Bibliografie - správa publikací, které cituji
SLAVÍK, Jan, Klára ULIČNÁ, Jana STARÁ a Petr NAJVAR. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 463 s. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 44. ISBN 978-80-210-8768-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017.
Podrobněji:
https://is.muni.cz/publication/1395632
Bibliografie |
---|
Altmann, A. (1975). Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: SPN. |
Altmann, A. (1975). Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. |
Altmanová, J., et al. (2010). Gramotnosti ve vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Dostupné z http://www.nuv.cz/uploads/Publikace/vup/Gramotnosti_ve_vzdelavani11.pdf |
American council on the teaching of foreign languages. (2016). Dostupné z http://www.actfl.org/ |
Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., & Bloom, B. S. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom‘s taxonomy of educational objectives. Boston: Allyn & Bacon. |
Andy Goldsworthy digital catalogue. (2006). Dostupné z http://www.goldsworthy.cc.gla.ac.uk/ |
Anzenbacher, A. (2004). Úvod do filosofie. Praha: Portál. |
Atkinson, R. C., & Shiffrin, R. M. (1968). Human memory: A proposed system and its control processes. In K. W. Spence & J. T. Spence (Eds.), The psychology of learning and motivation: Advances in research and theory (Vol. 2) (s. 89–195). New York: Academic Press. |
Atkinson, R. L., et al. (2013). Psychologie. Praha: Grada. |
Baddeley, A. D., & Hitch, G. (1974). Working memory. In G. H. Bower (Ed.), The psychology of learning and motivation: Advances in research and theory (s. 47–89). New York: Academic Press. |
Bachman, L. F. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press. |
Balada, J., et al. (2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. |
Banchi, H., & Bell, R. (2008). The many levels of inquiry. Science and Children, 46(2), 26–29. |
Barbieri, M. (2006). Organické kódy. Úvod do sémantické biologie. Praha: Academia. |
Bateman, A., & Fonagy, P. (2009). Randomized controlled trial of outpatient mentalization-based treatment versus structured clinical management for borderline personality disorder. American Journal of Psychiatry, 166(12), 1355–1364. https://doi.org/10.1176/appi.ajp.2009.09040539 |
Bateson, G. (2006). Mysl & příroda – nezbytná jednota. Praha: Malvern. |
Bateson, G. (2006). Mysl & příroda: nezbytná jednota. Praha: Malvern. |
Beaty, L. (1999). Supporting learning from experience. In H. Fry, S. Ketteridge, & S. Marshall (Eds.), A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education (s. 134–147). Glasgow: Kogan Page. |
Bělecký, Z. (2007). Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: VÚP. |
Bendl, S. et al. (2011). Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Blumer, H. (1986). Symbolic Interactionism: Perspective and Method. Berkeley: University of California Press. |
Beneš, Z. (2011). Co je (dnes) didaktika dějepisu? Pedagogická orientace, 21(2), 193–206. |
Benson, P. (2001). Teaching and researching autonomy in language learning. Harlow: Longman. |
Blomberg, G., Stürmer, K., & Seidel, T. (2011). How pre-service teachers observe teaching on video: Effects of viewers’ teaching subjects and the subject of the video. Teaching and Teacher Education, 27(7), 1131–1140. https://doi.org/10.1016/j.tate.2011.04.008 |
Boneau, C. A. (1990). Psychological literacy: A first approximation. American Psychologist, 45(7), 891–900. https://doi.org/10.1037/0003-066X.45.7.891 |
Borg, S., Al-Busaidi, S. (2012). Learner autonomy: English language teachers’ beliefs and practices. London: British Council. |
Boyer, E. L. (1990). Scholarship reconsidered: Priorities of the professoriate. Princeton: Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching. |
Bromme, R. (2008). Pedagogical content knowledge jako konceptuální východisko pro výzkum moudrosti praktiků. In T. Janík, et al., Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (s. 9–16.). Brno: Paido. |
Brophy, J., & Alleman, J. (2006). Children‘s thinking about cultural universals. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates. |
Brophy, J., Alleman, J., & Halvorsen, A. L. (2013). Powerful social studies for elementary students. Belmont: Wadsworth Cengage Learning. |
Brousseau, G. (1997). Theory of didactical situations in mathematics: Didactique des mathématiques, 1970–1990. The Netherlands: Springer. |
Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching. New York: Longman. |
Brožová, I. (2009). Teorie a praxe role právnických profesí při univerzitním vzdělávání právníků. In Kuklík, J. (Ed.), Reforma právnického vzdělávání na prahu 21. století (s. 17–18). Praha: Auditorium. |
Brychová, A. (2013). Gemeinsam Nachbarsprachen lernen und Grenzen überwinden-interkulturelle Bildung für Vorschulkinder. In V. Janíková & R. Seebauer, Bildung und Sprachen in Europa Education and Languages in Europe (s. 55–64). Münster: LIT Verlag. |
Brychová, A., & Talířová, J. (2016). Tschechisch im Kindergarten. Fotodokumentation im Rahmen des Projekts Interkulturelle Bildung für Kinder, Schülerinnen und Pädagoginnen. St. Pölten: Amt der NÖ Landesregierung. |
Burton, L. R., & McDonald, K. J. (2011). Introductory psychology and psychological literacy. In J. Cranney & D. Dunn (Eds.), The psychologically literate citizen: Foundations and global perspectives (s. 91–103). New York: Oxford University Press. |
Busse, K., & Hellekson, K. (2006). Fan fiction and fan communities in the age of the internet. Jefferson: McFarland. |
Byčkovský, P., & Kotásek, J. (2004). Nová teorie klasifikování cílů ve vzdělávání. Revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 54(3), 237–242. |
Centre of the study of historical consciousness. (2016). About historical thinking project. Dostupné z: http://historicalthinking.ca/about-historical-thinking-project. |
Cianciolo, A. T., Matthew, C., Sternberg, R. J., & Wagner, R. K. (2006). Tacit Knowledge, Practical Intelligence and Expertise. In K. A. Ericsson, N. Charness, P. J. Feltovich & R. R. Hoffman (Eds.), The Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance (s. 613–632). Cambridge: CUP. |
Clark, D. P., & Pazdernik, N. J. (2013) Molecular biology. Waltham/Oxford: Academic Press/Elsevier. |
Coates, M. I. (1994). The origin of vertebrate limbs. Development 1994 Supplement, 169–180. |
Cook, V. (2001). Second language learning and language teaching. New York: Oxford University Press. |
Cowan, N. (2001). The magical number 4 in short-term memory: A reconsideration of mental storage capacity. Behavioral and Brain Sciences, 24, 87–185. https://doi.org/10.1017/S0140525X01003922 |
Cranney, J., & Dunn, D. (Eds.). (2011). The psychologically literate citizen: Foundations and global perspectives. New York: Oxford University Press. |
Cranney, J., Botwood, L., & Morris, S. (2012). National standards for psychological literacy and global citizenship: Outcomes of undergraduate psychology education. Australia: The University of New South Wales. Dostupné z http://www.groups.psychology.org.au/Assets/Files/Cranney_NTF_Final_Report_231112_Final_pdf.pdf |
