Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
HALA, Petr. Musica viva in schola XXV. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 197 s. ISBN 978-80-210-8467-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8467-2016.
Bibliografie
ADAMČIAK, M. 2012-2013. Archív III. (NÔTY) notácie a grafické partitúry. Košice: DIVE BUKI, 2012-2013. 409 s. ISBN 978-80-970848-3-7.
ANTOKOLETZ, FISCHER, SUCHOFF: Bartók Perspectives. Man, Composer, Ethnomusicologist. Oxford University Press, 2000. ISBN 9780195125627.
Antonín Dvořák – Symfonie č. 9 e-moll, op. 95 „Z Nového světa“ [film]. Režie Vladimír Sís. ČSR, Československá televize Praha, 1977.
ARAUCO, Ingrid. "Bartok's Romanian Christmas Carols: Changes from the Folk Sources and Their Significance." Journal of Musicology 5.2 (1987): 191-225. Print. Vol. 5, No. 2. dostupné z 30. 9. 2014 na webu: http://scholarship.haverford.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1001&context=music_facpubs DOI: 10.2307/763851
Archiv Muzea Komenského v Přerově, Sbírka učebnic a archiv Muzea J. A. Komenského v Uherském Brodě, Sbírka učebnic.
Archiv Pedagogického muzea J. A. Komenského v Praze, Fond Ferdinanda Krcha.
ARNOŠTOVÁ, P. Hudební výchova – ideál a realita (reflexe praktického výzkumu): diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy, 2013. 97 l. 4 l. příl. Vedoucí diplomové práce Ivo Bartoš.
ASHTON, A. et al. Kvadrivium Čtyři svobodná umění: aritmetika, geometrie, hudba a astronomie. Praha: Dokořán, s.r.o., 2015. 409 s. ISBN 978-80-7363-732-3.
AURA MUSICA č. 6/2014 – sborník příspěvků konference Hudební výchova pro 3. tisíciletí, Ústí nad Labem 2015. ISSN 1805-4056.
Balada pro banditu. CSFD.cz: Česko-slovenská filmová databáze [online]. ©2001-2016 [cit. 2016-09-12]. Dostupné z: http://www.csfd.cz/film/8844-balada-pro-banditu/prehled/
BALLY-FAHR, U. 1997. Statement am Europäischen Kongress für Musikpädagogik. In: Zborník referátov z „Europäischer Kongress für Musikpädagogik“, Luzern, 1997.
BANÁRY, Boris. Slovenské národné obrodenie v hudbe. Martin : Tlačiarne SNP, 1990.164 s. ISBN 80-7090-063-6.
BARTÓK, Béla: Rumanian Christmas Carols. Wien: Universal Edition, 1995. New edition, revised by Peter Bartók.
BĚHALOVÁ, Štěpánka a kol. Jindřichův Hradec: město nad Vajgarem. Jindřichův Hradec: Město Jindř. Hradec, 2002.
Blues pro EFB. Filmový přehled [online]. Národní filmový archiv, 2016 [cit. 2016-09-12]. Dostupné z: http://www.filmovyprehled.cz/film/397293/blues-pro-efb
BOROŠ, T. 2016. Skladačky. Modely na hudobnú improvizáciu a kompozíciu. Bratislava: RAABE, 2016. 64 s. ISBN 978-80-8140-217-3.
BOROŠ, Tomáš. Aktuálne otázky hudobnej výchovy – elementárna kompozícia a improvizácia v kontexte umenia 21. storočia. In: Musica viva in schola. Brno: Masarykova univerzita, 2014 [CD-ROM]
BOROŠ, Tomáš. Elementárna hudobná kompozícia v hudobnej edukácii. In: Kreatívne vzdelávanie. Zohor: Virvar, 2013. s. 118–126. ISBN: 978-80-970513-5-8.
BOROŠ, Tomáš. Skladačky. Modely na improvizáciu a kompozíciu. Bratislava: RAABE, 2015. 68 p. ISBN 9788081402173.
BREZINA, Pavol: Východiská formovania osobnosti zvukového režiséra. In: Sapere Aude 2011 : evropské a české vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí, Hradec Králové, 21.–23. března 2011. – Hradec Králové : Magnanimitas, 2011. ISBN 978-80-904877-2-7, s. 168.
