Přepnout na evidenci publikací, které mě citují.
SLAVÍK, Jan, Klára ULIČNÁ, Jana STARÁ a Petr NAJVAR. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 463 s. Edice: Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 44. ISBN 978-80-210-8768-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017.
Bibliografie
Altmann, A. (1975). Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: SPN.
Altmann, A. (1975). Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Altmanová, J., et al. (2010). Gramotnosti ve vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Dostupné z http://www.nuv.cz/uploads/Publikace/vup/Gramotnosti_ve_vzdelavani11.pdf
American council on the teaching of foreign languages. (2016). Dostupné z http://www.actfl.org/
Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., & Bloom, B. S. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom‘s taxonomy of educational objectives. Boston: Allyn & Bacon.
Andy Goldsworthy digital catalogue. (2006). Dostupné z http://www.goldsworthy.cc.gla.ac.uk/
Anzenbacher, A. (2004). Úvod do filosofie. Praha: Portál.
Atkinson, R. C., & Shiffrin, R. M. (1968). Human memory: A proposed system and its control processes. In K. W. Spence & J. T. Spence (Eds.), The psychology of learning and motivation: Advances in research and theory (Vol. 2) (s. 89–195). New York: Academic Press.
Atkinson, R. L., et al. (2013). Psychologie. Praha: Grada.
Baddeley, A. D., & Hitch, G. (1974). Working memory. In G. H. Bower (Ed.), The psychology of learning and motivation: Advances in research and theory (s. 47–89). New York: Academic Press.
Bachman, L. F. (1990). Fundamental considerations in language testing. Oxford: Oxford University Press.
Balada, J., et al. (2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia: RVP G. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Banchi, H., & Bell, R. (2008). The many levels of inquiry. Science and Children, 46(2), 26–29.
Barbieri, M. (2006). Organické kódy. Úvod do sémantické biologie. Praha: Academia.
Bateman, A., & Fonagy, P. (2009). Randomized controlled trial of outpatient mentalization-based treatment versus structured clinical management for borderline personality disorder. American Journal of Psychiatry, 166(12), 1355–1364. https://doi.org/10.1176/appi.ajp.2009.09040539
Bateson, G. (2006). Mysl & příroda – nezbytná jednota. Praha: Malvern.
Bateson, G. (2006). Mysl & příroda: nezbytná jednota. Praha: Malvern.
Beaty, L. (1999). Supporting learning from experience. In H. Fry, S. Ketteridge, & S. Marshall (Eds.), A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education (s. 134–147). Glasgow: Kogan Page.
Bělecký, Z. (2007). Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: VÚP.
Bendl, S. et al. (2011). Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Blumer, H. (1986). Symbolic Interactionism: Perspective and Method. Berkeley: University of California Press.
Beneš, Z. (2011). Co je (dnes) didaktika dějepisu? Pedagogická orientace, 21(2), 193–206.
Benson, P. (2001). Teaching and researching autonomy in language learning. Harlow: Longman.
Blomberg, G., Stürmer, K., & Seidel, T. (2011). How pre-service teachers observe teaching on video: Effects of viewers’ teaching subjects and the subject of the video. Teaching and Teacher Education, 27(7), 1131–1140. https://doi.org/10.1016/j.tate.2011.04.008
Boneau, C. A. (1990). Psychological literacy: A first approximation. American Psychologist, 45(7), 891–900. https://doi.org/10.1037/0003-066X.45.7.891
Borg, S., Al-Busaidi, S. (2012). Learner autonomy: English language teachers’ beliefs and practices. London: British Council.
Boyer, E. L. (1990). Scholarship reconsidered: Priorities of the professoriate. Princeton: Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching.
Bromme, R. (2008). Pedagogical content knowledge jako konceptuální východisko pro výzkum moudrosti praktiků. In T. Janík, et al., Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu (s. 9–16.). Brno: Paido.
Brophy, J., & Alleman, J. (2006). Children‘s thinking about cultural universals. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
Brophy, J., Alleman, J., & Halvorsen, A. L. (2013). Powerful social studies for elementary students. Belmont: Wadsworth Cengage Learning.
Brousseau, G. (1997). Theory of didactical situations in mathematics: Didactique des mathématiques, 1970–1990. The Netherlands: Springer.
Brown, H. D. (2000). Principles of language learning and teaching. New York: Longman.
Brožová, I. (2009). Teorie a praxe role právnických profesí při univerzitním vzdělávání právníků. In Kuklík, J. (Ed.), Reforma právnického vzdělávání na prahu 21. století (s. 17–18). Praha: Auditorium.
Brychová, A. (2013). Gemeinsam Nachbarsprachen lernen und Grenzen überwinden-interkulturelle Bildung für Vorschulkinder. In V. Janíková & R. Seebauer, Bildung und Sprachen in Europa Education and Languages in Europe (s. 55–64). Münster: LIT Verlag.
Brychová, A., & Talířová, J. (2016). Tschechisch im Kindergarten. Fotodokumentation im Rahmen des Projekts Interkulturelle Bildung für Kinder, Schülerinnen und Pädagoginnen. St. Pölten: Amt der NÖ Landesregierung.
