KNECHT, Petr. Could We Designate Some Concepts in Czech Geography Textbooks as Problematic? In Changing Geographies: Innovative Curricula. 1st ed. Oxford: Oxford Brookes University, 2007, p. 138-144. ISBN 0-9539850-7-5.
KNECHT, Petr. Pupils' Criteria for the Verbal Didactical Transformation of Geographical Concepts in Geography textbooks. In Peace, democratization and reconciliation in textbooks and educational media. (Abstracts). 2007.
KNECHT, Petr. Několik poznámek k věkové přiměřenosti geografických pojmů uváděných v učebnicích zeměpisu (Some comments about age adequacy of geographical concepts in geography textbooks). In Česká geografie v evropském prostoru. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2006, p. 169-174. ISBN 80-7040-879-0.
RACLAVSKÝ, Jiří. Výrazy a pojmy v diskuzi (Expressions and Concepts in a Discussion). Universitas. Brno: Universitas, 2000, vol. 33, No 4, p. 18-20. ISSN 1212-8139.
NIEDERLE, Rostislav. Pojmy a ekonomie (Concepts and Economy). Sborník prací FF MU. Brno: FF MU v Brně, 1998, 2/2001, No 2, p. 31-7, 6 pp. ISSN 0231-7664.
NIEDERLE, Rostislav. Logické a filozofické problémy vývoja pojmov (Logic and Philosophical Problems of Development of Concepts). Filosofický časopis. Praha: AV ČR, 1994, 5/1994, No 5, p. 875-877, 2 pp. ISSN 0015-1831.