BURGHAUSER, Jarmil. Antonín Dvořák. 2. vyd. Praha: KLP, 2006, s. 26–27. ISBN 80-86791-26-2.
CAGE, J. 1961. Silence. Hanover: Wesleyan University Press, 1961. 276 s. ISBN 0-8195-6028-6.
CAGE, J. 1969. Notations. New York: Something Else Press, 1969. 345 s. ISBN 978-0685148648.
CAGE, John. Silence. Middletown, Connecticut: Wesleyan University Press, 1961. ISBN 0-8195-6028-6 PA.
CAGE, John. Silence. Praha: Tranzit 2010. ISBN 978-80-87259-07-8.
CARDEW, C. Treatise. Buffalo, New York: The gallery upstairs press, 1967. 193 s.
CMÍRAL, Adolf. Hudební pedagogika: pro konservatoře, hudební školy a soukromé studium. 2.vyd. Praha: Edition Č. H. 1943. 106 p.
CMÍRAL, Adolf. Hudba a škola – Články a studie o hudebně pedagogické teorii a praxi. Praha: Školní nakladatelství pro Čechy a Moravu. 1940.
COLLINS, Nicolas: Handmade Electronic Music. New York: Routledge 2009. ISBN:0-415-99873-5.
Contemporary Hungarian Composers Editio Musica Budapest, 1989, pages 207-212:
CRHA, B. – JURČÍKOVÁ, T. – PRUDÍKOVÁ, M. Výzkum využití multimediálních technologií v hudební výchově: Teoretické reflexe hudební výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 288 s. ISSN 1803-1331.
CRHA, B. – SEDLÁČEK, M. – KOŠUT, M. – JURČÍKOVÁ, T. – PRUDÍKOVÁ, M. Výzkum hudebních preferencí vysokoškolské mládeže. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 177 s. ISBN978-80-210-6103-3.
CRHA, B. a kol. Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století. Brno: Masarykova univerzita, 2015. 248 s. ISBN 978-80-210-8089-8.
CRHA, B., BÉBAROVÁ, M., HLADILOVÁ, R., JURČÍKOVÁ, T., KUČEROVÁ, L., OSTRÝ, F., SZENDIUCHOVÁ, M., ŠRÁMKOVÁ, K., VOBORNÁ ZÁLESKÁ, Z.: Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě prvních dvou třetin 20. století. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-8089-8.
CRHA, B., KOŠUT, M., HLADILOVÁ, R., HRBÁČOVÁ, A., KUČEROVÁ, L., MUSIL, O., RAFAILOV, K., RODIČOVÁ, J., SEDLÁČEK, M., SZENDIUCHOVÁ, M., ŠURANSKÝ, P.: Postoje vysokoškolských studentů v České republice k artificiální hudbě poslední třetiny 20. století. Brno: Masarykova univerzita, 2016. (v tisku)
CSERES Jozef, Michal MURIN: Od analógového k digitálnemu. Nové pohľady na nové umenia v audiovizuálnom. Banská Bystrica: Akadémia umení, Fakulta výtvarných umení 2010. ISBN 80-89078-78-3.
CSERES, J., MURIN, M. 2010. Od analógového k digitálnemu...Nové pohľady na nové umenia v audiovizuálnom veku. Banská Bystrica: Akadémia umení Banská Bystrica, 2010. 217 s. ISBN 978-80-89078-78-2.
DANIEL, Ladislav. Hudební výchova na národní škole. 1. Olomouc: Krajský ústav pro další vzdělávání učitelů. 1956.
DANIEL, Ladislav. Jaká by měla a naopak neměla být hudební výchova v tomto století? Aura Musica č. 6 – sborník příspěvků konference Hudební výchova pro 3. tisíciletí, Ústí nad Labem 2014.
DANIELS, D., NAUMANN, S., THOBEN, J. 2011. See this Sound. Audiovisuology 2. Essays. Köln: Verlag der Buchhandlung Walther König, 2011. ISBN 978‐3‐86560‐687‐7.
DILLONOVÁ, S. 1998. Propagovanie európskej kultúry je sizyfovská práca. In: Európsky dialóg, marec–apríl 1998/2.
