Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
KLIMEŠ, Jan. Hledání významu v umělecké narativní ilustraci. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 279 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 442. ISBN 978-80-210-8059-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8059-2015.
Bibliografie
Autor neuveden. Zdeněk Burian. Profily autorů KMČ. Praha: Albatros, vydal Klub mladých čtenářů, 1977. Leták, neprodejný tisk pro práci s knihou.
ANDERSON, John. R., BOWER, Gordon H. Human associative memory. New York: Division of Willey, 1973.
ALBERTI, Leon Battista. O malbě. Praha: Nakladatel Vladimír Žikeš, 1947.
APOLLINAIRE, Guillaume. Alkoholy. Praha: Vyšehrad, 2011.
ARISTOTELÉS. Poetika. Praha: Jan Laichter, 1948.
ARISTOTELÉS. Organon. III. První analytiky. Praha: Nakladatelství Československé akademie věd, 1961.
ARNHEIM, Rudolf. The Genesis of a Painting Picasso’s Guernica. Berkeley: University of California Press, 1980.
ARNHEIM, Rudolf. The Power of the Center: a Study of Composition in the Visual Arts. Berkeley: University of California Press, 1988.
ARNHEIM, Rudolf. The Power of the Center: a Study of Composition in the Visual Arts. Berkeley–Los Angeles: University of California Press, 1982.
ARNHEIM, Rudolf. Art and Visual Perception: a Psychology of a Creative Eye. Berkeley–London: University California Press, 2004.
ATWOOD, Margaret. Příběh služebnice. Praha: BB/art, 2008.
AUERBACH, Erich. Mimesis: Zobrazení skutečnosti v západoevropských literaturách. Praha: Mladá fronta, 1998.
AUGUSTINUS, Aurelius. Vyznání. Praha: Kalich, 1990.
AUSTIN, John Langshaw. Jak udělat něco slovy. Praha: Filosofia, 2000.
BACHELARD, Gaston. Poetika prostoru. Praha: Malvern, 2009.
BARNER, Wilfried, GRIMM, Gunter E., KIESEL, Helmuth, KRAMER, Martin. Lessing: Epoche-Werk-Wirkung. München: Beck, 1975.
BARRAN, Julian. Théodore Géricault, illustrations to Alexandre Corréard’s ‚Le Naufrage de la Méduse‘. The Burlington Magazine, vol. 119, 1977, no. 889.
BARTHES, Roland. Nulový stupeň rukopisu. Základy sémiologie. Praha: Československý spisovatel, 1967.
BARTOLOMEO, Paolo. The Relationship Between Visual Perception and Visual Mental Imagery: a Reappraisal of the Neuropsychological Evidence. Cortex, vol. 38, 2002, no. 3.
BASS, Eduard. Cirkus Humberto. Praha: Československý spisovatel, 1978.
BAZIN, André. Obhajoba filmových adaptací. In: BROŽ, Jaroslav, OLIVA, Ljubomír (eds.). Film je umění ! Praha: Orbis, 1963.
BEARDSLEY, Monroe Curtis. Aesthetics. Problems in the Philosophy of Criticism. 2nd ed. Indianapolis: Hackett Publishing Company, Inc., 1981.
BENESCH, Helmuth. Encyklopedický atlas psychologie. Praha: Lidové noviny, 2001.
BERGER, Willy Richard. Gattungstheorie und vergleichende Gattungsforschung. In: SCHMELING, Manfred (ed.). Vergleichende Literaturwissenschaft. Theorie und Praxis. Weisbaden: Akademische Verlagsgesellschaft Athenaion, 1981, s. 99–124.
BERRONG, Richard M., RIO, Michel. Images and Words. New Literary History, vol. 7, 1976, no. 3., s. 505–512.DOI: 10.2307/468559
Bible svatá aneb všecka svatá písma Starého i Nového zákona. Podle posledního vydání kralického z roku 1613. Praha: Česká biblická společnost, 1991.
BLAKE, William. Písničky nevinnosti a zkušenosti. Praha: BB/art, 2001.
BLAŽKE, Jaroslav. Kouzelné zrcadlo literatury 2. Písemnictví 19. věku. Praha: Velryba, 2001.
BLUNT, Anthony. An Echo of the „Paragone“ in Shakespeare. Journal of the Warburg Institute, vol. 2, 1939, no. 3.
BORECKÝ, Vladimír. Teorie komiky. Praha: Hynek, 2000.
BRISEBOIS, Michel. Calendriers et almanachs. Cap-aux-Diamants: la revue d’historie du Québec, vol. 1, 2000, no. 60.
BROWN, Calvin Smith. The Relation Between Music and Literature as Field of Study. Comparative Literature 22, 1970.
BROWN, Fredric. Neohlížejte se. In: ADAMOVIČ, Ivan (ed.). Hlas krve. Nejlepší britské a americké horrory. Praha: Najáda, 1996.
BUBENÍČEK, Petr. Filmová adaptace: hledání interdisciplinárního dialogu. Iluminace, roč. 22, 2010, č. 1.
CASARES, Adolfo Bioy. Morelův vynález. Praha: Odeon, 1988.
CAROLL, Lewis. Alenka v kraji divů a za zrcadlem. Praha: Státní nakladatelství dětské knihy, 1961.
CAROLL, Lewis. Alice’s adventures in Wonderland and through the looking-glass and what Alice found there. Oxford: Oxford University Press, 1986.
de CERVANTES SAAVEDRA, Miguel. Důmyslný rytíř don Quijote de la Mancha. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1955.
CICERO, Marcus Tullius. O přirozenosti bohů, II. Praha: Laichtnerova filozofická knihovna, 1948.
CICERO, Marcus Tullius. Řečník (2), 1. vyd. Bratislava: Tatran, 1982.
COCUDE, Marguerite. Generating and Maintaining Visual Images: The Incidence of Individual and Stimulus Characteristics. In: DENIS, Michel, ENGELKAMP, Johannes, RICHARDSON, John T. E. (eds.). Cognitive and Neuropsychological Approaches to Mental Imagery. Dordrecht: Springer, 1988, s. 213–222.
