Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
SOJÁK, Petr, Veronika NÝDRLOVÁ, Markéta SEDLÁKOVÁ a Dušan KLAPKO. Kuchařka pro lektory zážitkově orientovaných kurzů aneb (Ne)vaříme z vody. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 150 s. ISBN 978-80-210-8149-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8149-2015.
Bibliografie
Bakalář, E., Kopský, V. (1987). I dospělí si mohou hrát. Praha: Pressfoto.
Belbin, R. M. (2004). Týmové role v praxi. Brno: Coneo.
Belbin, R. M. (2010). Management Teams: Why They Succeed or Fail. Oxford: Elsevier.
Belbin, R. M. (2012). Týmové role v práci. Praha: Wolters Kluwer ČR.
Bense, M. (1967). Teorie textů. Praha: Odeon.
Berger, P., L., Luckmann T. (1999). Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury.
Brtnová-Čepičková, I. (2013). Didaktika přírodovědného základu. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně.
Czikszentmihalyi, M. (1996). O štěstí a smyslu života: můžeme ovládat své prožitky a ovlivňovat jejich kvalitu? Praha: Nakladatelství Lidové noviny.
Čech, T., Soják. P. (2004) Sociální pedagogika z pohledu začínajících studentů oboru. In Podlahová, L. (ed.) Socialia Olomouc 2003. s. 166–169 Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Činčera, J. (2007). Práce s hrou pro profesionály. Praha: Grada Publishing.
Dewey, J. (1938). Experience and Education. Toronto: Collier-MacMillan Canada Ltd.
Drahanská, P. (2009). Puzzle a bábovka. In Gymnasion, 6(11), s. 47–54. Olomouc: Gymnasion, o.p.s.
Drahanská, P. (2012). Metodické materiály Prázdninové školy Lipnice – zážitkové pedagogiky: Zážitková pedagogika v praxi. [interní dokument]. Praha: Prázdninová škola Lipnice, z. s.
Foer, J. (2012). Šetři se, Einsteine! Jak si zapamatovat úplně cokoli. Brno: Jota.
Foucault, M. (2000). Dohlížet a trestat: kniha o zrodu vězení. Praha: Dauphin.
Franc, D., Zounková, D., Martin, A. (2007). Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press.
Gass, M. A. et al. (1993). Adventure Therapy: Therapeutic Applications of Adventure Programming. Kendal: Hunt.
Gellert, M., Nowak, C. (2004). Teamwork – Team Building – Team Coaching: A practical guide to working in and with teams. second revised edition. Meezen: Christa Limmer Verlag.
Haková, J. (2008). Recept na odborný seminář. In Gymnasion 5(10), s. 47–52. Praha: Prázdninová škola Lipnice ve spolupráci se Sdružením přátel Jaroslava Foglara.
Haková, J. (2012). Metodické materiály Prázdninové školy Lipnice: Metoda zážitkové pedagogiky – Dramaturgie v zážitkové pedagogice. [interní dokument]. Praha: Prázdninová škola Lipnice, z. s.
Hanuš, R. (2008). Vývoj českého konceptu zážitkové pedagogiky a jeho postavení v rámci pedagogických věd. Disertační práce. Olomouc: Fakulta tělesné kultury UP v Olomouci.
Hanuš, R., Chytilová, L. (2009). Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada.
Hanuš, R., Hrkal, J. (2007). Zlatý fond her II: [výběr her a programů připravených pro kursy Prázdninové školy Lipnice]. Praha: Portál.
Hartl, P., Hartlová, H. (2000). Psychologický slovník. Praha: Portál.
Hayes, N. (2005). Psychologie týmové práce: strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál.
Hermochová, S. (2006). Teambuilding. Praha: Grada.
Hermochová, S. (2005). Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS.
Holec, O. et al. (1994). Instruktorský slabikář. Prázdninová škola Lipnice. Praha. Prázdninová škola Lipnice.
Hora, P. (1984). Prázdniny se šlehačkou. Praha: Mladá fronta.
Iser, W. (2009). Jak se dělá teorie. Praha: Karolinum.
Jarošová, E. a kol. (2001). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Management press.
