Přeskočit na horní lištu
Přeskočit na hlavičku
Přeskočit na obsah
Přeskočit na patičku
EN
>
Publikace
>
Vyhledávání publikací
Vyhledávání publikací
Pokročilé vyhledávání
Repozitář
Vybrané publikace/výsledky
Slovakistika v Brně a česko-slovenské vztahy. (1998)
Bahtin in humanistične vede. (1998)
Vzaimodejstvije literatur v mirovom literaturnom processe. Problemy teoretičeskoj i istoričeskoj poetiki. (1998)
Pospíšil, I., Zelenka, M.: René Wellek a meziválečné Československo. Ke kořenům strukturální estetiky. (1998)
Nad překlady Vladimíra Vysockého. (1999)
Kam směřuje evropská slavistika? (1999)
Slavistika II (1998). (1999)
Sorge, V.: Literarische Länderbilder in Liedern Wolf Biermanns und Wladimir Wyssozkis. Ein imagologischer Vergleich an Liedtexten der Autor-Interpreten aus den Jahren 1960 bis 1980. (1999)
Machala, Lubomír: Průvodce po nových jménech české poezie a prózy 1990-1995. (1999)
Hanáková, Jitka: Edice českého samizdatu 1972-1991. (1999)
Isidorus Sevillensis, Etymologiae IX. (1999)
Puškinskije motivy v poeziji V. Vysockogo (2000)
Ruský verš a počítačové systémy (2000)
Sorge, V.: Literarische Länderbilder in Liedern Wolf Biermanns und Wladimir Wyssozkis. Ein imagologischer Vergleich (2000)
A. S. Puškin v evropském kulturním kontextu (2000)
Brněnská pozůstalost Franka Wollmana (2000)
Schwarz, W.: Prager Schule:Kontinuität und Wandel. Arbeiten zur Literaturästhetik und Poetik der Narration. (2000)
Soupis sbírky rukopisů A. B. Mitrovského v Archivu města Brna. (2000)
60-je, 70-je... Zapiski o neoficialnoj žizni v Moskve. (2000)
Duše dějin v díle Marka Charitonova (2001)
Filosofskaja lirika V. S. Vysockogo (2000)
Romantik sovětského dne. Gennadij Špalikov. (2001)
Lužická otázka dnes. Několik úvah o perspektivách lužické srbštiny (2001)
Vladimir Vysockij. Puť ot barda k poetu. Stanovlenije i razvitije poetičeskoj sistěmy (2002)
Designing a multi‐cultural, multi‐purpose videoconferencing learning programme (2007)
MU-UWA implementation of video conferencing within a frame of innovative learning infrastructures (2007)
Interaktivní videokonference (2007)
Negotiating design in video conferencing (2006)
Koncepce jazykového vzdělávání na Masarykově univerzitě (2008)
Flexibilní učení a u-learning: kombinace mnohotvaré a individualizované formy multimediální výuky jazyků (2008)
Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU (2008)
Designing a Multi-Cultural Video Conferencing Language Programme (2008)
Implementing Videoconferencing Project Results into Lifelong Education (2008)
The European Dimension of the Net-Trainers Course: Tutor´s and Learner´s Perspectives (2008)
"Historiam Moraviae scripturus..." D. J. I. Hoffer a jeho netištěné Dějiny Moravy (2009)
Popis jazykových kompetencí v odborném a akademickém jazyce - kritéria pro jejich posuzování (2010)
Modern Technologies in Courses of Academic Writing for Ph.D. Students (2010)
Video Conferencing Quick Guide (2008)
Academic English – Akademická angličtina: Průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce (2011)
SEMANTIC, PRAGMATIC AND INTERCULTURAL ASPECTS OF STUDENTS´ COMMUNICATION THROUGH VIDEOCONFERENCING (SPOKEN) AND FACEBOOK (INFORMAL WRITTEN) ENGLISH (2010)
Designing ICT-enhanced Language programmes: An academic writing for postgraduate studies (2010)
Videoconferencing and community of practice interaction. Semantic, pragmatic and intercultural aspects of students' communication in English language classes. (2011)
Liber de mania Mistra Radslava v rukopise 113/110 brněnské svatojakubské knihovny. (2011)
Sto let Rukověti (2011)
Soupis sbírky rukopisů bývalého Františkova muzea - fondu G11 Moravského zemského archívu v Brně (2011)
Lire le manuscript médiéval. Observer et décrire. Sous la direction de Paul Géhin. Paris, Armand Colin, 2007. (Compte rendu) (2010)
Ekonomická a právnická španělština se zaměřením na EU (2011)
Creativity in Language Education (2011)
CEFR at Masaryk University: A Cultural Shift in Language Learning (2011)
How to develop a flexible, creative and relevant language learning environment (2012)
Control through Language in Politics (2010)
Hidden Bias in the 2008 American Presidential Debates (2010)
Mozaika jazyků na MU - The Mosaic of Languages at Masaryk University - La Mosaique de langues a l'Université Masaryk - El Mosaico de lenguas en la Universidad Masaryk - Vielfalt der Sprachen an der Masaryk Universitat (2012)
Edward de Bono: Six Thinking Hats - Seis Sombreros para Pensar - Les Six Chapeaux de la Réflexion (2012)
Creativity in Language Learning - La Créativité dans l'enseignement des langues étrangères - Creatividad en la enseñanza de idiomas (2012)
