Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
JAŠKOVÁ, Jana. Didaktické znalosti obsahu vysokoškolských učitelů odborného anglického jazyka. Vnímání profesních počátků v retrospektivě. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 276 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 3. ISBN 978-80-210-8547-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8547-2017.
Bibliografie
Adadan, E., & Oner, D. (2014). Exploring the progression in preservice chemistry teachers’ pedagogical content knowledge representations: the case of “behaviour of gases”. Research in Science Education, 44(6), 829–858. https://doi.org/10.1007/s11165-014-9401-6
Anderson, J. R. (1983). The architecture of cognition. Cambridge, MA: Harward University Press.
Aydin, S., & Boz, Y. (2012). Review of studies related to pedagogical content knowledge in the context of science teacher education: Turkish case. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 497–505.
Bagarič, V., & Djigunovič, J. M. (2007). Defi ning communicative competence. Metodika, 8(1), 94–103.
Barták, J. (2008). Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa Nakladatelství.
Battersby, D. (1981). Beginning teachers: a review of research. Australian Journal of Teacher Education, 6(2), 25–38. https://doi.org/10.14221/ajte.1981v6n2.3
Beijaard, D., Meijer, P., & Verloop, N. (2004). Reconsidering research on teachers’ professional identity. Teaching and Teacher Education, 20, 107–128. https://doi.org/10.1016/j.tate.2003.07.001
Beneš, M. (2003). Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia.
Bergman, M. M. (2011). O nezbytnosti třetí generace ve smíšeném designu, teorii a výzkumu: o překonávání nekompatibility kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Pedagogická orientace, 21(4), 457–473.
Berliner, D. C. (1995). Teacher expertise. In L.W. Anderson (Ed.), International encyclopedia of teaching and teacher education (s. 46–52). Oxford: Elsevier Science Ltd.
Bertrand, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
Bevan, R. M. (2004). Filtering, fragmenting, and fi ddling? Teachers’ life cycles, and phases in their engagement with research. Teacher Development, 8(2), 325–339. https://doi.org/10.1080/13664530400200224
Beyer, C. J., & Davis, E. A. (2012). Learning to critique and adapt science curriculum materials: examining the development of preservice elementary teachers’ pedagogical content knowledge. Science Education, 96(1), 130–157. https://doi.org/10.1002/sce.20466
Bhatia, A. T. (1989). Communicative language skills and ESP. In P. W. Peterson (Ed.), ESP in practice: models and challenges for teachers (s. 10–15). Washington: United States Information Agency.
Bočková, V. (2009). Vzdělávání dospělých. In J. Průcha (Ed.), Pedagogická encyklopedie (s. 478–482). Praha: Portál.
Borg, M. (2008). Teaching post-CELTA: the interplay of novice teacher, course and context. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 104–117). London: Equinox Publishing Ltd.
Bouzidi, H. (2009). Between the ESP classroom and the workplace: bridging the gap. English Teaching Forum, 47(3), 10–19.
Boys, O. (1989). Main components of an introductory pre-service teacher-training course for ESP: a third world country perspective. In P. W. Peterson (Ed.), ESP in practice: models and challenges for teachers (s. 174–181). Washington: United States Information Agency.
Brebera, P., & Kostková, K. (2008). K možnostem zkoumání profesní kompetence učitele cizích jazyků v některých jejích doménách. In T. Janík, et al., Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (s. 51–64). Brno: Paido.
Brogden, L. M., & Page, B. (2008). Ghosts on the cupboard: discursive haunting during the fi rst year of French immersion teaching in Canada. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 118–131). London: Equinox Publishing Ltd.
Bromme, R. (2008). Pedagogical content knowledge jako konceptuální východisko pro výzkum moudrosti praktiků. In T. Janík, et al., Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (s. 9–16). Brno: Paido.
Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching. White Plains: Longman.
Calderhead, J., & Gates, P. (Eds.). (1993). Conceptualizing refl ection in teacher development. London: RoutledgeFalmer.
Calderhead, J., & Shorrock, S. B. (1997). Understanding teacher education: case studies in the professional development of beginning teachers. London: The Falmer Press.
Cangelosi, J. S. (2006). Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál.
Cochran, K. F., DeRuiter, J. A., & King, R. A. (1993). Pedagogical content knowing: an integrative model for teacher preparation. Journal of Teacher Education, 44(4), 263–272. https://doi.org/10.1177/0022487193044004004
Cook, V. (2001). Second language learning and language teaching: third edition. London: Hodder Arnold.
Dakowska, M. (2011). Teaching English as a foreign language. Warsawa: Wydavnictwo naukowe PWN.
Day, Ch., Sammons, P., Stobart, G., Kington, A., & Quing, G. (2007). Teachers matter: connecting lives, work and eff ectiveness. Maidenhead: McGraw Hill.
Depaepe, F., Verschaff el, L., & Kelchtermans, G. (2013). Pedagogical content knowledge: a systematic review of the way in which the concept has pervaded mathematics educational research. Teaching and Teacher Education, 34, 12–25. https://doi.org/10.1016/j.tate.2013.03.001
Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: individual diff erences in second language acquisition. New York, London: Routledge.
Dytrtová, R. (2008). Začínající učitel: výsledky výzkumů realizovaných v rámci pregraduální přípravy učitelů. Brno: Tribun.
Ellis, R. (1985). Understanding second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.
Fakharzadeh, M. (2009). Why’s of pro-fi rst language use arguments in ESP context. ESP World, 8(5), 1–10.
Far, M. M. (2008). On the relationship between ESP & EGP: a general perspective. English for Specifi c Purposes World, 7(1), 1–11.
Farrell, T. S. C. (2008a). Insights and perspectives for the fi rst year of language teaching. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 1–10). London: Equinox Publishing Ltd.
Farrell, T. S. C. (2008b). Learning to teach language in the fi rst year: a Singapore case study. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 43–56). London: Equinox Publishing Ltd.
Fenstermacher, G. D., & Soltis, J. F. (2008). Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál.
Fernández-Balboa, J. M., & Stiehl J. (1995). The generic nature of pedagogical content knowledge among college professors. Teaching and Teacher Education, 11(3), 293–306. https://doi.org/10.1016/0742-051X(94)00030-A
Fessler, R., & Ingram, R. (2003). The teacher career cycle revisited: new realities, new responses. In B. Davies & J. West-Burnham (Eds.), Handbook of educational leadership and management (s. 584–590). Edinburgh: Pearson Education Limited.
Fiorito, L. (2005). Teaching English for Specifi c Purposes. Dostupné z http://www.usingenglish.com/teachers/articles/teaching-english-for-specifi c-purposes-esp.html
Frk, B. (2010). E-learning a online vzdelávanie dospelých. Pedagogika.sk,1(2), 107–122.
Fuller, F. F. (1969). Concerns of teachers: a developmental conceptualization. American Educational Research Journal, 6(2), 207–226. https://doi.org/10.3102/00028312006002207
Furness, A. (2008). Formation of ESL teacher identity during the fi rst year: an introspective study. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 150–158). London: Equinox Publishing Ltd.
Gavora, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gavora, P. (2001). Životný príbeh učiteľa: metodologické hľadiská výskumu. Pedagogická revue, 53(3), 217–236.
Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido.
Gavora, P. (2012). Tvorba výskumného nástroja pre pedagogické bádanie. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
Gavora, P. (2015). Obsahová analýza v pedagogickom výskume: pohľad na jej súčasné podoby. Pedagogická orientace, 25(3), 345–371. https://doi.org/10.5817/PedOr2015-3-345
Gess-Newsome, J. (1999). Pedagogical content knowledge: an introduction and orientation. In J. Gess-Newsome & N. G. Lederman (Eds.), Examining pedagogical content knowledge: the construct and its implications for science education (s. 3–17). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
Glatthorn, A. (1995). Teacher development. In L.W. Anderson (Ed.), International encyclopedia of teaching and teacher education (s. 41–46). Oxford: Elsevier Science Ltd.
Grossman, P. L. (1990). The making of a teacher: teacher knowledge and teacher education. New York: Teachers College Press.
Grossman, P. L. (1992). Why models matter: an alternate view on professional growth in teaching. Review of Educational Research, 62(2), 171–179. https://doi.org/10.3102/00346543062002171
Guskey, T. R. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 8(3/4), 381–391.
Hajjaj, A. H. S. (1989). A short history of EFL methodology. In P. W. Peterson (Ed.), ESP in practice: models and challenges for teachers (s. 2–6). Washington: United States Information Agency.
Harbo, T. (1991). Humanizace vzdělání a současné teorie kurikula. Pedagogika, 41(3), 247–255.
Harding, K. (2007). English for Specifi c Purposes. Oxford: Oxford University Press.
Hargreaves, A., & Fullan, M. G. (1992). Understanding teacher development. New York: Teacher College Press.
Harmer, J. (1983). The practice of English language teaching. New York: Longman Group Limited.
Hayes, D. (2008). Occupational socialization in the fi rst year of teaching: perspectives from Thailand. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 57–72). London: Equinox Publishing Ltd.
Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
Hendrich, J. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN.
Henze, I., van Driel, J. H., & Verloop, N. (2008). Development of experienced science teachers’ pedagogical content knowledge of models of the solar system and the universe. International Journal of Science Education, 30(10), 1321–1342. https://doi.org/10.1080/09500690802187017
Hrdlička, M. (2005). K otázce komunikační metody a komunikativnosti. Dostupné z http://www.auccj.cz/starestranky/kotazcekomunikac.htm
Hutchinson, T., & Waters, A. (1987). English for Specifi c Purposes: a learning-centred approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Cherubini, L. (2009). Reconciling the tensions of new teachers‘ socialisation into school culture: a review of the research. Issues in Educational Research, 19(2), 83–99.
Choděra, R. (2006). Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academia.
Choděra, R., & Ries, L. (1999). Výuka cizích jazyků na prahu nového století. Ostrava: Ostravská univerzita.
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
Iwamura, Y. (2008). My fi rst year of language teaching in Japan. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 159–173). London: Equinox Publishing Ltd.
Janík, T. (2004). Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, 54(3), 243–250.
Janík, T. (2005). Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno: Paido.
Janík, T. (2007a). Co rozumět termínem „pedagogical content knowledge”? In T. Janík, et al., Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? (s. 23–39). Brno: Paido.
Janík, T. (2007b). Pedagogical content knowledge v kurikulárním a oborově didaktickém výzkumu. In T. Janík, et al., Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? (s. 41–52). Brno: Paido.
Janík, T. (2008). Zkoumání didaktických znalostí obsahu: vybrané přístupy, metody a techniky. In T. Janík, et al., Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (s. 25–35). Brno: Paido.
Janík, T. (2009a). Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido.
Janík, T. (2009b). K možnostem rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu. In T. Janík, et al., Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů (s. 9–16). Brno: Paido.
Janík, T. (2012). Učitel a didaktické znalosti obsahu: podmínky utváření a možnosti rozvoje. In J. Kohnová et al., Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání (s. 205–219). Praha: Univerzita Karlova.
Janík, T., Janíková, M., Knecht, P., & Najvar, P. (2009). Video jako prostředek rozvíjení učitelových didaktických znalostí obsahu. In T. Janík, et al., Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů (s. 83–96). Brno: Paido.
Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido.
Janíková, M., Hloušková, L., Janík, T., Jůva, V., Lukas, J., Maňák, J., … Vašťatková, J. (2009). Základy školní pedagogiky. Brno: Paido.
Janíková, V. (2011). Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka. In V. Janíková a kol. (Ed.), Výuka cizích jazyků (s. 50–77). Praha: Grada.
Jordan, R. R. (1997). English for academic purposes: a guide and resource book for teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Joyce, B., & Shovers, B. (2002). Student achievement through staff development (3rd ed.). Alexandria, VA USA: ASCD.
Juklová, K. (2013). Začínající učitel z pohledu profesního vývoje. Hradec Králové: Gaudeamus.
Júnior, G. G., & Fernandez, C. (2013). Following early career chemistry teachers: the development of pedagogical content knowledge from pre-service to a professional teacher. Problems of Education in the 21st Century, 55, 57–73.
Kagan, D. M. (1992). Professional growth among preservice and beginning teachers. Review of Educational Research, 62(2), 129–169. https://doi.org/10.3102/00346543062002129
Kavaliauskiené, G. (2009). Role of mother tongue in learning English for Specifi c Purposes. ESP World, 8(1), 1–12.
Kennedy, C., & Bolitho, R. (1984). English for Specifi c Purposes. London: Macmillan Publishers Ltd.
Kohoutek, R. (1998). Metoda dotazníku pro pedagogy. Brno: CERM.
Korthagen, F. Kessels, J., Koster, B., Lagerwerf, B., & Wubbels, T. (2011). Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Kováčiková, E. (2010a). English for Specifi c Purposes at Slovak and Czech universities. In V. Janíková, & S. Hanušová (Eds.), Cizí jazyky ve výzkumu (s. 127–135). Brno: Masarykova univerzita.
Kováčiková, E. (2010b). Využitie projektového vyučovania v odbornej jazykovej výučbe. In K. Veselá (Ed.), Cudzie jazyky a kultúry v škole 7 (s. 41–45). Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa.
Kováčiková, E. (2012). CLIL methodology through project work within the environment of English for Specifi c Purposes. In B. Horváthová et al., New directions in teaching foreign languages (s. 103–121). Brno: Masaryk University.
Kumaravadivelu, B. (2005). Understanding language teaching: from method to postmethod. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Lannin, J. K., Webb, M., Chval, K. Arbaugh, F., Hicks, S., Taylor, C., & Bruton, R. (2013). The development of beginning mathematics teacher pedagogical content knowledge. Journal of Mathematics Teacher Education, 16(6), 403–426. https://doi.org/10.1007/s10857-013-9244-5
Lightbown, P. M., & Spada, N. (2006). How languages are learned. Oxford: Oxford University Press.
Littlewood, W. T. (1984). Foreign and second language learning: language acquisition research and its implications for the classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Lojová. G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov I: niektoré psychologické aspekty učenia sa a vyučovania cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského.
Lojová, G., & Vlčková, K. (2011). Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál.
Lowe, I. (2009a). The mountains of ESP. Dostupné z http://www.scientifi clanguage. com/esp/mountains.pdf
Lowe, I. (2009b). The question of audience. Dostupné z http://www.scientifi clanguage. com/esp/audience.pdf
Lowe, I. (2010). Authentic lesson material in ESP. Dostupné z http://www.scientifi clanguage.com/esp/authentic.pdf
Lukas, J. (2007). Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (1. část). Pedagogika, 57(4), 364–379.
Lukas, J. (2008). Vývoj učitele: přehled relevantních teorií a výzkumů (2. část). Pedagogika, 58(1), 36–49.
Maleki, A. (2008). ESP teaching: a matter of controversy. English for Specifi c Purposes World: Online Journal for Teachers, 7(1), 1–21.
Mann, S. (2008). Teachers‘ use of metaphor in making sense of the fi rst year of teaching. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 1–10). London: Equinox Publishing Ltd.
Maňák, J. (1998). Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: Masarykova univerzita.
Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál.
Marks, R. (1990). Pedagogical content knowledge: from a mathematical case to a modifi ed conception. Journal of Teacher Education, 41(3), 3–11. https://doi.org/10.1177/002248719004100302
Maynard, T., & Furlong, J. (1995). Learning to teach and models of mentoring. In T. Kelly, & A. S. Mayes (Eds.), Issues in mentoring (s. 10–30). London: Routledge.
Mazáčová, N. (2009). Zkušenosti s utvářením didaktických znalostí obsahu u studentů učitelství. In T. Janík, et al., Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů (s. 73–82). Brno: Paido.
McNeill, K. L., & Knight, A. M. (2013). Teachers‘ pedagogical content knowledge of scientifi c argumentation: the impact of professional development on K-12 teachers. Science Education, 97(6), 936–972. https://doi.org/10.1002/sce.21081
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook (second edition). London: SAGE Publications.
Mitchell, R., & Myles, F. (2004). Second language learning theories: second edition. London: Hodder Arnold.
Moore, S. H. (2008). Trained for teaching high school, poached for teacher training: a case study of a Cambodian teacher’s fi rst year of teaching in Cambodia. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 29–42). London: Equinox Publishing Ltd.
Mužík, J. (2004). Androdidaktika. Praha: ASPI.
Najvar, P., Najvarová, V., Janík, T., & Šebestová, S. (2011). Videostudie v pedagogickém výzkumu. Brno: Paido.
Nias, J. (1989). Primary teachers talking: a study of teaching as work. London: Routledge. Nilsson, P., & Loughran, J. (2012). Exploring the development of pre-service science elementary teachers’ pedagogical content knowledge. Journal of Science Teacher Education, 23(7), 699–721.
Palmer, D. J., Stough, L. M., Burdenski, T. K., & Gonzales, M. (2005). Identifying teacher expertise: an examination of researchers’ decision making. Educational Psychologist 40(1), 13–25. https://doi.org/10.1207/s15326985ep4001_2
Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
Píšová, M. (1999). Novice teacher: začínající učitel. Pardubice: Univerzita Pardubice.
Píšová, M. (2005). Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. Pardubice: Univerzita Pardubice.
Píšová, M. (2008). Příspěvek k diskusi o metodologických problémech diagnostiky didaktické znalosti obsahu. In T. Janík, et al., Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (s. 37–49). Brno: Paido.
Píšová, M. (2009). Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta. Pedagogika, 59(2), 182–197.
Píšová, M., & Brebera, P. (2007). K procesům utváření didaktických znalostí obsahů v raných fázích učitelské dráhy. In T. Janík, et al., Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? (s. 75–89). Brno: Paido.
Píšová, M., & Kostková, K. (2015). Didaktika cizích jazyků. In I. Stuchlíková & T. Janík, et al., Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (s. 67–92). Brno: Masarykova univerzita.
Píšová, M., Najvar, P., Janík, T., Hanušová, S., Kostková, K., Janíková, V., ... Zerzová, J. (2011). Teorie a výzkum expertnost v učitelské profesi. Brno: Masarykova univerzita.
Pravdová, B. (2014). Já jako učitel: profesní sebepojetí studenta učitelství. Brno: Masarykova univerzita.
Průcha, J. (2002). Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál.
Průcha, J. (2009). Moderní pedagogika. Praha: Portál.
Ramsden, P. (1992). Learning to teach in higher education. London: Routledge.
Randall, M., & Thornton, B. (2001). Advising and supporting teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Reimannová, I. (2011). Blended learning ve výuce obchodní angličtiny. Pardubice: Univerzita Pardubice.
Remmik, M., Karm, M., & Lepp, L. (2013). Learning and developing as a university teacher: narratives of early career academics in Estonia. European Educational Research Journal, 12(3), 330–341. https://doi.org/10.2304/eerj.2013.12.3.330
Ries, L., & Kollárová, E. (2004). Svět cizích jazyků dnes: inovační trendy v cizojazyčné výuce. Bratislava: Didaktis.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Richardson, V., & Placier, P. (2001). Teacher change. In V. Richardson (Ed.), Handbook of research on teaching (s. 905–947). Washington: AERA.
Rozenszajn, R., & Yarden, A. (2014). Expansion of biology teachers’ pedagogical content knowledge (PCK) during a long-term professional development program. Research in Science Education, 44(1), 189–213. https://doi.org/10.1007/s11165-013-9378-6
Ryan, K. (1986). The induction of new teachers. Bloomington, Ind.: Phi Delta Kappa Educational Foundation.
Scovel, T. (2001). Learning new languages: a guide to second language acquisition. Boston: Heinle & Heinle.
Seung, E. (2013). The process of physics teaching assistants’ pedagogical content knowledge development. International Journal of Science and Mathematics Education, 11(6), 1303–1326. https://doi.org/10.1007/s10763-012-9378-4
Seymour, J. (2006). How does pedagogical content knowledge emerge from classroom teaching? In S. Alatorre, et al., Proceedings of the Twenty Eighth Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (s. 805–808). Mérida: Universidad Pedagógica Nacional.