Burton, L. R., & McDonald, K. J. (2011). Introductory psychology and psychological literacy. In J. Cranney & D. Dunn (Eds.), The psychologically literate citizen: Foundations and global perspectives (s. 91–103). New York: Oxford University Press.
Busse, K., & Hellekson, K. (2006). Fan fiction and fan communities in the age of the internet. Jefferson: McFarland.
Byčkovský, P., & Kotásek, J. (2004). Nová teorie klasifikování cílů ve vzdělávání. Revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 54(3), 237–242.
Centre of the study of historical consciousness. (2016). About historical thinking project. Dostupné z: http://historicalthinking.ca/about-historical-thinking-project.
Cianciolo, A. T., Matthew, C., Sternberg, R. J., & Wagner, R. K. (2006). Tacit Knowledge, Practical Intelligence and Expertise. In K. A. Ericsson, N. Charness, P. J. Feltovich & R. R. Hoffman (Eds.), The Cambridge Handbook of Expertise and Expert Performance (s. 613–632). Cambridge: CUP.
Clark, D. P., & Pazdernik, N. J. (2013) Molecular biology. Waltham/Oxford: Academic Press/Elsevier.
Coates, M. I. (1994). The origin of vertebrate limbs. Development 1994 Supplement, 169–180.
Cook, V. (2001). Second language learning and language teaching. New York: Oxford University Press.
Cowan, N. (2001). The magical number 4 in short-term memory: A reconsideration of mental storage capacity. Behavioral and Brain Sciences, 24, 87–185. https://doi.org/10.1017/S0140525X01003922
Cranney, J., & Dunn, D. (Eds.). (2011). The psychologically literate citizen: Foundations and global perspectives. New York: Oxford University Press.
Cranney, J., Botwood, L., & Morris, S. (2012). National standards for psychological literacy and global citizenship: Outcomes of undergraduate psychology education. Australia: The University of New South Wales. Dostupné z http://www.groups.psychology.org.au/Assets/Files/Cranney_NTF_Final_Report_231112_Final_pdf.pdf
Cranney, J., Botwood, L., & Morris, S. (2012). National standards for psychological literacy and global citizenship: Outcomes of undergraduate psychology education. Australia: The University of New South Wales. Dostupné z http://www.groups.psychology.org.au/Assets/Files/Cranney_NTF_Final_Report_231112_Final_pdf.pdf
Crick, F. H. C. (1957). The structure of nucleic acids and their role in protein synthesis. Biochemical Society Symposia, 14, 25–26.
Crick, F. H. C. (1958). On protein synthesis. Symposia of the Society for Experimental Biology, 12, 138–163.
Crick, F. H. C. (1970). Central dogma of molecular biology. Nature, 227, 561–563. https://doi.org/10.1038/227561a0
Csíkszentmihályi, M. (1996). O štěstí a smyslu života: můžeme ovládat své prožitky a ovlivňovat jejich kvalitu? Praha: Lidové noviny.
Currie, G., & Ravenscroft, I. (2011). Recreative minds. New York: Oxford University Press.
Čechová, M. (1985). Vyučování slohu. Praha: SPN.
Čechová, M. (1985). Vyučování slohu: Úvod do teorie. Praha: SPN.
Čechová, M. (1998). Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV nakladatelství.
Čechová, M., & Styblík, V. (2010). Čeština a její vyučování. Praha: SPN.
Čermák, F. (2004). Jazyk a jazykověda. Praha: Karolinum.
Červenka, M. (2003). Fikční světy lyriky. Praha: Paseka.
Červenková, I. (2013). Výukové metody a organizace vyučování. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Čírtková, L. (2009). Forenzní psychologie. Plzeň: Čeněk.
Čížková, V. (2002). Příspěvek k teorii a praxi problémového vyučování. Pedagogika, 52(4), 415–430.
Dakowska, E. (2003). Current controversies in foreign language didactics. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Dam, L. & Legenhausen, L. (1996). The acquisition of vocabulary in an autonomous learning environment – the first months of beginning English. In R. Pemberton, et al., Taking control: Autonomy in language learning (s. 265–280). Hong Kong: Hong Kong University Press.
Danto, A. C. (1983). The transfiguration of the commonplace: A philosophy of art. Boston: Harvard University Press.
Davidová, V. (1987). Elementární tvar a moderní forma ve výtvarné výchově. Estetická výchova, 28, 99–101.
Davis, C., & Wilcock, E. (2003). Teaching Materials Using Case Studies. Liverpool: The UK Centre for Materials Education.
de Jong, T., & Ferguson-Hessler, M. G. M. (1996). Types and qualities of knowledge. Educational Psychologist, 31(2), 105–113. https://doi.org/10.1207/s15326985ep3102_2
Dennett, D. C. (2004). Druhy myslí: k pochopení vědomí. Praha: Academia.
Dickinson, L. (1995). Autonomy and motivation, a literature review. System, 23(2), 165–174. https://doi.org/10.1016/0346-251X(95)00005-5
Dobrý, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha: SPN.