Speaking vs. Writing in Asynchronous Computer-mediated Communication (2011)
Politeness Strategies in Asynchronous Computer-mediated Communication (2012)
Speaking and Writing in Asynchronous Computer-mediated Communication (2012)
Hidden Bias in the Discourse of American Presidential Candidates (2012)
The Use of Euphemisms as the Highest Form of Doublespeak in American Presidential Debates (2012)
The Use of Purr and Snarl Words as a Means of Manipulation in the American Presidential Debates (2012)
Individualised, Creative and ICT-enhanced: Passing the Baton to Learners (2012)
Creative u-learning: Complex ICT Use at the Masaryk University Language Centre (2011)
Individualised ICT-enhanced Language Learning: From Web-quests to Virtual Study Space (2012)
Creative Language Learning: Rules of Serious Play (2013)
Designing ICT-enhanced language programmes: Academic writing for postgraduate studies (2013)
Building rapport in an online community via positive politeness strategies (2013)
Dicta de disposicione hominis et eius membris Alexandri Hispani v rukopisu 113/110 Svatojakubské knihovny v Archívu města Brna (2013)
Guillaume Apollinaire a Vítězslav Nezval : Vliv francouzské avantgardy na český poetismus. (2013)
How to Implement Creativity to Language Learning: A Practical Guide (2014)
New technologies, new rules (2013)
Creativity in EAP: How far can we go? (2013)
ACADEMIC WRITING (2013)
Academic Presentations Seminar (2013)
English for Academic Purposes (EAP) (2013)
Creative methods in language teaching in higher education (2013)
Academic Writing for Medieval Studies (2014)
Scientific Writing Skills (2014)
Seminář kreativních metod ve výuce cizích jazyků (2014)
Reinventing the wheel? Exploring existing and creating new ESP material (2013)
Hard Skills Will Qualify You, with Soft Skills You’ll Rank the First (2013)
Angličtina autonomně (2013)
Languages autonomously (2013)
Angličtina v politice a institucích EU (2013)
Autonomously Together (2013)
Přehled nabízených jazyků a kurzů Oddělení na Filozofické fakultě a Fakultě sociálních studií MU Brno (2013)
ANGLIČTINA/NĚMČINA/ŠPANĚLŠTINA pro studium a stáže v zahraničí (2013)
Message structure in Internet discussion boards: exchanging letters or talking over the garden fence? (2014)
Francouzský nový román a experimentální román v české literatuře (2014)
1000 ukrajinských slovíček : ilustrovaný slovník (2014)
Topic orientation markers in asynchronous Internet discussions (2014)
Salvete plus decies v rukopise 34/42 svatojakubské knihovny v Archivu města Brna (2014)
Les translations d´Ovide au Moyen Age. Actes de la journée d´études internationale a le Bibliotheque roayle de Blegique le 4 décembre 2008, édités par An Faems,Virginie Minet-Mahy et Colette Van Coolput-Storms. (2014)
Family Relations Words as a Specific Category of Loaded Terms in American Presidential Campaigns (2014)
Exploring the Potential of Integrating George Orwell’s Language Theories into English Courses Designed for Students of Political Science (2014)
Ptačí motivy ve slovesné tvorbě a lidových představách východních Slovanů (vybrané příklady) (2014)
Obřady přijetí dítěte do rodiny a společenství u východních a západních Slovanů (2014)
Motivating through Autonomy (2015)
Angličtina autonomně (2014)
Congratulations, Commiserations and Good Wishes : Positive Politeness Strategies Promoting Mutuality in an Online Community (2015)
A Creative Approach to Language Teaching: A Teacher Trainer Perspective (2014)
Use of Information and Communication Technologies (ICT) at Masaryk University Language Centre (2014)
A Practical Guide to Creative Approach to Language Teaching (2014)
Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy (2014)
Creative Approach to Language Teaching: Theory and Practice (2014)
Creative Use of Information and Communication Technologies in Language Teaching (2014)
Creative Approach to Language Teaching: Flipping your Language Classes (2014)
Blind Men and an Elephant: What is creativity for? (2015)
"Sententiae" v rukopise A 84 Mitrovského knihovny v Archivu města Brna (2014)
Francouzská avantgarda (2014)
Ještě k Brněnskému kolu (2015)
English Grammar for Students of Humanities (2015)
Autonomy - where is the limit? (2015)
Autonomně spolu (2015)
Tvořivou hrou k adekvátnímu překladu (studentské překlady pro Měsíc autorského čtení 2015) (2015)
Russkij jazyk dlja akademičeskich celej II (2015)
Roĺ lingvističeskoj igry v formirovaniji rečevych kompetencij studenta pri izučeniji russkogo jazyka kak inostrannogo (2015)
Hra jako fenomén během svatebních rituálů Slovanů (srovnání folklorních pramenů) (2015)
Implementing Creativity in Language Learning: A Practical Guide (2015)
El lenguaje figurado en los textos económicos-financieros y su equivalencia en la traducción (2015)
Persuasive approaches in communication and principles of argumentation in Spanish (2015)
Využití autentických materiálů a zdrojů v kurzu „Ekonomická a právnická španělština se zaměřením na EU“. (2012)
English for Study & Internship Abroad: Description & Aims of the Course (poster). (2015)
To Dare or Not to Dare (2015)
Teacher´s insight into learner´s self-motivation (2015)
Netřeba brečet nad rozříznutou cibulí (2015)
CASALC Review, č. 1, roč. 2015/2016 (2015)
Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices (2015)
Creative Approach to Language Teaching: Negotiating responsibilities in EAP classes (2015)
Průběh a výsledky projektu IMPACT v oblasti testování (2015)
The Magic of Creativity: From Robust Theories to Delicate Use (2015)
Autonomy Support via Self-reflection (2016)
Vizualizing Literary Texts in University Language Courses (2016)
5 Reasons to Use Literature in (English) Language Classes (of any Level) (2016)
Non-Language Impact of Autonomy Support in ELT (2016)
Международная конференция I. – Актуальные проблемы 21 века (2016)
Creativity in foreign language teaching (2016)
Animalising Language Teaching (2016)
To use or not to use: adapting the textbook for the course of English for laboratory technicians (2017)
Franz Hellens: (auto)biographie du fantastique réel (2017)
Lékařská francouzština na LF MU (2017)
Humanising Language Teaching (2016)
Motivating Through Autonomy: Theoretical Framework Ilustrated (2016)
The Impact of English Autonomously: Students´ Perceptions (2016)
Kreativní lektor znamená kreativní student (2016)
A creative approach to language teaching: a way to recognise, encourage and appreciate students´ contributions to language classes (2015)
Sculpting Students´ Skills (2017)
English Autonomously: Opportunities for 1 to 1, Peer and Community Learning (2017)
Visualizing literary texts in university language courses (2017)
Language and Non-Language Impact of Autonomy Support as Reported by the Students (2017)
"What teaches me what" or how students report their progress in numbers and in free writing (2017)
Students´ Attitude to Reflective Writing in ELT (2017)
K voprosu o sozdanii motivacionnoj učebnoj sredy v processe izučenia russkogo jazyka kak inostrannogo v češskoj auditorii (2017)
Reálie ve výuce cizího jazyka (2017)
DIY Materials: a Step towards Students´Autonomy (2017)
Literarische Texte als Gelegenheit zum interkulturellem Lernen und ihre Rolle in den Lehrbüchern im Fremdsprachenunterricht (2017)
To use or not to use: adapting the textbook for the course of English for laboratory technicians (2018)
Kreativní lektor znamená kreativní student (2017)
Výuka ruského jazyka jako cizího (2017)
Poetics of the psychological game: The role of the epigraph in the short stories by E. A. Poe (2017)
Dead Man's Steel (2018)
Franz Hellens: le role du reve dans le fantastique réel hellensien (2018)
Flexibilidad del docente universitario: reflexiones en torno a la evaluación portafolios (2017)
Flexible syllabus: Debates sobre la actualidad del mundo hispano (2017)
The More Intelligencies Students Use, the More They (and You) Learn (2018)
The Importance of Being Earnest. Can Teachers Learn from Students? (2018)
Can Everybody be a Material Designer? (2018)
Rozvíjejme produktivní dovednosti v odborném jazyce kreativně! (2018)
Didaktičeskaja laboratorija: RKI v Brněnskom universitěte (2018)
"Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing. (2018)
Russkij jazyk dlja dělovogo obščenija (2019)
DMO (překlad) (2018)
Teaching styles and strategies in the teaching of Russian for specific purposes (2019)
A Drop of French in the sea of English – A New Course of French at the Masaryk University, Brno (2018)
One step for the teacher, a huge leap for the learners: taking off planet Textbook in classes of business English (2018)
Jugendsprachen im Fremdsprachenunterricht (2018)
Points, Hours, Pages: How to Measure Students Progress (2019)
VC Technology: Master or Servant of Education? (2018)
The teacher´s role in development of learner autonomy, IATEFL Lasig (2018)
Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy? (2019)
Teacher, Counselor, Mentor, Coach—What Should We Call Ourselves? (2018)
Setting Up A New Medical French Course at Masaryk University, Brno (2019)
El lenguaje figurado como elemento constitutivo del discurso económico (2016)
ELEKTRONICKÉ UČEBNICE: NOVÉ VÝZVY (2019)
English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně (2019)
Reflections of an Advisor : A Never-Ending Story (2019)
Fostering Autonomous Learning: English Across Disciplines (2019)