DIMPKER, CH. 2013. Extended Notation: The depiction of the unconventional. Zürich: LIT Verlag, 2013. 362 s. ISBN 978-3643903020.
Diskusní fórum Umělecké vzdělávání a role kulturních institucí, Praha 2011, sborník příspěvků. NIPOS, Praha 2011. ISBN 978-80-7068-012-4.
EDuckAppsSV, Perfect Ear 2, dostupné z: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evilduck.musiciankit&hl=cs, [cit. 15.2.2016].
FALTIN, Peter. Funkcia zvuku v hudobnej štruktúre. Bratislava: Štátne hudobné vydavateľstvo, 1966.
FUKAČ, Jiří. VYSLOUŽIL, Jiří. MACEK, Petr. Slovník české hudební kultury. Praha: Editio Supraphon. 1997. ISBN 80-7058-462-9.
Gamya, Chord teacher, dostupné z: https://play.google.com/store/apps/details?id=gamya.music.chord.teacher, [cit. 15.2.2016].
GREGOR, Vladimír. Československá společnost pro hudební výchovu (1934–1938) a mezinárodní dosah její činnosti. Spisy Pedagogické fakulty v Ostravě sv. 29, 1974, s. 99–100.
GREGOR, Vladimír. SEDLICKÝ Tibor. Dějiny hudební výchovy v Českých zemích a na Slovensku. Praha: Editio Supraphon. 1990. ISBN 80-7058-131-X.
Hájek, V. Jak rozpoznat odpadkový koš. (Eseje o stereotypech ve vizuální kultuře). Labyrint, Praha 2011, ISBN 978-80-87260-31-9.
HAUGG, G. 2007. Beiträge zur Kompositionspädagogik und grafishe Partituren. Remagen: Verlag Kessel, 2007. 71 s. ISBN: 3-935638-99-X.
HELFERT, Vladimír. Základy hudební výchovy na nehudebních školách: Na pomoc učiteli. 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 1956. 75 p.
HELMS, S. – SCHNEIDER, R. – WEBER, R. 1994. Neues Lexikon der Musikpädagogik. Sachteil. Kassel, 1994. ISBN 3-7649-2540-8.
HENDRICKS, J. et al., ed. 2008. Fluxus Scores and Instructions. Roskilde: Museum of Contemporary Art. 2008. 230 s.
Historie. Semafor [online]. [cit. 2016-09-12]. Dostupné z: http://www.semafor.cz/historie
HLADILOVÁ, Radka. Třetí klavírní koncert Bély Bartóka. Brno, 2011. 68 l. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí bakalářské práce: Michal Košut.
Hofmanová, L. Výchova novou hudbou. O hudební výchově podle AG Neue Musik (Arbeitsgemeinschaft für Neue Musik) se Silke Egeler -Wittmann. In: OPUS MUSICUM, r. 35/2003, ISSN 00862-8506.
HOLUBEC, Jiří. PRCHAL, Jan. Umělecké vzdělávání v podmínkách školní hudební výchovy. Diskusní fórum Umělecké vzdělávání a role kulturních institucí, Praha 2011, sborník příspěvků.
Hoppe, Oliver: Pop-rockový spev. Bratislava: Oliver Hoppe, 2008, ISBN 978-80-969952-5-7, 106 s.
HRČKOVÁ, N. et al. 2005. Dejiny hudby VI, 20. storočie (1). Bratislava: Ikar, 2005. 552 s. ISBN 80-551- 1241-2.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scratching
https://en.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9kelyfon%C3%B3
Hudební výchova 6.–9. ročník. Sborový zpěv v 6.–9. ročníku (nepovinný předmět). Učební osnovy základní devítileté školy. 2. vyd. Praha, SPN 1961. 23 s.
HULE, Miroslav. Rybníkářství na Třeboňsku. Třeboň: Carpio, 2000.
Ježil, P. Bude hudba potřeba i ve 3. tisíciletí? In: Sborník Musica viva in schola XVII. Masarykova univerzita v Brně, Brno 2001, ISBN 80-210-2765-7.
Ježil, P. Hudba a komunikace. In: Didaktika řečové a neřečové výchovy v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. UJEP v Ústí nad Labem, Ústí nad Labem 2008, ISBN 978-80-7414-088-4.