Jarvis, P. (1987). Meaningful and Meaningless Experience: Toward an Analysis of Learning from Life. In Adult Education Quarterly, 27(3), s. 164–172. London: SAGE Publications Ltd.
Jelínek, M., Kuchař, J. (2013). Motivace: Mýtus dnešní doby. Praha: Eminent.
Jirásek, I. (2001). Prožitek a možné světy. Olomouc: Univerzita Palackého.
Jirásek, I. (2005). Filosofická kinantropologie: setkání filosofie, těla a pohybu. Olomouc: Univerzita Palackého.
Jirásek, I. (2004). Zážitková pedagogika. In Gymnasion, 1(1), s. 6–16. Praha: Prázdninová škola Lipnice.
Kalhous, Z., Obst, O. (2009). Školní didaktika. Praha: Portál.
Kasíková, H. (2010). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.
Knight, S. (2011). NLP v praxi: neurolingvistické programování jako cesta k osobní jedinečnosti. Praha: Management Press.
Kolařík, M. (2011). Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada.
Kolb, D. (1984). Experiential learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall.
Kožnar, J. (1992). Skupinová dynamika. Praha: Univerzita Karlova.
Kratochvíl, S., Leszcz, M. (c2005). Skupinová psychoterapie v praxi. Praha: Galén.
Kulka, J. (2008). Psychologie umění. Praha: Grada.
Kuneš, D. (2009). Sebepoznání. Praha: Portál.
Kuric, J. (2001). Ontogenetická psychologie. Brno: Akademické nakladatelství CERM.
Lovaš, L. (2008). Malé sociální skupiny. In Výrost, J., Slaměník, I. Sociální psychologie. s. 321–337. Praha: Grada.
Lyotard, J. F. (1993). O postmodernismu: Postmoderno vysvětlované dětem: Postmoderní situace. Praha: Filozofický ústav AV ČR.
Másilka, D. (2003). Zážitková pedagogika. Diplomová práce. Olomouc: FTK UP.
Milne, A. A. (1965). Medvídek Pú. Praha: Státní nakladatelství dětské knihy.
Moon, J. A. (2004). A Handbook of Reflective and Experiential Learning: Theory and Practice. London: Routledge Falmer.
Moon, J. A. (2013). Krajinou zkušenostně-reflektivního učení. Brno: Masarykova univerzita.
MŠMT ČR. Často kladené dotazy – programy státní podpory práce s dětmi a mladeží. on-line [cit. 07-11-2014]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/mladez/casto-kladene-dotazy.
MŠMT ČR. Střediska volného času – zájmové neformální vzdělávání. on-line [cit. 06-11-2014] Dostupné z http://www.msmt.cz/mladez/strediska-volneho-casu.
Mühleisen, S. (2008). Komunikační a jiné měkké dovednosti: Soft skills v praxi. Praha: Grada.
Nakonečný, M. (1999). Sociální psychologie. Praha: Academia.
Národní institut pro další vzdělávání – NIDV (2007) Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízení pro zájmové vzdělávání. Praha: Národní institut dětí a mládeže ve spolupráci s MŠMT.
Národní institut pro další vzdělávání – NIDV Střediska volného času a Domy dětí a mládeže – iKatalogy. On-line [cit. 07-11-2014]. Dostupné z: http://ikatalogy.nidm.cz/katalog/volny-cas/strediska-volneho-casu-a-domy-deti-a-mladeze.
Nehyba, J. (2014). Reflexe v procesu učení: desetkrát stejně a přece jinak. Brno: Masarykova univerzita.
Nehyba, J., Lanc, J. (2013). Koncept čistého jazyka v psychoterapii. In Psychoterapie: praxe – inspirace – konfrontace. 7(2), s. 123–133. Brno: Masarykova univerzita, Také dostupné na http://www.cleanlanguage.co.uk/articles/articles/335/1/KONCEPT-CISTEHO-JAZYKA-V-PSYCHOTERAPII/Page1.htm.
Němec, J. (2002). Od prožívání k požitkářství: výchovné funkce hry a její proměny v historických koncepcích pedagogiky. Brno: Paido.
Němec, J. (2004). S hrou na cestě za tvořivostí: poznámky k rozvoji tvořivosti žáků. Brno: Paido.