COMBE, Dominique. Les genres litteraires. Paris: Hachette Superieur (Contours litteraires), 1992.
CONTE, Gian Biagio. Dějiny římské literatury. Praha: KLP, 2008.
COOPER, Anthony Ashley. 3. lord z SHAFTESBURY. A Notion of The Historical Draught of Hercules. In: RAND, Benjamin (ed.). Second Characters or The Language of Forms. Cambridge: Cambridge University Press, 1914, s. 30–61.
COOPER, Anthony Ashley. 3. lord z SHAFTESBURY. Plastics, an Epistolary Excursion in the Original Progress and Power of Designatory Art. In: RAND, Benjamin (ed.). Second Characters or The Language of Forms. Cambridge: Cambridge University Press, 1914, 90–178.
COPPINIOVÁ, Clementina, VERNE, Jules. 20.000 mil pod mořem. Havlíčkův Brod: Fragment, 2001.
CORBINEAU-HOFFMANNOVÁ, Angelika. Úvod do komparatistiky. Praha: Akropolis, 2008.
CORRÉARD, Alexandre, SAVIGNY, Henry. Le Naufrage de la frégate „la Méduse“ faisant partie de l’expédition du Sénégal, en 1816. Quatriéme édition. Paris: Chez Corréard, 1821.
ČAPEK, Josef. Povídání o pejskovi a kočičce: jak spolu hospodařili a ještě o všelijakých jiných věcech. Praha: Albatros, 1984.
ČAPEK, Karel. Dášeňka čili Život štěněte. Pro děti napsal, nakreslil, fotografoval a zakusil Karel Čapek. Praha: Československý vydavatel, 1980.
DAICHES, David. The Novel and the Modern World. Chicago: The University of Chicago Press, 1965.
DANEŠ, František. Text a jeho ilustrace. SaS, 56, 1995.
DANSA, Salmo. Alicia za zrkadlom: obrátená verzia. In: ANOŠKINOVÁ, Viera (ed.). BIB 2009. 22. Bienále ilustrácií Bratislava. Bratislava: Bibiana, 2009.
DAVID, Jiří. Arnheimova psychologie modernismu v době postmoderní. In: HLAVÁČEK, Josef (ed.). Kompozice podle Rudolfa Arnheima. Praha: Karolinum, 1997.
DENIS, Michel. Imaging While Reading Texts: a Study of Individual Differences. Memory and Cognition, vol. 10, 1982, s. 540–545.DOI: 10.3758/BF03202436
van DIJK, Teun Adrianus. Semantic Macro-Structures and Knowledge Frames in Discourse Comprehension. In: JUSTA, Marcel Adam, CARPENTER, Patricia Anderson (eds.). Cognitive processes in comprehension. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates, 1997.
DODERER, Klaus. Ilustrácia zvieracej bájky v detskej literatúre. In: URBLÍKOVÁ, Anna (ed.). BIB. Bienále ilustrácií Bratislava. Zborník SNG 4/1. Bratislava: Obzor, 1976.
DOLEŽEL, Lubomír. Heterocosmica: fikce a možné světy. Praha: Karolinum, 2003.
DOSTÁLOVÁ, Vanda. Epigrammata Bobiensia. Magisterská diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, 2006. Vedoucí práce PhDr. Dagmar Bartoňková, CSc.
DOVNIKOVIĆ, Borivoj. Škola kresleného filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Katedra animace, 2007.
DUBOS, Jean-Baptiste. Réflexions critiques sur la Poesie et sur la Peinture. Sv. I. Paris: J. Mariette, 1719.
DUMAS, Alexandre. Hrabě Monte Cristo 1. 6. vyd. Ostrava: Sfinga, 1994.
DVOŘÁK, Joachim. Zdeněk Burian. Labyrint revue, roč. 6, 1995, č. 9/10.
ECO, Umberto. Poznámky ke „Jménu růže“. Světová literatura, roč. 31, 1986, č. 2.
ECO, Umberto. Šest procházek literárními lesy: přednášky na Harvardově univerzitě. Olomouc: Votobia, 1997.
ECO, Umberto. Meze interpretace. Praha: Karolinum, 2004.
ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. A Theory of Semiotics. Brno: JAMU, 2004.
ECO, Umberto (ed.). Dějiny ošklivosti. Praha: Argo, 2007.
ECO, Umberto. O zrcadlech a jiné eseje. Praha: Mladá fronta, 2002.
EITNER, Lorenz. Gericault’s ‘Raft of the Medusa’. New York: Phaidon, 1972.
ESROCK, Ellen Joann. The Reader’s Eye: Visual Imaging as Reader Response. Baltimore: John Hopkins University Press, 1994.
FEDROVÁ, Stanislava, JEDLIČKOVÁ, Alice. Ekfráze: deskripce vs. narativ. In: JEDLIČKOVÁ, Alice, SLÁDEK, Ondřej (eds.). Vyprávění v kontextu. Praha: Ústav pro českou literaturu Akademie věd České republiky, 2008.
FEDROVÁ, Stanislava. Ekfratické postupy v lyrice a epice: případ Vrchlický. In: SCHNEIDER, Jan, KRAUSOVÁ, Lenka (eds.). Vybrané kapitoly z intermediality. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008.
FILIPOVÁ, Marta, RAMPLEY, Matthew (eds.). Možnosti vizuálních studií. Obrazy – texty – interpretace. Brno: Barrister & Principal, Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Seminář dějin umění, 2007.
FILLA, Emil. Práce oka. In: BERKA, Čestmír (ed.). Práce oka. Praha: Odeon, 1982.
FLUDERNIK, Monika. Towards a ‘Natural’ Narratology. London: Routledge, 1996.
FOUCAULT, Michel. Toto nie je fajka. Bratislava: Archa, 1994.
FOUCAULT, Michel. Slova a věci. Brno: Computer Press, 2007.
FORMAN, Werner, QUIRKE, Stephen. Posmrtný život na Nilu. London: Opus Publishing, 1996.