JUŘÍK, Pavel. Jihočeské dominium. Praha: Libri, 2008.
KANDINSKY, W. 2000. Bod – linie – plocha. Praha: Triáda, 2000. 192 s. ISBN: 80-86138-16-X.
KANDINSKY, W. 2009. O duchovnosti v umĕní. Praha: Triáda, 2009. 142 s. ISBN 978-80-87256-26-8.
Kayzen9Apps, Functional Ear Trainer, dostupné z: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kaizen9.fet.android&hl=cs, [cit.15.2.2016]
KHEIL, Antonín. Zpěvník pro školy obecné. A pro žáky. Brno: Vydavatelský odbor Ú. S. J. U. 1933.
KIRÁLY, F. 2013. Botanická záhrada. Bratislava: ISCM, 2013. 52 s.
KOLESÁROVÁ, Anna: Učebné osnovy pre hlasovú výchovu, spev. Schválilo Ministerstvo školstva Slovenskej republiky dňa 14. 8. 1995 pod číslom 729-15 ako učebné osnovy pre základné umelecké školy. Bratislava: MŠRS, 1995, ISBN: 80-7098-073-7.
KOMENSKÝ, Jan Amos [STEINER, Martin]. Informatorium školy mateřské. Praha: Academia, 2007.
KOPECKÝ, J. et al. 2014. Hudební hry jinak. Brno: Janáčkova akademie múzických umení, 2014. 224 s. ISBN 978-80-7460-066-1.
KOPECKÝ, Ján, SYNEK, Jaromír, ZOUHAR, Vít. Composing in the Classroom. Brno: JAMU, 2014. 199 p. ISBN 978-80-7460-065-4.
KOPECKÝ, Jiří – MEDEK, Ivo – SYNEK, Jaromír. Hudební hry jinak. Tvořivé hry a modelové projekty elementárního komponování. Brno: JAMU, 2014.
Kreativita a integrativní hudební pedagogika v evropské hudební výchově, sborník příspěvků konference Praha 1994. Společnost pro hudební výchovu ČHS, Praha 1994.
KRŠKA, P. [online]. [2016- 06-16]. Dostupné na : http://hc.sk/hudba/osobnost-detail/982-pavol-krska
KRŠKA, P. 1998. Slovenské ľudové piesne pre soprán, tenor a bas. Žilina : HALAČ, 1998, 12 s.
KRŠKA, P. 200. Slovenské ľudové piesne pre spev a klavír. Turčianske Teplice : Vydavateľstvo Ben £M 30 s. ISBN 978-80-970040-8-8.
KRŠKA, P. 2008. Slovenské ľudové piesne pre spev a klavír. 1. vyd. Žilina : KH FPV ŽU, 2008. 32 s. ISBN 978-80-970040-8-8.
KRŠKA, P. 2013. Slovenské ľudové piesne pre spev a klavír zv. 2a. 1. vyd. Žilina : EDIS, 2013. 32 s. ISMN 979-0-9010009-8-8.
KRŠKA, P. 2013. Slovenské ľudové piesne pre spev a klavír zv. 2b. 1. vyd. Žilina : EDIS, 2013. 32 s. ISMN 979-0-9010009-9-5.
KRŠKA, P. 2013. Slovenské ľudové piesne pre spev a klavír zv. 3a. 1. vyd. Žilina : EDIS, 2013. 32 s. ISMN 979-0-68508-000-2.
KRŠKA, P. 2013. Slovenské ľudové piesne pre spev a klavír zv. 3b. 1. vyd. Žilina : EDIS, 2013. 32 s. ISMN 979-0-68508-000-8.
KRŠKA, P. 2013. Slovenské ľudové piesne zv. 1a. 1. vyd. Žilina : EDIS, 2013. 32 s. ISMN 979-0-9010009-4-0.
KRŠKA, P. 2013. Slovenské ľudové piesne zv. 1b. 1. vyd. Žilina : EDIS, 2013. 32 s. ISMN 979-0-9010009-6-4.
KRŠKA, P. 2013. Slovenské ľudové piesne zv. 1c. 1. vyd. Žilina : EDIS, 2013. 32 s. ISMN 979-0-9010009-7-1.
