Bibliografie - správa publikací, které cituji
KLIMEŠ, Jan. Hledání významu v umělecké narativní ilustraci. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 279 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 442. ISBN 978-80-210-8059-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8059-2015.
Podrobněji:
https://is.muni.cz/publication/1371049
Bibliografie |
---|
Autor neuveden. Zdeněk Burian. Profily autorů KMČ. Praha: Albatros, vydal Klub mladých čtenářů, 1977. Leták, neprodejný tisk pro práci s knihou. |
ANDERSON, John. R., BOWER, Gordon H. Human associative memory. New York: Division of Willey, 1973. |
ALBERTI, Leon Battista. O malbě. Praha: Nakladatel Vladimír Žikeš, 1947. |
APOLLINAIRE, Guillaume. Alkoholy. Praha: Vyšehrad, 2011. |
ARISTOTELÉS. Poetika. Praha: Jan Laichter, 1948. |
ARISTOTELÉS. Organon. III. První analytiky. Praha: Nakladatelství Československé akademie věd, 1961. |
ARNHEIM, Rudolf. The Genesis of a Painting Picasso’s Guernica. Berkeley: University of California Press, 1980. |
ARNHEIM, Rudolf. The Power of the Center: a Study of Composition in the Visual Arts. Berkeley: University of California Press, 1988. |
ARNHEIM, Rudolf. The Power of the Center: a Study of Composition in the Visual Arts. Berkeley–Los Angeles: University of California Press, 1982. |
ARNHEIM, Rudolf. Art and Visual Perception: a Psychology of a Creative Eye. Berkeley–London: University California Press, 2004. |
ATWOOD, Margaret. Příběh služebnice. Praha: BB/art, 2008. |
AUERBACH, Erich. Mimesis: Zobrazení skutečnosti v západoevropských literaturách. Praha: Mladá fronta, 1998. |
AUGUSTINUS, Aurelius. Vyznání. Praha: Kalich, 1990. |
AUSTIN, John Langshaw. Jak udělat něco slovy. Praha: Filosofia, 2000. |
BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Praha: Malvern, 2009. |
BARNER, Wilfried, GRIMM, Gunter E., KIESEL, Helmuth, KRAMER, Martin. Lessing: Epoche-Werk-Wirkung. München: Beck, 1975. |
BARRAN, Julian. Théodore Géricault, illustrations to Alexandre Corréard’s ‚Le Naufrage de la Méduse‘. The Burlington Magazine, vol. 119, 1977, no. 889. |
BARTHES, Roland. Nulový stupeň rukopisu. Základy sémiologie. Praha: Československý spisovatel, 1967. |
BARTOLOMEO, Paolo. The Relationship Between Visual Perception and Visual Mental Imagery: a Reappraisal of the Neuropsychological Evidence. Cortex, vol. 38, 2002, no. 3. |
BASS, Eduard. Cirkus Humberto. Praha: Československý spisovatel, 1978. |
BAZIN, André. Obhajoba filmových adaptací. In: BROŽ, Jaroslav, OLIVA, Ljubomír (eds.). Film je umění ! Praha: Orbis, 1963. |
BEARDSLEY, Monroe Curtis. Aesthetics. Problems in the Philosophy of Criticism. 2nd ed. Indianapolis: Hackett Publishing Company, Inc., 1981. |
BENESCH, Helmuth. Encyklopedický atlas psychologie. Praha: Lidové noviny, 2001. |
BERGER, Willy Richard. Gattungstheorie und vergleichende Gattungsforschung. In: SCHMELING, Manfred (ed.). Vergleichende Literaturwissenschaft. Theorie und Praxis. Weisbaden: Akademische Verlagsgesellschaft Athenaion, 1981, s. 99–124. |
BERRONG, Richard M., RIO, Michel. Images and Words. New Literary History, vol. 7, 1976, no. 3., s. 505–512.DOI: 10.2307/468559 |
Bible svatá aneb všecka svatá písma Starého i Nového zákona. Podle posledního vydání kralického z roku 1613. Praha: Česká biblická společnost, 1991. |
BLAKE, William. Písničky nevinnosti a zkušenosti. Praha: BB/art, 2001. |
BLAŽKE, Jaroslav. Kouzelné zrcadlo literatury 2. Písemnictví 19. věku. Praha: Velryba, 2001. |
BLUNT, Anthony. An Echo of the „Paragone“ in Shakespeare. Journal of the Warburg Institute, vol. 2, 1939, no. 3. |
BORECKÝ, Vladimír. Teorie komiky. Praha: Hynek, 2000. |
BRISEBOIS, Michel. Calendriers et almanachs. Cap-aux-Diamants: la revue d’historie du Québec, vol. 1, 2000, no. 60. |
BROWN, Calvin Smith. The Relation Between Music and Literature as Field of Study. Comparative Literature 22, 1970. |
BROWN, Fredric. Neohlížejte se. In: ADAMOVIČ, Ivan (ed.). Hlas krve. Nejlepší britské a americké horrory. Praha: Najáda, 1996. |
BUBENÍČEK, Petr. Filmová adaptace: hledání interdisciplinárního dialogu. Iluminace, roč. 22, 2010, č. 1. |
CASARES, Adolfo Bioy. Morelův vynález. Praha: Odeon, 1988. |
CAROLL, Lewis. Alenka v kraji divů a za zrcadlem. Praha: Státní nakladatelství dětské knihy, 1961. |
CAROLL, Lewis. Alice’s adventures in Wonderland and through the looking-glass and what Alice found there. Oxford: Oxford University Press, 1986. |
de CERVANTES SAAVEDRA, Miguel. Důmyslný rytíř don Quijote de la Mancha. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1955. |
CICERO, Marcus Tullius. O přirozenosti bohů, II. Praha: Laichtnerova filozofická knihovna, 1948. |
CICERO, Marcus Tullius. Řečník (2), 1. vyd. Bratislava: Tatran, 1982. |
