Bibliografie - správa publikací, které cituji
ŽALOUDÍKOVÁ, Iva. Dětské pojetí smrti. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 147 s. ISBN 978-80-210-8268-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8268-2016.
Podrobněji:
https://is.muni.cz/publication/1347573
Bibliografie |
---|
Berzonsky, M., D. (1987). A preliminary investigation of children’s conceptions of life and death. Merrill-Palmer Quarterly, 33, 4, 505–513. |
Bočková, M. (2015). Dětské pojetí smrti Brno, Bakalářská práce. Masarykova univerzita. 2015 Vedoucí práce PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. |
Bonoti, F., Leondari, A., Mastora, A. (2013). Exploring children’s understanding od death: Through drawnings and death concept questionnaire. Death Studies, 37,1, 47–60. DOI: 10.1080/07481187.2011.623216 |
Buzan, T., Buzan, A. (2012). Myšlenkové mapy. Praha: Portál. |
Callanan, M. A. (2014). Diversity in children’s understanding of death. Child development, 79. 1, 142–150. |
Carey, S. (1985). Conceptual change in childhood. Cambridge. MA. Mit Press. |
Cicireli, V. G. (2001). Personal meanings of death in older adults and young adults in relation to their fears of death. Death Studies, 25, 8, 663–683. |
Cotton, C. R., Range, L. M. (1990). Children’s Death Concepts: Relationship to Cognitive Functioning, Age, Experience with Death, Fear of Death, and Hopelessness. Journal of Clinical Child Psychology. 19, 2, 123–127. DOI: 10.1207/s15374424jccp1902_3 |
Čáp, J., Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál. |
Dlouhá, M. (2015). Dětské pojetí smrti Brno, Bakalářská práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. |
Gavora, P. (1992). Sprievodca metodológiou kvalitatívneho výskumu. Bratislava: Regent. |
Glass, J. C. (1990). Changing death anxiety through death education in the public schools. Deaht Studies, 14, 1, 31–52. DOI: 10.1080/07481189008252344 |
Goldman, L. (2015). Jak s dětmi mluvit o smrti. Vyd.1, Praha, Portál. |
Harris, P. L., Giménez, M. (2012). Children’s acceptance of confl icting testimony: The case of death. |
Hatano, G., Inagaki, H. (1994). Young children’s naive theory of biology. Cognition, 50, 1771–188. DOI: 10.1016/0010-0277(94)90027-2 |
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál. |
Horníčková, R. (2014). Dětské pojetí smrti a jeho pojetí ve výuce. Brno, Diplomová práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. |
Hopkins, M. (2014). The development of children’s understanding of death. University of East Anglia. |
Hunter, S. B., Smith, D. E. (2008). Predictors of childern’s understanding of death; age, kognitive ability, death experience and maternal comunicative competence. Omega, 57, 2, 143–162. |
Childers, P., Wimmer, M. (1971). The concept of death in early childhood. Child development. 43, 705–715. |
Inagaki, K., Hatano, G. (2006). Young Children’s Conception of the Biological World. Current Directions in Psychological Science, 15, 4, 177–181. DOI: 10.1111/j.1467-8721.2006.00431.x |
Kane, B. (1979). Children’s concepts of death. Journal of genetic psychology, 134, 141–153. DOI: 10.1080/00221325.1979.10533406 |
Keynon, B. L. (2001). Current research in children’s conceptions of death; A critical review, Omega, 43, 63–91. |
Koocher, G. (1973). Child, death and cognitive development. Developmental psychology, 9, 369–375. DOI: 10.1037/h0034917 |
Kračmářová, B. (2011). Recepce motivu smrti v literatuře pro děti. Univerzita Palackého v Olomouci, diplomová práce. |
Kűbler-Ross, E. (2003). O dětech a smrti. Praha: Ermat. |
Langmeier, J., Krejčířová, D. (2007). Vývojová psychologie. Praha: Grada. |
Lazar, A., Torney-Purta, J. (1991). The development of the subcomponents of death in young children: A short term longitudinal study. Child development, 62,1321–1333. |
Lee, J. S., Kim, E. Y., Choi, Y. Koo, J. H. (2014). Cultural variancies in composition of biological and supernatural concepts of death: A content of children’s literature. Death Studies, 38, 8, 538–545. |
Loučka, M. (2009). Koncept smrti u dětí – souvislosti vývoje. Diplomová práce. FSS MU Brno. |
Loučka, M. (2007). Koncept smrti u dětí. Bakalářská práce. FSS MU Brno. |
Lonneto, R. (1980). Children’s Conceptions of Death. New York, Springer. |
Macková, B. (2013). Vnímání smrti u dětí mladšího školního věku. Bakalářská práce Univerzita Tomáše Bati. |
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál. |
Maruščáková, I. (2006). Vývoj konceptu smrti. Rigorózní práce. Karlova univerzita, Filosofické fakulta. |
Mahon, M. M., Zagorsky-Goldberg, E., Washington, S. K. (1999). Concept of death in a sample of Israeli Kibutz children. Death Studies. 23, 43–59. DOI: 10.1080/074811899201181 |
McGovern, M., Barry, M. (2000). Death education: Knowledge, attitudes and perspectives of Irish parents and teachers. Death Studies, 24, 4, 325–333. DOI: 10.1080/074811800200487 |
Munari, A., Filippini, G. et al. (1976). L’anatomie de l’enfant: Étude génétique des conceptions anatomiques spontanées. Archives de psychologie, 1976, 44, 171, s. 115–134. ISSN 0003-9640. |
Nagy, M. (1948). The child theories concerning death. Journal of genetic psychology, 73, 3–27. |
