Filter publications

    2024

    1. ŠMÍDOVÁ, Iva, Marcela PETROVÁ KAFKOVÁ, Petr FUČÍK, Světlana NEDVĚDOVÁ, Daniela RENDL, Karolína GREGOROVÁ and Aneta STRAKOVÁ. 2nd IAM miniconference (Institutions of Ageing Men research project). 2024.

    2023

    1. HAVLÍKOVÁ, Petra and Iva ŠMÍDOVÁ. Bagatelizace a nerovnosti : Analýza rozsudků sexuálního a domácího násilí (Downplaying and Inequalities : Analysis of court judgements on sexual and domestic violences). Online. 1. vyd. Praha: ProFem, 2023, 76 pp. ISBN 978-80-908931-0-8.

    2022

    1. ŠMÍDOVÁ, Iva. Instituce stárnoucích mužů (Institutions of Aging Men). In Společnost v sociologické perspektivě. Jedenáctá olomoucká sociologická konference. 2022.
    2. ŠMÍDOVÁ, Iva. Institutions of Aging Men: Czech Context and Beyond. In Men, Masculinities, Intersectionalities – The Nordic Research Conference - NORMEN. 2022.
    3. ŠMÍDOVÁ, Iva. The first Czech perinatal hospice : Joint venture or competitive field? Health and social care in the community. Hoboken: Wiley, 2022, vol. 30, No 3, p. 1018-1024. ISSN 0966-0410. Available from: https://dx.doi.org/10.1111/hsc.13285.

    2019

    1. ŠMÍDOVÁ, Iva. The Czech intimate presence of perinatal loss in the Post-Socialist absence of institutionalised humanity. Women's Studies International Forum. Oxford: Elsevier, 2019, vol. 74, May–June, p. 94-103. ISSN 0277-5395. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.wsif.2019.02.006.
    2. ŠMÍDOVÁ, Iva. The end of the beginning : context of death at birth in the Czech Republic. Mortality. Abingdon: Routledge, 2019, vol. 24, No 4, p. 431 - 449. ISSN 1357-6275. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/13576275.2018.1529743.
    3. ŠMÍDOVÁ, Iva. The first perinatal hospice as a joint venture or a competitive field? In 51st British Sociological Association Medical Sociology Group Annual Conference. 2019.

    2016

    1. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Radim ŠÍP, Blanka PRAVDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan SLAVÍK, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and James LAWLEY. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (Becoming a Teacher: The Dance Between tacit and Explicit Knowledge). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 pp. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4. ISBN 978-80-210-8428-5.

    2012

    1. ZOUNEK, Jiří. Možnosti pedagogického výzkumu v e-learningu (Possibilities of educational research in e-learning). 2012.

    2011

    1. BRÜCKNEROVÁ, Karla. Skici ze současné estetické výchovy (Sketches of contemporary aesthetic education). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 192 pp. ISBN 978-80-210-5616-9.

    2009

    1. SEDLÁČEK, Martin. Řízení školy na vesnici: Případová studie (Village school management and leadership: A Case study). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, U13, Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2009, LVI/13, No 1, p. 85-101, 16 pp. ISSN 1211-6971.
    2. POL, Milan, Martin SEDLÁČEK, Petr NOVOTNÝ and Lenka HLOUŠKOVÁ. Úvodní fáze profesní dráhy ředitelů základních škol (Introductory stages of basic school headteachers profesional careers). Studia paedagogica. Brno: MU, 2009, vol. 14, No 1, p. 109-127. ISSN 1803-7437.

    2008

    1. VÁŇOVÁ, Tamara. Jak se chovají studenti Masarykovy univerzity online (How Do the Students of Masaryk University Behave Online). In Silesian Moodle Moot 2008 aneb E-learning jako nástroj ke zvyšování kvality vzdělávání. první. Ostrava: VŠB – Technická univerzita Ostrava, 2008, p. 147-152. ISBN 978-80-248-1859-7.
    2. ŠVAŘÍČEK, Roman and Jiří ZOUNEK. Od tabule k monitoru. E-learning na Filozofické fakultě MU v roce 2007 pohledem empirického výzkumu (From Blackboard to Display. Elearning at Faculty of Arts). In SCO 2008, Sharable Content Objects, 5. ročník konference o elektronické podpoře výuky. Brno: Masaryk University, 2008, p. 43-48, 5 pp. ISBN 978-80-210-4613-9.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu (Knowledge sharing in interdisciplinary social-healt team). Pedagogická orientace. 2008, vol. 18, No 4, p. 30-46. ISSN 1211-4669.
    4. ŠVAŘÍČEK, Roman. Významná představitelka akčního výzkumu v pedagogice hostem na FF (Outstanding leader of action research as a guest at Faculty of Arts). muni.cz. Brno: Měsíčník Masarykovy univerzity v Brně, 2008, vol. 4, leden 2008, p. 5. ISSN 1801-0806.