KUNDERA, Milan. Nesmrtelnost. Brno: Atlantis, spol. s r.o., 2006. ISBN 978-80-7108-276-7.
LARVOVÁ, H. 2009. Monografie Milan Grygar. Praha: Nakladatelství Gema, 2009. 368 s. ISBN 978-80-904422-0-7.
Lukin László-Lukin Lászlóné : Ének-zene 7 Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Budapest, 2014. 75-84p. 107.117.p
Lukin László-Lukin Lászlóné: Ének-zene 8 Nemzeti Tankönyvkiadó Budapest, 2010. 60-67, 75-80-p.
MACHALÍKOVÁ, Jana a Roman MUSIL. Improvizace ve škole: didaktika improvizace pro rozvoj osobnosti žáků středních škol. Praha: Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-120-7.
MATZNER, Antonín a Jiří PILKA. Česká filmová hudba. V Praze: Dauphin, 2002, s. 228. ISBN 80-7272-013-9.
MEDŇANSKÁ, Irena: Systematika hudobnej pedagogiky. Prešovská Univerzita v Prešove. Prešov, 2010, ISBN 978-80-555-0149-9
MěKS STRAKONICE. 22. dudácký festival Strakonice [heslo]. Mezinárodní dudácký festival Strakonice [online]. [Cit. 10. 9. 2016]. Dostupné z http://www.dudackyfestival.cz
meNet – Musiceducationnetwork: materiál z projektu. www.musiceducation.at
meNet Lernergebnisse in der Musiklehrerbildung: materiál z projektu Ein europäisches Netzwerk der Kommunikation und des Wissensmanagement für musikalische Bildung.
Michalová, E. Možno žiť bez hudby? In: Sborník Musica viva in schola XVII. Masarykova univerzita v Brně, Brno 2001, ISBN 80-210-2765-7.
MOJŽÍŠOVÁ, E. Hudební výchova na 2. stupni ZŠ z pohledu Rámcového vzdělávacího programu: bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy, 2015. 90 l. 4 l. příl. Vedoucí bakalářské práce Ivo Bartoš.
Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha [online]. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 2001 [cit. 2016-09-11]. Dostupné z http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceske-republice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenske-zajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol
Németh Endréné- Békefi Zsuzsanna: Nyolcadik daloskönyvem Apáczai Kiadó Budapest 2009.
NYMAN, M. 2007. Experimentálna hudba. Cage a iní. Bratislava: Hudobné centrum, 2007. 216 s. ISBN 978-80- 88884-93-4.
NYMAN, Michael. Experimentálna hudba: Cage a iní. Bratislava: Hudobné centrum 2007. ISBN 978-80-88884-93-4.
PADRTA, Karel a kol. Jihočeská vlastivěda. Hudba. České Budějovice: Jihočeské nakladatelství, 1989.
PÁLOVÁ – VRBOVÁ, Zuzana. Béla Bartók: Život a dílo. 1. vyd. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1963. 216 s. ISBN 02-015-63.
PATTERSON, D. W.: John Cage. Music, Philosophy, and Intention 1933-1950. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0- 415-99667-9.
PLANÝ, Petr. Aspekty recepce hudební mluvy a pojetí improvizace na mimohudební náměty na ZUŠ. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3937-2.
POLEDŇÁK, Ivan. Poslech hudby jako problém estetický, psychologický, pedagogický. In: Poslech hudby: Sborník příspěvků z konference konané ve dnech 27. a 28. dubna 1998 na Pedagogické fakultě UK v Praze, Praha 1998, s. 10–25, zkrácená verze též v Hudební výchova 1998, č. 4, s. 55–57); Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy 1998.
POLEDŇÁK, Ivan. Stručný slovník hudební psychologie. Praha: Supraphon, 1984. ABC (Supraphon).
Populární hudba a škola, Praha 2000, sborník příspěvků konference. PedF UK Praha 2000. ISBN 80-7290-013-7.
PRCHAL, Jan. Nastává čas bít na poplach? Hudební výchova ve 21. století. Sborník příspěvků z konference Teorie a praxe hudební výchovy II, UK Praha 2011.