Cranney, J., Botwood, L., & Morris, S. (2012). National standards for psychological literacy and global citizenship: Outcomes of undergraduate psychology education. Australia: The University of New South Wales. Dostupné z http://www.groups.psychology.org.au/Assets/Files/Cranney_NTF_Final_Report_231112_Final_pdf.pdf |
Crick, F. H. C. (1957). The structure of nucleic acids and their role in protein synthesis. Biochemical Society Symposia, 14, 25–26. |
Crick, F. H. C. (1958). On protein synthesis. Symposia of the Society for Experimental Biology, 12, 138–163. |
Crick, F. H. C. (1970). Central dogma of molecular biology. Nature, 227, 561–563. https://doi.org/10.1038/227561a0 |
Csíkszentmihályi, M. (1996). O štěstí a smyslu života: můžeme ovládat své prožitky a ovlivňovat jejich kvalitu? Praha: Lidové noviny. |
Currie, G., & Ravenscroft, I. (2011). Recreative minds. New York: Oxford University Press. |
Čechová, M. (1985). Vyučování slohu. Praha: SPN. |
Čechová, M. (1985). Vyučování slohu: Úvod do teorie. Praha: SPN. |
Čechová, M. (1998). Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV nakladatelství. |
Čechová, M., & Styblík, V. (2010). Čeština a její vyučování. Praha: SPN. |
Čermák, F. (2004). Jazyk a jazykověda. Praha: Karolinum. |
Červenka, M. (2003). Fikční světy lyriky. Praha: Paseka. |
Červenková, I. (2013). Výukové metody a organizace vyučování. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. |
Čírtková, L. (2009). Forenzní psychologie. Plzeň: Čeněk. |
Čížková, V. (2002). Příspěvek k teorii a praxi problémového vyučování. Pedagogika, 52(4), 415–430. |
Dakowska, E. (2003). Current controversies in foreign language didactics. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. |
Dam, L. & Legenhausen, L. (1996). The acquisition of vocabulary in an autonomous learning environment – the first months of beginning English. In R. Pemberton, et al., Taking control: Autonomy in language learning (s. 265–280). Hong Kong: Hong Kong University Press. |
Danto, A. C. (1983). The transfiguration of the commonplace: A philosophy of art. Boston: Harvard University Press. |
Davidová, V. (1987). Elementární tvar a moderní forma ve výtvarné výchově. Estetická výchova, 28, 99–101. |
Davis, C., & Wilcock, E. (2003). Teaching Materials Using Case Studies. Liverpool: The UK Centre for Materials Education. |
de Jong, T., & Ferguson-Hessler, M. G. M. (1996). Types and qualities of knowledge. Educational Psychologist, 31(2), 105–113. https://doi.org/10.1207/s15326985ep3102_2 |
Dennett, D. C. (2004). Druhy myslí: k pochopení vědomí. Praha: Academia. |
Dickinson, L. (1995). Autonomy and motivation, a literature review. System, 23(2), 165–174. https://doi.org/10.1016/0346-251X(95)00005-5 |
Dobrý, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha: SPN. |
Dobrý, L. (2007). Změna činnosti učitele je hlavní podmínkou úspěchu naší školské reformy. Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, 73(3), 8–15. |
Doležel, L. (1993). Narativní způsoby v české literatuře. Praha: Český spisovatel. |
Doležel, L. (2003). Heterocosmica: fikce a možné světy. Praha: Karolinum. |
Dostál, J. (2015). Badatelsky orientovaná výuka: pojetí, podstata, význam a přínosy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Duncan, R. G., & Reiser, B. J. (2007). Reasoning across ontologically distinct levels: Students’ understandings of molecular genetics. Journal of Research in Science Teaching, 44(7), 938–959. https://doi.org/10.1002/tea.20186 |
Dunn, D. (2009). Thinking about psychological literacy. How psychologically literate are you? Psychology Today. Dostupné z http://www.psychologytoday.com/blog/head-the-class/200909/thinking-about-psychological-literacy |
Dunn, D. (2009). Thinking about psychological literacy. How psychologically literate are you? Psychology Today. Dostupné z: http://www.psychologytoday.com/blog/head-the-class/200909/thinking-about-psychological-literacy |
Duquette, C. (2015). Relating historical consciousness to historical thinking through assessment. In K. Ercikan & P. Seixas (Eds.), New directions in assessing historical thinking (s. 51–63). London, New York: Routledge. |
Dutka, E. (2007). Staženi z kůže ze tmy vycházíme. Praha: Torst. |
Dvořáková, M. (2012). Příprava studentů primární pedagogiky ke konstruktivistickému pojetí učiva vyučování o společnosti (Disertační práce). Praha: Univerzita Karlova. |
Dytrtová, K., Slavík, J., & Lukavský, J. (2015). Hledání tušeného: konceptová analýza přípravného modelu edukačního projektu v Stretti galerii. In P. Šobáňová, et al., Vzdělávací obsah v muzejní edukaci (s. 105–120). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Eberbach, C., & Crowley, K. (2009). From everyday to scientific observation: How children learn to observe the biologist’s world. Review of Educational Research, 79(1), 39–68. https://doi.org/10.3102/0034654308325899 |
Eco, U. (2005). Dějiny krásy. Praha: Argo. |
Eisenhardt, K. M. (1989). Building theories from case study research. Academy of Management Review, 14(4), 532−550. |
Eisner, E. W. (1998). The enlightened eye: Qualitative inquiry and the enhancement of educational practice. New Jersey: Prentice Hall. |
Encyklopedický slovník češtiny. (2002). Praha: NLN. |
Epos o Gilgamešovi. (1958). Praha: SNKLHU. |
Ercikan, K., & Seixas, P. (Eds.). (2015). New directions in assessing historical thinking. London, New York: Routledge. |
Faltýnek, D. (2011). Sémiotické primitivy v konstrukci gramatik. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Fauconnier, G., & Turner, M. (2002). The way we think. Conceptual blending and the mind’s hidden complexities. New York: Basic Books. |
Feyerabend, P. K. (2004). Věda jako umění. Rychnov nad Kněžnou: Ježek. |
Flegr, J. (2007). Úvod do evoluční biologie. Praha: Academia. |
Flyvbjerg, B. (2006). Five misunderstandings about case-study research. Qualitative Inquiry, 12(2), 219−245. https://doi.org/10.1177/1077800405284363 |
Fogiel, M. (Ed.). (1996). The biology problem solver. New Jersey: Research and Educational Assotiation. |
Fontana, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál. |
Fořt, B. (2005). Úvod do sémantiky fikčních světů. Brno: Host. |
Freeman, S., Eddy, S. L., McDonough, M., Smith, M. K., Okoroafor, N., Jordt, H., & Wenderoth, M. P. (2014). Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A., 111(23), 8410–8415. |
Garoian, C. R. (2013). The prosthetic pedagogy of art: Embodied research and practice. Albany: State University of New York. |
Goodman, N. (1984). Of Mind and Other Matters. Cambridge: Harvard University Press. |
Goodman, N. (1996). Způsoby světatvorby. Bratislava: Archa. |
Goodman, N. (2007). Jazyky umění – nástin teorie symbolů. Praha: Academia. |
Goodman, N. (2007). Jazyky umění: nástin teorie symbolů. Praha: Academia. |
Goodwin, C. (1994). Professional vision. American Anthropologist, 3, 606–633. https://doi.org/10.1525/aa.1994.96.3.02a00100 |
Gracová, B., & Labischová, D. (2012). Současná praxe dějepisného vzdělávání na školách. Pedagogická orientace, 22(4), 516–543. https://doi.org/10.5817/PedOr2012-4-516 |