COCUDE, Marguerite. Generating and Maintaining Visual Images: The Incidence of Individual and Stimulus Characteristics. In: DENIS, Michel, ENGELKAMP, Johannes, RICHARDSON, John T. E. (eds.). Cognitive and Neuropsychological Approaches to Mental Imagery. Dordrecht: Springer, 1988, s. 213–222. |
COMBE, Dominique. Les genres litteraires. Paris: Hachette Superieur (Contours litteraires), 1992. |
CONTE, Gian Biagio. Dějiny římské literatury. Praha: KLP, 2008. |
COOPER, Anthony Ashley. 3. lord z SHAFTESBURY. A Notion of The Historical Draught of Hercules. In: RAND, Benjamin (ed.). Second Characters or The Language of Forms. Cambridge: Cambridge University Press, 1914, s. 30–61. |
COOPER, Anthony Ashley. 3. lord z SHAFTESBURY. Plastics, an Epistolary Excursion in the Original Progress and Power of Designatory Art. In: RAND, Benjamin (ed.). Second Characters or The Language of Forms. Cambridge: Cambridge University Press, 1914, 90–178. |
COPPINIOVÁ, Clementina, VERNE, Jules. 20.000 mil pod mořem. Havlíčkův Brod: Fragment, 2001. |
CORBINEAU-HOFFMANNOVÁ, Angelika. Úvod do komparatistiky. Praha: Akropolis, 2008. |
CORRÉARD, Alexandre, SAVIGNY, Henry. Le Naufrage de la frégate „la Méduse“ faisant partie de l’expédition du Sénégal, en 1816. Quatriéme édition. Paris: Chez Corréard, 1821. |
ČAPEK, Josef. Povídání o pejskovi a kočičce: jak spolu hospodařili a ještě o všelijakých jiných věcech. Praha: Albatros, 1984. |
ČAPEK, Karel. Dášeňka čili Život štěněte. Pro děti napsal, nakreslil, fotografoval a zakusil Karel Čapek. Praha: Československý vydavatel, 1980. |
DAICHES, David. The Novel and the Modern World. Chicago: The University of Chicago Press, 1965. |
DANEŠ, František. Text a jeho ilustrace. SaS, 56, 1995. |
DANSA, Salmo. Alicia za zrkadlom: obrátená verzia. In: ANOŠKINOVÁ, Viera (ed.). BIB 2009. 22. Bienále ilustrácií Bratislava. Bratislava: Bibiana, 2009. |
DAVID, Jiří. Arnheimova psychologie modernismu v době postmoderní. In: HLAVÁČEK, Josef (ed.). Kompozice podle Rudolfa Arnheima. Praha: Karolinum, 1997. |
DENIS, Michel. Imaging While Reading Texts: a Study of Individual Differences. Memory and Cognition, vol. 10, 1982, s. 540–545.DOI: 10.3758/BF03202436 |
van DIJK, Teun Adrianus. Semantic Macro-Structures and Knowledge Frames in Discourse Comprehension. In: JUSTA, Marcel Adam, CARPENTER, Patricia Anderson (eds.). Cognitive processes in comprehension. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates, 1997. |
DODERER, Klaus. Ilustrácia zvieracej bájky v detskej literatúre. In: URBLÍKOVÁ, Anna (ed.). BIB. Bienále ilustrácií Bratislava. Zborník SNG 4/1. Bratislava: Obzor, 1976. |
DOLEŽEL, Lubomír. Heterocosmica: fikce a možné světy. Praha: Karolinum, 2003. |
DOSTÁLOVÁ, Vanda. Epigrammata Bobiensia. Magisterská diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2006. Vedoucí práce PhDr. Dagmar Bartoňková, CSc. |
DOVNIKOVIĆ, Borivoj. Škola kresleného filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animace, 2007. |
DUBOS, Jean-Baptiste. Réflexions critiques sur la Poesie et sur la Peinture. Sv. I. Paris: J. Mariette, 1719. |
DUMAS, Alexandre. Hrabě Monte Cristo 1. 6. vyd. Ostrava: Sfinga, 1994. |
DVOŘÁK, Joachim. Zdeněk Burian. Labyrint revue, roč. 6, 1995, č. 9/10. |
ECO, Umberto. Poznámky ke „Jménu růže“. Světová literatura, roč. 31, 1986, č. 2. |
ECO, Umberto. Šest procházek literárními lesy: přednášky na Harvardově univerzitě. Olomouc: Votobia, 1997. |
ECO, Umberto. Meze interpretace. Praha: Karolinum, 2004. |
ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. A Theory of Semiotics. Brno: JAMU, 2004. |
ECO, Umberto (ed.). Dějiny ošklivosti. Praha: Argo, 2007. |
ECO, Umberto. O zrcadlech a jiné eseje. Praha: Mladá fronta, 2002. |
EITNER, Lorenz. Gericault’s ‘Raft of the Medusa’. New York: Phaidon, 1972. |
ESROCK, Ellen Joann. The Reader’s Eye: Visual Imaging as Reader Response. Baltimore: John Hopkins University Press, 1994. |
FEDROVÁ, Stanislava, JEDLIČKOVÁ, Alice. Ekfráze: deskripce vs. narativ. In: JEDLIČKOVÁ, Alice, SLÁDEK, Ondřej (eds.). Vyprávění v kontextu. Praha: Ústav pro českou literaturu Akademie věd České republiky, 2008. |
FEDROVÁ, Stanislava. Ekfratické postupy v lyrice a epice: případ Vrchlický. In: SCHNEIDER, Jan, KRAUSOVÁ, Lenka (eds.). Vybrané kapitoly z intermediality. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. |
FILIPOVÁ, Marta, RAMPLEY, Matthew (eds.). Možnosti vizuálních studií. Obrazy – texty – interpretace. Brno: Barrister & Principal, Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Seminář dějin umění, 2007. |
FILLA, Emil. Práce oka. In: BERKA, Čestmír (ed.). Práce oka. Praha: Odeon, 1982. |
FLUDERNIK, Monika. Towards a ‘Natural’ Narratology. London: Routledge, 1996. |
FOUCAULT, Michel. Toto nie je fajka. Bratislava: Archa, 1994. |
FOUCAULT, Michel. Slova a věci. Brno: Computer Press, 2007. |
