Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2016

    1. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Radim ŠÍP, Blanka PRAVDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan SLAVÍK, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and James LAWLEY. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (Becoming a Teacher: The Dance Between tacit and Explicit Knowledge). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 pp. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4. ISBN 978-80-210-8428-5.

    2010

    1. KAZELLEOVÁ, Jitka and Tamara VÁŇOVÁ. CLIL do škol (CLIL to schools). In Cudzie jazyky a kultúry v škole 7. 1st ed. Nitra: PF UKF v Nitre, 2010, p. 28 - 31. ISBN 978-80-8094-775-0.

    2009

    1. JANÍK, Tomáš. K možnostem rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu (Ways of developing teachers pedagogical content knowledge). In JANÍK, Tomáš a kol. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009, p. 9-16. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-247-2429-4.
    2. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ and Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) (Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 72 pp. 1/09. ISBN 978-80-210-4771-6.
    3. JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Michaela DVOŘÁKOVÁ, Alena HOŠPESOVÁ, Marcela JANÍKOVÁ, Ulrich KATTMANN, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Nataša MAZÁČOVÁ, Hana LUKÁŠOVÁ, Jan SLAVÍK, Naďa STEHLÍKOVÁ, Vlastimil ŠVEC and Marie TICHÁ. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů (Developing teachers pedagogical content knowledge). 1st ed. Brno: Paido, 2009, 148 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-176-8.
    4. HANUŠOVÁ, Světlana. Učitelé cizího jazyka - zrušení bariér? (Teachers of Foreign Languages - Abolishing Barriers?). Pedagogická orientace. Brno: ČSPd - Konvoj, 2009, vol. 19, No 1, p. 88-92. ISSN 1211-4669.
    5. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Petr KNECHT and Petr NAJVAR. Video jako prostředek rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu (Video as a tool for developing teachers´ pedagogical content knowledge). In JANÍK, Tomáš. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009, p. 83-96. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-247-2429-4.
    6. JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Zur Entwicklung des fachdidaktischen Wissens in der LehrerInnenbildung: Möglichkeiten und Grenzen nach dem Bologna-Prozess (On the Development of Pedagogical Content Knowledge: Possibilities and Limits after Bologna Declaration). In PÄDAGOGISCHE HOCHSCHULE WIEN (ED.). Neue Architekturen im europäischen Hochschulraum - New Architectures In The European Higher Education Area. 1st ed. Wien: LIT Verlag, 2009, p. 169-173. ISBN 978-3-643-50024-3.

    2008

    1. JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ and Petr KNECHT. CPV Videoweb - wie eine videobasierte Lernumgebung für LehrerInnen entwickelt wird (CPV Videoweb - the development video based learning environment for teachers). In Lehrerinnen und Lehrer lernen. 1st ed. Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität, 2008, p. 81-81, 130 pp.
    2. JANÍKOVÁ, Marcela, Tomáš JANÍK, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO and Martin SEBERA. CPV videoweb: tvorba elektronického učebního prostředí pro didaktickou přípravu budoucích učitelů (CPV Video Web: developing e-learning enviroment for future teachers). In HAVEL, Jiří, Oldřich ŠIMONÍK and Jan ŠŤÁVA. Pedagogické praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD, 2008, p. 151-156. ISBN 978-80-7392-052-4.
    3. HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání (The value dimension of teacher education). In Učitel a žák v současné škole. 2008. ISBN neuvedeno.
    4. JANÍK, Tomáš. K problému integrace oborové a didaktické přípravy učitelů: model učitelského vzdělávání založený na konceptu didaktické znalosti obsahu (An Integration of subject matter and didactical component of teacher education: towards model based on pedagogical content knowledge). In HAVEL, Jiří, Oldřich ŠIMONÍK and Jan (eds). ŠŤÁVA. Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD, 2008, p. 26-32. ISBN 978-80-7392-052-4.
    5. JANÍK, Tomáš. K vybraným aspektům didaktických znalostí obsahu u učitelů fyziky (Selected aspects of pedagogical content knowledge of physics teacher). In FRANIOK, Petr and Dana (eds). KNOTOVÁ. Učitel a žák v současné škole. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 199-204, 5 pp. ISBN 978-80-210-4752-5.
    6. JANÍKOVÁ, Marcela, Tomáš JANÍK and Vladislav MUŽÍK. Nutzen von Videobeispielen in der LehrerInnenbildung (The use of video examples in teacher education). In Lehrer/-innenbildung in Europa. Wien: LIT Verlag, 2008, p. 188-193. ISBN 978-3-7000-0826-2.
    7. LAZAROVÁ, Bohumíra and Dana KNOTOVÁ. O čem, jak a s kým v osobnostním rozvoji (What about, how and with whom in personality development). In K sobě, k druhým, k profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 38-44. ISBN 978-80-210-4595-8.
    8. HAVEL, Jiří. Pedagogické praxe a oborové didaktiky (Pedagogical Practices and Didactics). 2008.
    9. JŮVA, Vladimír. Strukturované studium učitelů tělesné výchovy na Fakultě sportovních studií MU (Structured teacher training in physical education at the Faculty of Sports Studies Masaryk University). In Redukce bariér při získávání učitelské kvalifikace. 1st ed. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2008, p. 56–60. ISBN 978-80-7043-697-4.
    10. JANÍK, Tomáš. Zkoumání didaktických znalostí obsahu: vybrané přístupy, metody a techniky (Research on pedagogical content knowledge: approaches, methods and techniques). In JANÍK, Tomáš a kol. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido, 2008, p. 25-35. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 10. ISBN 978-80-7315-165-2.

