Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. Dětské pojetí smrti. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 147 s. ISBN 978-80-210-8268-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8268-2016.
Bibliografie
Berzonsky, M., D. (1987). A preliminary investigation of children’s conceptions of life and death. Merrill-Palmer Quarterly, 33, 4, 505–513.
Bočková, M. (2015). Dětské pojetí smrti Brno, Bakalářská práce. Masarykova univerzita. 2015 Vedoucí práce PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
Bonoti, F., Leondari, A., Mastora, A. (2013). Exploring children’s understanding od death: Through drawnings and death concept questionnaire. Death Studies, 37,1, 47–60. DOI: 10.1080/07481187.2011.623216
Buzan, T., Buzan, A. (2012). Myšlenkové mapy. Praha: Portál.
Callanan, M. A. (2014). Diversity in children’s understanding of death. Child development, 79. 1, 142–150.
Carey, S. (1985). Conceptual change in childhood. Cambridge. MA. Mit Press.
Cicireli, V. G. (2001). Personal meanings of death in older adults and young adults in relation to their fears of death. Death Studies, 25, 8, 663–683.
Cotton, C. R., Range, L. M. (1990). Children’s Death Concepts: Relationship to Cognitive Functioning, Age, Experience with Death, Fear of Death, and Hopelessness. Journal of Clinical Child Psychology. 19, 2, 123–127. DOI: 10.1207/s15374424jccp1902_3
Čáp, J., Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
Dlouhá, M. (2015). Dětské pojetí smrti Brno, Bakalářská práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
Gavora, P. (1992). Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu. Bratislava: Regent.
Glass, J. C. (1990). Changing death anxiety through death education in the public schools. Deaht Studies, 14, 1, 31–52. DOI: 10.1080/07481189008252344
Goldman, L. (2015). Jak s dětmi mluvit o smrti. Vyd.1, Praha, Portál.
Harris, P. L., Giménez, M. (2012). Children’s acceptance of confl icting testimony: The case of death.
Hatano, G., Inagaki, H. (1994). Young children’s naive theory of biology. Cognition, 50, 1771–188. DOI: 10.1016/0010-0277(94)90027-2
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál.
Horníčková, R. (2014). Dětské pojetí smrti a jeho pojetí ve výuce. Brno, Diplomová práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
Hopkins, M. (2014). The development of children’s understanding of death. University of East Anglia.
Hunter, S. B., Smith, D. E. (2008). Predictors of childern’s understanding of death; age, kognitive ability, death experience and maternal comunicative competence. Omega, 57, 2, 143–162.
Childers, P., Wimmer, M. (1971). The concept of death in early childhood. Child development. 43, 705–715.
Inagaki, K., Hatano, G. (2006). Young Children’s Conception of the Biological World. Current Directions in Psychological Science, 15, 4, 177–181. DOI: 10.1111/j.1467-8721.2006.00431.x
Kane, B. (1979). Children’s concepts of death. Journal of genetic psychology, 134, 141–153. DOI: 10.1080/00221325.1979.10533406
Keynon, B. L. (2001). Current research in children’s conceptions of death; A critical review, Omega, 43, 63–91.
Koocher, G. (1973). Child, death and cognitive development. Developmental psychology, 9, 369–375. DOI: 10.1037/h0034917
Kračmářová, B. (2011). Recepce motivu smrti v literatuře pro děti. Univerzita Palackého v Olomouci, diplomová práce.
Kűbler-Ross, E. (2003). O dětech a smrti. Praha: Ermat.
Langmeier, J., Krejčířová, D. (2007). Vývojová psychologie. Praha: Grada.
Lazar, A., Torney-Purta, J. (1991). The development of the subcomponents of death in young children: A short term longitudinal study. Child development, 62,1321–1333.
Lee, J. S., Kim, E. Y., Choi, Y. Koo, J. H. (2014). Cultural variancies in composition of biological and supernatural concepts of death: A content of children’s literature. Death Studies, 38, 8, 538–545.
Loučka, M. (2009). Koncept smrti u dětí – souvislosti vývoje. Diplomová práce. FSS MU Brno.
Loučka, M. (2007). Koncept smrti u dětí. Bakalářská práce. FSS MU Brno.
Lonneto, R. (1980). Children’s Conceptions of Death. New York, Springer.
Macková, B. (2013). Vnímání smrti u dětí mladšího školního věku. Bakalářská práce Univerzita Tomáše Bati.
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
Maruščáková, I. (2006). Vývoj konceptu smrti. Rigorózní práce. Karlova univerzita, Filosofické fakulta.
Mahon, M. M., Zagorsky-Goldberg, E., Washington, S. K. (1999). Concept of death in a sample of Israeli Kibutz children. Death Studies. 23, 43–59. DOI: 10.1080/074811899201181
McGovern, M., Barry, M. (2000). Death education: Knowledge, attitudes and perspectives of Irish parents and teachers. Death Studies, 24, 4, 325–333. DOI: 10.1080/074811800200487
Munari, A., Filippini, G. et al. (1976). L’anatomie de l’enfant: Étude génétique des conceptions anatomiques spontanées. Archives de psychologie, 1976, 44, 171, s. 115–134. ISSN 0003-9640.
Nagy, M. (1948). The child theories concerning death. Journal of genetic psychology, 73, 3–27.