FRIED, Michael. Art and Objecthood. ArtForum, vol. 5, 1967, no. 10.
FRYE, Northrop (ed.). Sound and Poetry. New York: Columbia University Press, 1957.
GAARDER, Jostein. Sofiin svět. Praha: Albatros, 2002.
GANDELMAN, Claude. Reading Pictures, Viewing Texts. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 1991.
GENETTE, Gérard. Rozprava o vyprávění (Esej o metodě). Česká literatura, roč. 51, 2003, č. 3; pokračování v ibid. č. 4.
GILBERT, Katharine Everett, KUHN, Helmut. Dějiny estetiky. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1965.
GOMBRICH, Ernst. Umění a iluze. Studie o psychologii obrazového znázorňování. Praha: Odeon, 1985.
GOULD, Stephen Jay. Mickey Mouse Meets Konrad Lorenz. Natural History 88, 1979, no. 5.
GRAHAM, Gordon. Filozofie umění. Brno: Barrister & Principal, 2000.
GREENBERG, Clement. Towards a New Laocoon. In: O’BRIAN, John (ed.). The Collected Essays and Criticism. Perceptions and Judgements, 1939–1944. Chicago: University of Chicago Press, 1986.
GREGOROVIČ, Miroslav. Nalezený svět. Zdeněk Burian – pohled do minulosti přírody i člověka. Lidové noviny, roč. 9, 15. ledna 1996, č. 11. Příloha NLN – Osudy.
GRÉGR, Richard. Malíř, který ukázal světu, jak vypadal pravěk. Příběh Zdeňka Buriana, výtvarníka, jenž bravurně ilustroval knihy vědecké i dobrodružné. Lidové noviny, roč. 15, 28. 05. 2002, č. 123.
GROHMANN, Will. Paul Klee. New York: Reprint, 1981.
HABASQUE, Guy. Kubismus. In: PIJOAN, José. Dějiny umění 9. Praha: Odeon, 1991.
HADAMARD, Jacques. Psychology of Invention in the Mathematical Field. Princeton: Princeton University Press, 1945.
HANCHER, Michael. The Tenniel Illustrations to the „Alice“ Books. Columbus: Ohio State University Press, 1985.
HARRIS, James. Lord z MALMESBURY. The Works of James Harris, esq., with an Account of his Life and Character. Oxford: Printed by J. Vincent for Thomas Tegg, 73, Cheapside, London, 1841.
HAŠEK, Jaroslav. Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. Praha: Knižní klub, 2008.
HAŠEK, Jaroslav. Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. 3. a 4. díl. Pokračování slavného výprasku. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1955.
HAVEL, Václav. Vyrozumění: hra o 12 obrazech. Praha: Dilia, 1965.
HAVEL, Václav. Dálkový výslech: rozhovor s Karlem Hvížďalou. Praha: Melantrich, 1990.
HAVLÍNOVÁ, Miluše. Knížka pro rodiče o dětech a čtení. 1. vyd. Praha: Albatros, 1978.
HEBB, Donald O. Concerning Imagery. Psychological Review, vol. 75, 1968, no. 6, s. 466, 477.DOI: 10.1037/h0026771
HEINTZ, John. Reference and Inference in Fiction. Poetics, vol. 8, 1979, s. 85–99.
HERDER, Johann G. Ausgewählte Werke in Einzelausgaben. Schriften zur Literatur 2/1. Berlin-Weimar: Aufbau-Verlag, 1990.
HERMANN, P. K. Zrakový přijímač. In: MOLES, Abraham André (ed.). Věk kybernetiky. Praha: SNTL, 1966.
HILSKÝ, Martin. Modernisté. Eliot, Joyce, Woolfová, Lawrence. Praha: Torst, 1995.
HLAVÁČEK, Josef. Kompozice podle Rudolfa Arnheima. Praha: Karolinum, 1997.
HLAVÁČEK, Luboš. Josef Lada. Praha: Horizont, 1986.
HLAVSA, Oldřich. Typographia: Písmo, ilustrace, kniha. [1]. Praha: SNTL, 1976.
HLAVSA, Oldřich. Typographia: Písmo, ilustrace, kniha. [2]. Praha: SNTL, 1983.
HLAVSA, Oldřich. Typographia: Písmo, ilustrace, kniha. [3]. Praha: SNTL, 1986.
HLOBIL, Tomáš. Spor o rozsah jazykové piktoriálnosti jako východisko Lessingova a Herderova pojetí poezie. Philosophica – Aesthetica 18. Kontexty I. Olomouc: Facultas philosophica, 1999.
HOFFMANN, Bohuslav. Inspirace díly výtvarnými (k interpretaci a recepci poezie iniciované texty výtvarnými a fotografickými). Zlatý máj, roč. 23, 1989, č. 9.
HOFFMANN, Bohuslav. Intersémiotický charakter některých básnických textů a problémy jejich recepce: dialogy F. Hrubína aj. Skácela s J. Čapkem. In: HOFFMANN, Bohuslav, HOFFMANNOVÁ, Jana. Dialogické interpretace. Praha: Karolinum, 2015.
HOFFMANN, Heinrich. Ježipetr aneb Veselé historky a žertovné obrázky. Praha: Kalich, 2004.
HOFSTADTER, Douglas. Gödel, Escher, Bach: An Eternal Golden Braid. New York: Vintage Books, 1979.
HOGARTH, William. The Analysis of Beauty. New York: Cosimo Classic, 2010.
HOLEŠOVSKÝ, František. Naše ilustrace pro děti a její výchovné působení. Praha: Státní nakladatelství dětské knihy, 1960.
HOLEŠOVSKÝ, František. Ilustrace pro děti. Tradice, vztahy, objevy. Praha: Albatros, 1977.
HOOG, Michel. Futurismus a italské malířství. In: PIJOAN, José. Dějiny umění 9. Praha: Odeon, 1991.
HORATIUS, Quintus Flaccus. De arte poetica – O umění básnickém. Praha: Academia, 2002.
HOŘKÝ, Vladimír. Calvinova výzva labyrintu. In: CALVINO, Italo. Neviditelná města. Praha: Odeon, 1986.