Gray, E. M., & Tall, D. (1994). Duality, ambiguity, and flexibility: A proceptual view on simple arithmetics. Journal of Reserach on Mathematic Education, 25(2), 116–141. https://doi.org/10.2307/749505 |
Grecmanová, H., & Urbanovská, E. (2007). Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex. |
Grepl, M. et al. (2003). Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN. |
Grepl, M., & Karlík, P. (1998). Skladba češtiny. Olomouc: Votobia. |
Gropengieβer, H., et al. (2013). Fachdidaktik Biologie. Hallbergmoos: Aulis. |
Gropengieβer, H., Kattmann, U., & Krüger, D. (2012). Biologiedidaktik in Übersichten. Hallbergmoos: Aulis Verlag. |
Gruschka, A. (2013). Verstehen fördern, Verstehen verhindern. In K. P. Liessmann & K. Lacina (Eds.), Sackgassen der Bildungsreform (s. 25–36). Wien: Facultas. |
Gruszczyk-Kolczyńska, E. (1992). Dzieci ze specyficznymi trudnosciami w uczeniu sie matematyki. Przyczyny, diagnoza, zajecia dydaktyczno-worownawcze. Warszawa: WSiP. |
Gruszczyk-Kolczyńska, E., & Zielinska, E. (2015). Dziecieca matematika – dwadziescia lat pozniej. Krakow: CEBP. |
Hájková, E. (2013). Učivo o větě na 1. stupni ZŠ. Didaktické studie, 5(2), 11–19. |
Harlen, W. (Ed.). (2010). Principles and big ideas of science education. Gosport: AshforColourPress. |
Hejnová, E., Kolářová, K. & Hotová, I. (2015). Inspirace pro badatelsky orientovanou výuku. In R. Seifert (Ed.), Jak získat žáky pro fyziku 2? Praha: JČMF. |
Hejný, M. (2004). Chyba jako prvek edukační strategie učitele. In M. Hejný, J. Novotná, & N. Stehlíková, Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, 1. sv. (s. 33–80). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. |
Hejný, M. (2014). Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. |
Hejný, M. (2014). Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. |
Hejný, M., & Kuřina, F. (2000). Tři světy Karla Poppera a vzdělávací proces. Pedagogika, 50(1), 38–50. |
Hejný, M., & Kuřina, F. (2009). Dítě, škola a matematika. Praha: Portál. |
Hejný, M., & Kuřina, F. (2009). Dítě, škola, matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál. |
Hejný, M., Jirotková, D., Michnová, J., & Bomerová, E. (2011a). Matematika 5. Praha: Fraus. |
Hejný, M., Jirotková, D., Michnová, J., & Bomerová, E. (2011b). Matematika 5. Příručka učitele. Praha: Fraus. |
Helmke, A. (2009). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalisierung. Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. Seelze: Klett-Kallmeyer. |
Helus, Z. (2011). Úvod do psychologie. Učebnice pro střední školy a bakalářská studia na VŠ. Praha: Grada. |
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál. |
Hidi, S., & Renninger, K. A. (2006). The four-phase model of interest development. Educational Psychologist, 41(2), 111–127. https://doi.org/10.1207/s15326985ep4102_4 |
Hiebert, J., & Grouws, D. A. (2007). The effects of classroom mathematics teaching on students‘ learning. In F. K. Lester, Jr. (Ed.), Second handbook of research on mathematics teaching and learning (s. 371–404). Charlotte: Information Age Publishing. |
Hirschová, M. (2013). Pragmatika v češtině. Praha: Karolinum. |
Hník, O. (2010/2011a). Současná podoba výuky literární výchovy podle výpovědí studentů. Český jazyk a literatura, 61(1), 33–39. |
Hník, O. (2010/2011b). Inovativní snahy nejen v didaktice literární výchovy. Český jazyk a literatura, 60(3), 130–134. |
Hník, O. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum. |
Hník, O., & Slavík, J. (2015). Ondřej Hník a Jan Slavík o didaktice literatury. Asociace čtenářů. Dostupné z http://www.ascestinaru.cz/ondrej-hnik-a-jan-slavik-o-didaktice-literatury/ |
Hoffmannová, J., Ježková, J., & Vaňková, J. (2009). Český jazyk pro střední školy: komunikace a sloh. Plzeň: Fraus. |
Holec, H. (1981). Autonomy in foreign language learning. Oxford: Oxford Univestity Press. |
Hopmann, T. S. (2007). Restrained teaching: The common core of Didaktik. European Educational Research Journal, 6(2), 109–124. https://doi.org/10.2304/eerj.2007.6.2.109 |
Horská, V. (2006). Pojetí vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ v RVP GV. Metodický portál RVP. Dostupné z http://clanky.rvp.cz/clanek/o/g/596/POJETI-VZDELAVACIHO-OBORU-OBCANSKY-A-SPOLECENSKOVEDNI-ZAKLAD-V-RVP-GV.html/ |
Hroch, M. (2009). Národy nejsou dílem náhody. Příčiny a předpoklady utváření moderních evropských národů. Praha: Sociologické nakladatelství. Hudecová, D. Revize Bloomovy taxonomie edukačních cílů. Dostupné z: http://www.msmt.cz/Files/DOC/NHRevizeBloomovytaxonomieedukace.doc |
Chalupa, B. (2005). Tvořivé myšlení. Brno: Barister & Principál. |
Chatman, S. B. (2008). Příběh a diskurs: narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host. |
Chejnová, P. (2010). Didaktické transformace pragmalingvistických témat. Praha: PedF UK. |
Chi, M. T. H., Slotta, J. D., & de Leeuw, N. (1994). From things to process: A theory of conceptual change for learning science concepts. Learning and Instruction, 4(1), 27–43. https://doi.org/10.1016/0959-4752(94)90017-5 |
Chrz, V., Nohavová, A., & Slavík, J. (2015). Psychologická gramotnost ze dvou poznávacích perspektiv: aktuální výzva pro výuku psychologie a její didaktiku. Studia paedagogica, 20(3), 21–46. https://doi.org/10.5817/SP2015-3-3 |
Chválová, M. (2015). Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ – metodologie výzkumu a průběh předvýzkumu. In V. Janíková, M. Píšová, & S. Hanušová, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (s. 99–128). Brno: Masarykova univerzita. |
Chválová, M. (2016). Přesvědčení učitele ohledně žákovy autonomie. In V. Janíková & S. Hanušová (Eds.), Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (s. 41–64) Brno: Masarykova univerzita. |
Jáč, M. (2016). Stavba kostry obratlovců: pozorování a porovnávání ve výuce přírodopisu. Komenský, 140(3), 33–41. |
Jáč, M. (2016). Stavba kostry obratlovců: pozorování a porovnávání ve výuce přírodopisu. Komenský. 140(3),33–41. |
Janík, M. (2014). Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory. Pedagogická orientace, 24(3), 330–352. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330 |
Janík, T. (2007). Co rozumět termínem „pedagogical content knowledge“? In T. Janík, et al., Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu? (s. 23–40). Brno: Paido. |
Janík, T. (2013). Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení. Pedagogická orientace, 23(5), 634–663. https://doi.org/10.5817/PedOr2013-5-634 |
Janík, T., & Miková, M. (2006). Videostudie: výzkum výuky založený na analýze videozáznamu. Brno: Paido. |
Janík, T., & Slavík, J. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 116–135. |
Janík, T., & Slavík, J. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 116–135. |
Janík, T., & Slavík, J. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 127–129. |
Janík, T., & Slavík, J. (2013). Hospitační videostudie: anotace–analýza–alterace výukových situací (metodika 3A). In T. Janík, et al., Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (s. 284–293). Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., et al. (2007). Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu. Brno: Paido. |
Janík, T., et al. (2009). Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido. |