Nope, I. C., Nope, L. D. (1997). Evolving meanings of death during early, middle and late adolescence. Death Studies. 21, 3, 253–275. DOI: 10.1080/074811897201967
Piaget, J. (1999). Psychologie inteligence. Praha: Portál.
Pirliomov, V. (2015). Prožitek a zpracování ztráty rodiče u dítěte školního věku. Rigorózní práce. Univerzita Palackého v Olomouci.
Přindišová, M. (2016). Dětské pojetí smrti. Brno, Diplomová práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D.
Říčan, P. (2004). Cesta životem. Praha: Portál. Schilder, P., Wechsler, D. (1934). The attitude of children towards death. Journal of genetic psychology, 45, 406–451.
Schonfeld, D. (1999). Staing healthy. What can I do, first steps to prevent cancer. New Haven: Yale University.
Schonfeld, D., Kappelman, M. (1990). The impact of school-based education on young childern’s understanding of death. Developmental and behavioral pediatrics, 11, 247–252.
Schonfeld, D., Smilanski, S. (1989). A cross-cultural comparison of Israeli and American children’s concept of death. Death studies. 123, 593–604. DOI: 10.1080/07481188908252335
Slaughter, V., Jaakkola, K., Carey, S. (1999). Constructing a coherent theory; Children’s biological understanding of life and death. In: Seigal, M., Peterson, C. (Eds.): Children’s understanding of biology, health and ethics. Cambridge University press, 78–98.
Slaughter, V., Lyons, M. (2003). Learning about life and death in early childhood. Cognitive Psychology, 46, 1–30. DOI: 10.1016/S0010-0285(02)00504-2
Slaughter, V. (2005). Young children’s understanding of death. Australian Psychologist, Vol. 40, No. 3, s. 179–186. DOI: 10.1080/00050060500243426
Slaughter, V., Griffiths, M. (2007). Death Understanding and Fear of Death in Young Children. Clinical Child Psychology and Psychiatry, Vol. 12, No. 4, s. 525–535. DOI: 10.1177/1359104507080980
Speece, M., Brent, S. (1984). Children’s uderstanding of death. A review of three components of a death concept. Child development, 55, 1671–1686. DOI: 10.2307/1129915
Speece, M., Brent, S. (1992). The acquisition of a mature understanding of three components of death. Death Studies, 16, 211–229. DOI: 10.1080/07481189208252571
Speece, M. (1995). Children’s concepts of death. Living and dying: Family decision. 1, 3–15.
Speece, M., Brent, S., et al. (1996). The development of children’s uderstanding of death. In C. A. Corr and D. M. Corr (Eds.), Helping children cope with death and bereavement. New York: Springer.
Spíchalová, A. (2015). Percepce umírání a smrti u osob s mentálním postižením. Bakalářská práce. Univerzita Palackého v Olomouci.
Škoda, J., Doulík, P. (2011). Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Vyd. 1. Praha: Grada, ISBN 978-802-4733-418.
Švaříček, R., Šeďová K. a kol. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Šubrtová, M. (2007). Tematika smrti v české a světové próze pro děti a mládež. Brno, Masarykova univerzita.
Tamm, M. E. (1996). The meaning of God for children and adolescents a Phenomenographic study od drawings. Death Studies, 19, 1, 33–44.
Tamm, M. E., Granqvist, A. (1995). The meaning of death for children and adolescents. A phenomenographic study of drawings. Death studies, 19, 203–222. DOI: 10.1080/07481189508252726
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Praha: Portál.
Tučková, A. (2015). Děti a smrt – práce s dětmi a kontextem smrti při výchově a v období po ztrátě blízké osoby. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita.
Vianello, R., Martin, M. L. (1985). Children’s Understanding of Death. Firenze, Italy. Giunti.
Vianello, R., Lucamante, M. (2001). Children’s Understanding of Death According to Parents and Pediatricians. Journal of Genetic Psychology, Vol. 149, No. 3, s. 305–316. DOI: 10.1080/00221325.1988.10532160
Vyskočilová, E. (2005). Konstruktivistické pojetí učiva a učení. Komenský 129, 5, 2–16.
Weiss, P. (2011). Etické otázky v psychologii. Praha: Portál.
Wenestam, C., Wass, H. (1987). Swedish and U.S. children’s thinking about death: A qualitative study and cross-cultural comparison. Death Studies, 11, 2, 99–121. DOI: 10.1080/07481188708252181
Willis, C. A. (2002). The grieving proces in children: Strategies for understanding, educating and reconciling children’s perceptions of death. Early childhood education journal, 29, 4, 221–226. DOI: 10.1023/A:1015125422643
Wong, M. (2010). Chinese children’s understanding of death. Australian journal of early childhood. 35, 2, 63–71.
Yalom, I. D. (2014). Pohled do slunce. O překonávání strachu ze smrti. Praha: Portál.
Zedníková, K. (2015). Role rodinné komunikace v procesu seznamování předškolního dítěte s tématem smrti. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci.
Žaloudíková, I. (2010). Children’s conceptions of health, illness, death and the anatomy of the human body. In Řehulka (Eds.) School and health. Health education: contexts and inspiration. Brno: Masarykova univerzita.
Žaloudíková, I. (2013). Dětské interpretace pojmů zdraví a nemoc. Brno: Masarykova univerzita.
Žaloudíková, I. (2014). Dětské představy o rakovině. Brno: Masarykova univerzita.