FORMAN, Werner, QUIRKE, Stephen. Posmrtný život na Nilu. London: Opus Publishing, 1996. |
FRIED, Michael. Art and Objecthood. ArtForum, vol. 5, 1967, no. 10. |
FRYE, Northrop (ed.). Sound and Poetry. New York: Columbia University Press, 1957. |
GAARDER, Jostein. Sofiin svět. Praha: Albatros, 2002. |
GANDELMAN, Claude. Reading Pictures, Viewing Texts. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 1991. |
GENETTE, Gérard. Rozprava o vyprávění (Esej o metodě). Česká literatura, roč. 51, 2003, č. 3; pokračování v ibid. č. 4. |
GILBERT, Katharine Everett, KUHN, Helmut. Dějiny estetiky. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1965. |
GOMBRICH, Ernst. Umění a iluze. Studie o psychologii obrazového znázorňování. Praha: Odeon, 1985. |
GOULD, Stephen Jay. Mickey Mouse Meets Konrad Lorenz. Natural History 88, 1979, no. 5. |
GRAHAM, Gordon. Filozofie umění. Brno: Barrister & Principal, 2000. |
GREENBERG, Clement. Towards a New Laocoon. In: O’BRIAN, John (ed.). The Collected Essays and Criticism. Perceptions and Judgements, 1939–1944. Chicago: University of Chicago Press, 1986. |
GREGOROVIČ, Miroslav. Nalezený svět. Zdeněk Burian – pohled do minulosti přírody i člověka. Lidové noviny, roč. 9, 15. ledna 1996, č. 11. Příloha NLN – Osudy. |
GRÉGR, Richard. Malíř, který ukázal světu, jak vypadal pravěk. Příběh Zdeňka Buriana, výtvarníka, jenž bravurně ilustroval knihy vědecké i dobrodružné. Lidové noviny, roč. 15, 28. 05. 2002, č. 123. |
GROHMANN, Will. Paul Klee. New York: Reprint, 1981. |
HABASQUE, Guy. Kubismus. In: PIJOAN, José. Dějiny umění 9. Praha: Odeon, 1991. |
HADAMARD, Jacques. Psychology of Invention in the Mathematical Field. Princeton: Princeton University Press, 1945. |
HANCHER, Michael. The Tenniel Illustrations to the „Alice“ Books. Columbus: Ohio State University Press, 1985. |
HARRIS, James. Lord z MALMESBURY. The Works of James Harris, esq., with an Account of his Life and Character. Oxford: Printed by J. Vincent for Thomas Tegg, 73, Cheapside, London, 1841. |
HAŠEK, Jaroslav. Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. Praha: Knižní klub, 2008. |
HAŠEK, Jaroslav. Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. 3. a 4. díl. Pokračování slavného výprasku. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1955. |
HAVEL, Václav. Vyrozumění: hra o 12 obrazech. Praha: Dilia, 1965. |
HAVEL, Václav. Dálkový výslech: rozhovor s Karlem Hvížďalou. Praha: Melantrich, 1990. |
HAVLÍNOVÁ, Miluše. Knížka pro rodiče o dětech a čtení. 1. vyd. Praha: Albatros, 1978. |
HEBB, Donald O. Concerning Imagery. Psychological Review, vol. 75, 1968, no. 6, s. 466, 477.DOI: 10.1037/h0026771 |
HEINTZ, John. Reference and Inference in Fiction. Poetics, vol. 8, 1979, s. 85–99. |
HERDER, Johann G. Ausgewählte Werke in Einzelausgaben. Schriften zur Literatur 2/1. Berlin-Weimar: Aufbau-Verlag, 1990. |
HERMANN, P. K. Zrakový přijímač. In: MOLES, Abraham André (ed.). Věk kybernetiky. Praha: SNTL, 1966. |
HILSKÝ, Martin. Modernisté. Eliot, Joyce, Woolfová, Lawrence. Praha: Torst, 1995. |
HLAVÁČEK, Josef. Kompozice podle Rudolfa Arnheima. Praha: Karolinum, 1997. |
HLAVÁČEK, Luboš. Josef Lada. Praha: Horizont, 1986. |
HLAVSA, Oldřich. Typographia: Písmo, ilustrace, kniha. [1]. Praha: SNTL, 1976. |
HLAVSA, Oldřich. Typographia: Písmo, ilustrace, kniha. [2]. Praha: SNTL, 1983. |
HLAVSA, Oldřich. Typographia: Písmo, ilustrace, kniha. [3]. Praha: SNTL, 1986. |
HLOBIL, Tomáš. Spor o rozsah jazykové piktoriálnosti jako východisko Lessingova a Herderova pojetí poezie. Philosophica – Aesthetica 18. Kontexty I. Olomouc: Facultas philosophica, 1999. |
HOFFMANN, Bohuslav. Inspirace díly výtvarnými (k interpretaci a recepci poezie iniciované texty výtvarnými a fotografickými). Zlatý máj, roč. 23, 1989, č. 9. |
HOFFMANN, Bohuslav. Intersémiotický charakter některých básnických textů a problémy jejich recepce: dialogy F. Hrubína aj. Skácela s J. Čapkem. In: HOFFMANN, Bohuslav, HOFFMANNOVÁ, Jana. Dialogické interpretace. Praha: Karolinum, 2015. |
HOFFMANN, Heinrich. Ježipetr aneb Veselé historky a žertovné obrázky. Praha: Kalich, 2004. |
HOFSTADTER, Douglas. Gödel, Escher, Bach: An Eternal Golden Braid. New York: Vintage Books, 1979. |
HOGARTH, William. The Analysis of Beauty. New York: Cosimo Classic, 2010. |
HOLEŠOVSKÝ, František. Naše ilustrace pro děti a její výchovné působení. Praha: Státní nakladatelství dětské knihy, 1960. |
HOLEŠOVSKÝ, František. Ilustrace pro děti. Tradice, vztahy, objevy. Praha: Albatros, 1977. |
HOOG, Michel. Futurismus a italské malířství. In: PIJOAN, José. Dějiny umění 9. Praha: Odeon, 1991. |
HORATIUS, Quintus Flaccus. De arte poetica – O umění básnickém. Praha: Academia, 2002. |
HOŘKÝ, Vladimír. Calvinova výzva labyrintu. In: CALVINO, Italo. Neviditelná města. Praha: Odeon, 1986. |
HUTCHEON, Linda. Narcissistic Narrative: The Metafictional Paradox. New York: Methuen, 1980. |
CHALUPECKÝ, Jindřich. Umění a transcendence. Revolver Revue, roč. 22, 2001, č. 45. |
CHATMAN, Seymour. Coming to Terms. The Rhetoric of Narrative in Fiction and Film. Ithaca: Cornell University Press, 1990. |
CHATMAN, Seymour. Příběh a diskurz. Brno: Host, 2008. |
CHATMAN, Seymour. Story and Discourse. Narrative Structure in Fiction and Film. Ithaca-London: Cornell UP, 1978. |
CHOMSKY, Noam. Syntaktické struktury: logický základ teorie jazyka. O pojmu „gramatické pravidlo“. Praha: Academia, 1966. |
ILIEV, Jiří. Mravní zákon v ilustracích dobrodružné literatury. Brno: Masarykova univerzita, 1992. |
INGARDEN, Roman. Das literarische Kunstwerk. Tubingen: Max Niemeyer, 1960. |
JAKOBSON, Roman. O realismu v umění. In: LOTMAN, Jurij Michajlovič (ed.). Poetika, rytmus, verš. Praha: Svět Sovětů, 1968, s. 141–149. |
JAKOBSON, Roman. Shifters, Verbal Categories and the Russian verb. In: JAKOBSON, Roman. Russian and Slavic grammar: studies 1931–1981. Berlin: Walter de Gruyter & Co., 1984. |
JAKOBSON, Roman, POMORSKA, Krystyna. Dialogy. Praha: Český spisovatel, 1993. |
JAKOBSON, Roman. Lingvistika a poetika. In: JAKOBSON, Roman. Poetická funkce. Jinočany: H&H, 1995. |
JAKOBSON, Roman. On Linguistic Aspects of Translation. In: VENUTI, Lawrence (ed.). The Translation Studies Reader. London-New York: Routledge, 2000. |
JÁNSKÁ, Lenka. Mezi textem a obrazem. Text a grafém v evropském a českém malířství. Praha: Mladá fronta, 2007. |
JAROŠOVÁ, Helena. Literární složka knihy a ilustrace. Estetika. Časopis pro estetiku a teorii umění, roč. 3, 1966, č. 3. |
JAVŮREK, Josef. Ilustrácia literárneho diela ako výtvarná kategória (Problémy hodnotenia). In: ŠEVČÁKOVÁ, Eva (ed.). Zborník Slovenskej Národnej galérie. BIB ’67–’69. Ilustrácia jako kategória výtvarného prejavu. Bratislava: Obzor, 1969. |
JEDLIČKOVÁ, Alice. Podoby transmediality: verbální a piktoriální vyprávění. In: SCHNEIDER, Jan, KRAUSOVÁ, Lenka (eds.). Intermedialita: slovo – obraz – zvuk. Sborník příspěvků ze sympozia. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. |
JELÍNEK, Jan. Umění v zrcadle věků. Počátky umělecké tvorby. Brno: MZM, 1990. |
JOHNSON, Paul. Dějiny umění: Nový pohled. Praha: Academia, 2006. |
JŮZL, Miloš, PROKOP, Dušan. Úvod do estetiky: předmět a metody – dějiny – základní estetické kategorie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. |
KAPR, Albert, SCHILLER, Walter. Gestalt und der Typografie. Leipzig: VEB Fachbuchverlag, 1983. |
KANDINSKIJ, Vasilij Vasilijevič. Bod – linie – plocha: příspěvek k analýze malířských prostředků. Praha: Triáda, 2000. |
KEBZA, Vladimír. Imaginativní aktivity. Kandidátská disertační práce. Praha: ČSAV, 1989. |
KENNEDY, John Miller. A Psychology of Picture Perception. San Francisco: Jossey-Bass, 1974. |
KENT, Sarah. Kompozice. Základní průvodce teorií a technikou vyvážení prvků v obraze. Bratislava: Perfekt, 1996. |
KERR, Walter. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963. |
KESNER, Ladislav (ed.). Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. 2. rozšířené vyd. Jinočany: H&H, 2005. |
KLEE, Paul. Pedagogický náčrtník. Praha: Triáda, 1999. |
KOCMAN, Jessie. The Aesthetic Purpose of William Morris in the Context of His Late Prose Romances. In: JEŘÁBEK, Dušan. Brno Studies in English 6. Brno: Universita Jana Evangelisty Purkyně, 1966, s. 75–146. |
KONEČNÝ, Lubomír. Mezi textem a obrazem. Miscellanea z historie emblematiky. Praha: Národní knihovna České republiky, 2002. |
KOUKOLÍK, František. Lidský mozek. Praha: Portál, 2002. |
KRAUS, Jiří. Rétorika v dějinách jazykové komunikace. 1. vyd. Praha: Academia, 1981. |
KRESS, Gunther, van LEEUWEN, Theo. Reading Images. London–New York: Routledge, 1996. |
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Neverbální komunikace. Řeč pohledů, úsměvů a gest. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. |
KUBÍNOVÁ, Marie. K otázce „smyslové konkrétnosti“ básnického obrazu a jejím sémiotickým konsekvencím. Estetika. Časopis pro estetiku a teorii umění, roč. 23, 1986, č. 4. |
KULKA, Tomáš. Umění a falzum. Monismus a dualismus v estetice. Praha: Academia, 2004. |
KULKA, Tomáš. Nesourodost teorií humoru. Estetika. Časopis pro estetiku a teorii umění, roč. 30, 1993, č. 1. |
KULKA, Jiří. Psychologie umění. 2. vyd. Praha: Grada, 2008. |
LADA, Josef. Jak jsem ilustroval Švejka. In: HAŠEK, Jaroslav. Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. 3. a 4. díl. Pokračování slavného výprasku. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1955. |
LAKOFF, George, JOHNSON, Mark. Metafory, kterými žijeme. Brno: Host, 2002. |
LAKOFF, George. Ženy, oheň a nebezpečné věci: co kategorie vypovídají o naší mysli. Praha: Triáda, 2006. |