Janík, T., Knecht, P., Najvar, P., Pavlas, T., Slavík, J., & Solnička, D. (2010). Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. |
Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido. |
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, ... Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, … Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., ... Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., ... Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., … & Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., … Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., … Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Hajdušková, L., Hesová, A., Lukavský, J., ... Švecová, Z. (2011). Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. |
Janštová, V., & Jáč, M. (2015). Výuka molekulární biologie na gymnáziích: analýza současného stavu a možnosti její podpory. Scientia in educatione, 6(1), 14–39. |
Jelemenská, P. (2009). Prepojenosť výberu učebných obsahov, zišťovania výkonov žiakov a predstáv učiteľov. Význam empirických výsledkov výskumu didaktiky biológie na príklade vyučovania evolúcie. Pedagogika, 59(2), 164–182. |
Jirátko, J. (2011a). Pracovní list – Sedm otázek o proteinech. Dostupné z: |
Jirátko, J. (2011b). Virtuální hospitace – Biologie: Proteosyntéza eukaryot. Dostupné z: |
Jirátko, J. (2011c). Virtuální hospitace – Biologie: Proteosyntéza eukaryot. Autoevaluace. Dostupné z: |
Johnston, J. S. (2009). What does the skills of observation look like in young children? International Journal of Science Education, 31(18), 2511–2525. https://doi.org/10.1080/09500690802644637 |
Kácovský, P. (2017). Didaktická kazuistika: Archimédovo nadlehčování – sekvence jednoduchých experimentů. Komenský, 141(3), 30–37. |
Kassin, S. (2012). Psychologie. Brno: Computer Press. |
Kattmann, U. (2015). Schüler besser verstehen. Alltagvorstellungen im Biologieunterricht. Hallbergmoos: Aulis Verlag. |
Khorana, H. G., Büchi, H., Ghosh, H., Gupta, N., Jacob, T. M., Kössel, H., ... Wells, R. D. (1966). Polynucleotide synthesis and the genetic code. Cold Spring Harbor Symp. Quant. Biol., 31, 39–49. https://doi.org/10.1101/SQB.1966.031.01.010 |
Klenerová, V., & Hynie, S. (2010). Paměť a její poruchy. Československá fyziologie, 59(1), 15–20. |
Klumparová, Š. (2009). Čtenářské kompetence adolescentů (Disertační práce). Praha: Univerzita Karlova. |
Klusák, M. (2001). Poznávání sociálního prostředí. In Z. Kolláriková & B. Pupala (Eds.). Předškolní a primární pedagogika (s. 363–400). Praha: Portál. |
Knecht, P. (2014). Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce zeměpisu. Brno: Masarykova univerzita. |
Knecht, P., Janík, T., Najvar, P., Najvarová, V., & Vlčková, K. (2010). Příležitost k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách. Orbis scholae, 4(3), 37–61. |
Knecht, P., Janík, T., Najvar, P., Najvarová, V., & Vlčková, K. (2010). Příležitost k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách. Orbis Scholae, 4(3), 37–62. |
Knight, J. K., & Wood, W. B. (2005). Teaching more by lecturing less. Cell Biology Education, 4(4), 298–310. https://doi.org/10.1187/05-06-0082 |
Knippels, M. C. P. J., Waarlo, A. J., & Boersma, K. T. (2005). Design criteria for learning and teaching genetics. Journal of Biological Education, 39(3), 108–112. https://doi.org/10.1080/00219266.2005.9655976 |
Koba, S., & Tweed, A. (2014). Hard-to-teach biology concepts. Arlington: NSTA Press. |
Kočárek, E. (2004). Genetika. Praha: Scientia. |
Kohl, P. B. (2001). Towards an understanding of how students use representations in Physics problem solving. (Dizertační práce). Bellingham: Western Washington University. |
Kohlhauf, L., Rutke, U., & Neuhaus, B. (2011). Influence of previous knowledge, language skills and domain-specific interest on observation competency. Journal of Science Education and Technology, 20(5), 667–678. https://doi.org/10.1007/s10956-011-9322-3 |
Kolektiv autorů (2010). Dějepis 8. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus. |
Königs, F. G. (2016). Hindernis oder Brücke? Der Beitrag der Angewandten Linguistik zur Erforschung des Lehrens und Lernens von Fremdsprachen. Glottodidaktica, XLIII, 30–45. |
Korthagen, F. A. J., Kessels, J., Koster, B., Lagerwerf, B., & Wubbels, T. (2011). Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido. |
Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Munipress. |
Kostrub, D. (2015). Sociálny konstruktivismus v predprimárnom vzdelávaní. In Z. Syslová (Ed.), Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol (s. 31–42). Brno: Masarykova univerzita. |
Koubek, P. (2016). Být sama sebou: případová studie subjektivních teorií učitelky v kontextu profesního rozvoje. Pedagogická orientace, 26(1), 95–116. https://doi.org/10.5817/PedOr2016-1-95 |
Koukolík, F. (2013). Já. O mozku, vědomí a sebeuvědomování. Praha: Univerzita Karlova. |
Kováč, P. (2014). Skandál, nebo umění? Brancusi versus Spojené státy americké. Právo/Salon. Dostupné z: http://www.novinky.cz/kultura/325431-skandal-nebo-umeni-brancusi-versus-spojene-staty-americke.html |
Krashen, S. (1981). Second language acquisition and second language learning. Oxford: Pergamon Press. |
Kubíček, T. (2007). Vypravěč: kategorie narativní analýzy. Brno: Host. |
Kubišta, V. (1998). Buněčné základy životních dějů. Praha: Scientia. |
Kučera, D. (2013). Moderní psychologie. Hlavní obory a témata současné psychologické vědy. Praha: Grada. |
Kulka, T. (2004). Umění a falzum. Praha: Academia. |
Kulka, T. (2004). Umění a falzum: monismus a dualismus v estetice. Praha: Academia. |
Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching: From method to postmethod. Abingdon: Routledge. |
Kunter, M., Klusmann, U., Dubberke, T., Baumert, J., Blum, W., & Brunner, M., et al. (2007). Linking aspects of teacher competence to their instruction. Results from the COACTIV project. In M. Prenzel (Ed.), Studies on the educational quality of schools (s. 39–59). Münster: Waxmann. |
Kuřina, F., & Pulpán, Z. (2006). Podivuhodný svět elementární matematiky. Praha: Academia. |
Kvasničková, D., et al. (1997). Ekologický přírodopis 8. Praha: Fortuna. |
Kvasz, L. (2015). Inštrumentálny realizmus. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. |
Kvasz, L. (2015). Inštrumentálny realizmus. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. |
Kvasz, L. (2016). Princípy genetického konštruktivizmu. Orbis scholae, 10(2), 15–45. |
Larsen-Freeman, D., & Freeman, D. (2008). Language moves: The place of “foreign” languages in classroom teaching and learning. Review of Research in Education, 32, 147–186. https://doi.org/10.3102/0091732X07309426 |
Legenhausen, L. (2009). Autonomous Language Learning. In K. Knapp & G. Antos, Handbook of foreign language communication and learning, volume 6 (s. 373–400). New York: Mouton de Gruyter. |
Lewis, J., & Kattmann, U. (2004). Traits, genes, particles and information: Re-visiting students’ understanding of genetics. International Journal of Science Education, 26(2), 195–206. https://doi.org/10.1080/0950069032000072782 |