Dobrý, L. (2007). Změna činnosti učitele je hlavní podmínkou úspěchu naší školské reformy. Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, 73(3), 8–15.
Doležel, L. (1993). Narativní způsoby v české literatuře. Praha: Český spisovatel.
Doležel, L. (2003). Heterocosmica: fikce a možné světy. Praha: Karolinum.
Dostál, J. (2015). Badatelsky orientovaná výuka: pojetí, podstata, význam a přínosy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Duncan, R. G., & Reiser, B. J. (2007). Reasoning across ontologically distinct levels: Students’ understandings of molecular genetics. Journal of Research in Science Teaching, 44(7), 938–959. https://doi.org/10.1002/tea.20186
Dunn, D. (2009). Thinking about psychological literacy. How psychologically literate are you? Psychology Today. Dostupné z http://www.psychologytoday.com/blog/head-the-class/200909/thinking-about-psychological-literacy
Dunn, D. (2009). Thinking about psychological literacy. How psychologically literate are you? Psychology Today. Dostupné z: http://www.psychologytoday.com/blog/head-the-class/200909/thinking-about-psychological-literacy
Duquette, C. (2015). Relating historical consciousness to historical thinking through assessment. In K. Ercikan & P. Seixas (Eds.), New directions in assessing historical thinking (s. 51–63). London, New York: Routledge.
Dutka, E. (2007). Staženi z kůže ze tmy vycházíme. Praha: Torst.
Dvořáková, M. (2012). Příprava studentů primární pedagogiky ke konstruktivistickému pojetí učiva vyučování o společnosti (Disertační práce). Praha: Univerzita Karlova.
Dytrtová, K., Slavík, J., & Lukavský, J. (2015). Hledání tušeného: konceptová analýza přípravného modelu edukačního projektu v Stretti galerii. In P. Šobáňová, et al., Vzdělávací obsah v muzejní edukaci (s. 105–120). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Eberbach, C., & Crowley, K. (2009). From everyday to scientific observation: How children learn to observe the biologist’s world. Review of Educational Research, 79(1), 39–68. https://doi.org/10.3102/0034654308325899
Eco, U. (2005). Dějiny krásy. Praha: Argo.
Eisenhardt, K. M. (1989). Building theories from case study research. Academy of Management Review, 14(4), 532−550.
Eisner, E. W. (1998). The enlightened eye: Qualitative inquiry and the enhancement of educational practice. New Jersey: Prentice Hall.
Encyklopedický slovník češtiny. (2002). Praha: NLN.
Epos o Gilgamešovi. (1958). Praha: SNKLHU.
Ercikan, K., & Seixas, P. (Eds.). (2015). New directions in assessing historical thinking. London, New York: Routledge.
Faltýnek, D. (2011). Sémiotické primitivy v konstrukci gramatik. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Fauconnier, G., & Turner, M. (2002). The way we think. Conceptual blending and the mind’s hidden complexities. New York: Basic Books.
Feyerabend, P. K. (2004). Věda jako umění. Rychnov nad Kněžnou: Ježek.
Flegr, J. (2007). Úvod do evoluční biologie. Praha: Academia.
Flyvbjerg, B. (2006). Five misunderstandings about case-study research. Qualitative Inquiry, 12(2), 219−245. https://doi.org/10.1177/1077800405284363
Fogiel, M. (Ed.). (1996). The biology problem solver. New Jersey: Research and Educational Assotiation.
Fontana, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
Fořt, B. (2005). Úvod do sémantiky fikčních světů. Brno: Host.
Freeman, S., Eddy, S. L., McDonough, M., Smith, M. K., Okoroafor, N., Jordt, H., & Wenderoth, M. P. (2014). Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A., 111(23), 8410–8415.
Garoian, C. R. (2013). The prosthetic pedagogy of art: Embodied research and practice. Albany: State University of New York.
Goodman, N. (1984). Of Mind and Other Matters. Cambridge: Harvard University Press.
Goodman, N. (1996). Způsoby světatvorby. Bratislava: Archa.
Goodman, N. (2007). Jazyky umění – nástin teorie symbolů. Praha: Academia.
Goodman, N. (2007). Jazyky umění: nástin teorie symbolů. Praha: Academia.
Goodwin, C. (1994). Professional vision. American Anthropologist, 3, 606–633. https://doi.org/10.1525/aa.1994.96.3.02a00100
Gracová, B., & Labischová, D. (2012). Současná praxe dějepisného vzdělávání na školách. Pedagogická orientace, 22(4), 516–543. https://doi.org/10.5817/PedOr2012-4-516
Gray, E. M., & Tall, D. (1994). Duality, ambiguity, and flexibility: A proceptual view on simple arithmetics. Journal of Reserach on Mathematic Education, 25(2), 116–141. https://doi.org/10.2307/749505
Grecmanová, H., & Urbanovská, E. (2007). Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex.
Grepl, M. et al. (2003). Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN.
Grepl, M., & Karlík, P. (1998). Skladba češtiny. Olomouc: Votobia.
Gropengieβer, H., et al. (2013). Fachdidaktik Biologie. Hallbergmoos: Aulis.
Gropengieβer, H., Kattmann, U., & Krüger, D. (2012). Biologiedidaktik in Übersichten. Hallbergmoos: Aulis Verlag.
Gruschka, A. (2013). Verstehen fördern, Verstehen verhindern. In K. P. Liessmann & K. Lacina (Eds.), Sackgassen der Bildungsreform (s. 25–36). Wien: Facultas.
Gruszczyk-Kolczyńska, E. (1992). Dzieci ze specyficznymi trudnosciami w uczeniu sie matematyki. Przyczyny, diagnoza, zajecia dydaktyczno-worownawcze. Warszawa: WSiP.
Gruszczyk-Kolczyńska, E., & Zielinska, E. (2015). Dziecieca matematika – dwadziescia lat pozniej. Krakow: CEBP.
Hájková, E. (2013). Učivo o větě na 1. stupni ZŠ. Didaktické studie, 5(2), 11–19.
Harlen, W. (Ed.). (2010). Principles and big ideas of science education. Gosport: AshforColourPress.
Hejnová, E., Kolářová, K. & Hotová, I. (2015). Inspirace pro badatelsky orientovanou výuku. In R. Seifert (Ed.), Jak získat žáky pro fyziku 2? Praha: JČMF.
Hejný, M. (2004). Chyba jako prvek edukační strategie učitele. In M. Hejný, J. Novotná, & N. Stehlíková, Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky, 1. sv. (s. 33–80). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
Hejný, M. (2014). Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
Hejný, M. (2014). Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Hejný, M., & Kuřina, F. (2000). Tři světy Karla Poppera a vzdělávací proces. Pedagogika, 50(1), 38–50.
Hejný, M., & Kuřina, F. (2009). Dítě, škola a matematika. Praha: Portál.
Hejný, M., & Kuřina, F. (2009). Dítě, škola, matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál.
Hejný, M., Jirotková, D., Michnová, J., & Bomerová, E. (2011a). Matematika 5. Praha: Fraus.
Hejný, M., Jirotková, D., Michnová, J., & Bomerová, E. (2011b). Matematika 5. Příručka učitele. Praha: Fraus.
Helmke, A. (2009). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalisierung. Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. Seelze: Klett-Kallmeyer.
Helus, Z. (2011). Úvod do psychologie. Učebnice pro střední školy a bakalářská studia na VŠ. Praha: Grada.
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
Hidi, S., & Renninger, K. A. (2006). The four-phase model of interest development. Educational Psychologist, 41(2), 111–127. https://doi.org/10.1207/s15326985ep4102_4
Hiebert, J., & Grouws, D. A. (2007). The effects of classroom mathematics teaching on students‘ learning. In F. K. Lester, Jr. (Ed.), Second handbook of research on mathematics teaching and learning (s. 371–404). Charlotte: Information Age Publishing.
Hirschová, M. (2013). Pragmatika v češtině. Praha: Karolinum.
Hník, O. (2010/2011a). Současná podoba výuky literární výchovy podle výpovědí studentů. Český jazyk a literatura, 61(1), 33–39.
Hník, O. (2010/2011b). Inovativní snahy nejen v didaktice literární výchovy. Český jazyk a literatura, 60(3), 130–134.
Hník, O. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru. Praha: Karolinum.
Hník, O., & Slavík, J. (2015). Ondřej Hník a Jan Slavík o didaktice literatury. Asociace čtenářů. Dostupné z http://www.ascestinaru.cz/ondrej-hnik-a-jan-slavik-o-didaktice-literatury/
Hoffmannová, J., Ježková, J., & Vaňková, J. (2009). Český jazyk pro střední školy: komunikace a sloh. Plzeň: Fraus.
Holec, H. (1981). Autonomy in foreign language learning. Oxford: Oxford Univestity Press.
Hopmann, T. S. (2007). Restrained teaching: The common core of Didaktik. European Educational Research Journal, 6(2), 109–124. https://doi.org/10.2304/eerj.2007.6.2.109
Horská, V. (2006). Pojetí vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ v RVP GV. Metodický portál RVP. Dostupné z http://clanky.rvp.cz/clanek/o/g/596/POJETI-VZDELAVACIHO-OBORU-OBCANSKY-A-SPOLECENSKOVEDNI-ZAKLAD-V-RVP-GV.html/
Hroch, M. (2009). Národy nejsou dílem náhody. Příčiny a předpoklady utváření moderních evropských národů. Praha: Sociologické nakladatelství. Hudecová, D. Revize Bloomovy taxonomie edukačních cílů. Dostupné z: http://www.msmt.cz/Files/DOC/NHRevizeBloomovytaxonomieedukace.doc
Chalupa, B. (2005). Tvořivé myšlení. Brno: Barister & Principál.
Chatman, S. B. (2008). Příběh a diskurs: narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host.
Chejnová, P. (2010). Didaktické transformace pragmalingvistických témat. Praha: PedF UK.
