Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
FIŠER, Zbyněk, Dagmar DVOŘÁKOVÁ, Jitka CHOLASTOVÁ, Petr KUBĚNSKÝ, Pavla KOPEČNÁ a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 226 s. ISBN 978-80-210-8545-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8545-2017.
Bibliografie
ČECHOVÁ, Marie. Čeština – řeč a jazyk. 2. přeprac. vyd. Praha: ISV, 2000. 407 s. ISBN 80-85866-57-9.
ČERVENKA, Miroslav. Fikční světy lyriky. In Na cestě ke smyslu: poetika literárního díla 20. století. 1. vyd. Praha: Torst, 2005. ISBN 80-7215-244-0, s. 713−783.
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině, čeština v reklamě. 1. vyd. Praha: Leda, 2000. 260 s. ISBN 80-85927-75-6.
DACEY, John. S. – LENNON, Kathleen. H. Kreativita: souhrn biologických, psychologických a sociálních faktorů. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. 250 s. ISBN 80-7169-903-9.
DĚDINOVÁ, Tereza. Písmo obrazů, obrazy z písma: česká vizuální poezie. In Fenomén kniha: výtvarná výchova a umění knihy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Boskovice: Albert, 2008, s. 24−35. ISBN 978-80-210-4727-3.
DOLEŽEL, Lubomír. Heterocosmica. Fikce a možné světy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2003. 312 s. ISBN 80-246-0735-2.
DVOŘÁK, Jan (ed.) Psaní jako sebevyjádření. 2. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. 85 s. ISBN 80-7041-316-6.
ECO, Umberto. Meze interpretace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2004. 332 s. ISBN 80-246-0740-9.
EDWARDS, Derek – MERCER, Neil. Common Knowledge. The development of understanding in the classroom. 3rd ed. London and New York: Routledge, 1996. ISBN 9780195107067.
ELBOW, Peter. Writing Without Teachers. New York: Oxford University Press, 1998. ISBN 0195120167.
ELIAŠOVÁ, Viera, et al. (ed.) Na stope slovám. Príručka tvorivého písania pre učiteľov slovenského jazyka a literatúry. 1. vyd. Bratislava: Štatný pedagogický ústav, 2007. 138 s. ISBN 978-80-89225-35-4.
ELIAŠOVÁ, Viera. (ed.) Zborník zo Sympózia o tvorivom písaní. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum Bratislavského kraja, Učiteľský neinvestičný fond, 2006. 140 s. ISBN 80-7164-409-9.
ELIAŠOVÁ, Viera. Tvorivé písanie a možnosti jeho využitia v edukačnom procese. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2011. 190 s. ISBN 978-80-223-3079-4.
ELIAŠOVÁ, Viera. Tvorivé písanie v jazykovej vyučbe. In Fišer, Z. (ed.) Tvůrčí psaní – klíčová kompetence na vysoké škole. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2005. ISBN 80-7239-182-8. S. 85–96.
FEDROVÁ, Stanislava – JEDLIČKOVÁ, Alice. Intermediální poetika příběhu. 1. vyd. Praha: Ústav pro českou literaturu, Akropolis, 2011. 352 s. ISBN 978-80-87481-56-1.
FISHER, Robert. Creative Dialogue. Talk for thinking in the classroom. 1st ed. London, New York: Routledge, 2009. ISBN 9780415497275.
FIŠER, Zbyněk – HAVLÍK, Vladimír – HORÁČEK, Radek. Slovem, akcí, obrazem. Příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 208 s. ISBN 978-80-2105-389-2.
FIŠER, Zbyněk. (ed.) Tvůrčí psaní – klíčová kompetence na vysoké škole. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2005. 184 s. ISBN 80-7239-182-8.
FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní. In Metodický portál RVP [online]. [cit. 7. 7. 2012]. Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/clanek/o/g/367/TVURCI-PSANI.html/.
FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní. Malá učebnice technik tvůrčího psaní. 1. vyd. Brno: Paido, 2001. 164 s. ISBN 80-85931-99-0.