Lewis, J., Leach J., & Wood-Robinson, C. (2000a). All in the genes? – young people’s understanding of the nature of genes. Journal of Biological Education, 34(2), 74–79. https://doi.org/10.1080/00219266.2000.9655689 |
Lewis, J., Leach J., & Wood-Robinson, C. (2000b). What’s in a cell? – young people’s understanding of the genetic relationship between cells, within an individual. Journal of Biological Education, 34(3), 129–132. https://doi.org/10.1080/00219266.2000.9655702 |
Lhotová, M. (2009). Vývoj výtvarné tvorby a změn v obtížích pacienta v průběhu arteterapie. In M. Komzáková & J. Slavík (Ed.), Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii (s. 209–225). Praha: Univerzita Karlova. |
Lier, Leo van. (1996). Interaction in the language curriculum. London: Longman. |
Liessmann, K. P. (2008). Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Praha: Academia. |
Lipowsky, F., Rakoczy, K., Pauli, C., Drollinger-Vetter, B., Klieme, E., & Reusser, K. (2009). Quality of geometry instruction and its short-term impact on students‘ understanding of the Pythagorean Theorem. Learning and Instruction, 19(6), 527–537. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2008.11.001 |
Liptáková, Ľ. et al. (2011). Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovské univerzity v Prešove. |
Little, D. (1995). Learning as dialogue: The dependence of learner autonomy on teacher autonomy. System, 23(2), 175–182. https://doi.org/10.1016/0346-251X(95)00006-6 |
Long, R., Goldsworthy, A., & Tylicky, J. (2010). Natural Art. Mainz: PediaPress. |
Lundquist-Mog, A., & Widlock, B. (2015). DaF für Kinder. München: Goethe Institut. |
Machová, S., & Šamalová, M. (Eds.). (2007). Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ. Praha: PedF UK. |
Mair, C., Taylor, J., & Hulme, J. (2013). An introductory guide to psychological literacy and psychologically literate citizenship. York: The Higher Education Academy. |
Maňák, J. (1997). Alternativní metody a postupy. Brno: Paido. |
Maňák, J. (1998). Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvosřivosti žáků. Brno: Paido. |
Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido. |
Mandíková, D., & Trna, J. (2011). Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Brno: Paido. |
Marbach-Ad, G., & Stavy, R. (2000). Students’ cellular and molecular explanations of genetic phenomena. Journal of Biological Education, 34(4), 200–205. https://doi.org/10.1080/00219266.2000.9655718 |
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál. |
Mareš, J. (2015). Tvorba případových studií pro výzkumné účely. Pedagogika, 65(2), 113–142. |
Mareš, J. (2016). Výukové případové studie a jejich využití. Orbis scholae, 10(1), 121–139. https://doi.org/10.14712/23363177.2016.16 |
Mathesius, V. (1923). Nominativ místo vokativu v hovorové češtině. Naše řeč, 7(5), 138–140. |
McGovern, T. V., Corey, L. A., Cranney, J., Dixon, Jr., W. E., Holmes, J. D., Kuebli, J. E., … Walker, S. (2010). Psychologically literate citizens. In D. Halpern (Ed.), Undergraduate education in psychology: Blueprint for the discipline’s future (s. 9–27). Washington: APA. |
McGovern, T. V., Corey, L. A., Cranney, J., Dixon, Jr., W. E., Holmes, J. D., Kuebli, J. E., … Walker, S. (2010). Psychologically literate citizens. In D. Halpern (Ed.), Undergraduate education in psychology: Blueprint for the discipline’s future (s. 9–27). Washington: APA. |
Meinecke, F. (1907). Weltbürgertum und Nationalstaat. München: Oldenbourg. |
Meirieu, P. (1987). Apprendre oui… mais comment. Paris: ESF Editeur. |
Meirieu, P. (Ed.). (2014). Le plaisir d‘apprendre. Paris: Autrement. |
Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco: Jossey-Bass. |
Midtsundstad, J. H. (2015). Bildung – At risk in school organisations? In S. Hillen & C. Aprea (Eds.), Instrumentalism in Education – Where is Bildung left? (s. 29–41). Münster: Waxmann. |
Minaříková, E. (2013). Anglický jazyk: Blogging aneb hádáním (se) k rozvíjení klíčových kompetencí. In T. Janík, J. Slavík, V. Mužík, J. Trna, T. Janko, V. Lokajíčková, ... P. Zlatníček. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (s. 259–266). Brno: Masarykova univerzita. |
Minsky, M. (1988). The society of mind. New York: Simon and Schuster. |
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada. |
Mokrejšová, O. (2009). Moderní výuka chemie. Praha: Triton. |
Molnár, J., Schubertová, S., & Vaněk, V. (2007). Konstruktivismus ve vyučování matematice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Mosston, M., & Ashworth, S. (2008). Teaching physical education: First online edition. Dostupné z http://www.spectrumofteachingstyles.org/ebook |
Mukařovský, J. (1948). Významová výstavba a kompoziční osnova epiky Karla Čapka. In J. Mukařovský, Kapitoly z české poetiky (s. 374–400). Praha: Svoboda. |
Mukařovský, J. (1966). Záměrnost a nezáměrnost v umění. In J. Mukařovský, Studie z estetiky (s. 89–108). Praha: Odeon. |
Murdock, G. P. (1945). Common Denominator of Cultures. In R. Linton (Ed.), The science of man in the world crisis (123–142). New York: Columbia University Press. |
Najvar, P. (2017). Předem a následně strukturovaná reflexe výuky jako dva přístupy k empirickému zkoumání kvality výuky. Pedagogika, 67(3), XX–XX. |
Najvar, P., Minaříková, E., & Píšová, M. (2011). Hospitační videostudie anglického jazyka: Blogging. In T. Janík, J. Slavík, P. Najvar, L. Hajdušková, A. Hesová, J. Lukavský, ... Z. Švecová. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím (s. 127–134). Praha: Národní ústav pro vzdělávání. |
Nakonečný, M. (1998). Encyklopedie obecné psychologie. Praha: Academia. |
National Research Council (U.S.) (1996). National Science Education Standards: Observe, Interact, Change, Learn. Washington: National Academy Press. |
Nečásek, J. (1993). Genetika. Praha: Scientia. |
Nelson, L. D. (1998). Herbert Blumer’s Symbolic Interactionism. In Human Communication Theory 3210. Boulder: University of Colorado at Boulder. |
Nirenberg, M. W., & Matthaei, J. H. (1961) The dependence of cell-free protein synthesis in E. coli upon naturally occuring or synthetic polyribonucleotides. Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A., 47, 1588–1602. https://doi.org/10.1073/pnas.47.10.1588 |
Nitsch, C., & Hüther, G. (2012). Kinder gezielt fördern. München: Gräfe und Unzer Verlag. |
Novák, Z. (1968). Analýza společenskovědního poznání v pátém až devátém ročníku ZDŠ. Praha: Pedagogický ústav J. A. Komenského. |
Nurse, P. (2003). The great ideas of biology. Clinical Medicine, 3(6), 560–568. https://doi.org/10.7861/clinmedicine.3-6-560 |
Okoň, W. (1966). K základům problémového vyučování. Praha: SPN. |
Ondrová, R. (2010). Digitální fotografický atlas pitev bezobratlých živočichů jako učební pomůcka pro ZŠ a SŠ (Bakalářská práce). Praha: Univerzita Karlova. |
Ondrová, R. (2013). Využití pitev bezobratlých živočichů ve výuce biologie na středních školách (Diplomová práce). Praha: Univerzita Karlova. |
Oser, F. K., & Baeriswyl, F. J. (2001). Choreographies of teaching: Bridging instruction to learning. In V. Richardson (Ed.), Handbook of research on teaching (s. 1031–1065). Washington: American Educational Research Association. |