Chi, M. T. H., Slotta, J. D., & de Leeuw, N. (1994). From things to process: A theory of conceptual change for learning science concepts. Learning and Instruction, 4(1), 27–43. https://doi.org/10.1016/0959-4752(94)90017-5
Chrz, V., Nohavová, A., & Slavík, J. (2015). Psychologická gramotnost ze dvou poznávacích perspektiv: aktuální výzva pro výuku psychologie a její didaktiku. Studia paedagogica, 20(3), 21–46. https://doi.org/10.5817/SP2015-3-3
Chválová, M. (2015). Příležitosti k rozvíjení autonomie žáka v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ – metodologie výzkumu a průběh předvýzkumu. In V. Janíková, M. Píšová, & S. Hanušová, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (s. 99–128). Brno: Masarykova univerzita.
Chválová, M. (2016). Přesvědčení učitele ohledně žákovy autonomie. In V. Janíková & S. Hanušová (Eds.), Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (s. 41–64) Brno: Masarykova univerzita.
Jáč, M. (2016). Stavba kostry obratlovců: pozorování a porovnávání ve výuce přírodopisu. Komenský, 140(3), 33–41.
Jáč, M. (2016). Stavba kostry obratlovců: pozorování a porovnávání ve výuce přírodopisu. Komenský. 140(3),33–41.
Janík, M. (2014). Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory. Pedagogická orientace, 24(3), 330–352. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-3-330
Janík, T. (2007). Co rozumět termínem „pedagogical content knowledge“? In T. Janík, et al., Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu? (s. 23–40). Brno: Paido.
Janík, T. (2013). Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení. Pedagogická orientace, 23(5), 634–663. https://doi.org/10.5817/PedOr2013-5-634
Janík, T., & Miková, M. (2006). Videostudie: výzkum výuky založený na analýze videozáznamu. Brno: Paido.
Janík, T., & Slavík, J. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 116–135.
Janík, T., & Slavík, J. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 116–135.
Janík, T., & Slavík, J. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 127–129.
Janík, T., & Slavík, J. (2013). Hospitační videostudie: anotace–analýza–alterace výukových situací (metodika 3A). In T. Janík, et al., Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (s. 284–293). Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., et al. (2007). Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu. Brno: Paido.
Janík, T., et al. (2009). Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido.
Janík, T., Knecht, P., Najvar, P., Pavlas, T., Slavík, J., & Solnička, D. (2010). Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Janík, T., Maňák, J., & Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido.
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, ... Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, … Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., ... Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., ... Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., … & Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., … Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., … Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Hajdušková, L., Hesová, A., Lukavský, J., ... Švecová, Z. (2011). Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
Janštová, V., & Jáč, M. (2015). Výuka molekulární biologie na gymnáziích: analýza současného stavu a možnosti její podpory. Scientia in educatione, 6(1), 14–39.
Jelemenská, P. (2009). Prepojenosť výberu učebných obsahov, zišťovania výkonov žiakov a predstáv učiteľov. Význam empirických výsledkov výskumu didaktiky biológie na príklade vyučovania evolúcie. Pedagogika, 59(2), 164–182.
Jirátko, J. (2011a). Pracovní list – Sedm otázek o proteinech. Dostupné z: .
Jirátko, J. (2011b). Virtuální hospitace – Biologie: Proteosyntéza eukaryot. Dostupné z: .
Jirátko, J. (2011c). Virtuální hospitace – Biologie: Proteosyntéza eukaryot. Autoevaluace. Dostupné z: .
Johnston, J. S. (2009). What does the skills of observation look like in young children? International Journal of Science Education, 31(18), 2511–2525. https://doi.org/10.1080/09500690802644637
Kácovský, P. (2017). Didaktická kazuistika: Archimédovo nadlehčování – sekvence jednoduchých experimentů. Komenský, 141(3), 30–37.
Kassin, S. (2012). Psychologie. Brno: Computer Press.
Kattmann, U. (2015). Schüler besser verstehen. Alltagvorstellungen im Biologieunterricht. Hallbergmoos: Aulis Verlag.
Khorana, H. G., Büchi, H., Ghosh, H., Gupta, N., Jacob, T. M., Kössel, H., ... Wells, R. D. (1966). Polynucleotide synthesis and the genetic code. Cold Spring Harbor Symp. Quant. Biol., 31, 39–49. https://doi.org/10.1101/SQB.1966.031.01.010
Klenerová, V., & Hynie, S. (2010). Paměť a její poruchy. Československá fyziologie, 59(1), 15–20.
Klumparová, Š. (2009). Čtenářské kompetence adolescentů (Disertační práce). Praha: Univerzita Karlova.
Klusák, M. (2001). Poznávání sociálního prostředí. In Z. Kolláriková & B. Pupala (Eds.). Předškolní a primární pedagogika (s. 363–400). Praha: Portál.
Knecht, P. (2014). Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce zeměpisu. Brno: Masarykova univerzita.
Knecht, P., Janík, T., Najvar, P., Najvarová, V., & Vlčková, K. (2010). Příležitost k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách. Orbis scholae, 4(3), 37–61.
Knecht, P., Janík, T., Najvar, P., Najvarová, V., & Vlčková, K. (2010). Příležitost k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách. Orbis Scholae, 4(3), 37–62.