FIŠER, Zbyněk. Výuka tvorby textu na vysoké škole. Universitas: revue Masarykovy univerzity v Brně, 2005, roč. 38, č. 4, s. 15–28. ISSN 1211-3384.
FIŠER, Zbyněk. Využití tvůrčího psaní v literární výchově. In Zborník zo Sympózia o tvorivom písaní. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum Bratislavského kraja, 2006. s. 114-122. ISBN 80-7164-409-9.
FLANDERS, Neil. Analysing Teaching Behavior. 1st ed. Reading: Addison-Wesley, 1970.
FRANC, Daniel – ZOUNKOVÁ, Daniela - MARTIN, Andy. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.
GADAMER, Hans-Georg. Člověk a řeč. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 1999. 154 s. ISBN 80-86005-76-3.
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. 1. vyd. Brno: Paido, 2005. 165 s. ISBN 80-7315-104-9.
HARČARÍKOVÁ, Petra – KLIMOVIČ, Martin. Naratíva v detskej reči. 1. vyd. Prešov: Prešovská Univerzita v Prešove, 2011. 189 s. ISBN 978-80-555-0444-5.
HARTL, Pavel – HARTLOVÁ, Helena. Psychologický slovník. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 774 s. ISBN 80-7178-303-X.
HAVEL, Václav. Antikódy. 1. vyd. Praha: Odeon, 1993. 91 s. ISBN 80-207-0442-6.
HEISSENBUTTEL, Helmut. Texty. 1. vyd. Praha: Mlada Fronta, 1965, 101 s.
HIRSCHOVÁ, Milada. Pragmatika v češtině. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 244 s. ISBN 80-244-1283-7.
HIRŠAL, Josef. - GRÖGEROVÁ, Bohumila. [ed.]. Experimentální poezie. 1. vyd. Praha: Odeon, 1967, 265 s.
HIRŠAL, Josef. - GRÖGEROVÁ, Bohumila. [ed.]. Vrh kostek: Česká experimentální poezie. 1. vyd. Praha: Torst, 1993. 394 s. ISBN 82-85639-13-0.
HLAVSA, Jaroslav. Psychologické problémy výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981, 239 s.
HLAVSA, Jaroslav. Psychologické základy teorie tvorby. 1. vyd. Praha: Academia, 1985. 353 s.
HNÍK, Ondřej. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. 1. vyd. Jinočany: H & H, 2007. 157 s. ISBN 80-7319-067-2.
HODROVÁ, Daniela. Text mezi texty. In Česká literatura, roč. 51, č. 5, 2003, ISSN 0009-0468. S. 537 – 545.
HOLEC, Ota. Dramaturgie. In Instruktorský slabikář. 1. vyd. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 1994. ISBN 80-1210-580-5, s. 37-49.
HOMOLAČ, Jiří. Intertextovost a utváření smyslu v textu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1996. 114 s. ISBN 80-7184-201-X.
CHALUPA, Bohumír. Tvořivé myšlení: tvořivost jako dobrodružství poznání. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2005. 118 s. ISBN 80-7364-007-4.
CHATMAN, Seymour. Příběh a diskurs: narativní struktura v literatuře a filmu. 1. vyd. Brno: Host, 2008. 3285 s. ISBN 978-80-7294-260-2.
JANOUŠEK, Pavel. K čemu je podivné myšlení o takových věcech, jako je například literatura. Krátký kurs sebeobrany. In Tvar, roč. 2005, č. 1, ISSN 0862-657 X, s. 14nn.
JELÍNEK, Jaroslav. Úvod do teorie vyučování českému jazyku. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980, 275 s.
KARLÍK, Petr – NEKULA, Marek – RUSÍNOVÁ, Zdenka (eds.). Příruční mluvnice češtiny. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 1995. 800 s. ISBN 80-7106-134-4.