Overmann, U. (1996). Theoretische Skizze einer revidierten Theorie professionalisierten Handelns. In A. Combe & W. Helsper (Eds.), Pädagogische Professionalität (s. 70–182). Frankfurt am Main: Suhrkamp. |
Owermann, M. (2005). Emotionales, transnationales, hyper-, tele- und multimediales Fremdsprachenlernen. Frankfurt: Peter Lang. |
Oxfordová, R. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. New York: Newburry house. |
Pachman, E., & Hofmann, V. (1981). Obecná didaktika chemie. Praha: SPN. |
Pachmann, E., et al. (1986). Speciální didaktika chemie. Praha: SPN. |
Papáček, M. (2010). Badatelsky orientované přírodovědné vyučování – cesta pro vzdělávání generací Y, Z a alfa? Scientia in Educatione, 1(1), 33–49. |
Pasch, M. (Ed.). (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. |
Passe, J. (1995). Elementary school curriculum. Madison: Brown. |
Pavelková, I., & Dvořáková, I. (2015). Motivace v úkolové situaci. Pedagogika, 65(1), 34–56. |
Pecina, P. (2008). Tvořivost ve vzdělávání žáků. Brno: Pedagogická fakulta MU. |
Peregrin, J. (1999). Význam a struktura. Praha: OIKOYMENH. |
Petříček, M. (2009). Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann & synové. |
Píšová, M. (2011). Didaktika cizích jazyků: otázky identity. Pedagogická orientace, 21(2), 145–155. |
Píšová, M., & Kostková, K. (2015). Didaktika cizích jazyků. In I. Stuchlíková & T. Janík, et al., Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (s. 67–92). Brno: Munipress. |
Píšová, M., Hanušová, S., Kostková, K., Janíková, V., Najvar, P., & Tůma. (2013) Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků). Brno: Masarykova univerzita. |
Píšová, M., Najvar, P., Janík, T., Hanušová, S., Kostková, K., Janíková, V., … Zerzová, J. (2011). Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi. Brno: Munipress. |
Plháková, A. (2004). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia. |
Pokorný, J. (2010). Lingvistická antropologie: jazyk, mysl a kultura. Praha: Grada. |
Pospiszyl, T. (2010). Vladislav Mirvald. Plzeň: ZČG. |
Pravdová, M., & Svobodová, I. (Eds.). (2014). Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia. |
Pražák, J. M., Novotný, F., & Sedláček, J. (1948). Latinsko-český slovník. Praha: Česká grafická unie. |
Preiss, M., & Kučerová, H., et al. (2006). Neuropsychologie v psychiatrii. Praha: Grada. |
Projekt Přírodovědci.cz. Nabídka praktických cvičení z biologie. (2013). Dostupné z https:// www.prirodovedci.cz/eduweb/ucitel/katalog/?st=2&sec=1&c=2 |
Průcha, J. (2011). Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada. |
Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2009). Pedagogický slovník. Praha: Portál. |
Pumberger, S. (2012). Frühe Förderung macht Gehirn leistungsfähiger: Interview mit Manuela Macedonia. Der Standard. Dostupné z: http://derstandard.at/1334796180866/Fruehkindliche-Foerderung-Fruehe-Foerderung-macht-Gehirn-leistungsfaehiger (22. 10. 2015). |
Radváková, V. (2012). Interpretace textu na gymnáziu (Disertační práce). Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. |
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: VÚP. |
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Dostupné z: |
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický. |
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2013). Praha: MŠMT. |
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 78-42-M/02 Ekonomické lyceum. (2007). Praha: Národní ústav odborného vzdělávání. |
Rámcový vzdělávací program pro odborné vzdělávání – Multimediální tvorba. (2008). Praha: Výzkumný ústav pedagogický. |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2007). Praha: VÚP. |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2007). Praha: VÚP. Dostupné z http://rvp.cz/informace/dokumenty-rvp/rvp-zv |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2013). Dostupný z http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2013). Praha: MŠMT ČR. Dostupné z http://www.msmt.cz/file/29397/download/ |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2013). Praha: MŠMT. |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2016). Dostupné z http://www.msmt.cz/file/37052/ |
Reinagel, A., & Speth, E. B. (2016). Beyond central dogma: Model-based learning of how genes determine phenotypes. CBE-Life Sciences Education, 15(Spring 2016), 15:ar4, 1–13. |
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Roberts, S. (2013). „Erased de Kooning Drawing”. San Francisco: Museum of Modern Art. Rauschenberg Research Project. Dostupné z: https://www.sfmoma.org/artwork/98.298/essay/erased-de-kooning-drawing/ |
Rosypal, S. (2006). Úvod do molekulární biologie (první díl). Brno: Stanislav Rosypal. |
Rosypal, S., et al. (2003). Přehled biologie. Praha: Scientia. |
Roth, K. J. (2006). Teaching science in five countries. Results from the TIMSS 1999 video study. USA: National Center for Education Statistics. Dostupné z http://nces.ed.gov/pubs 2006/2006011.pdf |
Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71–91. |
Rychtecký, A., & Fialová, L. (2002). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum. |
Řehák, B. (1965). Vyučování biologii. Praha: SPN. |
Scrivener, J. (2005). Learning teaching: A guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan. |
Searle, J. R. (2004). Mind: A brief introduction. Oxford: Oxford University Press. |
Sedláček, M. (2007). Případová studie. In R. Švaříček & K. Šeďová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 96–112). Praha: Portál. |
Sedláček, M. (2014). Škola a její ředitel. Pohled na ředitelskou profesi očima případové studie. In R. Švaříček & K. Šeďová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 287−311) Praha: Portál. |
Sedláková, M. (1995, nepublikovaný rukopis). Zdroje pojetí mentální reprezentace v současné teorii mysli. Praha: Psychologický ústav AV ČR. |
Sedláková, M. (2000). Folková (laická) psychologie: její předmět, funkce a vztah k vědecké psychologii. Československá psychologie, 44(5), 451–470. |
Semadeni, Z. (2002). Trojaka natura matematiky: idee glebokie, formy powierzchniowe, modele formalne. Dydaktyka matematyki, 24, 41–92. |
Semadeni, Z. (2007). Zjawisko zastepowania obiektów matematycznych przez inne obiekty o tej samej nazwie. Didactica Matematicae, 30, 7–45. |
Shapiro, J. A. (2009). Revisiting the central dogma in the 21st century. Natural Genetics Engineering and Natural Genome Editing: Annals of the New York Academy of Sciences, 1178, 6–28. |
Sherin, M. G. (2002). When teaching becomes learning. Cognition and Instruction, 20(2), 119–150. https://doi.org/10.1207/S1532690XCI2002_1 |
Shubin, N. (2006). Ryba v nás. Praha: Paseka. |
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Reseracher, 15(2), 4–14. https://doi.org/10.3102/0013189X015002004 |
Shulman, L. S. (1996). „‘Just in case...’: Reflections on learning from experience.” In J. A. Colbert, P. Desberg, & K. Trimble (Eds.), The case for education: Contemporary approaches for using case methods (s. 461–482). Boston: Allyn & Bacon. |
Shulman, L. S. (1996). Just in case. Reflections on learning from experience. In J. A. Colbert, P. Desberg, & K. Trimble (Eds.), The case for education: Contemporary approaches for using case methods (s. 461–482). Boston: Allyn & Bacon. |