LANGEROVÁ, Marie. Vizuální aspekty básnického díla. In: ČERVENKA, Miroslav, JANKOVIČ, Milan, KUBÍNOVÁ, Marie, LANGEROVÁ, Marie. Pohledy zblízka: zvuk, význam, obraz. Poetika literárního díla 20. stol. Praha: Torst, 2002. |
LEAR, Edward. Learovy třesky plesky česky. Praha: BB/art, 2004. |
LESSING, Gotthold Ephraim. Laokoon čili o hranicích malířství a poesie. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1960. |
LEVÝ, Jiří. Umění překladu. Praha: Panorama, 1983. |
LEE, Rensselaer Wright. Ut Pictura Poesis: The Humanistic Theory of Painting. The Art Bulletin, vol. 22, December 1940, no. 4. |
LINDGREN, Torgny. Dorého Bible. Praha: Havran, 2010. |
LINDSTROM, Martin. Nákupologie. Brno: Computer Press, 2009. |
LORENZ, Konrad. Základy etologie. Srovnávací výzkum chování. Praha: Academia, 1993. |
LOTMAN, Jurij Michajlovič. Štruktúra umeleckého textu. Bratislava: Tatran, 1990. |
MALÁ, Zuzana. Karel Teige: Požadavky „nového umění“ na pozadí tvorby poetismu. In: SCHNEIDER, Jan, KRAUSOVÁ, Lenka (eds.). Intermedialita: slovo – obraz – zvuk. Sborník příspěvků ze sympozia. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. |
MALINA, Jaroslav (ed.). O tvořivosti, vědě, politice a umění. Sv. I. Brno: Nadace Universitas Masarykiana, 1993. |
MANZONI, Alessandro. Snoubenci. Praha: Vyšehrad, 1950. |
MARSCHARK, Marc, HUNT, R. Reed. A Reexamination of the Role of Imagery in Learning and Memory. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, vol. 15, 1989, no. 4, s. 710–720. |
MARTYNA, Wendy. The Psychology of the Generic Masculine. In: McCONNELL-GINET, Sally, BORKER, Ruth, FURMAN, Nelly (eds.). Women and Language in Literature and Society. New York: Praeger, 1980, s. 69–78. |
MASTNAK, Tanja. Ut pictura poesis (báseň je jako obraz). In: ANOŠKINOVÁ, Viera (ed.). BIB 2009. 22. Bienále ilustrácií Bratislava. Bratislava: Bibiana, 2009. |
MATĚJČEK, Antonín. Ilustrace. Praha: Jan Štenc, 1931. |
MATERNA, Pavel. Svět pojmů a logika. Praha: Nakladatelství Filozofického ústavu AV ČR, 1995. |
MATHAUSER, Zdeněk. Intersémiotický charakter vývoje českého umění a literatury za socialismu. Estetika. Časopis pro estetiku a teorii umění, roč. 18, 1982, č. 1. |
MATHAUSER, Zdeněk. K intersémiotické problematice uměleckých druhů. In: ŠABOUK, Sáva (ed.). K problematice struktur ve společenských vědách. Praha: Ústav teorie a dějiny umění ČSAV v Praze, 1984. |
MATHESON, Richard. Noemovy děti. In: ADAMOVIČ, Ivan (ed.) Hlas krve. Nejlepší britské a americké horrory. Praha: Najáda, 1996. |
McCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. Praha: BB/art, nakladatelství Jiří Buchal, 2008. |
MELOT, Michel. The Art of Illustration. New York: Skira/Rizzoli, 1984. |
MELVILLE, Herman. Bílá velryba. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1956. |
MERLEAU-PONTY, Maurice. Oko a duch a jiné eseje. Praha: Obelisk, 1971. |
von METZGEN, Juliane. Kniha ako hračka a obraz hračky v ilustrovanej knihe. In: ŠEFČÁKOVÁ, Eva (ed.). BIB ’67–’69. Bienále ilustrácií Bratislava. Bratislava: Obzor, 1972, s. 49–51. |
MIKŠ, František. Gombrich: tajemství obrazu a jazyk umění: porozumět umění a jeho dějinám. Brno: Barrister & Principal, 2010. |
MILLER, Hillis J. The Search for Grounds in Literary Study. In: DAVIS, Robert C., SCHLIEFER, Ronald (eds.). Rhetoric and Form. Deconstruction at Yale. Norman: University of Oklahoma Press, 1985, s. 596–612. |
MILNE, Alan Alexander. The Complete Winnie-the-Pooh. London: Dean, 1991. |
MITCHELL, Thomas William John. Picture Theory: Essays on Verbal and Visual Representation. Chicago: University of Chicago Press, 1994. |
MITCHELL, Thomas William John. There Are No Visual Media. Journal of Visual Culture, vol. 4, August 2005, no. 2. |
MOLES, Abraham André. Oddíl Písmenový kód. In: MOLES, Abraham André (ed.). Věk kybernetiky. Praha: SNTL, 1966. |
MOTT, Frank Luther. A History of American Magazines. Vol. 1, 1741–1850. Vol. 2, 1850–1865. Vol. 3, 1865–1885. Vol. 4, 1885–1905, Cambridge (Mass): Harvard University Press, 1938–1967. |
MURPHY, Robert F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Slon, 1999. |
MURRAY, Simone. Materializing Adaptation Theory: the Adaptation Industry. Literature/Film Quartely, 2008, vol. 36, no. 1, s. 4–17. |
NEFF, Ondřej. Osud talentu. Magazín MF Dnes, roč. 3, 1995, č. 6. |
NEFF, Ondřej. Jules Verne a jeho svět. Praha: Mladá fronta, 2005. |
NEFF, Ondřej. Na moři a pod mořem. In: NEFF, Ondřej, VERNE, Jules. Dvacet tisic mil pod mořem. Podle romanu Julese Verna volně vypravi Ondřej Neff. Praha: Albatros, 2008, s. 199–203. |
NEFF, Ondřej, VERNE, Jules. Dvacet tisíc mil pod mořem. Podle románu Julese Verna volně vypráví Ondřej Neff. Praha: Albatros, 2008. |
NEFF, Ondřej, VERNE, Jules. Patnáctiletý kapitán. Podle románu Julese Verna volně vypraví Ondřej Neff. Praha: Albatros, 2008. |