Procházková, Z. Jazyková propedeutika a proces konstrukce poznání. In: Didaktika řečové a neřečové výchovy v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. UJEP v Ústí nad Labem, Ústí nad Labem 2008, ISBN 978-80-7414-088-4.
Přibáň, J. Bratři ve strachu. Kritické myšlení v Baumanově tekuté modernitě. In: Salon č. 507, 22.2. 2007
PUCKETTE, Miller: The Theory and Technique of Electronic Music. World Scientific Publishing Co Pte Ltd 2007. ISBN 978-981-270-077-3.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2016 [cit. 2016-09-11]. Dostupnéz http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2016.pdf
Rápli Györgyi : Énekeskönyv 7 Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Budapest 2015. 80-90.p.
ROBEK, Antonín a VAŘEKA, Josef a kol. Národopis. České Budějovice: Jihočeské nakladatelství, 1987.
RODIČOVÁ, Jaroslava. Povědomí o hudebních osobnostech jihočeského regionu. Třeboň: osobní spis Jaroslavy Rodičové, 2016.
ROHÁL, Robert a Vítek CHADIMA. České zpívající filmy. Praha: Petrklíč, 2010, s. 93–106. ISBN 978-80-7229-235-6.
SADLOŇOVÁ, E. 2007. Ľudová pieseň v tvorbe Pavla Kršku a jej využitie v procese výučby hlasovej výchovy na vysokej škole. In: Acta Musica. Kontexty edukačných vied v dimenziách informačnej spoločnosti. 1336-5126, 2007, 1, s. 229–232.
SALTER, Chris. Entangled. Technology and the Transformation of Performance. Cambridge/London: The MIT Press 2010. ISBN 978-0-262-19588-1.
SEDLÁČKOVÁ, Romana. Vliv neofolklorismu a expresionismu na vyjadřovací stylistiku a kompoziční jazyk Leoše Janáčka a Bély Bartóka – hudební paralelismy dvou výrazných osobností. In Elektronický časopis Teoretické reflexe hudební výchovy (roč. 1, č. 1, 2004) ISSN 1803-1331. Dostupné z: http://www.katedrahudebnivychovy.estranky.cz/clanky/elektronicky-casopis.html
Sedlák, F. Učitel – nositel hudební výchovy. In: Estetická výchova 9/1978, r. 19.
SEDLÁK, Fratnišek, VÁŇOVÁ, Hana. Hudební psychologie pro učitele. Praha: Univerzita Karlova, 2013. 406 p. ISBN 978-80-246-2060-2.
SCHNIERER, Miloš. Český a východoevropský neofolklorismus v artificiální hudbě 20. století: Deset studií od Janáčka k serialismu. Brno: Editio Moravia, 2007. 263 s. ISBN 978-80-86565-06-4.
SCHNIERER, Miloš. Svět orchestru 20. století: kapitoly k hudebnímu porozumění. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1999. ISBN 80-7040-371-3.
SCHNIERER, Miloš. Umění žít hudbou: vybrané studie a úvahy z hudební publicistiky 1968–2008. Brno: Tribun EU, 2009. Knihovnicka.cz. ISBN 978-80-7399-805-9.
SCHWARZ, Jindřich. Film jako prostředek popularizace hudby. In: Musica viva in schola XXIII. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovi univerzity, 2012, s. 168–172. ISBN 978-80-210-6106-4. Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/musica_viva_in_schola_xxiii.pdf
SLANÝ, M. Kompetence žáků druhého stupně základních škol v hudební výchově: diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy, 2016. 75 l. 17 l. příl. Vedoucí diplomové práce Petr Hala.
SUCHOFF, Benjamin: Béla Bartók Essays. University of Nebraska Press, 1992. 567 p. ISBN-10: 080326108X.