KLIMOVIČ, Martin. Tvorivé písanie v mladšom školskom veku. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2010. 172 s. ISBN 978-80-555-0178-9.
KLIMOVIČ, Martin. Tvorivé písanie v primárnej škole. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2009. 152 s. ISBN 978-80-8068-982-7.
KOŽMÍN, Zdeněk. Interpretace básní. 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 186 s. ISBN 80-210-3714-8.
KOŽMÍN, Zdeněk. Tvořivý sloh: malé traktáty a malé scénáře. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing,1995. 102 s. ISBN 80-7187-037-4.
KRISTEVA, Julia. Slovo, dialog, román. Texty o sémiotice. 1. vyd. Praha: SOFIS ve spolupráci s vydavatelstvím Pastelka, 1999. 82 s. ISBN 80-902439-3-2.
KRIWET, Ferdinand. Rozklad literární jednoty: příspěvek k teorii vizuálně vnímané literatury. In HIRŠAL, J. - GRÖGEROVÁ, B. Slovo, písmo, akce, hlas. K estetice kultury technického věku. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1967, s. 161-172.
KUßMAUL, Paul. Kreatives Übersetzen. 1. Aufl. Tubingen: Stauffenbug-Verlag, 2000. 215 s. ISBN 3-86057-249-0.
LACHMANN, Renate. Intertextualita a dialogičnost. In Červenka, M. (ed.) Čtenář jako výzva. Výbor z prací kostnické školy recepční estetiky. 1. vyd. Brno: Host, 2001. 340s. ISBN 80-86055-92-2.
LAMBERT, Jean-Clarence. 50 tezi pro „otevřenou poezii“. In Slovo, písmo, akce, hlas. Praha: Československý spisovatel, 1967. S. 66-73.
LEBEDA, Petr. Teorie komfortní zóny. In Gymnasion. Praha: Prazdninová škola Lipnice, 2006. č. 5. ISSN 1214-603X, s. 146-147.
LEDERBUCHOVÁ, Ladislava. Literatura ve škole. 1. vyd. Plzeň: Zapadočeská univerzita v Plzni, 2010. 266 s. ISBN 978-80-7043-891-6.
LEHÁR, Jan a kol. Česká literatura od počátku k dnešku. 2. dopl. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2004. 1078 s. ISBN 80-7106-308-8.
LEHOŤANOVÁ, Brigita. Praca s literárnym textom ako prostriedok nácviku asertívneho zvládania záťažových situácii. In Reziliencia a nové prístupy k výchove a vzdelávaniu. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2009. s. 69-76. ISBN 978-80-223-2729-9.
LEMAITRE, Maurice. Stručná historie lettristického výtvarného umění. In HIRŠAL, J. - GRÖGEROVÁ, B. Slovo, písmo, akce, hlas. K estetice kultury technického věku. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1967, s. 85-97.
LIPTAKOVÁ, Ľudmila, et al. (ed.). Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2011. 580 s. ISBN 978-80-555-0462-9.
MAKOVSKÁ, Zuzana. Žákovské strategie při hledání odpovědi na otázky učitele. In Studia paedagogica, 2011, roč. 16, č. 1, s. 47–70. ISSN 1803-7437.
MAREŠ, Jiří – KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Komunikace ve škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3.
MASILKA, David. Zážitková pedagogika. (Diplomová práce). Olomouc: Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury, 2003.
MEHAN, Hugh. ed. Learning Lessons. Social Organisation in the Classroom. Cambridge: Harvard University Press, 1979a.
MEHAN, Hugh. What time is it, Denise? Asking known information questions in classroom discourse. In Theory into Practice, 1979b, roč. 18, č. 4, s. 85–103.
MERCER, Neil. The analysis of classroom talk: Methods and methologies. In British Journal of Educational Psychology, 2010, roč. 80, č. 1, s. 1–14. ISSN: 2044-8279.