NEZVAL, Vítězslav. Kapka inkoustu. In: VLAŠÍN, Štěpán (ed.). Avantgarda známá i neznámá – Svazek II. Praha: Svoboda, 1972. |
NIEDERLE, Rostislav. Pojmy estetiky: analytický přístup. Brno: Masarykova univerzita, 2010. |
O’DONOGHUE, Shannon. Ut Pictura Poesis and the Relationship between Poetry and Painting during the Renaissance. Undergraduate Research Journal, The University of Central Florida, vol. 1, 2005, no. 1. |
OITTINEN, Riitta. Verbálné, vizuálne a akustické v ilustrovaných knihách. In: ANOŠKINOVÁ, Viera (ed.). BIB 2009. 22. Bienále ilustrácií Bratislava. Bratislava: Bibiana, 2009. |
OSBORNE, Harold. Some Theories of Aesthetics Judgement. The British Journal of Aesthetics and Criticism, vol. 38, 1979, no. 2. |
OVIDIUS, Publius Naso. Proměny. Praha: Odeon, 1969. |
PAIVIO, Allan, CLARK, James M. Static Versus Dynamic Imagery. In: CORNOLDI, Cesare, McDANIEL, Marc A. (eds.). Imagery and Cognition. New York: Springer-Verlag, 1991, s. 221–245. |
PANOFSKY, Erwin. Galileo as a Critic of the Arts. Aesthetic Attitude and Scientific Thought. Isis, vol. 47, March 1956, no. 1. |
PANOFSKY, Erwin. Studies in Iconology. New York: Oxford University Press, 1939. |
PANOFSKY, Erwin. Význam ve výtvarném umění. Praha: Odeon, 1981. |
PATOČKA, Jan. Sókratés: přednášky z antické filosofie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. |
PAUSANIÁS. Cesta po Řecku I. Praha: Svoboda, 1973. |
PAVLÍK, Jiří. Dión Chrýsostomos o výtvarném umění, náboženství a filozofii: řeč olympijská. Praha: Karolinum, 2004. |
PEČÍNKOVÁ, Pavla. Příliš vysoké ambice. In: KANDINSKIJ, Vasilij Vasilijevič. Bod – linie – plocha: příspěvek k analýze malířských prostředků. Praha: Triáda, 2000. |
PEREC, Georges. Život návod k použití. Praha: Mladá fronta, 1998. |
PIJOAN, José. Dějiny umění 2. Praha: Odeon, 1977. |
PIJOAN, José. Dějiny umění 5. Praha: Odeon, 1989. |
PIJOAN, José. Dějiny umění 8. Praha: Odeon, 1981. |
PLATÓN. Ústava. Praha: OIKOYMENH, 2001. |
PLINIUS, Gaius Secundus. O umění a umělcích. XXXV. Praha: Melantrich, 1941. |
PLÚTARCHOS. Moralia, IV. De Gloria Atheniensium, III, 346. Harvard: Loeb Classical Library Edition, 1936. |
POE, Edgar Allan. Filozofie básnické skladby. In: ZÁBRANA, Jan. Jak se dělá poezie. Praha: Československý spisovatel, 1970. |
POSPISZYL, Tomáš. Burianův zavátý svět. Malíř pravěku čeká na svého objevitele. Týden, roč. 9, 2002,č. 33. Příloha Panská 7. |
PREISS, Pavel. Panoráma manýrismu. Kapitoly o umění a kultuře 16. století. Praha: Odeon, 1974. |
PREMINGER, Alex, WARNKE, Frank Joseph, HARDISON, Osborne Bennett (eds.). Encyclopedia of poetry and poetics. Princeton: Princeton University Press, 1965. |
PULPÁN, Zdeněk, KUŘINA, František, KEBZA, Vladimír. O představivosti a její roli v matematice. Praha: Academia, 1992. |
PYLYSHYN, Zenon W. What the mind’s eye tells the mind’s brain: a critique of mental imagery. Psychological Bulletin, vol. 80, 1973, no. 1. |
PYTLÍK, Radko. Kniha o Švejkovi. Praha: 1983. |
RACLAVSKÝ, Jiří. Ontologická existence uměleckého díla a teoretická explikace. In: POSPÍŠIL, Ivo, ZOUHAR, Jan (eds.). Literatura a filozofie (Zdeněk Mathauser). Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2007. |
RICHARDSON, John Adkins. Illustration and Art. Thematic Content and Aesthetic Standards. British Journal of Aesthetics, vol. 11, 1971, no. 4. |
ROMER, John, ROMEROVÁ, Elizabeth. Sedm divů světa. Praha: Columbus, 1996. |
ROPER, Lyndal. Witch Craze: Terror And Fantasy in Baroque Germany. New Haven: Yale University Press, 2004. |
RŮŽIČKA, Oldřich. Pod přísahou TREs. Tajemství templářských rytířů. Brno: B4U Publishing, 2015. |
RYANOVÁ, Marie-Laure. Narativní prostor. Aluze. Revue pro literaturu, filozofii a jiné, roč. 14, 2010, č. 3. |
de SAINT-EXUPÉRY, Antoine. Malý princ. Praha: Albatros, 2009. |
de SAUSSURE, Ferdinand. Kurz obecné lingvistiky. Praha: Academia, 2007. |
SEIFERT, Jaroslav. Chlapec a hvězdy: verše k obrazům a obrázkům Josefa Lady. Praha: Knižní klub, 2001. |
SCHOLES, Robert Edward, KELLOGG, Robert. Povaha vyprávění. Brno: Host, 2002. |
SORENSEN, Roy. The Art of Impossible. In: HAWTHORNE, John, GENDLER, Szábo T. (eds.). Conceivability and Possibility. Oxford: Oxford University Press, 2002. |
SCHAPIRO, Meyer. Words and Pictures. On the Literal and the Symbolic in the Illustration of a Text. New York: Mouton Publishers, 1973. |
SCHAPIRO, Meyer. Dílo a styl. Praha: Argo, 2006. |
STERNBERG, Robert Jeffrey. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. |
STERNE, Laurence. Život a názory blahorodého pana Tristrama Shandyho. Praha: Odeon, 1985. |
SVOBODA, Karel. Vývoj antické estetiky. Praha: Orbis, 1926. |
ŠALDA, František Xaver. Kniha jako umělecké dílo. In: DVOŘÁK, Karel. Kritické projevy – 6. 1905–1907. Soubor díla F. X. Šaldy, sv. 15. Praha: Melantrich, 1951. |
ŠINDELÁŘ, Dušan. Vědecká ilustrace v Čechách. Praha: Obelisk, 1973. |
ŠTULCOVÁ, Renata. Хранители семи чудес света. Moskva: ЛитТерра, 2011. |
STEHLÍKOVÁ, Blanka. Cesty české ilustrace v knize pro děti a mládež. Praha: Albatros, 1984. |
TATARKIEWICZ, Władysław. Dejiny estetiky 1. Staroveká estetika. Bratislava: Tatran, 1985. |
TATARKIEWICZ, Władysław. Dejiny estetiky 2. Stredoveká estetika. Bratislava: Tatran, 1988. |
TATARKIEWICZ, Władysław. Dejiny estetiky 3. Novoveká estetika. Bratislava: Tatran, 1991. |
TATIOS, Achilleus. O věrné lásce Leukippy a Kleitofóna. In: BORECKÝ, Bořivoj (ed.). Láska a válka. Antická próza, sv. II. Praha: Odeon, 1971. |
TEIGE, Karel. Malířství a poezie. In: VLAŠÍN, Štěpán (ed.). Avantgarda známá a neznámá – Svazek I. Praha: Svoboda, 1971. |
TODOROV, Tzvetan. Theories of the Symbol. Oxford: Basil Blackwell Publisher, 1982. |
TOKÁR, Michal. Kontexty umeleckej ilustrácie. Prešov: CUPER, 1996. |
TOKÁR, Michal. Kapitoly z teórie knižnej ilustrácie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2000. |
TOKÁR, Michal. Ilustrácia a báseň. Prešov: Akcent, 2006. |
TRAVERS, Pamela Lyndon. Marry Poppins in the Park. New York: Harcourt, Brace & World, 1952. |
TRENDELENBURG, Friedrich Adolf. Niobé. Úvahy o krásnu a vznešenu. In: VIRGLEROVÁ, Nikola. Vznešeno v úvahách F. A. Trendelenburga. Bakalářská diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Seminář estetiky, 2008. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Petr Osolsobě, PhD. |
TURNER, Mark. Literární mysl. O původu myšlení a jazyka. Brno: Host, 2005. |
USPENSKIJ, Boris. Poetika kompozice. Brno: Host, 2008. |
UŽDIL, Jaromír. Pedagogický aspekt působení mimoestetických a estetických faktorů v uměleckém díle – ilustraci. In: HOLEŠOVSKÝ, František (ed.). BIB. Bienále ilustrácií Bratislava. Zborník SNG 4/2, 73. Bratislava: Obzor, 1976. |
UŽDIL, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Výtvarný projev a psychický život dítěte. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978. |
UŽDIL, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Výtvarný projev a psychický život dítěte. Praha: Portál, 2002. |
VAŠÍČEK, Zdeněk. Trosečníci historie (nad obrazem T. Géricaulta). Kritická příloha Revolver Revue, roč. 6, 2000, č. 17. |
VERGELY, Bertrand. Antičtí filozofové. Malá moderní encyklopedie. Praha: Levné knihy KMa, 2006. |
VERNE, Jules. Dvacet tisíc mil pod mořem. Praha: Albatros, 1983. |
VERNE, Jules. Patnáctiletý kapitán. Brno: Návrat, 1997. |
VERSTEGEN, Ian. Arnheim, Gestalt And Art: a Psychological Theory. New York, Wien: Springer, 2005. |
VIDLÁKOVÁ, Ivana. Imaginativní schopnosti a jejich vztah ke kreativitě. Magisterská diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Psychologický ústav, 2007. Vedoucí diplomové práce PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. |
VÍCH, Zdeněk. Vybrané kapitoly o umělecké ilustraci. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. |
VILLON, François. Balady. Praha: Spolek českých bibliofilů, 2004. |
da VINCI, Leonardo. Úvahy o malířství. Praha: Nakladatelství Vladimír Žikeš, 1941. |
VITRUVIUS, Marcus Pollio. Deset knih o architektuře. VII. Praha: Svoboda, 1979. |
VRHEL, František. Četba a čtenáři Morelova vynálezu. In: CASARES, Adolfo Bioy. Morelův vynález. Praha: Odeon, 1988. |
WALZEL, Oskar. Shakespeares dramatische Baukunst. Jahrbuch der Shakespearegesellschaft, 52, 1916. |
WAUGH, Patricia. Metafiction: The Theory and Practice of Self-Conscious Fiction. London: Methuen, 1984. |
WEISSTEN, Ulrich. Einfuhrung in die Vergleichende Literaturwissenschaft. Stuttgart: Kohlhammer, 1968. |
WELLBERY, David E. Lessing’s Laocoon: Semiotics and Aesthetic in the Age of Reason. Cambridge: Cambridge University Press, 1984. |
WELLEK, René, WARREN, Austin. Teorie literatury. Olomouc: Votobia, 1996. |
WICKHOFF, Franz. Roman Art. Some of its Principles and their Application to Early Christian Painting. London-New York: E. Strong, 1900. |
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! Köln: Taschen, 2006. |
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! 2. Köln: Taschen, 2007. |
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! 3. Köln: Taschen, 2008. |
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! 4. Köln: Taschen, 2011. |
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! Portraits. Köln: Taschen, 2011. |
WITTLICH, Petr. Literatura k dějinám umění: vývojový přehled. Praha: Karolinum, 2008. |
WOLLEN, Peter. The Semiology of the Cinema. In: WOLLEN, Peter. Signs and Meaning in the Cinema. London: Thames & Hudson, British Film Institutes, 1972. |
WORRINGER, Wilhelm. Abstrakce a vcítění. Příspěvek k psychologii stylu. Praha: Triáda, 2001. |
XENOFÓN. Vzpomínky na Sókrata. Praha: Svoboda, 1972. |