    2007

    1. SVOBODA, Pavel. Attitudes of University Teachers to ICT. In Simulation and Distance Learning. Brno: The CATE 2007 Conference Brno, 2007, 6 pp. ISBN 978-80-7231-240-5.
    2. ZOUNEK, Jiří. El-dům - portál pro podporu e-learningu (nejenom v systému Moodle). (El-dům (El-house) - web portal for e-learning support (not only in Moodle)). In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2007. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, p. 454-460. ISBN 978-80-7041-573-3.
    3. ŠVAŘÍČEK, Roman. Expert teacher as a proficient and a moral authority (Expert teacher as a proficient and moral authority). In International Congress for School Effectiveness and Improvement. Book of Abstracts. 2006th ed. Ljubljana: Šola za ravnatelje, 2007, p. 25. ISBN 978-961-6637-03-9.
    4. ŠVAŘÍČEK, Roman and Klára ŠEĎOVÁ. Jak se vyznat v babylonské krajině? Kritéria kvality kvalitativního výzkumu (How to orientate in Babylon? Criteria of quality in qualitative research). In Acta Universitatis Palackianae Olomoucensis Facultas Philosophica. 2007th ed. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007, p. 289-299. ISBN 978-80-244-1813-1.
    5. ŠVAŘÍČEK, Roman. Jak vyučovat kvalitativní výzkum? Možné přístupy k výuce kvalitativní metodologie (How to teach qualitative research?). In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ and Kateřina ZAVADILOVÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 2007th ed. Brno: Konvoj, 2007, p. 71-79. ISBN 978-80-7302-133-7.
    6. NEDBÁLKOVÁ, Kateřina. Jedna ruka kreslí druhou aneb Jak se dělá etnografický výzkum (Drawing Hands: How to do an ethnographic research). In Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Pravidla hry. Praha: Portál, 2007, p. 112-125, 13 pp. Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
    7. ŠVAŘÍČEK, Roman and Klára ŠEĎOVÁ. Konstruktivismus v e-learningové vysokoškolské výuce? (Constructivism in E-learning at University-Level Teaching?). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U12. Brno: MU, 2007, p. 189-195. ISBN 978-80-210-4472-2.
    8. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK and Karel ČERVENKA. Kvalitativní přístup v pedagogických vědách: doktorský seminář při 15. konferenci ČAPV 2007 (Qualitative Research in Educational Sciences: PhD workshop). 2007.
    9. ŠEĎOVÁ, Klára and Roman ŠVAŘÍČEK. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. E-learningový kurz (Qualitative Research in Educational Sciences. E-learning Course). In Sojka,P., Kvizda, M. (ed.). Sborník čtvrtého ročníku konference o e-learningu SCO 2007; CD-ROM, Přehlídka kursů. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 1-7. ISBN 978-80-210-4296-4.
    10. ŠVAŘÍČEK, Roman and Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry (Qualitative Research in Educational Sciences: Game Rules). Další autor:M.Sedláček,P.Novotný,K.Nedbálková,M.Miková,T.Janík,O.Kaščák,J.Zounek. vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 384 pp. Pedagogika. ISBN 978-80-7367-313-0.
    11. ŠVAŘÍČEK, Roman and Jiří ZOUNEK. Přesvědčení učitele jako klíčový faktor e-learningu. Kvalitativní výzkum vysokoškolské e-learningové výuky (Teacher's belief as a key element of e-learning. Qualitative research of e-learning at university-level teaching). In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2007. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, p. 454-460. ISBN 978-80-7041-573-3.
    12. NEDBÁLKOVÁ, Kateřina. The Changing Space of Gay and Lesbian Community in the Czech Republic. In Beyond The Pink Curtain. Everyday Life of LGBT in Eastern Europe. Ljubljana: Peace Institute, 2007, p. 57-71, 14 pp. Politike Symposium series. ISBN 978-961-6455-45-9.
    13. ŠVAŘÍČEK, Roman and Klára ŠEĎOVÁ. Učební materiály pro kvalitativní výzkum v pedagogice (Curriculum for Qualitative Research in Education). První. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 176 pp. Skripta. ISBN 978-80-210-4359-6.
    14. BARTOŠOVÁ, Michaela. Životní dráhy prvorodiček po třicítce: proč mít dítě později? (Life courses of first mothers after thirty: Why to have a child later?). Gender, rovné příležitosti, výzkum. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2007, vol. 8, No 2, p. 75-81. ISSN 1213-0028.

