Process of Literary Communication). In Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ. 2007.

    2006

    1. SCHELLE, Karel, Renata VESELÁ and Ladislav VOJÁČEK. Backgrounds of today´s convergence of the Czech laws with the EU laws : historical view of laws integration the European area. Časopis pro právní vědu a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2006, Vol. 14, Nr. 4, p. 346–350. ISSN 1210-9126.
    2. POSPÍŠIL, Ivo. Baršová, Andrea – Barša, Pavel: Přistěhovalectví a liberální stát. Imigrační a integrační politiky v USA, západní Evropě a Česku. Brno: Mezinárodní politologický ústav, 2005, 308 stran, ISBN: 80-210-3875-6. (Baršová, Andrea – Barša, Pavel:Immigration and the liberal state. immigration and integration policies in the USA, the Western Europe and the Czech Republic). Středoevropské politické studie. Brno: Mezinárodní politologický ústav, 2006, VIII, 2-3, p. 1-4, 5 pp. ISSN 1212-7817.
    3. VAŠEČKA, Michal, Tove MALLOY and Michele GAZZOLA. Evaluation of the Impact of Inclusion Policies under the Open Method of Co-ordination in the European Union: Assessing the Cultural Policies of Six Member States. ECMI Working Paper. Flensburg: European Centre for Minority Issues, 2006, neuveden, No 32, 136 pp. ISSN 1435-9812.
    4. KUNEŠ, David. Integrativní psychoterapeutický pohled na duševní nemoc/zdraví (Integrative psychotherapeutic view of mental illness/health). In Nemocná duše - nemocný mozek: klinická zkušenost a fakta. 1st ed. Praha: Galén, 2006, p. 109-110. ISBN 80-7262-420-2.
    5. SCHELLE, Karel, Renata VESELÁ and Ladislav VOJÁČEK. Myšlenka evropské integrace a její soudobé vyústění v realitě EU (The Idea of European Integration and its Realization in EU). In Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004 : sborník z workshopu konaného na Právnické fakultě MU v Brně dne 26. 9. 2006. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 81-92, 11 pp. ISBN 80-210-4182-X.
    6. SCHELLE, Karel, Renata VESELÁ and Ladislav VOJÁČEK. Myšlenka evropské integrace a její vyústění v realitě EU (nástin problematiky) (The Idea of European Integration and its Realization in EU). 1st ed. Ostrava: KEY Publishing, 2006, 102 pp. Právo. ISBN 80-87071-05-0.
    7. HOFÍREK, Ondřej and Michal NEKORJAK. Několik poznámek k otázce integrace Vietnamců. (Some comments on the integration of Vietnamese.). Socioweb. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2006, vol. 5, No 11, p. 8-9. ISSN 1214-1720.
    8. MRKÝVKA, Petr. Niektóre ogólne zagadnienia tworzenia i stosowania prawa finasowego w Republice Czeskiej (Some general problems of financial law determination in the Czech Republic). In Finansovoe pravotvorčestvo i pravoprimenenie v gosudarstvach centralnoj i vostočnoj Evropy. 1st ed. Grodna: Grodnenskij gosudarstvennyj universitet im. Janki Kupaly, 2006, p. 306-310, 318 pp. ISBN 985-417-835-8.
    9. VAŠEČKA, Michal. Political participation of Roma in Slovakia and Prospects for their Integration. In In: Rindzeviciute, Egle (ed): Re-approaching East-Central Europe: Old Region, New Institutions? 1. vydání. Huddinge, Sweden: Center for Baltic East European Studies, 2006, p. 127 - 150. Center for Baltic East European Studies. ISBN 91-85139-07-6.
    10. KUNEŠ, David. Proč se věnovat sebepoznání? (Why to devote to self-knowledge?). Psychologie dnes. Praha: Portál, 2006, vol. 12, No 12, p. 24-26. ISSN 1212-9607.