    2007

    1. JANÍK, Tomáš. Pedagogické znalosti jako součást profesní výbavy učitele (Pedagogical knowledge in teachers professional competence). Pedagogická orientace. 2007, vol. 17, No 4, p. 35-42. ISSN 1211-4669.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana. Projektování cizojazyčné výuky v pregraduálním vzdělávání učitelů (Course Design in Foreign Language Teacher Education). In Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 35-40. ISBN 978-80-7315-153-9.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství (The changes in teacher training in the context of school elementary reform). 2007.
    4. HORKÁ, Hana and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Proměny učitelského vzdělávání v kontextu reformy základního školství (The changes in teacher training in the context of school elementary reform). 2007.

    2006

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak koncipovat profesní přípravu učitelů v souladu s požadavky nového kurikulárního dokumentu RVP ZV (How to conceive teacher education in accordance with the requirements of the neww curriculum document). 2006.
    2. HORKÁ, Hana. Jak koncipovat přípravu učitelů v souladu s požadavky nového kurikulárního dokumentu RVP ZV a s požadavky na tvorbu ŠVP. (How to conceive teacher education in accordance with the requirements of the new curricular document Framework Educational Programme for Elementary Education and the requirements on the design of the School Educational Programme.). 2006.
    3. HAVEL, Jiří and Hana FILOVÁ. Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích (Questions of evaluation students on continuous pedagogic practices). 2006.

    2005

    1. JANÍK, Tomáš and Marcela MIKOVÁ. K současným způsobům využívání videozáznamů výuky v učitelském vzdělávání (Ways of using video in teacher education). In JANÍK, Tomáš and Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: MU, 2005, p. 122-129. ISBN 80-210-3884-5.
    2. JANÍK, Tomáš and Jiří HAVEL. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů (Teaching practice and students development). 2005.
    3. HAVEL, Jiří and Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů (Pedagogical Practice and the Development of Future Teachers Professional Competencies). 2005.
    4. ŠIMONÍK, Oldřich. Příprava budoucích učitelů (PRE-SERVICE TEACHER EDUCATION). Brno: MSD s.r.o., 2005, 95 pp. Empirické studie, svazek 2. ISBN 80-86633-32-2.
    5. HANUŠOVÁ, Světlana. Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka (Reflection in teaching practice within pre-service English language teacher education). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1st ed. Brno: MSD, 2005, p. 96 - 100. ISBN 80-210-3884-5.
    6. HANUŠOVÁ, Světlana, Naděžda VOJTKOVÁ, Irena HŮLKOVÁ, Lucie PODROUŽKOVÁ, Petr NAJVAR, Pavla BUCHTOVÁ and Tamara VÁŇOVÁ. Signposts 2005- 7. národní a mezinárodní konference učitelů anglického jazyka (Signposts 2005 - 7th National and International Conference of the Association of Teachers of English of the Czech Republic). 2005.
    7. NOVOTNÝ, Petr. Teacher education and training in the Czech Republic. In Reforma systema obrazovania v Uzbekistane. 2005.
    8. JANÍK, Tomáš. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání (Knowledge in teacher education). Brno: Paido, 2005, 171 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 80-7315-080-8.

    2004

    1. JANÍK, Tomáš, Vladislav MUŽÍK and Oldřich ŠIMONÍK. Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (Subject didactics in pregradual teacher education). 2004.
    2. HAVEL, Jiří and Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů (Pedagogical Practice of the Pre-gradual Preparation of Teachers). 2004.
    3. MAŇÁK, Josef. Teorie a praxe v přípravě učitelů (Theory and practice in teacher education). In HAVEL, Jiří and Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. Brno: MU, 2004, p. 10-15. ISBN 80-210-3378-9.

    2003

    1. HANUŠOVÁ, Světlana, Naděžda VOJTKOVÁ, Irena ADÁMKOVÁ, Lucie PODROUŽKOVÁ, Jitka HÁSKOVÁ, Stanislava ČAPKOVÁ and Tamara VÁŇOVÁ. Signposts 2003 - 6. národní a mezinárodní konference učitelů anglického jazyka (Signposts 2003 - 6th National and International Conference of the Association of Teachers of English of the Czech Republic). 2003.

    2000

    1. ŠVEC, Vlastimil. Pokus o změnu pedagogické přípravy budoucích učitelů (The change of teacher education). In Psychosomatický základ veřejného vystupování, jeho studium a výzkum. 1st ed. Brno: Akademie múzických umění, 2000, p. 62-73. Sborník z konference. ISBN 80-85883-50-3.

    1999

    1. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace (Teacher education: problems and inspirations). 1. vyd. Brno: Paido, 1999, 163 pp. ISBN 80-85931-70-2.
    2. ŠVEC, Vlastimil. Trendy výzkumu učitelského vzdělávání (Trend of research teacher education). In Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumku. 1. vyd. Hradec Králové: Česká asociace pedagogického výzkumu a PdF VŠP, 1999, p. 18-26. ISBN 80-7041-531-2.

    1998

    1. JŮVA, Vladimír. Aplikovaná muzeopedagogika v učitelském studiu (Applied museum education in teacher education). In Applied Social Sciences in Teacher Education. 1st ed. Brno: Paido, 1998, p. s. 82-89, 8 pp. ISBN 80-85931-59-1.

    1994

    1. JŮVA, Vladimír. Muzeopedagogika v přípravě učitelů (Museum education in teacher education). In Učitel v demokratické škole. Brno: Paido, 1994, p. 140-141. ISBN 80-901737-1-3.

    1991

    1. POL, Milan. K některým prvkům přípravy waldorfských učitelů. (On some elements of the Waldorf teacher education). In Sborník z konference "O současných celosvětových otázkách alternativního školství". Olomouc: PedF UP, 1991, p. 167-170.
Display details
Displayed: 16/11/2024 08:03