Designing an ESP Course (2019)
Intěrferencija kak rezul'tat kontakta jazyka i kul'tury? (2019)
Asistenti ve výuce odborného jazyka (2019)
Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči) (2019)
Multiple language learning listories: Is there a happy ending? (2019)
Jazykovye kompetěncii i vozmožnosti ich těstirovanija (obučenije pis'mennoj reči) (2019)
Grammaire française pour les étudiants en médecine (2019)
One step for the teacher, a huge leap for the learners: taking off planet Textbook in classes of business English (2018)
Observing students´ learning through their texts: what is reflective writing (not) good for? (2020)
Promoting Learner Autonomy in Classes of Business English using Quizlet (2020)
Advisor, Counselor, Mentor, Coach - What Should We Call Ourselves? (2020)
Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre (2020)
The role of Quizlet in learning business vocabulary (2020)
Conference Skills in Practice (2020)
Role a využití didaktického překladu ve výuce. Přehledová studie. (2020)
Výzkum v oblasti jazykového poradenství: přehledová studie (2020)
Jazykové poradenství jako nástroj podpory autonomního učení (2020)
Speech is silver, silence is gold: What really happens during individual language counselling sessions (2020)
French comparative online course from the English background (2021)
Learning French through English: students’ beliefs and motivations and the role of English as language medium (2020)
Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy (2020)
In quest of similarity: Raising cross-linguistic awareness among Erasmus students learning French (2021)
True Bastards (2021)
The 5 P's of Language Advising: A Pilot Analysis of Advising Sessions (2021)
Writers, writers everywhere, but no writing center: The first year of the Masaryk University Writing Lab (2021)
How to Not Be Boring: Some Creative Approaches to Academic Writing (2021)
Šrámek, Jiří. Poslední evropské století (1918-2018). Faktografické eseje (2021)
Didaktický překlad a mediační aktivity ve výuce odborné francouzštiny: metodologie (2021)
Investigating language advising sessions: Is the pedagogical tool working as it should? (2021)
Language advising investigated: pilot study report (2021)
La traduction pédagogique et la médiation dans les cours du français juridique. (2021)
What is expertise in language teaching? Balancing between LAP and LSP. (2021)
Role a využití didaktického překladu a mediačních činností ve výuce francouzštiny: Přehledová studie (2021)
„Connections? The languages are very different.“ Advising sessions and plurilingual competences. (2022)
Learner Autonomy (Self-) assessment: What to use instead of a "placement test"? (2022)
Who is the manager here?: (Self-) assessment of students´ abilities to manage their learning (2022)
The Nature of Learning: Case Study of Autonomous Learning (2022)
Les activités et stratégies de médiation dans l’enseignement du français sur objectifs spécifiques (résultats de la recherche pilote) (2022)
Locking down and opening out: Creating new virtual spaces for writers and presenters during the pandemic (2023)
New uses of mediation in the teaching of French for professional purposes (2022)
Asking the “Big Questions” about Academic Writing: A Lesson Plan and Some Reflections (2023)
How is academic writing different from bullshit? And other crazy questions an American asks his students in the Czech Republic (2022)
Islam. Wiara a człowieczeństwo. (2022)
A Stitch (of Self-regulated Learning) in Time Saves Nine (2023)
Reading skills and their “products”: Integrated tasks in Academic English course (2023)
The story of becoming an autonomous learner: a case study of a student’s learning management (2023)
“I am afraid that I might catch some phrases”: language advising and affective factors (2023)
To observe, to listen, to write a report: How do observations work in a large language centre. (2023)
Language advising and learner autonomy: case studies in progress (2023)
The more the merrier? Analysing self-assessment tool set use (2022)
Language advising case studies: does one size fit all? in the Forum on academic language support for students in higher education (2024)
Helping to See/Understand the Learning (2024)
Fostering Students’ Self-Directed Language Learning: Approaches to Advising (2024)
Erasmus at Home, at Home at an International Exchange: Inter-cultural Communication Course Design (2024)
How to fit a week into 3 days: Continuous professional development for language centre teachers (2024)
Odebrat vše z výběru
Operace s vybranými výsledky
Export a tisk
Seznam vybraných záznamů
Další aplikace
Publikace
Informační systém