Knight, J. K., & Wood, W. B. (2005). Teaching more by lecturing less. Cell Biology Education, 4(4), 298–310. https://doi.org/10.1187/05-06-0082
Knippels, M. C. P. J., Waarlo, A. J., & Boersma, K. T. (2005). Design criteria for learning and teaching genetics. Journal of Biological Education, 39(3), 108–112. https://doi.org/10.1080/00219266.2005.9655976
Koba, S., & Tweed, A. (2014). Hard-to-teach biology concepts. Arlington: NSTA Press.
Kočárek, E. (2004). Genetika. Praha: Scientia.
Kohl, P. B. (2001). Towards an understanding of how students use representations in Physics problem solving. (Dizertační práce). Bellingham: Western Washington University.
Kohlhauf, L., Rutke, U., & Neuhaus, B. (2011). Influence of previous knowledge, language skills and domain-specific interest on observation competency. Journal of Science Education and Technology, 20(5), 667–678. https://doi.org/10.1007/s10956-011-9322-3
Kolektiv autorů (2010). Dějepis 8. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus.
Königs, F. G. (2016). Hindernis oder Brücke? Der Beitrag der Angewandten Linguistik zur Erforschung des Lehrens und Lernens von Fremdsprachen. Glottodidaktica, XLIII, 30–45.
Korthagen, F. A. J., Kessels, J., Koster, B., Lagerwerf, B., & Wubbels, T. (2011). Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido.
Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Munipress.
Kostrub, D. (2015). Sociálny konstruktivismus v predprimárnom vzdelávaní. In Z. Syslová (Ed.), Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol (s. 31–42). Brno: Masarykova univerzita.
Koubek, P. (2016). Být sama sebou: případová studie subjektivních teorií učitelky v kontextu profesního rozvoje. Pedagogická orientace, 26(1), 95–116. https://doi.org/10.5817/PedOr2016-1-95
Koukolík, F. (2013). Já. O mozku, vědomí a sebeuvědomování. Praha: Univerzita Karlova.
Kováč, P. (2014). Skandál, nebo umění? Brancusi versus Spojené státy americké. Právo/Salon. Dostupné z: http://www.novinky.cz/kultura/325431-skandal-nebo-umeni-brancusi-versus-spojene-staty-americke.html
Krashen, S. (1981). Second language acquisition and second language learning. Oxford: Pergamon Press.
Kubíček, T. (2007). Vypravěč: kategorie narativní analýzy. Brno: Host.
Kubišta, V. (1998). Buněčné základy životních dějů. Praha: Scientia.
Kučera, D. (2013). Moderní psychologie. Hlavní obory a témata současné psychologické vědy. Praha: Grada.
Kulka, T. (2004). Umění a falzum. Praha: Academia.
Kulka, T. (2004). Umění a falzum: monismus a dualismus v estetice. Praha: Academia.
Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching: From method to postmethod. Abingdon: Routledge.
Kunter, M., Klusmann, U., Dubberke, T., Baumert, J., Blum, W., & Brunner, M., et al. (2007). Linking aspects of teacher competence to their instruction. Results from the COACTIV project. In M. Prenzel (Ed.), Studies on the educational quality of schools (s. 39–59). Münster: Waxmann.
Kuřina, F., & Pulpán, Z. (2006). Podivuhodný svět elementární matematiky. Praha: Academia.
Kvasničková, D., et al. (1997). Ekologický přírodopis 8. Praha: Fortuna.
Kvasz, L. (2015). Inštrumentálny realizmus. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Kvasz, L. (2015). Inštrumentálny realizmus. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Kvasz, L. (2016). Princípy genetického konštruktivizmu. Orbis scholae, 10(2), 15–45.
Larsen-Freeman, D., & Freeman, D. (2008). Language moves: The place of “foreign” languages in classroom teaching and learning. Review of Research in Education, 32, 147–186. https://doi.org/10.3102/0091732X07309426
Legenhausen, L. (2009). Autonomous Language Learning. In K. Knapp & G. Antos, Handbook of foreign language communication and learning, volume 6 (s. 373–400). New York: Mouton de Gruyter.
Lewis, J., & Kattmann, U. (2004). Traits, genes, particles and information: Re-visiting students’ understanding of genetics. International Journal of Science Education, 26(2), 195–206. https://doi.org/10.1080/0950069032000072782
Lewis, J., Leach J., & Wood-Robinson, C. (2000a). All in the genes? – young people’s understanding of the nature of genes. Journal of Biological Education, 34(2), 74–79. https://doi.org/10.1080/00219266.2000.9655689
Lewis, J., Leach J., & Wood-Robinson, C. (2000b). What’s in a cell? – young people’s understanding of the genetic relationship between cells, within an individual. Journal of Biological Education, 34(3), 129–132. https://doi.org/10.1080/00219266.2000.9655702
Lhotová, M. (2009). Vývoj výtvarné tvorby a změn v obtížích pacienta v průběhu arteterapie. In M. Komzáková & J. Slavík (Ed.), Umění ve službě výchově, prevenci, expresivní terapii (s. 209–225). Praha: Univerzita Karlova.
Lier, Leo van. (1996). Interaction in the language curriculum. London: Longman.
Liessmann, K. P. (2008). Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Praha: Academia.
