ŘEZÁČ, Martin. Measuring success in examination of mathematics using quality indexes of predictive models. In Vysshee gumanitarnoe obrazovanie XXI veka: problemy i perspektivy. Samara: Povolzhskaya gosudarstvennaya sotsial'no-gumanitarnaya akademiya, 2009, p. 308-315. ISBN 978-5-8428-0745-1.
BLAŽKOVÁ, Růžena, Květoslava MATOUŠKOVÁ and Milena VAŇUROVÁ. Poruchy učení v matematice a možnosti jejich nápravy (Disorders of learning in mathematics and how to remedy). Brno: Paido . edice pedagogické literatury, 2007, 96 pp. Dotisk 1. vydání. ISBN 80-85931-89-3.
VAŇUROVÁ, Milena. Názornost názoru (Clarity of diagrams and examples). In Cesty (k) poznávání v matematice primární školy. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, p. 285-287. ISBN 80-244-0818-X.
NOVÁK, Michal. Analytic Geometry During the Bilingual Period of the Czech Technical University in Prague (Historical Remark). In Proceedings of 8th Conference STUDENT EEICT 2002, Volume 2. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, 2002, p. 182-186. ISBN 80-214-2115-0.
PITNER, Tomáš. Systém Maple V je účinnou pomůckou pedagoga (System Maple V as a tool for teachers). Computer World : specializovaný týdeník o výpočetní technice. Praha: IDG Czechoslovakia, 1996, vol. 96, No 21, p. 6. ISSN 1210-9924.