    2006

    1. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Doktorský seminář Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (Qualitative Research in Educational Sciences: Workshop for PhD students). 2006.
    2. NEDBÁLKOVÁ, Kateřina. Etnografický výzkum ve vězení (Ethnography in prison). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, p. 1-19. ISBN 80-7043-483-X.
    3. ŠVAŘÍČEK, Roman. Indukce v kvalitativní metodologii (Induction in Qualitative Methodology). In Študentské fórum : zborník príspevkov z 8. ročníka stretnutí. Bratislava: Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, Občianske združenie Výchova - Veda - Vzdelávanie - Výskum, 2006, p. 13-20. ISBN 80-969146-5-0.
    4. ŠVAŘÍČEK, Roman. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů (Qualitative Research in Educational Sciences). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U11. Brno: MU, 2006, p. 209-210. ISBN 80-210-4143-9.
    5. ŠVAŘÍČEK, Roman. Rozvíjející se kvalitativní přístupy ke zkoumání edukační reality (Developing qualitative research methods in education). Aula : revue pro vysokoškolskou a vědní politiku. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2006, vol. 14, No 4, p. 22-30. ISSN 1210-6658.
    6. ŠEĎOVÁ, Klára and Petr NOVOTNÝ. Studentský výzkum jako nástroj poznání pedagogické reality (Students´ research as a way how to explore educational reality). In PEDAGOGICKÁ EVALUACE ´06 Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006, p. 1-7. ISBN 80-7368-272-9.
    7. BARTOŠOVÁ, Michaela. Věřící singles ve světle měnících se forem praktikování víry a individualizace ve sféře náboženství (Religious Singles in the Light of Changing Forms of Religious Practices and Individualization in the Religious Sphere). Gender, rovné příležitosti, výzkum. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR, 2006, vol. 7, No 1, p. 15-19. ISSN 1213-0028.
    8. ŠVAŘÍČEK, Roman. Životní historie učitele experta (Life History of Expert Teacher). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník příspěvků 14. konference ČAPV (CD-ROM). Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2006, p. 1-17. ISBN 80-7043-483-X.

    2005

    1. ŠINDLER, Jakub. Zážitková pedagogika jako jedna z možných cest příznivého rozvoje člověka (Experiential Pedagogy as one of the Ways to Positive Human Development). In Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jií Dalajka). Brno: FSS MU, 2005, p. 259-269. ISBN 80-210-3804-7.

    2004

    1. JANTULOVÁ, Magdaléna. Právní a etické aspekty kvalitativního výzkumu (The Law and Ethics Issues of Qualitative Research). Civic Education Project, FSS MU Brno, ISKE Brno. 2004.
    2. ŠVAŘÍČEK, Roman. Zdroje a bariéry tvořivého procesu ve školní třídě (The sources and bariers of qualitative process at classroom). Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav pedagogických věd. Ved. práce: Petr Novotný, 2004, 132 pp. Diplomová práce.
    3. ŠVAŘÍČEK, Roman. Zdroje tvořivého procesu ve školní třídě (Sources of the creative process in the classroom). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Roč.LII, řada pedagogická U9. Brno: Filozofická fakulta MU, 2004, p. 169-178, 12 pp. ISBN 80-210-3452-1.

    2003

    1. JANTULOVÁ, Magdaléna. Digitalizace kvalitativních dat (The digitalization of qualitative date). Civic Education Project, FSS Mu Brno, Medar,VI, Praha. 2003.
Display details
Displayed: 25/12/2024 04:16