HUTCHEON, Linda. Narcissistic Narrative: The Metafictional Paradox. New York: Methuen, 1980.
CHALUPECKÝ, Jindřich. Umění a transcendence. Revolver Revue, roč. 22, 2001, č. 45.
CHATMAN, Seymour. Coming to Terms. The Rhetoric of Narrative in Fiction and Film. Ithaca: Cornell University Press, 1990.
CHATMAN, Seymour. Příběh a diskurz. Brno: Host, 2008.
CHATMAN, Seymour. Story and Discourse. Narrative Structure in Fiction and Film. Ithaca-London: Cornell UP, 1978.
CHOMSKY, Noam. Syntaktické struktury: logický základ teorie jazyka. O pojmu „gramatické pravidlo“. Praha: Academia, 1966.
ILIEV, Jiří. Mravní zákon v ilustracích dobrodružné literatury. Brno: Masarykova univerzita, 1992.
INGARDEN, Roman. Das literarische Kunstwerk. Tubingen: Max Niemeyer, 1960.
JAKOBSON, Roman. O realismu v umění. In: LOTMAN, Jurij Michajlovič (ed.). Poetika, rytmus, verš. Praha: Svět Sovětů, 1968, s. 141–149.
JAKOBSON, Roman. Shifters, Verbal Categories and the Russian verb. In: JAKOBSON, Roman. Russian and Slavic grammar: studies 1931–1981. Berlin: Walter de Gruyter & Co., 1984.
JAKOBSON, Roman, POMORSKA, Krystyna. Dialogy. Praha: Český spisovatel, 1993.
JAKOBSON, Roman. Lingvistika a poetika. In: JAKOBSON, Roman. Poetická funkce. Jinočany: H&H, 1995.
JAKOBSON, Roman. On Linguistic Aspects of Translation. In: VENUTI, Lawrence (ed.). The Translation Studies Reader. London-New York: Routledge, 2000.
JÁNSKÁ, Lenka. Mezi textem a obrazem. Text a grafém v evropském a českém malířství. Praha: Mladá fronta, 2007.
JAROŠOVÁ, Helena. Literární složka knihy a ilustrace. Estetika. Časopis pro estetiku a teorii umění, roč. 3, 1966, č. 3.
JAVŮREK, Josef. Ilustrácia literárneho diela ako výtvarná kategória (Problémy hodnotenia). In: ŠEVČÁKOVÁ, Eva (ed.). Zborník Slovenskej Národnej galérie. BIB ’67–’69. Ilustrácia jako kategória výtvarného prejavu. Bratislava: Obzor, 1969.
JEDLIČKOVÁ, Alice. Podoby transmediality: verbální a piktoriální vyprávění. In: SCHNEIDER, Jan, KRAUSOVÁ, Lenka (eds.). Intermedialita: slovo – obraz – zvuk. Sborník příspěvků ze sympozia. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008.
JELÍNEK, Jan. Umění v zrcadle věků. Počátky umělecké tvorby. Brno: MZM, 1990.
JOHNSON, Paul. Dějiny umění: Nový pohled. Praha: Academia, 2006.
JŮZL, Miloš, PROKOP, Dušan. Úvod do estetiky: předmět a metody – dějiny – základní estetické kategorie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989.
KAPR, Albert, SCHILLER, Walter. Gestalt und der Typografie. Leipzig: VEB Fachbuchverlag, 1983.
KANDINSKIJ, Vasilij Vasilijevič. Bod – linie – plocha: příspěvek k analýze malířských prostředků. Praha: Triáda, 2000.
KEBZA, Vladimír. Imaginativní aktivity. Kandidátská disertační práce. Praha: ČSAV, 1989.
KENNEDY, John Miller. A Psychology of Picture Perception. San Francisco: Jossey-Bass, 1974.
KENT, Sarah. Kompozice. Základní průvodce teorií a technikou vyvážení prvků v obraze. Bratislava: Perfekt, 1996.
KERR, Walter. Jak nepsat hru. Praha: Orbis, 1963.
KESNER, Ladislav (ed.). Vizuální teorie. Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. 2. rozšířené vyd. Jinočany: H&H, 2005.
KLEE, Paul. Pedagogický náčrtník. Praha: Triáda, 1999.
KOCMAN, Jessie. The Aesthetic Purpose of William Morris in the Context of His Late Prose Romances. In: JEŘÁBEK, Dušan. Brno Studies in English 6. Brno: Universita Jana Evangelisty Purkyně, 1966, s. 75–146.
KONEČNÝ, Lubomír. Mezi textem a obrazem. Miscellanea z historie emblematiky. Praha: Národní knihovna České republiky, 2002.
KOUKOLÍK, František. Lidský mozek. Praha: Portál, 2002.
KRAUS, Jiří. Rétorika v dějinách jazykové komunikace. 1. vyd. Praha: Academia, 1981.
KRESS, Gunther, van LEEUWEN, Theo. Reading Images. London–New York: Routledge, 1996.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Neverbální komunikace. Řeč pohledů, úsměvů a gest. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
KUBÍNOVÁ, Marie. K otázce „smyslové konkrétnosti“ básnického obrazu a jejím sémiotickým konsekvencím. Estetika. Časopis pro estetiku a teorii umění, roč. 23, 1986, č. 4.
KULKA, Tomáš. Umění a falzum. Monismus a dualismus v estetice. Praha: Academia, 2004.
KULKA, Tomáš. Nesourodost teorií humoru. Estetika. Časopis pro estetiku a teorii umění, roč. 30, 1993, č. 1.
KULKA, Jiří. Psychologie umění. 2. vyd. Praha: Grada, 2008.
LADA, Josef. Jak jsem ilustroval Švejka. In: HAŠEK, Jaroslav. Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války. 3. a 4. díl. Pokračování slavného výprasku. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1955.
LAKOFF, George, JOHNSON, Mark. Metafory, kterými žijeme. Brno: Host, 2002.
LAKOFF, George. Ženy, oheň a nebezpečné věci: co kategorie vypovídají o naší mysli. Praha: Triáda, 2006.