Nope, I. C., Nope, L. D. (1997). Evolving meanings of death during early, middle and late adolescence. Death Studies. 21, 3, 253–275. DOI: 10.1080/074811897201967 |
Piaget, J. (1999). Psychologie inteligence. Praha: Portál. |
Pirliomov, V. (2015). Prožitek a zpracování ztráty rodiče u dítěte školního věku. Rigorózní práce. Univerzita Palackého v Olomouci. |
Přindišová, M. (2016). Dětské pojetí smrti. Brno, Diplomová práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. |
Říčan, P. (2004). Cesta životem. Praha: Portál. Schilder, P., Wechsler, D. (1934). The attitude of children towards death. Journal of genetic psychology, 45, 406–451. |
Schonfeld, D. (1999). Staing healthy. What can I do, first steps to prevent cancer. New Haven: Yale University. |
Schonfeld, D., Kappelman, M. (1990). The impact of school-based education on young childern’s understanding of death. Developmental and behavioral pediatrics, 11, 247–252. |
Schonfeld, D., Smilanski, S. (1989). A cross-cultural comparison of Israeli and American children’s concept of death. Death studies. 123, 593–604. DOI: 10.1080/07481188908252335 |
Slaughter, V., Jaakkola, K., Carey, S. (1999). Constructing a coherent theory; Children’s biological understanding of life and death. In: Seigal, M., Peterson, C. (Eds.): Children’s understanding of biology, health and ethics. Cambridge University press, 78–98. |
Slaughter, V., Lyons, M. (2003). Learning about life and death in early childhood. Cognitive Psychology, 46, 1–30. DOI: 10.1016/S0010-0285(02)00504-2 |
Slaughter, V. (2005). Young children’s understanding of death. Australian Psychologist, Vol. 40, No. 3, s. 179–186. DOI: 10.1080/00050060500243426 |
Slaughter, V., Griffiths, M. (2007). Death Understanding and Fear of Death in Young Children. Clinical Child Psychology and Psychiatry, Vol. 12, No. 4, s. 525–535. DOI: 10.1177/1359104507080980 |
Speece, M., Brent, S. (1984). Children’s uderstanding of death. A review of three components of a death concept. Child development, 55, 1671–1686. DOI: 10.2307/1129915 |
Speece, M., Brent, S. (1992). The acquisition of a mature understanding of three components of death. Death Studies, 16, 211–229. DOI: 10.1080/07481189208252571 |
Speece, M. (1995). Children’s concepts of death. Living and dying: Family decision. 1, 3–15. |
Speece, M., Brent, S., et al. (1996). The development of children’s uderstanding of death. In C. A. Corr and D. M. Corr (Eds.), Helping children cope with death and bereavement. New York: Springer. |
Spíchalová, A. (2015). Percepce umírání a smrti u osob s mentálním postižením. Bakalářská práce. Univerzita Palackého v Olomouci. |
Škoda, J., Doulík, P. (2011). Psychodidaktika: metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Vyd. 1. Praha: Grada, ISBN 978-802-4733-418. |
Švaříček, R., Šeďová K. a kol. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. |
Šubrtová, M. (2007). Tematika smrti v české a světové próze pro děti a mládež. Brno, Masarykova univerzita. |
Tamm, M. E. (1996). The meaning of God for children and adolescents a Phenomenographic study od drawings. Death Studies, 19, 1, 33–44. |
Tamm, M. E., Granqvist, A. (1995). The meaning of death for children and adolescents. A phenomenographic study of drawings. Death studies, 19, 203–222. DOI: 10.1080/07481189508252726 |
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie. Praha: Portál. |
Tučková, A. (2015). Děti a smrt – práce s dětmi a kontextem smrti při výchově a v období po ztrátě blízké osoby. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita. |
Vianello, R., Martin, M. L. (1985). Children’s Understanding of Death. Firenze, Italy. Giunti. |
Vianello, R., Lucamante, M. (2001). Children’s Understanding of Death According to Parents and Pediatricians. Journal of Genetic Psychology, Vol. 149, No. 3, s. 305–316. DOI: 10.1080/00221325.1988.10532160 |
Vyskočilová, E. (2005). Konstruktivistické pojetí učiva a učení. Komenský 129, 5, 2–16. |
Weiss, P. (2011). Etické otázky v psychologii. Praha: Portál. |
Wenestam, C., Wass, H. (1987). Swedish and U.S. children’s thinking about death: A qualitative study and cross-cultural comparison. Death Studies, 11, 2, 99–121. DOI: 10.1080/07481188708252181 |
Willis, C. A. (2002). The grieving proces in children: Strategies for understanding, educating and reconciling children’s perceptions of death. Early childhood education journal, 29, 4, 221–226. DOI: 10.1023/A:1015125422643 |
Wong, M. (2010). Chinese children’s understanding of death. Australian journal of early childhood. 35, 2, 63–71. |
Yalom, I. D. (2014). Pohled do slunce. O překonávání strachu ze smrti. Praha: Portál. |
Zedníková, K. (2015). Role rodinné komunikace v procesu seznamování předškolního dítěte s tématem smrti. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci. |
Žaloudíková, I. (2010). Children’s conceptions of health, illness, death and the anatomy of the human body. In Řehulka (Eds.) School and health. Health education: contexts and inspiration. Brno: Masarykova univerzita. |
Žaloudíková, I. (2013). Dětské interpretace pojmů zdraví a nemoc. Brno: Masarykova univerzita. |
Žaloudíková, I. (2014). Dětské představy o rakovině. Brno: Masarykova univerzita. |