Symfonie č. 9 „Z Nového světa“.Antonín Dvořák [online]. ©2005-2016 [cit. 2016-09-12]. Dostupné z: http://antonin-dvorak.cz/symfonie9
ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. 2013. Filmová biografie o hudebních osobnostech. Kultura, umění a výchova, 1(2) [cit. 2016-09-12]. ISSN 2336-1824. Dostupné z: http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=5&clanek=27
ŠTRBÁK PANDIOVÁ, Iveta: Aktuálne otázky hlasovo-výchovných metód a techník vo vokálnej príprave budúcich učiteľov hudobno-dramatického odboru. In: Aktuální otázky současné hudebně výchovné teorie a praxe VII : sborník příspěvků z mezinárodní konference, Ústí mad Labem, 10. březen 2012 / Ivana Ašenbrenerová. – Ústí nad Labem : Univerzita J.E. Purkyně, 2012. – ISBN 978-80-7414-475-2, s. 353–361.
ŤAHÚN MENDELOVÁ, Antónia: Motivačné úlohy a hry v hudobnej výchove na druhom stupni ZŠ. Antónia Ťahún Mendelová: Kremnica, 2010. ISBN 978-80-970429-8-1.
Teorie a praxe hudební výchovy II, Praha 2011, sborník příspěvků konference. PedF UK Praha 2011. ISBN 978-80-7290-519-5.
Teorie a praxe hudební výchovy III, Praha 2013, sborník příspěvků konference. PedF UK Praha 2014. ISBN 978-80-7290-724-3.
TICHÁ, Jiřina. Formální umělecké vzdělávání v ČR, koncepce, výhledy. Diskusní fórum Umělecké vzdělávání a role kulturních institucí, Praha 2011, sborník příspěvků. K lednu 2011 se v základních školách vzdělávalo 789 426 žáků a v ZUŠ 234 565 žáků (údaj k 30. 9. 2010, v tomto počtu jsou zahrnuti i žáci ZUŠ II. stupně, ve většině případů studenti SŠ a týká se všech uměleckých oborů, nejen hudebního).
TÓTH, D. 2005. Nemá kniha. Bratislava: Vysoká škola výtvarných umení, 2005. 162 s. ISBN 80-88675-94-4.
VACKOVÁ, L. Aktuální pojetí hudební výchovy na II. stupni základních škol v souvislostech Rámcového vzdělávacího programu: diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy, 2009. 81 l. 13 l. příl. Vedoucí diplomové práce Jaroslav Herden.
VASQUEZ, Martin a Monika NEVOLOVÁ. Buďte mistry improvizace. Praha: Grada, 2013. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-4556-5.
VETTER, M. 1977. Hör-Spiele.Band 2. Wien: Universal Edition A. G., 1977. 26 s. ISMN M-008-05537-9.
VirtualCode.es, Music Tutor Sight Read, dostupné z: https://play.google.com/store/apps/details?id=es.virtualcode.musictutor.sightread&hl=cs, [cit.10.2.2016.]
Vladimír Sís. CSFD.cz: Česko-slovenská filmová databáze [online]. ©2001-2016 [cit. 2016-09-12]. Dostupné z: http://www.csfd.cz/tvurce/3281-vladimir-sis/
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, Jarmila: Pěvecká příprava učitelů hudební výchovy. Praha: SPN, 1976, s. 5.
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. 2013. Role grafických partitur a vizualizace hudby v hudebně kreativním projektu Slyšet jinak. Kultura, umění a výchova, 1(2) [cit. 2016-09-12]. ISSN 2336-1824. Dostupné z:http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=5&clanek=30
Wien 2009
WILSON, Peter Niklas: HEAR AND NOW. Úvahy o improvizovanej hudbe. Bratislava: Hudobné centrum 2002. 260 s. ISBN 80-8884-35-7.
WILSON, Scott, COTTLE, David, COLLINS, Nicolas. The SuperCollider Book. Cambridge, MA: MIT Press 2011. ISBN 9780262232692.
www.eas-music.net
www.menet.info
Z BRATŘIC, Jan Jeník. Písně starodávné lidu obecného českého, namnoze nezbedné a pohoršlivé. Praha: Československý spisovatel, 1989.
ZAPLETAL, Petar. České symfonické orchestry a společenská realita I. Hudební rozhledy. 2016, 2016(1), 54-55. ISSN 0018-6996.
ZOUHAR, Vít – MEDEK, Ivo – SYNEK, Jaromír (eds.). Slyšet jinak ´03. Tvořivost a improvizace v hudební výchově na zvláštních školách. Brno: HF JAMU, Olomouc: PdF UP, 2004.