LANGEROVÁ, Marie. Vizuální aspekty básnického díla. In: ČERVENKA, Miroslav, JANKOVIČ, Milan, KUBÍNOVÁ, Marie, LANGEROVÁ, Marie. Pohledy zblízka: zvuk, význam, obraz. Poetika literárního díla 20. stol. Praha: Torst, 2002.
LEAR, Edward. Learovy třesky plesky česky. Praha: BB/art, 2004.
LESSING, Gotthold Ephraim. Laokoon čili o hranicích malířství a poesie. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1960.
LEVÝ, Jiří. Umění překladu. Praha: Panorama, 1983.
LEE, Rensselaer Wright. Ut Pictura Poesis: The Humanistic Theory of Painting. The Art Bulletin, vol. 22, December 1940, no. 4.
LINDGREN, Torgny. Dorého Bible. Praha: Havran, 2010.
LINDSTROM, Martin. Nákupologie. Brno: Computer Press, 2009.
LORENZ, Konrad. Základy etologie. Srovnávací výzkum chování. Praha: Academia, 1993.
LOTMAN, Jurij Michajlovič. Štruktúra umeleckého textu. Bratislava: Tatran, 1990.
MALÁ, Zuzana. Karel Teige: Požadavky „nového umění“ na pozadí tvorby poetismu. In: SCHNEIDER, Jan, KRAUSOVÁ, Lenka (eds.). Intermedialita: slovo – obraz – zvuk. Sborník příspěvků ze sympozia. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008.
MALINA, Jaroslav (ed.). O tvořivosti, vědě, politice a umění. Sv. I. Brno: Nadace Universitas Masarykiana, 1993.
MANZONI, Alessandro. Snoubenci. Praha: Vyšehrad, 1950.
MARSCHARK, Marc, HUNT, R. Reed. A Reexamination of the Role of Imagery in Learning and Memory. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, vol. 15, 1989, no. 4, s. 710–720.
MARTYNA, Wendy. The Psychology of the Generic Masculine. In: McCONNELL-GINET, Sally, BORKER, Ruth, FURMAN, Nelly (eds.). Women and Language in Literature and Society. New York: Praeger, 1980, s. 69–78.
MASTNAK, Tanja. Ut pictura poesis (báseň je jako obraz). In: ANOŠKINOVÁ, Viera (ed.). BIB 2009. 22. Bienále ilustrácií Bratislava. Bratislava: Bibiana, 2009.
MATĚJČEK, Antonín. Ilustrace. Praha: Jan Štenc, 1931.
MATERNA, Pavel. Svět pojmů a logika. Praha: Nakladatelství Filozofického ústavu AV ČR, 1995.
MATHAUSER, Zdeněk. Intersémiotický charakter vývoje českého umění a literatury za socialismu. Estetika. Časopis pro estetiku a teorii umění, roč. 18, 1982, č. 1.
MATHAUSER, Zdeněk. K intersémiotické problematice uměleckých druhů. In: ŠABOUK, Sáva (ed.). K problematice struktur ve společenských vědách. Praha: Ústav teorie a dějiny umění ČSAV v Praze, 1984.
MATHESON, Richard. Noemovy děti. In: ADAMOVIČ, Ivan (ed.) Hlas krve. Nejlepší britské a americké horrory. Praha: Najáda, 1996.
McCLOUD, Scott. Jak rozumět komiksu. Praha: BB/art, nakladatelství Jiří Buchal, 2008.
MELOT, Michel. The Art of Illustration. New York: Skira/Rizzoli, 1984.
MELVILLE, Herman. Bílá velryba. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1956.
MERLEAU-PONTY, Maurice. Oko a duch a jiné eseje. Praha: Obelisk, 1971.
von METZGEN, Juliane. Kniha ako hračka a obraz hračky v ilustrovanej knihe. In: ŠEFČÁKOVÁ, Eva (ed.). BIB ’67–’69. Bienále ilustrácií Bratislava. Bratislava: Obzor, 1972, s. 49–51.
MIKŠ, František. Gombrich: tajemství obrazu a jazyk umění: porozumět umění a jeho dějinám. Brno: Barrister & Principal, 2010.
MILLER, Hillis J. The Search for Grounds in Literary Study. In: DAVIS, Robert C., SCHLIEFER, Ronald (eds.). Rhetoric and Form. Deconstruction at Yale. Norman: University of Oklahoma Press, 1985, s. 596–612.
MILNE, Alan Alexander. The Complete Winnie-the-Pooh. London: Dean, 1991.
MITCHELL, Thomas William John. Picture Theory: Essays on Verbal and Visual Representation. Chicago: University of Chicago Press, 1994.
MITCHELL, Thomas William John. There Are No Visual Media. Journal of Visual Culture, vol. 4, August 2005, no. 2.
MOLES, Abraham André. Oddíl Písmenový kód. In: MOLES, Abraham André (ed.). Věk kybernetiky. Praha: SNTL, 1966.
MOTT, Frank Luther. A History of American Magazines. Vol. 1, 1741–1850. Vol. 2, 1850–1865. Vol. 3, 1865–1885. Vol. 4, 1885–1905, Cambridge (Mass): Harvard University Press, 1938–1967.
MURPHY, Robert F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Slon, 1999.
MURRAY, Simone. Materializing Adaptation Theory: the Adaptation Industry. Literature/Film Quartely, 2008, vol. 36, no. 1, s. 4–17.
NEFF, Ondřej. Osud talentu. Magazín MF Dnes, roč. 3, 1995, č. 6.
NEFF, Ondřej. Jules Verne a jeho svět. Praha: Mladá fronta, 2005.
NEFF, Ondřej. Na moři a pod mořem. In: NEFF, Ondřej, VERNE, Jules. Dvacet tisic mil pod mořem. Podle romanu Julese Verna volně vypravi Ondřej Neff. Praha: Albatros, 2008, s. 199–203.
NEFF, Ondřej, VERNE, Jules. Dvacet tisíc mil pod mořem. Podle románu Julese Verna volně vypráví Ondřej Neff. Praha: Albatros, 2008.