Lipowsky, F., Rakoczy, K., Pauli, C., Drollinger-Vetter, B., Klieme, E., & Reusser, K. (2009). Quality of geometry instruction and its short-term impact on students‘ understanding of the Pythagorean Theorem. Learning and Instruction, 19(6), 527–537. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2008.11.001
Liptáková, Ľ. et al. (2011). Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatúry pre primárne vzdelávanie. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovské univerzity v Prešove.
Little, D. (1995). Learning as dialogue: The dependence of learner autonomy on teacher autonomy. System, 23(2), 175–182. https://doi.org/10.1016/0346-251X(95)00006-6
Long, R., Goldsworthy, A., & Tylicky, J. (2010). Natural Art. Mainz: PediaPress.
Lundquist-Mog, A., & Widlock, B. (2015). DaF für Kinder. München: Goethe Institut.
Machová, S., & Šamalová, M. (Eds.). (2007). Výuka pragmatických aspektů řečové komunikace ve vyšších třídách gymnázií a na SOŠ. Praha: PedF UK.
Mair, C., Taylor, J., & Hulme, J. (2013). An introductory guide to psychological literacy and psychologically literate citizenship. York: The Higher Education Academy.
Maňák, J. (1997). Alternativní metody a postupy. Brno: Paido.
Maňák, J. (1998). Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvosřivosti žáků. Brno: Paido.
Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
Mandíková, D., & Trna, J. (2011). Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Brno: Paido.
Marbach-Ad, G., & Stavy, R. (2000). Students’ cellular and molecular explanations of genetic phenomena. Journal of Biological Education, 34(4), 200–205. https://doi.org/10.1080/00219266.2000.9655718
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
Mareš, J. (2015). Tvorba případových studií pro výzkumné účely. Pedagogika, 65(2), 113–142.
Mareš, J. (2016). Výukové případové studie a jejich využití. Orbis scholae, 10(1), 121–139. https://doi.org/10.14712/23363177.2016.16
Mathesius, V. (1923). Nominativ místo vokativu v hovorové češtině. Naše řeč, 7(5), 138–140.
McGovern, T. V., Corey, L. A., Cranney, J., Dixon, Jr., W. E., Holmes, J. D., Kuebli, J. E., … Walker, S. (2010). Psychologically literate citizens. In D. Halpern (Ed.), Undergraduate education in psychology: Blueprint for the discipline’s future (s. 9–27). Washington: APA.
McGovern, T. V., Corey, L. A., Cranney, J., Dixon, Jr., W. E., Holmes, J. D., Kuebli, J. E., … Walker, S. (2010). Psychologically literate citizens. In D. Halpern (Ed.), Undergraduate education in psychology: Blueprint for the discipline’s future (s. 9–27). Washington: APA.
Meinecke, F. (1907). Weltbürgertum und Nationalstaat. München: Oldenbourg.
Meirieu, P. (1987). Apprendre oui… mais comment. Paris: ESF Editeur.
Meirieu, P. (Ed.). (2014). Le plaisir d‘apprendre. Paris: Autrement.
Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco: Jossey-Bass.
Midtsundstad, J. H. (2015). Bildung – At risk in school organisations? In S. Hillen & C. Aprea (Eds.), Instrumentalism in Education – Where is Bildung left? (s. 29–41). Münster: Waxmann.
Minaříková, E. (2013). Anglický jazyk: Blogging aneb hádáním (se) k rozvíjení klíčových kompetencí. In T. Janík, J. Slavík, V. Mužík, J. Trna, T. Janko, V. Lokajíčková, ... P. Zlatníček. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (s. 259–266). Brno: Masarykova univerzita.
Minsky, M. (1988). The society of mind. New York: Simon and Schuster.
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.
Mokrejšová, O. (2009). Moderní výuka chemie. Praha: Triton.
Molnár, J., Schubertová, S., & Vaněk, V. (2007). Konstruktivismus ve vyučování matematice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Mosston, M., & Ashworth, S. (2008). Teaching physical education: First online edition. Dostupné z http://www.spectrumofteachingstyles.org/ebook
Mukařovský, J. (1948). Významová výstavba a kompoziční osnova epiky Karla Čapka. In J. Mukařovský, Kapitoly z české poetiky (s. 374–400). Praha: Svoboda.
Mukařovský, J. (1966). Záměrnost a nezáměrnost v umění. In J. Mukařovský, Studie z estetiky (s.  89–108). Praha: Odeon.
Murdock, G. P. (1945). Common Denominator of Cultures. In R. Linton (Ed.), The science of man in the world crisis (123–142). New York: Columbia University Press.
Najvar, P. (2017). Předem a následně strukturovaná reflexe výuky jako dva přístupy k empirickému zkoumání kvality výuky. Pedagogika, 67(3), XX–XX.
Najvar, P., Minaříková, E., & Píšová, M. (2011). Hospitační videostudie anglického jazyka: Blogging. In T. Janík, J. Slavík, P. Najvar, L. Hajdušková, A. Hesová, J. Lukavský, ... Z. Švecová. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím (s. 127–134). Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
Nakonečný, M. (1998). Encyklopedie obecné psychologie. Praha: Academia.