Schéma stavby těla hmyzu. (2016). Dostupné z http://www.oskole.sk/?id_cat=55&clanok=15353 |
Schierz, M., Thiele, J., & Fischer, B. (2006). Fallarbeirt in der Trainerausbildung. Bonn: Sportverlag. |
Schmidt, H. G., & Boshuizen, H. P. A. (1992). Encapsulation of biomedical knowledge. In D. A. Evans & V. L. Patel (Eds.), Advanced models for cognition or medical training and practice (s. 265–282). New York: Springer. |
Schramm, W. (1971). Notes on case studies of instructional madia projects. Working Paper for the Academy for Educational Development. Washington: Academy for Educational Development. |
Siegel, J. (1992). Artwords. Discourse on the 60‘s and 20‘s. New York: Da Capo Press. |
Sillamy, N. (2001). Psychologický slovník. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, a.s. |
Slavík, J. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum. |
Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. |
Slavík, J. (2001). Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe; artefiletiky). 1. díl. Praha: Univerzita Karlova. |
Slavík, J. (2003). Několik poznámek k úvodníku Josefa Valenty „Potřebujeme didaktiku teorie?“ Pedagogika, 53(2), 202–205. |
Slavík, J. (2009). Expresivita je mrtvá? Ať žije expresivita! Výtvarná výchova, 49(4), 11–18. |
Slavík, J. (2011). K předmětu didaktik v estetických oborech vzdělávání. Pedagogická orientace, 21(2), 207–225. |
Slavík, J. (2013). Biologie: taxonomie měkkýšů aneb jak stavba těla odpovídá životnímu prostředí. In T. Janík et al., Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (s. 294–302). Brno: Masarykova univerzita. |
Slavík, J. (2013). Úvod. In J. Slavík, V. Chrz, & S. Štech, et al., Tvorba jako způsob poznávání (s. 11–26). Praha: Karolinum. |
Slavík, J. (2014). Výzkum uměním a umění výzkumu ve výtvarné výchově. In V. Uhl Skřivanová (Ed.), Pedagogika umění, umění pedagogiky aneb inovativní, interkulturní a interdisciplinární přístupy k edukaci (s. 9–16). Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. |
Slavík, J., & Čapková, D. (1994). Reflexe učitelské profese: divadlo, dílna a těžký život v pojetí výuky. Pedagogika, 44(4), 377–388. |
Slavík, J., & Janík, T. (2005). Významová struktura faktu v oborových didaktikách. Pedagogika, 55(4), 336–353. |
Slavík, J., & Janík, T. (2005). Významová struktura faktu v oborových didaktikách. Pedagogika, 55(4), 336–354. |
Slavík, J., & Janík, T. (2006). Teorie, výzkum a tvorba školy. Pedagogika, 56(2), 168–177. |
Slavík, J., & Janík, T. (2007). Fakty a fenomény v průniku didaktické teorie, výzkumu a praxe vzdělávání. Pedagogika, 57(3), 263–274. |
Slavík, J., & Janík, T. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 116–135. |
Slavík, J., & Janík, T. (2012). Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů učení a vyučování. Pedagogika, 62(3), 262–286. |
Slavík, J., & Lukavský, J. (2012). Hodnocení kvality expresivních tvořivých úloh ve výuce (na příkladu výtvarné výchovy). Orbis Scholae, 6(3), 77–97. |
Slavík, J., & Wawrosz, P. (2004). Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky), 2. díl. Praha: Univerzita Karlova. |
Slavík, J., Dytrtová, K., Fulková, M. (2010). Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, 60(3–4), 223–241. |
Slavík, J., et al. (1998). Výtvarná výchova a její teorie v českých zemích ve světových kontextech. Praha: Univerzita Karlova. |
Slavík, J., et al. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum. |
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum. |
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum. |
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S., et al. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum. |
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S., et al. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze. |
Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721–752. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-5-721 |
Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 740–741. Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., … Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita. |
Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721–752. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-5-721 |
Slavík, J., Janík, T., Najvar, P., & Knecht, P. (2017). Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita. |
Snustad, P., & Simmons, M. J. (2012). Genetika. Brno: Masarykova univerzita. |
Sokolová, L., Lemešová, M., Masaryk, R., Kanisová, D., Bašnáková, J., & Kostovičová, L. (2013). Psychológia v sekundárnom vzdelávaní. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave. |
Southard, K., Wince, T., Meddleton, S., & Bolger, M. S. (2016). Features of knowledge building in biology: Understanding undergraduate students’ ideas about molecular mechanisms. CBE-Life Sciences Education, 15(Spring 2016), 15:ar7, 1–16. |
Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. (2002). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Spronken-Smith, R., Angelo, T., Matthews, H., O’Steen, B., & Robertson, J. (2007). How effective is inquiry-based learning in linking teaching and research? Příspěvek prezentovaný na konferenci An international colloquium on international policies and practices for academic enquiry. Winchester. |
Stake, R. E. (1995). The art of case study research. London: Sage. |
Staněk, A. (2015). Didaktika společenských věd. In I. Stuchlíková & T. Janík (Eds.), Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (s. 327–360). Brno: Masarykova univerzita. |
Stanzel, F. (1988). Revidovaná verze typických vyprávěcích situací. In Teorie vyprávění (s. 63–99). Praha: Odeon. |
Stará, J., & Krčmářová, T. (2014). Užívání nových učebnicových materiálů učiteli 1. stupně ZŠ. Pedagogická orientace, 24(1), 77–110. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-1-77 |
Stehlíková, N. (2007). Charakteristika kultury vyučování matematice. In A. Hošpesová, N. Stehlíková, & M. Tichá (Eds.), Cesty zdokonalování kultury vyučování matematice (s. 13–48). České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. |
Stehlíková, N., & Cachová, J. (2006). Konstruktivistické přístupy k vyučování a praxe. Praha: JČMF. |
Stenger, Ch. (2015). Nenechte svůj mozek zahálet. Cesta ke geniální verzi sebe samého. Praha: Grada. |
Stuchlíková, I., Janík, T., Slavík, J., Píšová, M., Beneš, Z., Čtrnáctová, H., Vondrová, N. (2015). Oborové didaktiky: bilance a perspektivy. In I. Stuchlíková & T. Janík, et al., Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (s. 423–449). Brno: Masarykova univerzita. |
Svoboda, E., & Kolářová, R. (2006). Didaktika fyziky základní a střední školy: vybrané kapitoly. Praha: Karolinum. |
Svoboda, K. (1977). Didaktika českého jazyka a slohu. Praha: SPN. |
Svobodová, J. (2016). K některým aspektům komunikačně pojaté výuky češtiny na základní škole. Nová čeština doma a ve světě (1), 62–77. |
Šalamounová, Z. (2016). Didaktická kazuistika: když je práce s uměleckým textem v literární výchově víc než jen povídání. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, 141(2), 13–19. |
Šebesta, K. (2005). Od jazyka ke komunikaci. Praha: Karolinum. |