NEFF, Ondřej, VERNE, Jules. Patnáctiletý kapitán. Podle románu Julese Verna volně vypraví Ondřej Neff. Praha: Albatros, 2008.
NEZVAL, Vítězslav. Kapka inkoustu. In: VLAŠÍN, Štěpán (ed.). Avantgarda známá i neznámá – Svazek II. Praha: Svoboda, 1972.
NIEDERLE, Rostislav. Pojmy estetiky: analytický přístup. Brno: Masarykova univerzita, 2010.
O’DONOGHUE, Shannon. Ut Pictura Poesis and the Relationship between Poetry and Painting during the Renaissance. Undergraduate Research Journal, The University of Central Florida, vol. 1, 2005, no. 1.
OITTINEN, Riitta. Verbálné, vizuálne a akustické v ilustrovaných knihách. In: ANOŠKINOVÁ, Viera (ed.). BIB 2009. 22. Bienále ilustrácií Bratislava. Bratislava: Bibiana, 2009.
OSBORNE, Harold. Some Theories of Aesthetics Judgement. The British Journal of Aesthetics and Criticism, vol. 38, 1979, no. 2.
OVIDIUS, Publius Naso. Proměny. Praha: Odeon, 1969.
PAIVIO, Allan, CLARK, James M. Static Versus Dynamic Imagery. In: CORNOLDI, Cesare, McDANIEL, Marc A. (eds.). Imagery and Cognition. New York: Springer-Verlag, 1991, s. 221–245.
PANOFSKY, Erwin. Galileo as a Critic of the Arts. Aesthetic Attitude and Scientific Thought. Isis, vol. 47, March 1956, no. 1.
PANOFSKY, Erwin. Studies in Iconology. New York: Oxford University Press, 1939.
PANOFSKY, Erwin. Význam ve výtvarném umění. Praha: Odeon, 1981.
PATOČKA, Jan. Sókratés: přednášky z antické filosofie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991.
PAUSANIÁS. Cesta po Řecku I. Praha: Svoboda, 1973.
PAVLÍK, Jiří. Dión Chrýsostomos o výtvarném umění, náboženství a filozofii: řeč olympijská. Praha: Karolinum, 2004.
PEČÍNKOVÁ, Pavla. Příliš vysoké ambice. In: KANDINSKIJ, Vasilij Vasilijevič. Bod – linie – plocha: příspěvek k analýze malířských prostředků. Praha: Triáda, 2000.
PEREC, Georges. Život návod k použití. Praha: Mladá fronta, 1998.
PIJOAN, José. Dějiny umění 2. Praha: Odeon, 1977.
PIJOAN, José. Dějiny umění 5. Praha: Odeon, 1989.
PIJOAN, José. Dějiny umění 8. Praha: Odeon, 1981.
PLATÓN. Ústava. Praha: OIKOYMENH, 2001.
PLINIUS, Gaius Secundus. O umění a umělcích. XXXV. Praha: Melantrich, 1941.
PLÚTARCHOS. Moralia, IV. De Gloria Atheniensium, III, 346. Harvard: Loeb Classical Library Edition, 1936.
POE, Edgar Allan. Filozofie básnické skladby. In: ZÁBRANA, Jan. Jak se dělá poezie. Praha: Československý spisovatel, 1970.
POSPISZYL, Tomáš. Burianův zavátý svět. Malíř pravěku čeká na svého objevitele. Týden, roč. 9, 2002,č. 33. Příloha Panská 7.
PREISS, Pavel. Panoráma manýrismu. Kapitoly o umění a kultuře 16. století. Praha: Odeon, 1974.
PREMINGER, Alex, WARNKE, Frank Joseph, HARDISON, Osborne Bennett (eds.). Encyclopedia of poetry and poetics. Princeton: Princeton University Press, 1965.
PULPÁN, Zdeněk, KUŘINA, František, KEBZA, Vladimír. O představivosti a její roli v matematice. Praha: Academia, 1992.
PYLYSHYN, Zenon W. What the mind’s eye tells the mind’s brain: a critique of mental imagery. Psychological Bulletin, vol. 80, 1973, no. 1.
PYTLÍK, Radko. Kniha o Švejkovi. Praha: 1983.
RACLAVSKÝ, Jiří. Ontologická existence uměleckého díla a teoretická explikace. In: POSPÍŠIL, Ivo, ZOUHAR, Jan (eds.). Literatura a filozofie (Zdeněk Mathauser). Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2007.
RICHARDSON, John Adkins. Illustration and Art. Thematic Content and Aesthetic Standards. British Journal of Aesthetics, vol. 11, 1971, no. 4.
ROMER, John, ROMEROVÁ, Elizabeth. Sedm divů světa. Praha: Columbus, 1996.
ROPER, Lyndal. Witch Craze: Terror And Fantasy in Baroque Germany. New Haven: Yale University Press, 2004.
RŮŽIČKA, Oldřich. Pod přísahou TREs. Tajemství templářských rytířů. Brno: B4U Publishing, 2015.
RYANOVÁ, Marie-Laure. Narativní prostor. Aluze. Revue pro literaturu, filozofii a jiné, roč. 14, 2010, č. 3.
de SAINT-EXUPÉRY, Antoine. Malý princ. Praha: Albatros, 2009.
de SAUSSURE, Ferdinand. Kurz obecné lingvistiky. Praha: Academia, 2007.
SEIFERT, Jaroslav. Chlapec a hvězdy: verše k obrazům a obrázkům Josefa Lady. Praha: Knižní klub, 2001.
SCHOLES, Robert Edward, KELLOGG, Robert. Povaha vyprávění. Brno: Host, 2002.
SORENSEN, Roy. The Art of Impossible. In: HAWTHORNE, John, GENDLER, Szábo T. (eds.). Conceivability and Possibility. Oxford: Oxford University Press, 2002.
SCHAPIRO, Meyer. Words and Pictures. On the Literal and the Symbolic in the Illustration of a Text. New York: Mouton Publishers, 1973.