    2005

    1. JÍLEK, Dalibor. Assimilirung oder Integration (Assimilation or Integration). In Das Projekt "Know-how-Austausch im Bereich der Ausländerintegration in Zusammenarbeit mit WIF/Magistratabteilung (MA 17), Sammelband. první. Brno: Jihomoravský úřad, 2005, p. 34-44.
    2. DANČÁK, Břetislav. As-sjása 'l-chárdžíja. (Foreign Policy). In `amalíjat biná' al-mu'assasát ad-dímuqrátíja: Dirását min al-Džumhúríja 't-tšíkíja. Brno - Bagdad: CDK-IRI, 2005, p. 194-217. ISBN 80-7325-058-6.
    3. BACHANOVÁ, Veronika. Členství České republiky v Evropské unii - rub a líc (The Czech Republic Membership of The European Union - pros and cons). In MEKON 2005 - Sborník příspěvků ze VII. ročníku mezinárodní konference. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2005, p. 12-16. ISBN 80-248-0846-3.
    4. HORKÁ, Hana. Ekologická/environmentální výchova napříč kurikulem přípravného vzdělávání učitelů (Environmental education crosscuricular teachers training for primary school). In Příprava učitelů primárního vzdělávání. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2005, p. 128-138. ISBN 80-7041-199-6.
    5. MUŽÍK, VLADISLAV, MARIE HAVELKOVÁ, HELENA JEDLIČKOVÁ, PETR KACHLÍK, LEONA MUŽÍKOVÁ, ALICE PROKOPOVÁ, JITKA REISSMANOVÁ, EVŽEN ŘEHULKA, MOJMÍR STOJAN and IVA ŽALOUDÍKOVÁ. Integrace aktivit v oblasti podpory zdraví do výukového procesu a odborné činnosti. (Integration of activities in health support into teaching process and professional activity.). In "Jihlavské dny podpory zdraví - 3. Celostátní konference". 1st ed. Jihlava: Zdravotní ústav se sídlem v Jihlavě, 2005, p. 1 - 21.
    6. KUBA, Martin. Integration of Medical Services Using Semantic Grid Techniques. Technology and Health Care. Amsterdam (The Netherlands): IOS Press, 2005, vol. 13, No 5, p. 410-411. ISSN 0928-7329.
    7. KUBA, Martin, Ondřej KRAJÍČEK, Petr LESNÝ and Tomáš HOLEČEK. Semantic Grid Infrastructure for Applications in Biomedicine. In DATAKON 2005 - Proceedings of the Annual Database Conference. 1st ed. Brno, 2005, p. 335-344. ISBN 80-210-3813-6.

    2004

    1. KORVAS, Pavel and Eduard HOFMANN. Integrace TVa sportu do výuky odborných předmětů na fakultách MU (The Integration of Sport to the Education of Special Subjects on MU). In Sport a kvalita života. I. Brno: Fakulta sportovních studií, MU v Brně, 2004, p. 45. ISBN 80-210-3541-2.
    2. NOVOTNÁ, Jiřina. Integrace v matematickém vzdělávání (Integration in mathematical education). In Sborník příspěvků z mezinárodní konference v Bánské Bystrici. Bánská Bystrica: Pedagogická fakulta University Mateja Bela, 2004, 6 pp. ISBN 80-89029-79-05.
    3. TYRLÍK, Mojmír. Morální jednání (Moral action). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 134 pp. Spisy Filozofické fakulty 355. ISBN 80-210-3535-8.
    4. BAZALOVÁ, Barbora. Problematika integrace osob s postižením v současné době (The Issue of Integration of Disabled People Nowadays). Speciální pedagogika. Praha: UK, 2004, vol. 14, No 2, p. 89 - 93. ISSN 1211-2720.
    5. BURUIANA, Alina. Scepticismul cehilor la intrarea in U.E. (Czech Doubts Before Joining the EU). Tribuna Economica. Bukrest, 2004, vol. 15, No 17, p. 70-71. ISSN 1018-0451.
    6. KVIZDA, Martin. The Exchange Rate Policy in a Transitive Country. In Globalisation and Political Economy of Development in Transition Economies. 1st ed. Sarajevo: University of Sarajevo, 2004, p. 27-41. ISBN 9958-605-58-9.
    7. ČECH, Tomáš and Lenka GULOVÁ. Význam a pozice romského asistenta ve školách a jejich odborná příprava na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. In Rómske etnikum - jeho špecifiká a vzdelávanie. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2004, p. 33-39. ISBN 80-8083-024-X.
    8. BAZALOVÁ, B. Významy přisuzované postižení, postoje společnosti k osobám s tělesným postižením a postoje k integraci u nás a ve světě (Meanings Attached to Disability, Attitudes towards People with Physical Handicaps and Attitudes towards Integration in Our Country and Abroad). Brno : PdF MU,, 2004.