Němec, J. (2008) Reflexe oboru sociální pedagogika – brněnská škola na PdF MU. In Klapko, D. (ed.) Symposium sociální pedagogiky na PdF MU. s. 20–37. Brno: Masarykova univerzita.
Neumann, J. Koncept „zážitkové pedagogiky“ – přínosy i kritické pohledy. In Šauerová, M. (ed.) (2013). Zážitková pedagogika a možnosti jejího využití při práci s vybranými cílovými skupinami. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra.
Nezvalová, D. (2006). Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Nordström, K. A., Ridderstråle, J. (2005). Funky business: Jak chytré hlavy dokážou rozhýbat business a přimět peníze k tanci. Praha: Grada.
Nordström, K. A., Ridderstråle, J. (2005). Karaoke kapitalismu. Praha: Grada.
Nykl, L. (2004). Pozvání do rogersovské psychologie: přístup zaměřený na člověka. Brno: Barrister & Principal.
Nykl, L. (2012). Carl Ransom Rogers a jeho teorie: přístup zaměřený na člověka. Praha: Grada.
Palouš, R. (1992). Komenského Boží svět. Praha: SPN.
Pasch, M. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
Pávková, J. (2002). Pedagogika volného času. Praha: Portál.
Pelánek, R. (2008). Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál.
Peters-Kühlinger, G., John, F. (2007). Komunikační a jiné „měkké“ dovednosti: využijte svůj potenciál, rozviňte své soft skills a staňte se úspěšnějšími. Praha: Grada.
Piaget, J., Inhelder, B. (2007). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
Plamínek, J. (2009). Týmová spolupráce a hodnocení lidí. Praha: Grada.
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. (2003). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
Reitmayerová, E., Broumová, V. (2007). Cílená zpětná vazba. Praha: Portál.
Rieger, Z. (2007). Loď skupiny: inspirace pro současné i budoucí lodivody ve skupinové terapii. Praha: Portál.
Řezáč, J. (1998). Sociální psychologie. Brno: Paido.
Slavík, J. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově: Artefiletika. Praha: Karolinum.
Slavík, J. (2001). Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky): 1. díl. Praha: Univerzita Karlova.
Smékal, V. (2005). O lidské povaze. Brno: Cesta.
Soják, P. (2004). Motivace, důvody a očekávání nově nastupujících studentů oboru Sociální pedagogika. Brno: Masarykova univerzita.
Soják, P. (2007). Specifické formy rozvoje osobnostní kompetence u sociálních pedagogů. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita. On-line [cit. 22-3-2014]. Dostupné na http://is.muni.cz/th/9726/pedf_d/>.
Soják, P. Osobnostní a sociální kompetence sociálního pedagoga se zaměřením na volný čas. In Klapko, D. (ed.) (2008). Symposium sociální pedagogiky. s. 53–62. Brno: Masarykova univerzita.
Soják, P., Kristková, L. Mapování profesního uplatnění sociálních pedagogů na trhu práce od roku 2005–2011. In Janík, T., Knecht, P., Šebestová, S. (2011) Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. s. 200–208. Brno: Masarykova univerzita. doi: 10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-68.
Stuchlíková, I. (1998). Úvod do psychologie emocí. České Budějovice: PdF JU.
Švec, V. (2005). Pedagogické znalosti učitele: teorie a praxe. Praha: ASPI Publishing.
Thompson, J. B. (2004). Média a modernita: sociální teorie médií. Praha: Karolinum.
Uhlig, B. (2008). Time management: staňte se pánem svého času. Praha: Grada.
Vážanský M. (2001). Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia.
Vážanský M., Smékal, V. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido.
Vážanský, M. (1992). Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Masarykova univerzita.
Vecheta, V. (2009). Outdoor aktivity: 50 aktivit pro trénink, školení i zábavu. Brno: Computer Press.
Vygotskij, L. S. (1976). Myšlení a řeč. Praha: SPN.
Yalom, I. D. (2010). Když Nietzsche plakal. Praha: Portál.
Yalom, I. D. (1999). Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Hradec Králové: Konfrontace.
Yalom, I. D., Lestcz, M. (2007). Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Portál.
Zormanová, L. (2012). Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada.