Bibliografie - správa publikací, které cituji
FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 226 s. ISBN 978-80-210-8545-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8545-2017.
Podrobněji:
https://is.muni.cz/publication/1379715
Bibliografie |
---|
ČECHOVÁ, Marie. Čeština – řeč a jazyk. 2. přeprac. vyd. Praha: ISV, 2000. 407 s. ISBN 80-85866-57-9. |
ČERVENKA, Miroslav. Fikční světy lyriky. In Na cestě ke smyslu: poetika literárního díla 20. století. 1. vyd. Praha: Torst, 2005. ISBN 80-7215-244-0, s. 713−783. |
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině, čeština v reklamě. 1. vyd. Praha: Leda, 2000. 260 s. ISBN 80-85927-75-6. |
DACEY, John. S. – LENNON, Kathleen. H. Kreativita: souhrn biologických, psychologických a sociálních faktorů. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 250 s. ISBN 80-7169-903-9. |
DĚDINOVÁ, Tereza. Písmo obrazů, obrazy z písma: česká vizuální poezie. In Fenomén kniha: výtvarná výchova a umění knihy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Boskovice: Albert, 2008, s. 24−35. ISBN 978-80-210-4727-3. |
DOLEŽEL, Lubomír. Heterocosmica. Fikce a možné světy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2003. 312 s. ISBN 80-246-0735-2. |
DVOŘÁK, Jan (ed.) Psaní jako sebevyjádření. 2. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. 85 s. ISBN 80-7041-316-6. |
ECO, Umberto. Meze interpretace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2004. 332 s. ISBN 80-246-0740-9. |
EDWARDS, Derek – MERCER, Neil. Common Knowledge. The development of understanding in the classroom. 3rd ed. London and New York: Routledge, 1996. ISBN 9780195107067. |
ELBOW, Peter. Writing Without Teachers. New York: Oxford University Press, 1998. ISBN 0195120167. |
ELIAŠOVÁ, Viera, et al. (ed.) Na stope slovám. Príručka tvorivého písania pre učiteľov slovenského jazyka a literatúry. 1. vyd. Bratislava: Štatný pedagogický ústav, 2007. 138 s. ISBN 978-80-89225-35-4. |
ELIAŠOVÁ, Viera. (ed.) Zborník zo Sympózia o tvorivom písaní. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum Bratislavského kraja, Učiteľský neinvestičný fond, 2006. 140 s. ISBN 80-7164-409-9. |
ELIAŠOVÁ, Viera. Tvorivé písanie a možnosti jeho využitia v edukačnom procese. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2011. 190 s. ISBN 978-80-223-3079-4. |
ELIAŠOVÁ, Viera. Tvorivé písanie v jazykovej vyučbe. In Fišer, Z. (ed.) Tvůrčí psaní – klíčová kompetence na vysoké škole. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2005. ISBN 80-7239-182-8. S. 85–96. |
FEDROVÁ, Stanislava – JEDLIČKOVÁ, Alice. Intermediální poetika příběhu. 1. vyd. Praha: Ústav pro českou literaturu, Akropolis, 2011. 352 s. ISBN 978-80-87481-56-1. |
FISHER, Robert. Creative Dialogue. Talk for thinking in the classroom. 1st ed. London, New York: Routledge, 2009. ISBN 9780415497275. |
FIŠER, Zbyněk – HAVLÍK, Vladimír – HORÁČEK, Radek. Slovem, akcí, obrazem. Příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 208 s. ISBN 978-80-2105-389-2. |
FIŠER, Zbyněk. (ed.) Tvůrčí psaní – klíčová kompetence na vysoké škole. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2005. 184 s. ISBN 80-7239-182-8. |
FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní. In Metodický portál RVP [online]. [cit. 7. 7. 2012]. Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/clanek/o/g/367/TVURCI-PSANI.html/. |
FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní. Malá učebnice technik tvůrčího psaní. 1. vyd. Brno: Paido, 2001. 164 s. ISBN 80-85931-99-0. |
FIŠER, Zbyněk. Výuka tvorby textu na vysoké škole. Universitas: revue Masarykovy univerzity v Brně, 2005, roč. 38, č. 4, s. 15–28. ISSN 1211-3384. |
FIŠER, Zbyněk. Využití tvůrčího psaní v literární výchově. In Zborník zo Sympózia o tvorivom písaní. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum Bratislavského kraja, 2006. s. 114-122. ISBN 80-7164-409-9. |
FLANDERS, Neil. Analysing Teaching Behavior. 1st ed. Reading: Addison-Wesley, 1970. |
FRANC, Daniel – ZOUNKOVÁ, Daniela - MARTIN, Andy. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9. |
GADAMER, Hans-Georg. Člověk a řeč. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 1999. 154 s. ISBN 80-86005-76-3. |
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. 1. vyd. Brno: Paido, 2005. 165 s. ISBN 80-7315-104-9. |
HARČARÍKOVÁ, Petra – KLIMOVIČ, Martin. Naratíva v detskej reči. 1. vyd. Prešov: Prešovská Univerzita v Prešove, 2011. 189 s. ISBN 978-80-555-0444-5. |
HARTL, Pavel – HARTLOVÁ, Helena. Psychologický slovník. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 774 s. ISBN 80-7178-303-X. |
HAVEL, Václav. Antikódy. 1. vyd. Praha: Odeon, 1993. 91 s. ISBN 80-207-0442-6. |
HEISSENBUTTEL, Helmut. Texty. 1. vyd. Praha: Mlada Fronta, 1965, 101 s. |
HIRSCHOVÁ, Milada. Pragmatika v češtině. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 244 s. ISBN 80-244-1283-7. |
HIRŠAL, Josef. - GRÖGEROVÁ, Bohumila. [ed.]. Experimentální poezie. 1. vyd. Praha: Odeon, 1967, 265 s. |
HIRŠAL, Josef. - GRÖGEROVÁ, Bohumila. [ed.]. Vrh kostek: Česká experimentální poezie. 1. vyd. Praha: Torst, 1993. 394 s. ISBN 82-85639-13-0. |
HLAVSA, Jaroslav. Psychologické problémy výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981, 239 s. |
HLAVSA, Jaroslav. Psychologické základy teorie tvorby. 1. vyd. Praha: Academia, 1985. 353 s. |
HNÍK, Ondřej. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. 1. vyd. Jinočany: H & H, 2007. 157 s. ISBN 80-7319-067-2. |
HODROVÁ, Daniela. Text mezi texty. In Česká literatura, roč. 51, č. 5, 2003, ISSN 0009-0468. S. 537 – 545. |
HOLEC, Ota. Dramaturgie. In Instruktorský slabikář. 1. vyd. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 1994. ISBN 80-1210-580-5, s. 37-49. |
HOMOLAČ, Jiří. Intertextovost a utváření smyslu v textu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1996. 114 s. ISBN 80-7184-201-X. |
CHALUPA, Bohumír. Tvořivé myšlení: tvořivost jako dobrodružství poznání. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2005. 118 s. ISBN 80-7364-007-4. |
CHATMAN, Seymour. Příběh a diskurs: narativní struktura v literatuře a filmu. 1. vyd. Brno: Host, 2008. 3285 s. ISBN 978-80-7294-260-2. |
JANOUŠEK, Pavel. K čemu je podivné myšlení o takových věcech, jako je například literatura. Krátký kurs sebeobrany. In Tvar, roč. 2005, č. 1, ISSN 0862-657 X, s. 14nn. |
JELÍNEK, Jaroslav. Úvod do teorie vyučování českému jazyku. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980, 275 s. |
KARLÍK, Petr – NEKULA, Marek – RUSÍNOVÁ, Zdenka (eds.). Příruční mluvnice češtiny. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1995. 800 s. ISBN 80-7106-134-4. |
KLIMOVIČ, Martin. Tvorivé písanie v mladšom školskom veku. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2010. 172 s. ISBN 978-80-555-0178-9. |
KLIMOVIČ, Martin. Tvorivé písanie v primárnej škole. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2009. 152 s. ISBN 978-80-8068-982-7. |
KOŽMÍN, Zdeněk. Interpretace básní. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 186 s. ISBN 80-210-3714-8. |
KOŽMÍN, Zdeněk. Tvořivý sloh: malé traktáty a malé scénáře. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing,1995. 102 s. ISBN 80-7187-037-4. |
KRISTEVA, Julia. Slovo, dialog, román. Texty o sémiotice. 1. vyd. Praha: SOFIS ve spolupráci s vydavatelstvím Pastelka, 1999. 82 s. ISBN 80-902439-3-2. |
KRIWET, Ferdinand. Rozklad literární jednoty: příspěvek k teorii vizuálně vnímané literatury. In HIRŠAL, J. - GRÖGEROVÁ, B. Slovo, písmo, akce, hlas. K estetice kultury technického věku. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1967, s. 161-172. |
KUßMAUL, Paul. Kreatives Übersetzen. 1. Aufl. Tubingen: Stauffenbug-Verlag, 2000. 215 s. ISBN 3-86057-249-0. |
LACHMANN, Renate. Intertextualita a dialogičnost. In Červenka, M. (ed.) Čtenář jako výzva. Výbor z prací kostnické školy recepční estetiky. 1. vyd. Brno: Host, 2001. 340s. ISBN 80-86055-92-2. |
LAMBERT, Jean-Clarence. 50 tezi pro „otevřenou poezii“. In Slovo, písmo, akce, hlas. Praha: Československý spisovatel, 1967. S. 66-73. |
LEBEDA, Petr. Teorie komfortní zóny. In Gymnasion. Praha: Prazdninová škola Lipnice, 2006. č. 5. ISSN 1214-603X, s. 146-147. |
LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Literatura ve škole. 1. vyd. Plzeň: Zapadočeská univerzita v Plzni, 2010. 266 s. ISBN 978-80-7043-891-6. |
LEHÁR, Jan a kol. Česká literatura od počátku k dnešku. 2. dopl. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2004. 1078 s. ISBN 80-7106-308-8. |
LEHOŤANOVÁ, Brigita. Praca s literárnym textom ako prostriedok nácviku asertívneho zvládania záťažových situácii. In Reziliencia a nové prístupy k výchove a vzdelávaniu. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2009. s. 69-76. ISBN 978-80-223-2729-9. |
LEMAITRE, Maurice. Stručná historie lettristického výtvarného umění. In HIRŠAL, J. - GRÖGEROVÁ, B. Slovo, písmo, akce, hlas. K estetice kultury technického věku. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1967, s. 85-97. |
LIPTAKOVÁ, Ľudmila, et al. (ed.). Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2011. 580 s. ISBN 978-80-555-0462-9. |
MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovské strategie při hledání odpovědi na otázky učitele. In Studia paedagogica, 2011, roč. 16, č. 1, s. 47–70. ISSN 1803-7437. |
MAREŠ, Jiří – KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3. |
MASILKA, David. Zážitková pedagogika. (Diplomová práce). Olomouc: Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury, 2003. |
MEHAN, Hugh. ed. Learning Lessons. Social Organisation in the Classroom. Cambridge: Harvard University Press, 1979a. |
MEHAN, Hugh. What time is it, Denise? Asking known information questions in classroom discourse. In Theory into Practice, 1979b, roč. 18, č. 4, s. 85–103. |
MERCER, Neil. The analysis of classroom talk: Methods and methologies. In British Journal of Educational Psychology, 2010, roč. 80, č. 1, s. 1–14. ISSN: 2044-8279. |
Metodický portál RVP [online]. [cit. 7. 7. 2012]. Dostupné z: WWW: |
MYHILL, Debra – JONES, Susan – HOPPER, Rosemary. Talking, Listening, Learning. 1st ed. London: Open University Press, 2007. ISBN 9780335226627. |
NEKULA, Marek. Scénař (script). In KARLIK, P. – NEKULA, M. – PLESKALOVÁ, J. (eds.). Encyklopedický slovník češtiny. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2002. 604 s. ISBN 80-7106-484-X, s. 383. |
NĚMEC, Jiří. Setkání s tvořivostí a laterálním myšlením. In Gymnasion. Praha: Prazdninová škola Lipnice, 2006. č. 5. s. 31-39. ISSN 1214-603X. |
NOVÁK, Ladislav. Receptář. 1. vyd. Praha: Concordia, 1992. ISBN 80-900124-9-3. |
OTRUBA, Mojmír. Znaky a hodnoty. 1. vyd. Praha: Český spisovatel, 1994. 256 s. ISBN 80-202-0464-4. |
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 205 s. ISBN 978-80-7367-353-6. |
PIŽL, Jaroslav. Text a promluva. Poznámky k řečové interpretaci básnického textu [online]. [cit. 8. 11. 2007]. Dostupné z http://www.ipetrov.cz/dokument.py?idd=D00000000000000148. |
POPOVIČ, Anton, et al. Interpretácia umeleckého textu. 1. vyd. Bratislava: Slovenske pedagogicke nakladateľstvo, 1981, 165 s. |
První stanovisko mezinárodního hnutí. In HIRŠAL, J. - GRÖGEROVÁ, B. Slovo, písmo, akce, hlas. K estetice kultury technického věku. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1967, s. 98-103. |
PSTRUŽINOVÁ, Jaroslava. Některé pedagogicko-psychologické aspekty učitelských otázek. In Pedagogika, 1992, roč. 42, č. 2, s. 223–228. ISSN 0031-3815. |
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia [online]. [cit. 7. 7. 2012]. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPG-2007-07_final.pdf. |
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělávání 37-42-M/01 Logistické a finanční služby. Praha: MŠMT, 2007. |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 2007 [online]. Praha: Vyzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007 [cit. 7. 7. 2012]. Dostupné z: WWW: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf. |
REITMAYEROVÁ, Eva - BROUMOVÁ, Věra. Cílená zpětná vazba: metody pro vedoucí skupin a učitele. 1. vyd. Praha: Portal, 2007. 173 s. ISBN 978-80-7367-317-8. |
RICO, Gabriele. Writing the Natural Way: Theory [online]. [cit. 30. 9. 2012]. Dostupné z |
RIMMON – KENAN, Shlomith. Poetika vyprávění. 1. vyd. Brno: Host, 2001. 176 s. ISBN 80-7294-004-X. |
SAMUHELOVÁ, M. Štruktúry v pedagogickej komunikácii. In GAVORA, P. Pedagogická komunikácia v základnej škole. Bratislava: Veda, 1988. S. 55–73. |
SCHANK, Roger C. Dynamic memory. A theory of reminding and learning in computers and people. 1st ed. Cambridge; New York: Cambridge University Press, 1982. 234 s. ISBN 0-521-24858-2. |
SCHMIDT, Siegfried J. Člověk, stroj a báseň. 1. vyd. Liberec: Severočeské nakladatelství, 1969. 53 s. |
SILLAMY, Norbert. Psychologický slovník. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. 246 s. ISBN 80-244-0249-1. |
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9. |
SOVA, Antonín. Pozdrav bouřlivé noci. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1964, 129 s. |
SOVA, Antonín. Z mého kraje. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Krajské nakladatelství, 1957. 77 s. |
STERNBERG, Robert J. Kognitivní psychologie. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 637 s. ISBN 80-7178-376-5. |
STRAKOVÁ, Jana - POTUŽNIKOVÁ, Eva - TOMÁŠEK, Vladislav. Vědomosti, dovednosti a postoje českých žaků v mezinárodním srovnání. In Matějů, P. - Straková., J. (eds.) (Ne)rovné šance na vzdělání: vzdělanostní nerovnosti v České republice. 1. vyd. Praha: Academia, 2006. 411 s. ISBN 80-200-1400-4. |
STUDENÝ, Jiří. Dramata jazyka. 1. vyd. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2010. 227 s. ISBN 978-80-87378-34-2. |
ŠEBESTA, Karel. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999. 157 s. ISBN 80-7184-711-9. |
ŠEĎOVÁ, Klára – ŠVAŘÍČEK, Roman – MAKOVSKÁ, Zuzana – ZOUNEK, Jiří. Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. In Pedagogika, 2011, roč. 61, č. 1, s. 13–34. ISSN 0031-3815. |
ŠEĎOVÁ, Klára – ŠVAŘÍČEK, Roman – ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Komunikace ve školní třídě. 1. vyd. Praha: Portál, 2012. 293 s. ISBN 978-80-262-0085-7. |
ŠKODOVÁ, Svatava. Procesuální přístup k písemným slohovým pracím. In Český jazyk a literatura, 2006–2007, roč. 57, č. 1, s. 12–19. |
ŠULC, Marek. Co nám o tvořivosti řekne psychologie a jak ji využívá zážitková pedagogika. In Gymnasion. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2006, č. 5, s. 149-152. ISSN 1214-603X. |
ŠVAŘIČEK, Roman – ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: Pravidla hry. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0. |
ŠVECOVÁ, Marketa. Tvůrči psaní na českých vysokých školách. Pardubice: Univerzita Pardubice. Filozofická fakulta. Katedra historických věd, 2007. Vedoucí bakalařské práce Mgr. Jiří Studený. |
TURNER, Mark. Literární mysl. O původu myšlení a jazyka. 1. vyd. Brno: Host, 2005. 278 s. ISBN 80-7294-130-5. |
VALOCH, Jiři. České vizuální texty. In ROK - Revue otevřené kultury. Brno: Lidové noviny, 1991. Roč. 2, č. 1, s. 75−84. |
VECHETA, Vladimír. Indoor aktivity: 50 her a aktivit pro trénink, školení i zábavu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2009. 191 s. ISBN 978-80-251-2561-8. |
VIKTOROVÁ, Ida. Od sedmi do jedenácti. Jak děti mladšího školního věku píší literaturu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 154 s. ISBN 978-80-246-1630-8. |
VRABLOVÁ, Timotea. Pokusme sa siahnuť po vzdialených knihách. In Zborník zo Sympózia o tvorivom písaní. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum Bratislavského kraja, 2006. ISBN 80-7164-409-9, s. 79–85. |
WATZLAWICK, Paul – BAVELAS, Janet Beavin – JACKSON, Don D. Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie a paradoxy. 2. přeprac. vyd. Brno: Newton Books, 2011. 283 s. ISBN 978-80-87325-00-1. |
WOLF, Werner. Intermedialita: široké pole výzkumu a výzva literární vědě. In Česká literatura, roč. 59, č. 1, 2011, s. 62 - 85. ISSN 0009-0468. |
ZACHOVÁ, Alena. Výzva interpretace. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. 120 s. ISBN 978-80-7041-789-8. |
ZAJICOVÁ, Pavla. K systematické integraci tvořivého psaní do vyučování jazyku. In Fišer, Z. (ed.) Tvůrčí psaní – klíčová kompetence na vysoké škole. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2005. 184 s. ISBN 1081-293-2005, s. 75-82. |
ZELINA, Miron. Strategie a metody rozvoja osobnosti dieťaťa. Bratislava: Iris, 1996. |
ZELINA, Miron. Tvorivé písanie. In Zborník zo Sympózia o tvorivom písaní. 1. vyd. Bratislava, 2006. ISBN 80-7164-409-9, s. 11–17. |
ZIKA, Josef – BRABEC, Jiří. Antonín Sova. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1953, 251 s. |
ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004. 315 s. ISBN 80-251-0457-5. |