Šebková, A. et al. (2017). Kazuistiky z primární pediatrické praxe. Praha: Current media. |
Šeďová, K., Šalamounová, Z., Sedláček, M., & Švaříček, M. (2017). Problém účelnosti v dialogickém vyučování. Pedagogika, 67(3), XX–XX. |
Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. |
Šeďová, K., Švaříček, R., Sedláček, M., & Šalamounová, Z. (2016). Jak se učitelé učí. Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: Masarykova univerzita. |
Šil, P., & Karolová, J. (2004). Já člověk: alternativní výuka psychologie pro střední školy. Olomouc: Nakladatelství Olomouc. |
Škoda, J., & Doulík, P. (2009). Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání. Pedagogická orientace, 19(3), 24–44. |
Šmarda, J. (2003). Genetika pro gymnázia. Praha: Nakladatelství Fortuna. |
Šmejkalová, M. (2010). Čeština a škola – úryvky skrytých dějin. Praha: Karolinum. |
Šobáňová, P., et al. (2013). Užitečná symbióza. Olomouc: Saublau. |
Štech, S. (1992). Škola stále nová. Praha: Karolinum. |
Štěpáník, S. (2014). Příklad výzkumu žákovských představ v české syntaxi. Pedagogická orientace, 24(1), 111–127. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-1-111 |
Štěpáník, S. (2015). Konstruktivismus a jeho didaktické implikace ve vyučování českého jazyka. Nová čeština doma a ve světě (2), 11–22. |
Štěpáník, S., & Slavík, J. (2017). Žákovské prekoncepty jako konstitutivní prvek výuky mateřského jazyka. Pedagogická orientace, 27(1), 58–80. https://doi.org/10.5817/PedOr2017-1-58 |
Štěpáník, S., & Šmejkalová, M. (2017). Průvodce začínajícího češtináře. Praha: PedF UK. |
Štroblová, K. (2015). Artlist — Centrum pro současné umění Praha: Vladislav Mirvald. Dostupné z http://www.artlist.cz/vladislav-mirvald-108623/ |
Švec, V., Nehyba, J., Svojanovský, P., Lawley, J., Šíp, R., Minaříková, E., Pravdová, B., Šimůnková, B., & Slavík, J. (2016). Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. Brno: Masarykova univerzita. |
Švecová, Z. (2011). Virtuální hospitace v projektu Kurikulum G. In T. Janík, J. Slavík, P. Najvar, L. Hajdušková, A. Hesová, J. Lukavský, ... Z. Švecová, Kurikulární reforma na gymnáziích od virtuálních hospitací k videostudiím (s. 63–86). Praha: Národní ústav pro vzdělávání. |
The TIMSS Video Study. (1999). Dostupné z http://www.timssvideo.com/videos/science/Czech%20Republic |
THILLM (Thüringer Institut für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung und Medien) (2006). Gehirnforschung für das Klassenzimmer. Handreichungen für die Unterrichtspraxis. Bad Berka: THILLM. Dostupné z: http://www.db-thueringen.de/servlets/DerivateServlet/Derivate-26949/Sammelmappe126.pdf |
Tracy, R. (2007). Wie Kinder Sprachen lernen und wie wir sie dabei unterstützen können. Tübingen: Fracke Verlag. |
Trna, J. (2013). Výuková situace: setrvačnost těles v jednoduchých experimentech ve fyzice. Komenský, 137(4), 39–45. |
Tsui, C.-Y., & Treagust, D. F. (2004). Conceptual change in learning genetics: An ontological perspective. Research in Science & Technological Education, 22(2), 185–202. https://doi.org/10.1080/0263514042000290895 |
Vágnerová, M. (2010). Základy psychologie. Praha: Karolinum. |
Vágnerová, M. (2016). Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace u dětí aneb Dívej se mi do očí. Pedagogika, 66(1), 83–92. |
Vala, J. (2011). Poezie v literární výchově. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. |
Vanthier, H. (2009). L’Enseignement aux enfants en classe de langues. Paris: CLE International. |
Vašutová, M., & Ježková, V. (2015). Didaktika psychologie. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. |
Venville, G. J., & Treagust, D. F. (1998). Exploring conceptual change in genetics using a multidimensional interpretive framework. Journal of Research in Science Teaching, 35(9), 1031–1055. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-2736(199811)35:9<1031::AID-TEA5>3.0.CO;2-E |
Vítková, M. (2013). Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí – se zaměřením na kurikulum, individuální vzdělávací plán a týmovou spolupráci. In M. Bartoňová, & M. Vítková, et al., Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII (s. 35–49). Brno: Paido. |
Vondráček, V. (1981). Význam kasuistik. In V. Vondráček (Ed.), Úvahy psychologicko-psychiatrické (s. 35–39). Praha: Avicenum. |
Vondrová, N., & Žalská, J. (2012). Do student teachers attend to mathematics specific phenomena when observing mathematics teaching on video? Orbis scholae, 6(2), 85–101. |
Vybíral, Z. (2010). Bída pop-psychologie: selhávání psychologických elit v mediální době. Lidové noviny – Orientace, 21–22. |
Vygotskij, L. S. (1976). Myšlení a řeč. Praha: SPN. |
Vygotskij, L. S. (1976). Vývoj vyšších psychických funkcí. Praha: SPN. |
Vygotskij, L. S. (2004). Psychologie myšlení a řeči. Výbor z díla uspořádal, úvodním slovem opatřil Jan Průcha. Praha: Portál. |
Watson, J. D., & Crick, F. H. C. (1953). A structure for deoxyribose nucleic acid. Nature, 171, 737–738. https://doi.org/10.1038/171737a0 |
Watson, J. D., Baker, T. A., Bell, S. P., Gann, A., Levine, M., & Losick, R. (2008). Molecular Biology of the gene. San Francisco: Pearson/Benjamin Cummings. |
Watson, J. D., Hopkins, N. H., Robert, J. W., Steitz, J. A., & Weiner, A. M. (1987). Molecular biology of the gene. Menlo Park: The Benjamin Cummings Publishing Company. |
Whitehead, A. N. (1998). Symbolismus, jeho význam a účin. Praha: Panglos. |
Widlock, B., Petrovic, A., Org, H., & Romcea, R. (2010). Nürnberger Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen- Neubearbeitung. München: Goethe Institut. |
Wittmann, E. (2001). Developing mathematics education in a systemic process. Educational Studies in Mathematics Education, 48, 1–20. https://doi.org/10.1023/A:1015538317850 |
Wood-Robinson, C., Lewis, J., & Leach, J. (2000). Young people’s understanding of the nature of genetic information in the cells of an organism. Journal of Biological Education, 35(1), 29–36. https://doi.org/10.1080/00219266.2000.9655732 |
Wright, L. K., Fisk, J. N., & Newman, D. L. (2014). DNA → RNA: What do students think the arrow means. CBE-Life Sciences Education, 13(Summer 2014), 338–348. |
Wynne, C. (1999). Do Animals Think? The Case Against the Animal Mind. Psychology Today, 32(6), 50–53. |
Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press. |
Yin, R. K. (2014). Case study research: Design and methods. Los Angeles: Sage publications. |
Zapp, F. J. (1984). Die Überwindung der Muttersprachlichen Sozialisation durch Fremdsprachenunterricht . In O. Els (Ed.), Spracherwerb – Sprachkontakt – Sprachkonflikt (s. 54–64). Berlin: de Gruyter |
Zarzycká, A. (2016). Užití odhadu ve výuce matematiky (Diplomová práce). Ostrava: PřF OU. |
Zítková, J. (2004). Kapitoly z didaktiky literární výchovy ve 2.–5. ročníku základní školy. Brno: Masarykova univerzita. |
Zormanová, L. (2012). Výukové metody aktivizující. Metodický portál: Články. Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/O/15017/VYUKOVE-METODY-AKTIVIZUJICI.html/ |
Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada. |
Zuska, V. (2001). Estetika: úvod do současnosti tradiční disciplíny. Praha: Triton. |