Seymour, J., & Lehrer, R. (2006). Tracing the evolution of pedagogical content knowledge as the development of interanimated discourses. The Journal of the Learning Sciences, 15(4), 549–582. https://doi.org/10.1207/s15327809jls1504_5
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4–14. https://doi.org/10.3102/0013189X015002004
Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1–22. https://doi.org/10.17763/haer.57.1.j463w79r56455411
Shulman, L. S., & Shulman, J. H. (2004). How and what teachers learn: a shifting perspective. Journal of Curriculum Studies, 36(2), 257–271. https://doi.org/10.1080/0022027032000148298
Schleppegrell, M., & Bowman, B. (1986). ESP: teaching English for Specifi c Purposes. Dostupné z http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED274218.pdf
Schmidt, C. (2008). The transition from teacher education to ESL/EFL teaching in the fi rst year for non-native English speaking teachers (NNESTs) in Canada. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 73–88). London: Equinox Publishing Ltd.
Schormová, Z. (2011). Simulace jako technika rozvoje a testování komunikační kompetence ve výuce odborného cizího jazyka. In V. Janíková, M. Píšová, & S. Hanušová (Eds.), Výzkum výuky cizích jazyků (s. 79–94). Brno: Pedagogická fakulta MU.
Schormová, Z. (2013). Výuka odborného anglického jazyka metodou simulace. In V. Janíková, M. Píšová, & S. Hanušová (Eds.), Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II (s. 189–204). Brno: Pedagogická fakulta MU.
Smoak, R. (2003). What is English for Specifi c Purposes? English Teaching Forum, 41(2), 22–27.
Spilková, V. (2011). Development of student teachers‘ professional identity through constructivist approaches and self-refl ective techniques. Orbis Scholae, 5(2), 117–138.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme (2002). Olomouc: Univerzita Palackého.
Starý, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum.
Steff y, B. E. Wolfe, M. P., Pasch, S. H., & Enz, B. J. (Eds.). (2000). Life cycle of the career teacher. Thousand Oaks: Corwin Press.
Šimoník, O. (1994). Začínající učitel: některé pedagogické problémy začínajících učitelů. Brno: Masarykova univerzita.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha: Portál.
Švec, V. (2005). Pedagogické znalosti učitele: teorie a praxe. Praha: ASPI.
Švec, V. (2007). Implicitní charakter didaktických znalostí obsahu a jejich utváření. In T. Janík, et al., Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? (s. 91–97). Brno: Paido.
Ting, Y. L. T. & Watts, M. F. (2008). From rats to language learners: the transition from the biochemistry laboratory to the language classroom in the fi rst year of teaching. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 132–149). London: Equinox Publishing Ltd.
Tománková, V. (2013). Cizojazyčná komunikační kompetence právních profesionálů na českém pracovním trhu. In V. Janíková, M. Píšová, & S. Hanušová (Eds.), Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II (s. 127–142). Brno: Pedagogická fakulta MU.
Tománková, V. (2014). Analýza řečové dovednosti čtení v oblasti odborného právního anglického jazyka. In V. Janíková, M. Píšová, & S. Hanušová (Eds.), Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III (s. 281–303). Brno: Pedagogická fakulta MU.
Towell, R., & Hawkins, R. (1994). Approaches to second language acquisition. Bristol: Longdunn Press.
Ur, P. (1996). A course in language teaching: practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press.
Urmston, A. W., & Pennington, M. C. (2008). The beliefs and practices of novice teachers in Hong Kong: change and resistance to change in an Asian teaching context. In T. S. C. Farrell (Ed.), Novice language teachers: insights and perspectives for the fi rst year (s. 89–103). London: Equinox Publishing Ltd.
Van Driel, J. H., Verloop, N., & De Vos, W. (1998). Developing science teacher’s pedagogical content knowledge. Journal of Research in Science Teaching, 35(6), 673–695. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-2736(199808)35:6<673::AID-TEA5>3.0.CO;2-J
VanPatten, B., & Williams, J. (2007). Early theories in second language acquisition. In B. VanPatten, & J. Williams (Eds.), Theories in second language acquisition: an introduction (s. 17–35). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
Vašutová, J. (2002). Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta UK.
Vašutová, J. (2009). Vysokoškolští učitelé. In J. Průcha (Ed.), Pedagogická encyklopedie (s. 430–435). Praha: Portál.
Veenman, S. (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 54(2), 143–178. https://doi.org/10.3102/00346543054002143