    2003

    1. VAŠEČKA, Michal, Martina JURÁSKOVÁ and Tom NICHOLSON. Čačipen pal o Roma. A Global report on Roma in Slovakia. 1. vydání. Bratislava: Institute for Public Affairs, 2003, 525 pp. Global reports. ISBN 80-88935-46-6.
    2. KOHOUTKOVÁ, Jana. Hypermedia Interfaces to Relational Data Structures (A Way to Presentation Integration). In Proc. of EUNIS'2003. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam, 2003, p. 193-198. ISBN 90-9017079-0.
    3. RABUŠIC, Ladislav and Aleš BURJANEK. Imigrace a imigrační politika jako prvek řešení české demografické situace? (Immigration and immigration policy as an element of solving the Czech demographic situation?). Praha: Výzkumný ústav prýce a sociálních věcí, 2003, 58 pp. Výzkumné zprávy.
    4. NAVRÁTIL, Pavel. Integrace (Romů) v kontextu životních situací: konceptualizace (Integration of Romany in the context of their living situation: conceptualisation). Sociální studia. Brno: Masarykova universita, 2003, vol. 2003, No 10, p. 120-139, 19 pp. ISSN 1212-365X.
    5. FASORA, Lukáš. Otázka zásobování pitnou vodou a nakládání s odpady ve městě Brně jako příklad integračních faktorů obcí brněnské aglomerace v letech 1881-1913. Sborník prací Filosofické fakulty brněnské university. C, řada historická. Brno: Filosofická fakulta brněnské university, 2003, roč. I., No 1, p. 157-169, 18 pp. ISSN 0231-7710.
    6. HROBAŘOVÁ, Hana, Martin KVIZDA, Antonín SLANÝ and Zdeněk TOMEŠ. Teoretický rámec a výzvy institucionálního zakotvení české ekonomiky (Theory and challenges of institutional arrangement of Czech Rpublic). Brno: MU Brrno, 2003, 65 pp. Dílčí výzkumná zpráva pro MPSV.

    2002

    1. KOHOUTKOVÁ, Jana. Hypertext Presentation of Relational Data Structures. In Proc. of ITAT 2002. Košice: UPJŠ v Košiciach, 2002, p. 33-44. ISBN 80-7097-499-0.
    2. PITROVÁ, Markéta. Institucionální struktura Evropské unie. Vliv integračních paradigmat na výstavbu institucí (EU institutional structure. Influence of the integrational paradigmas on the institutional building). Brno: Nadace Universitas Masarykiana, Brno, nakl. Nauma, 2002, 126 pp. Edice Scientilla. ISBN 80-86258-32-7.
    3. NAVRÁTIL, Pavel. Integrace Romů (Integration of Gipsies). Sociální práce/ Sociálna práca. Brno: ASVSP, 2002, vol. 2002, No 2, p. 34-89. ISSN 1213-624.
    4. KALOUDA, František. Integration of the CR to the EC as a factor of the companys development. In Systemy gospodarcze i ichevolucja. Katowice: Katedra Ekonomii Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 2002, p. 445-456. ISBN 83-7246-328-X.
    5. KOHOUTKOVÁ, Jana. Meta-Level Transformations in Systems Integration. In Proc. of ADBIS 2002. Bratislava: Slovak University of Technology in Bratislava, 2002, p. 121-130. ISBN 80-227-1744-4.
    6. VITURKA, Milan. Regionálně ekonomické souvislosti procesu integrace ČR do EU (Regional anf economic continuities of integration process of the Czech Republic into EU). Praha: Národohospodářský ústav Josefa Hlávky, 2002, 59 pp. Studie NHJH 4/2002.
    7. VAŠEČKA, Michal. Roma and the 2002 parliamentary elections. In In: Bukalska, Patrycja (ed): Sytuacja spolecznosci romskiej w Europie Srodkowej i na Balkanach w przededniu rozszerzenia Unii Europejskiej. 1. vydání. Warszawa: Centre for Eastern Studies, Warszawa, 2002, p. 30-44.
    8. VAŠEČKA, Michal. Rómovia. (Roma.). In In: Mesežnikov, Grigorij - Kollár, Miroslav (eds): Slovensko 2002. Súhrnná správa o stave spolocnosti. 1. vydání. Bratislava: Inštitút pre verejné otázky, 2002, p. 213 - 248, 35 pp. Slovensko v pohybe. ISBN 80-88935-407.
    9. ŠTĚCHOVÁ, Markéta, Kazimír VEČERKA, Karel NOVÁK, Kateřina DANIELOVÁ, Denisa HAUBERTOVÁ and Lada VEVERKOVÁ. Romská minorita a postupy integrace (Roma minority and practices of integration). Praha: IKSP, 2002, 106 pp. 1. vydání. ISBN 80-7338-008-0.
    10. VASEČKA, Michal, Martina JURÁSKOVÁ, Elena KRIGLEROVÁ, Peter PULIŠ and Jana RYBOVÁ. Rómske hlasy. Rómovia a ich politická participácia v transformačnom období. (Roma Voices. The Roma and their Political Participation during the Tranformation Period.). 1. vydání. Bratislava: Inštitút pre verejné otázky, 2002, 168 pp. Štúdie a názory. ISBN 80-88935-36-9.
    11. KOHOUTKOVÁ, Jana. Structured Interfaces for Information Presentation. In FSTA 2002 - Abstracts of the 6th Int. Conf. on Fuzzy Sets Theory and Its Applications. Liptovský Mikuláš: Vydavateľstvo VA Liptovský Mikuláš, 2002, p. 79.
    12. SIROVÁTKA, Tomáš. The Human Development Challenge of Roma Integration: Romany people in Czech Republic. 1st ed. Brno: FSS MU, 2002, 100 pp. Výzkumná zpráva.