SCHAPIRO, Meyer. Dílo a styl. Praha: Argo, 2006.
STERNBERG, Robert Jeffrey. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002.
STERNE, Laurence. Život a názory blahorodého pana Tristrama Shandyho. Praha: Odeon, 1985.
SVOBODA, Karel. Vývoj antické estetiky. Praha: Orbis, 1926.
ŠALDA, František Xaver. Kniha jako umělecké dílo. In: DVOŘÁK, Karel. Kritické projevy – 6. 1905–1907. Soubor díla F. X. Šaldy, sv. 15. Praha: Melantrich, 1951.
ŠINDELÁŘ, Dušan. Vědecká ilustrace v Čechách. Praha: Obelisk, 1973.
ŠTULCOVÁ, Renata. Хранители семи чудес света. Moskva: ЛитТерра, 2011.
STEHLÍKOVÁ, Blanka. Cesty české ilustrace v knize pro děti a mládež. Praha: Albatros, 1984.
TATARKIEWICZ, Władysław. Dejiny estetiky 1. Staroveká estetika. Bratislava: Tatran, 1985.
TATARKIEWICZ, Władysław. Dejiny estetiky 2. Stredoveká estetika. Bratislava: Tatran, 1988.
TATARKIEWICZ, Władysław. Dejiny estetiky 3. Novoveká estetika. Bratislava: Tatran, 1991.
TATIOS, Achilleus. O věrné lásce Leukippy a Kleitofóna. In: BORECKÝ, Bořivoj (ed.). Láska a válka. Antická próza, sv. II. Praha: Odeon, 1971.
TEIGE, Karel. Malířství a poezie. In: VLAŠÍN, Štěpán (ed.). Avantgarda známá a neznámá – Svazek I. Praha: Svoboda, 1971.
TODOROV, Tzvetan. Theories of the Symbol. Oxford: Basil Blackwell Publisher, 1982.
TOKÁR, Michal. Kontexty umeleckej ilustrácie. Prešov: CUPER, 1996.
TOKÁR, Michal. Kapitoly z teórie knižnej ilustrácie. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2000.
TOKÁR, Michal. Ilustrácia a báseň. Prešov: Akcent, 2006.
TRAVERS, Pamela Lyndon. Marry Poppins in the Park. New York: Harcourt, Brace & World, 1952.
TRENDELENBURG, Friedrich Adolf. Niobé. Úvahy o krásnu a vznešenu. In: VIRGLEROVÁ, Nikola. Vznešeno v úvahách F. A. Trendelenburga. Bakalářská diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Seminář estetiky, 2008. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Petr Osolsobě, PhD.
TURNER, Mark. Literární mysl. O původu myšlení a jazyka. Brno: Host, 2005.
USPENSKIJ, Boris. Poetika kompozice. Brno: Host, 2008.
UŽDIL, Jaromír. Pedagogický aspekt působení mimoestetických a estetických faktorů v uměleckém díle – ilustraci. In: HOLEŠOVSKÝ, František (ed.). BIB. Bienále ilustrácií Bratislava. Zborník SNG 4/2, 73. Bratislava: Obzor, 1976.
UŽDIL, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Výtvarný projev a psychický život dítěte. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
UŽDIL, Jaromír. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Výtvarný projev a psychický život dítěte. Praha: Portál, 2002.
VAŠÍČEK, Zdeněk. Trosečníci historie (nad obrazem T. Géricaulta). Kritická příloha Revolver Revue, roč. 6, 2000, č. 17.
VERGELY, Bertrand. Antičtí filozofové. Malá moderní encyklopedie. Praha: Levné knihy KMa, 2006.
VERNE, Jules. Dvacet tisíc mil pod mořem. Praha: Albatros, 1983.
VERNE, Jules. Patnáctiletý kapitán. Brno: Návrat, 1997.
VERSTEGEN, Ian. Arnheim, Gestalt And Art: a Psychological Theory. New York, Wien: Springer, 2005.
VIDLÁKOVÁ, Ivana. Imaginativní schopnosti a jejich vztah ke kreativitě. Magisterská diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Psychologický ústav, 2007. Vedoucí diplomové práce PhDr. Mojmír Svoboda, CSc.
VÍCH, Zdeněk. Vybrané kapitoly o umělecké ilustraci. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004.
VILLON, François. Balady. Praha: Spolek českých bibliofilů, 2004.
da VINCI, Leonardo. Úvahy o malířství. Praha: Nakladatelství Vladimír Žikeš, 1941.
VITRUVIUS, Marcus Pollio. Deset knih o architektuře. VII. Praha: Svoboda, 1979.
VRHEL, František. Četba a čtenáři Morelova vynálezu. In: CASARES, Adolfo Bioy. Morelův vynález. Praha: Odeon, 1988.
WALZEL, Oskar. Shakespeares dramatische Baukunst. Jahrbuch der Shakespearegesellschaft, 52, 1916.
WAUGH, Patricia. Metafiction: The Theory and Practice of Self-Conscious Fiction. London: Methuen, 1984.
WEISSTEN, Ulrich. Einfuhrung in die Vergleichende Literaturwissenschaft. Stuttgart: Kohlhammer, 1968.
WELLBERY, David E. Lessing’s Laocoon: Semiotics and Aesthetic in the Age of Reason. Cambridge: Cambridge University Press, 1984.
WELLEK, René, WARREN, Austin. Teorie literatury. Olomouc: Votobia, 1996.
WICKHOFF, Franz. Roman Art. Some of its Principles and their Application to Early Christian Painting. London-New York: E. Strong, 1900.
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! Köln: Taschen, 2006.
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! 2. Köln: Taschen, 2007.
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! 3. Köln: Taschen, 2008.
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! 4. Köln: Taschen, 2011.
WIEDEMANN, Julius. Illustration Now! Portraits. Köln: Taschen, 2011.
WITTLICH, Petr. Literatura k dějinám umění: vývojový přehled. Praha: Karolinum, 2008.
WOLLEN, Peter. The Semiology of the Cinema. In: WOLLEN, Peter. Signs and Meaning in the Cinema. London: Thames & Hudson, British Film Institutes, 1972.