JARBUS, Alfred. Eye Movements and Vision. New York: Plenum Press, 1967. |
ZAMAROVSKÝ, Vojtěch. Za sedmi divy světa. Praha: Albatros, 1980. |
ZAMAROVSKÝ, Vojtěch. Vzkříšení Olympie. Praha: Erika, 2003. |
ZAMAROVSKÝ, Vojtěch. Bohové a hrdinové antických bájí. Praha: Brána, 2005. |
ZÁRUBOVÁ-PFEFFERMANNOVÁ, Noemi. Gesta a mimika: učební texty pro studenty nonverbálního a komediálního divadla. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Hudební fakulta, Katedra nonverbálního a komediálního divadla, 2008. |
ZITAWI, Jehan. Contextualizing Disney Comics within the Arab Culture. In: OITTINEN, Riitta, KAINDL, Klaus (eds.). Le verbal, le visuel, le tradecteur / The Verbal, the Visual, the Translator, vol. 53, Mars 2008, no. 1. Montréal: Les Presses de l’Université de Montréal. |
ZORAN, Gabriel. K teorii narativního prostoru. Aluze. Revue pro literaturu, filozofii a jiné, roč. 13, 2009, č. 1. |
Slovníková hesla |
BLUMENKRANZ, Noémi. Ilustrace. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 359. |
GANDELMAN, Claude. Imagery. Reading Images. In: KELLY, Michael (ed.). Encyclopedia of Aesthetics. New York: Oxford University Press, 1998, vol. 4, s. 466–468. |
ESROCK, Ellen. Imagery. Viewing Texts. In: KELLY, Michael (ed.). Encyclopedia of Aesthetics. New York: Oxford University Press, 1998, vol. 4, s. 463–465. |
SOURIAU, Anne. Obsah a forma. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 618. |
ČECH, Leander. Literatura. In: Ottův slovník naučný. Ilustrovaná encyklopedie obecných vědomostí. Šestnáctý díl. Praha: Paseka/Argo, 1999, s. 151. |
KEMP, Wolfgang. Bilderzahlung. In: PFISTERER, Ulrich. Metzler Lexikon der Kunstwissenschaft. Ideen, Methoden, Begriffe. Stuttgart, Weimar: J. B. Metzler Verlag, 2003, s. 46–48. |
LOTTER, Konrad. Znázornění, představování. In: LOTTER, Konrad, HENCMANN, Wolfhard. Estetický slovník. Praha: Svoboda, 1995 s. 212. |
Metalépse. In: Ottův slovník naučný. Ilustrovaná encyklopedie obecných vědomostí. Sedmnáctý díl. Praha: Argo/Paseka, 1999, s. 181. |
SCRIABINE, Marina. Čas. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 137. |
SCHAEFFER, Jean-Marie. Narace. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 586. |
Metafora. In: BRUKNER, Josef, FILIP, Jiří. Poetický slovník. Praha: Mladá fronta, 1997, s. 203. |
Metonymie. In: BRUKNER, Josef, FILIP, Jiří. Poetický slovník. Praha: Mladá fronta, 1997, s. 206. |
MORFAUX, Louis-Marie. Estetický zážitek. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 247. |
Internetové zdroje a slovníková hesla dostupná na internetu |
EVANS, Artur Bruce. The Illustrators of Jules Verne’s Voyages Extraordinaires. Science-fiction studies, vol. 25, July 1998, no. 2, s. 241–270. [online]. [cit. 2011–08–11]. Dostupný z WWW: |
HAVEL, Ivan Miloš. Kolik máme smyslů? [online]. [cit. 2012–03–30]. Dostupný z WWW: |
HARVER, Judith. Ut pictura poesis [online]. [cit. 2012–02–20]. Dostupný z WWW: |
HERMAN, Mik. Heinrich Hoffmann – Struwwelpeter, první kniha pro malé děti na světě [online]. [cit. 2011–09–15]. Dostupný z WWW: |
Hebdomades vel de imaginibus. In: Encyclopedia Britannica Online [online]. [cit. 2011–07–21]. Dostupný z WWW: |
Illustrate. In: MERRIAM-WEBSTER ONLINE (www.Merriam-Webster.com) 2012 [online]. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: |
Illustration. In: Random House Webster’s Unabridged Dictionary [online]. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: |
Illustration. In: HARPER, Douglas. Online Etymology Dictionary [online]. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: |
Illustration. In: Word English Dictionary, Collins English Dictionary – Complete & Unabridged 10th Edition 2009 [online]. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: |
Illustration. In: The American Heritage. Dictionary of the English Language [online]. Fourth Edition, 2 New York: Houghton Mifflin Company, 2000. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: |
JANÁS, František [online]. [cit. 2011–08–11]. Dostupný z WWW: |
LACAN, Jacques. Stádium zrcadla jako to, co formuje funkci Já tak, jak nám je odhalována v psychoanalytické zkušenosti. Socialistický kruh. Sdružení pro levicovou teorii [online]. Překlad Jiří Pechar a kol. [cit. 2012–02–20]. Dostupný z WWW: |
MARVAN, Tomáš. Skutečnost, která může být chaosem. John L. Austin: Jak udělat něco slovy. Aluze. Revue pro literaturu, filozofii a jiné, roč. 4, 2000, č. 3 [online]. [cit. 2011–05–10]. Dostupný z WWW: |
NEUMANN, Brigit, NÜNNING, Ansgar. Metanarration and Metafiction. In: HÜHN, Peter (ed.). The Living Handbook of Narratology [online]. Hamburg: Hamburg University Press, 2012 [cit. 2012–06–15]. Dostupný z WWW: |
Representations of the Literary Mind: The Theme of Poetry and Literature in Chinese Art [online]. [cit. 2011–11–24]. Dostupný z WWW: |