    2001

    1. FUCHS, Kamil. Ekonomická integrace jako problém (The Eeconomic Integration as a Problem). Ekonomika a spoločnosť. Banská Bystrica: EF UMB, 2001, vol. 2, No 2, p. 164-173. ISSN 1335-7069.
    2. KOHOUTKOVÁ, Jana. Integrace univerzitních databází a systémů - příklad z Masarykovy univerzity v Brně (Integration of University Databases and Systems - an Example from Masaryk University in Brno). In UNINFOS 2001. Zborník príspevkov. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 2001, p. 78-83. ISBN 80-228-1062-2.
    3. BARTÁK, Roman and Hana RUDOVÁ. Integrated Modelling for Planning, Scheduling, and Timetabling Problems. In Proceedings of the Twentieth Workshop of the UK Planning and Scheduling Special Interest Group (PLANSIG 2001). Edinburgh (UK): Old College, University of Edinburgh, 2001, p. 19-31. ISSN 1368-5708.
    4. FUCHS, Kamil. K problému hospodářské soutěže (To Problem of Economic Competition). In Česká ekonomika na přelomu tisíciletí. 1st ed. Brno: Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity, 2001, p. 168-841. ISBN 80-210-.2533-6.
    5. JEŘÁBEK, Milan, Stanislav ŘEHÁK and Jaroslav DOKOUPIL. Perspektiva dalšího vývoje pohraničí (Regional development of the border areas). In Reflexe regionálního rozvoje pohraničí České republiky. Praha - Ústí nad Labem: Sociologický ústav AV ČR, 2001, p. 85-88. ISBN 80-85950-85-5.

    2000

    1. MACEK, Petr. Integrativní a integrující já (Integrative and integrating self). P. Macek, M. Šafářová, Editoři. In Integrativní funkce osobnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2000, p. 95-104. ISBN 80-210-2465-8.
    2. SMÉKAL, Vladimír. Je naše mládež připravena přijmout Evropu? (Is our youth ready to enter into Europe?). In Mladí lidé - aktivní občané v budoucí Evropě. Kroměříž: Klub Unesco, 2000, p. 4-9.

    1999

    1. FIALA, Petr and Miroslav MAREŠ. CDU a evropská integrace (CDU and European Integration). In FIALA, Petr and Miroslav MAREŠ. Konzervativní a křesťanské politické strany a evropská integrace. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 1999, p. 9-32. sborník. ISBN 80-210-2028-8.
    2. MEČIAR, Jozef. Geoplitická souvztažnost integračních a dezintegračních procesů v Evropě. (Geopolitical Correlation of Integrative and Disintegrative processes in Europe). In Ke sjednocování Evropy. (Studie, materiály, dokumenty). 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, 1999, p. 63-70. ISBN 80-210-2147-0.
    3. FIALA, Petr and Miroslav MAREŠ. Konzervativní a křesťanské politické strany a evropská integrace (Conservative and Christian Parties and European Integration). Brno: Masarykova univerzita, 1999, 90 pp. sborník. ISBN 80-210-2028-8.

    1998

    1. TRNOVÁ, Eva and Josef TRNA. Inovace, koordinace, integrace a chemická úloha. (Innovation, Co-ordination, Integration and Chemical Problem.). In Příprava učitelů chemie. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 1998, p. 55-56. ISBN 80-210-1727-9.
    2. ČERNÁ, Břetislava. Integrovaná přírodovědná výuka v terénu (Integrated scientific education in nature). In Příprava učitelů chemie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1998, p. 79. Řada přírodních věd č. 20. ISBN 80-210-1727-9.
    3. MUSILOVÁ, Emilie. Interdisciplinární relace chemického učiva s ostatními přírodovědnými předměty na základní škole (Interdisciplinary relations of chemical education with other scientific objects on the basic school). In Příprava učitelů chemie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1998, p. 65-69. Řada přírodních věd č. 20. ISBN 80-210-1727-9.

    1996

    1. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Zkušenosti s integrací v Dánsku a Itálii (Experiences with integration from Dänmark and Italy). In Sociálně pedagogické aspekty ve speciální pedagogice. 1.vyd. Brno: Paido, 1996, p. 72-77, 5 pp. ISBN 80-85931-27-3.
Display details
Displayed: 7/11/2024 19:10