WORRINGER, Wilhelm. Abstrakce a vcítění. Příspěvek k psychologii stylu. Praha: Triáda, 2001.
XENOFÓN. Vzpomínky na Sókrata. Praha: Svoboda, 1972.
JARBUS, Alfred. Eye Movements and Vision. New York: Plenum Press, 1967.
ZAMAROVSKÝ, Vojtěch. Za sedmi divy světa. Praha: Albatros, 1980.
ZAMAROVSKÝ, Vojtěch. Vzkříšení Olympie. Praha: Erika, 2003.
ZAMAROVSKÝ, Vojtěch. Bohové a hrdinové antických bájí. Praha: Brána, 2005.
ZÁRUBOVÁ-PFEFFERMANNOVÁ, Noemi. Gesta a mimika: učební texty pro studenty nonverbálního a komediálního divadla. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Hudební fakulta, Katedra nonverbálního a komediálního divadla, 2008.
ZITAWI, Jehan. Contextualizing Disney Comics within the Arab Culture. In: OITTINEN, Riitta, KAINDL, Klaus (eds.). Le verbal, le visuel, le tradecteur / The Verbal, the Visual, the Translator, vol. 53, Mars 2008, no. 1. Montréal: Les Presses de l’Université de Montréal.
ZORAN, Gabriel. K teorii narativního prostoru. Aluze. Revue pro literaturu, filozofii a jiné, roč. 13, 2009, č. 1.
Slovníková hesla
BLUMENKRANZ, Noémi. Ilustrace. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 359.
GANDELMAN, Claude. Imagery. Reading Images. In: KELLY, Michael (ed.). Encyclopedia of Aesthetics. New York: Oxford University Press, 1998, vol. 4, s. 466–468.
ESROCK, Ellen. Imagery. Viewing Texts. In: KELLY, Michael (ed.). Encyclopedia of Aesthetics. New York: Oxford University Press, 1998, vol. 4, s. 463–465.
SOURIAU, Anne. Obsah a forma. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 618.
ČECH, Leander. Literatura. In: Ottův slovník naučný. Ilustrovaná encyklopedie obecných vědomostí. Šestnáctý díl. Praha: Paseka/Argo, 1999, s. 151.
KEMP, Wolfgang. Bilderzahlung. In: PFISTERER, Ulrich. Metzler Lexikon der Kunstwissenschaft. Ideen, Methoden, Begriffe. Stuttgart, Weimar: J. B. Metzler Verlag, 2003, s. 46–48.
LOTTER, Konrad. Znázornění, představování. In: LOTTER, Konrad, HENCMANN, Wolfhard. Estetický slovník. Praha: Svoboda, 1995 s. 212.
Metalépse. In: Ottův slovník naučný. Ilustrovaná encyklopedie obecných vědomostí. Sedmnáctý díl. Praha: Argo/Paseka, 1999, s. 181.
SCRIABINE, Marina. Čas. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 137.
SCHAEFFER, Jean-Marie. Narace. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 586.
Metafora. In: BRUKNER, Josef, FILIP, Jiří. Poetický slovník. Praha: Mladá fronta, 1997, s. 203.
Metonymie. In: BRUKNER, Josef, FILIP, Jiří. Poetický slovník. Praha: Mladá fronta, 1997, s. 206.
MORFAUX, Louis-Marie. Estetický zážitek. In: SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994, s. 247.
Internetové zdroje a slovníková hesla dostupná na internetu
EVANS, Artur Bruce. The Illustrators of Jules Verne’s Voyages Extraordinaires. Science-fiction studies, vol. 25, July 1998, no. 2, s. 241–270. [online]. [cit. 2011–08–11]. Dostupný z WWW: .
HAVEL, Ivan Miloš. Kolik máme smyslů? [online]. [cit. 2012–03–30]. Dostupný z WWW: .
HARVER, Judith. Ut pictura poesis [online]. [cit. 2012–02–20]. Dostupný z WWW: .
HERMAN, Mik. Heinrich Hoffmann – Struwwelpeter, první kniha pro malé děti na světě [online]. [cit. 2011–09–15]. Dostupný z WWW: .
Hebdomades vel de imaginibus. In: Encyclopedia Britannica Online [online]. [cit. 2011–07–21]. Dostupný z WWW: .
Illustrate. In: MERRIAM-WEBSTER ONLINE (www.Merriam-Webster.com) 2012 [online]. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: .
Illustration. In: Random House Webster’s Unabridged Dictionary [online]. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: .
Illustration. In: HARPER, Douglas. Online Etymology Dictionary [online]. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: .
Illustration. In: Word English Dictionary, Collins English Dictionary – Complete & Unabridged 10th Edition 2009 [online]. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: .
Illustration. In: The American Heritage. Dictionary of the English Language [online]. Fourth Edition, 2 New York: Houghton Mifflin Company, 2000. [cit. 2011–07–24]. Dostupný z WWW: .
JANÁS, František [online]. [cit. 2011–08–11]. Dostupný z WWW: .
LACAN, Jacques. Stádium zrcadla jako to, co formuje funkci Já tak, jak nám je odhalována v psychoanalytické zkušenosti. Socialistický kruh. Sdružení pro levicovou teorii [online]. Překlad Jiří Pechar a kol. [cit. 2012–02–20]. Dostupný z WWW: .
MARVAN, Tomáš. Skutečnost, která může být chaosem. John L. Austin: Jak udělat něco slovy. Aluze. Revue pro literaturu, filozofii a jiné, roč. 4, 2000, č. 3 [online]. [cit. 2011–05–10]. Dostupný z WWW: .
NEUMANN, Brigit, NÜNNING, Ansgar. Metanarration and Metafiction. In: HÜHN, Peter (ed.). The Living Handbook of Narratology [online]. Hamburg: Hamburg University Press, 2012 [cit. 2012–06–15]. Dostupný z WWW: .
Representations of the Literary Mind: The Theme of Poetry and Literature in Chinese Art [online]. [cit. 2011–11–24]. Dostupný z WWW: .