Metodický portál RVP [online]. [cit. 7. 7. 2012]. Dostupné z: WWW:
MYHILL, Debra – JONES, Susan – HOPPER, Rosemary. Talking, Listening, Learning. 1st ed. London: Open University Press, 2007. ISBN 9780335226627.
NEKULA, Marek. Scénař (script). In KARLIK, P. – NEKULA, M. – PLESKALOVÁ, J. (eds.). Encyklopedický slovník češtiny. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2002. 604 s. ISBN 80-7106-484-X, s. 383.
NĚMEC, Jiří. Setkání s tvořivostí a laterálním myšlením. In Gymnasion. Praha: Prazdninová škola Lipnice, 2006. č. 5. s. 31-39. ISSN 1214-603X.
NOVÁK, Ladislav. Receptář. 1. vyd. Praha: Concordia, 1992. ISBN 80-900124-9-3.
OTRUBA, Mojmír. Znaky a hodnoty. 1. vyd. Praha: Český spisovatel, 1994. 256 s. ISBN 80-202-0464-4.
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 205 s. ISBN 978-80-7367-353-6.
PIŽL, Jaroslav. Text a promluva. Poznámky k řečové interpretaci básnického textu [online]. [cit. 8. 11. 2007]. Dostupné z http://www.ipetrov.cz/dokument.py?idd=D00000000000000148.
POPOVIČ, Anton, et al. Interpretácia umeleckého textu. 1. vyd. Bratislava: Slovenske pedagogicke nakladateľstvo, 1981, 165 s.
První stanovisko mezinárodního hnutí. In HIRŠAL, J. - GRÖGEROVÁ, B. Slovo, písmo, akce, hlas. K estetice kultury technického věku. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1967, s. 98-103.
PSTRUŽINOVÁ, Jaroslava. Některé pedagogicko-psychologické aspekty učitelských otázek. In Pedagogika, 1992, roč. 42, č. 2, s. 223–228. ISSN 0031-3815.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia [online]. [cit. 7. 7. 2012]. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPG-2007-07_final.pdf.
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělávání 37-42-M/01 Logistické a finanční služby. Praha: MŠMT, 2007.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 2007 [online]. Praha: Vyzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007 [cit. 7. 7. 2012]. Dostupné z: WWW: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf.
REITMAYEROVÁ, Eva - BROUMOVÁ, Věra. Cílená zpětná vazba: metody pro vedoucí skupin a učitele. 1. vyd. Praha: Portal, 2007. 173 s. ISBN 978-80-7367-317-8.
RICO, Gabriele. Writing the Natural Way: Theory [online]. [cit. 30. 9. 2012]. Dostupné z .
RIMMON – KENAN, Shlomith. Poetika vyprávění. 1. vyd. Brno: Host, 2001. 176 s. ISBN 80-7294-004-X.
SAMUHELOVÁ, M. Štruktúry v pedagogickej komunikácii. In GAVORA, P. Pedagogická komunikácia v základnej škole. Bratislava: Veda, 1988. S. 55–73.
SCHANK, Roger C. Dynamic memory. A theory of reminding and learning in computers and people. 1st ed. Cambridge; New York: Cambridge University Press, 1982. 234 s. ISBN 0-521-24858-2.
SCHMIDT, Siegfried J. Člověk, stroj a báseň. 1. vyd. Liberec: Severočeské nakladatelství, 1969. 53 s.
SILLAMY, Norbert. Psychologický slovník. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. 246 s. ISBN 80-244-0249-1.
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9.
SOVA, Antonín. Pozdrav bouřlivé noci. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1964, 129 s.
SOVA, Antonín. Z mého kraje. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Krajské nakladatelství, 1957. 77 s.
STERNBERG, Robert J. Kognitivní psychologie. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 637 s. ISBN 80-7178-376-5.
STRAKOVÁ, Jana - POTUŽNIKOVÁ, Eva - TOMÁŠEK, Vladislav. Vědomosti, dovednosti a postoje českých žaků v mezinárodním srovnání. In Matějů, P. - Straková., J. (eds.) (Ne)rovné šance na vzdělání: vzdělanostní nerovnosti v České republice. 1. vyd. Praha: Academia, 2006. 411 s. ISBN 80-200-1400-4.
STUDENÝ, Jiří. Dramata jazyka. 1. vyd. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2010. 227 s. ISBN 978-80-87378-34-2.
ŠEBESTA, Karel. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1999. 157 s. ISBN 80-7184-711-9.
ŠEĎOVÁ, Klára – ŠVAŘÍČEK, Roman – MAKOVSKÁ, Zuzana – ZOUNEK, Jiří. Dialogické struktury ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. In Pedagogika, 2011, roč. 61, č. 1, s. 13–34. ISSN 0031-3815.
ŠEĎOVÁ, Klára – ŠVAŘÍČEK, Roman – ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Komunikace ve školní třídě. 1. vyd. Praha: Portál, 2012. 293 s. ISBN 978-80-262-0085-7.
ŠKODOVÁ, Svatava. Procesuální přístup k písemným slohovým pracím. In Český jazyk a literatura, 2006–2007, roč. 57, č. 1, s. 12–19.
ŠULC, Marek. Co nám o tvořivosti řekne psychologie a jak ji využívá zážitková pedagogika. In Gymnasion. Praha: Prázdninová škola Lipnice, 2006, č. 5, s. 149-152. ISSN 1214-603X.
ŠVAŘIČEK, Roman – ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: Pravidla hry. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
ŠVECOVÁ, Marketa. Tvůrči psaní na českých vysokých školách. Pardubice: Univerzita Pardubice. Filozofická fakulta. Katedra historických věd, 2007. Vedoucí bakalařské práce Mgr. Jiří Studený.
TURNER, Mark. Literární mysl. O původu myšlení a jazyka. 1. vyd. Brno: Host, 2005. 278 s. ISBN 80-7294-130-5.
VALOCH, Jiři. České vizuální texty. In ROK - Revue otevřené kultury. Brno: Lidové noviny, 1991. Roč. 2, č. 1, s. 75−84.
VECHETA, Vladimír. Indoor aktivity: 50 her a aktivit pro trénink, školení i zábavu. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2009. 191 s. ISBN 978-80-251-2561-8.
VIKTOROVÁ, Ida. Od sedmi do jedenácti. Jak děti mladšího školního věku píší literaturu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 154 s. ISBN 978-80-246-1630-8.
VRABLOVÁ, Timotea. Pokusme sa siahnuť po vzdialených knihách. In Zborník zo Sympózia o tvorivom písaní. 1. vyd. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum Bratislavského kraja, 2006. ISBN 80-7164-409-9, s. 79–85.
WATZLAWICK, Paul – BAVELAS, Janet Beavin – JACKSON, Don D. Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie a paradoxy. 2. přeprac. vyd. Brno: Newton Books, 2011. 283 s. ISBN 978-80-87325-00-1.
WOLF, Werner. Intermedialita: široké pole výzkumu a výzva literární vědě. In Česká literatura, roč. 59, č. 1, 2011, s. 62 - 85. ISSN 0009-0468.
ZACHOVÁ, Alena. Výzva interpretace. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. 120 s. ISBN 978-80-7041-789-8.
ZAJICOVÁ, Pavla. K systematické integraci tvořivého psaní do vyučování jazyku. In Fišer, Z. (ed.) Tvůrčí psaní – klíčová kompetence na vysoké škole. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2005. 184 s. ISBN 1081-293-2005, s. 75-82.
ZELINA, Miron. Strategie a metody rozvoja osobnosti dieťaťa. Bratislava: Iris, 1996.
ZELINA, Miron. Tvorivé písanie. In Zborník zo Sympózia o tvorivom písaní. 1. vyd. Bratislava, 2006. ISBN 80-7164-409-9, s. 11–17.
ZIKA, Josef – BRABEC, Jiří. Antonín Sova. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1953, 251 s.
ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004. 315 s. ISBN 80-251-0457-5.