National Research Council (U.S.) (1996). National Science Education Standards: Observe, Interact, Change, Learn. Washington: National Academy Press.
Nečásek, J. (1993). Genetika. Praha: Scientia.
Nelson, L. D. (1998). Herbert Blumer’s Symbolic Interactionism. In Human Communication Theory 3210. Boulder: University of Colorado at Boulder.
Nirenberg, M. W., & Matthaei, J. H. (1961) The dependence of cell-free protein synthesis in E. coli upon naturally occuring or synthetic polyribonucleotides. Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A., 47, 1588–1602. https://doi.org/10.1073/pnas.47.10.1588
Nitsch, C., & Hüther, G. (2012). Kinder gezielt fördern. München: Gräfe und Unzer Verlag.
Novák, Z. (1968). Analýza společenskovědního poznání v pátém až devátém ročníku ZDŠ. Praha: Pedagogický ústav J. A. Komenského.
Nurse, P. (2003). The great ideas of biology. Clinical Medicine, 3(6), 560–568. https://doi.org/10.7861/clinmedicine.3-6-560
Okoň, W. (1966). K základům problémového vyučování. Praha: SPN.
Ondrová, R. (2010). Digitální fotografický atlas pitev bezobratlých živočichů jako učební pomůcka pro ZŠ a SŠ (Bakalářská práce). Praha: Univerzita Karlova.
Ondrová, R. (2013). Využití pitev bezobratlých živočichů ve výuce biologie na středních školách (Diplomová práce). Praha: Univerzita Karlova.
Oser, F. K., & Baeriswyl, F. J. (2001). Choreographies of teaching: Bridging instruction to learning. In V. Richardson (Ed.), Handbook of research on teaching (s. 1031–1065). Washington: American Educational Research Association.
Overmann, U. (1996). Theoretische Skizze einer revidierten Theorie professionalisierten Handelns. In A. Combe & W. Helsper (Eds.), Pädagogische Professionalität (s. 70–182). Frankfurt am Main: Suhrkamp.
Owermann, M. (2005). Emotionales, transnationales, hyper-, tele- und multimediales Fremdsprachenlernen. Frankfurt: Peter Lang.
Oxfordová, R. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. New York: Newburry house.
Pachman, E., & Hofmann, V. (1981). Obecná didaktika chemie. Praha: SPN.
Pachmann, E., et al. (1986). Speciální didaktika chemie. Praha: SPN.
Papáček, M. (2010). Badatelsky orientované přírodovědné vyučování – cesta pro vzdělávání generací Y, Z a alfa? Scientia in Educatione, 1(1), 33–49.
Pasch, M. (Ed.). (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál.
Passe, J. (1995). Elementary school curriculum. Madison: Brown.
Pavelková, I., & Dvořáková, I. (2015). Motivace v úkolové situaci. Pedagogika, 65(1), 34–56.
Pecina, P. (2008). Tvořivost ve vzdělávání žáků. Brno: Pedagogická fakulta MU.
Peregrin, J. (1999). Význam a struktura. Praha: OIKOYMENH.
Petříček, M. (2009). Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann & synové.
Píšová, M. (2011). Didaktika cizích jazyků: otázky identity. Pedagogická orientace, 21(2), 145–155.
Píšová, M., & Kostková, K. (2015). Didaktika cizích jazyků. In I. Stuchlíková & T. Janík, et al., Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (s. 67–92). Brno: Munipress.
Píšová, M., Hanušová, S., Kostková, K., Janíková, V., Najvar, P., & Tůma. (2013) Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků). Brno: Masarykova univerzita.
Píšová, M., Najvar, P., Janík, T., Hanušová, S., Kostková, K., Janíková, V., … Zerzová, J. (2011). Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi. Brno: Munipress.
Plháková, A. (2004). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia.
Pokorný, J. (2010). Lingvistická antropologie: jazyk, mysl a kultura. Praha: Grada.
Pospiszyl, T. (2010). Vladislav Mirvald. Plzeň: ZČG.
Pravdová, M., & Svobodová, I. (Eds.). (2014). Akademická příručka českého jazyka. Praha: Academia.
Pražák, J. M., Novotný, F., & Sedláček, J. (1948). Latinsko-český slovník. Praha: Česká grafická unie.
Preiss, M., & Kučerová, H., et al. (2006). Neuropsychologie v psychiatrii. Praha: Grada.
Projekt Přírodovědci.cz. Nabídka praktických cvičení z biologie. (2013). Dostupné z https:// www.prirodovedci.cz/eduweb/ucitel/katalog/?st=2&sec=1&c=2
Průcha, J. (2011). Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. Praha: Grada.
Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2009). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
Pumberger, S. (2012). Frühe Förderung macht Gehirn leistungsfähiger: Interview mit Manuela Macedonia. Der Standard. Dostupné z: http://derstandard.at/1334796180866/Fruehkindliche-Foerderung-Fruehe-Foerderung-macht-Gehirn-leistungsfaehiger (22. 10. 2015).
Radváková, V. (2012). Interpretace textu na gymnáziu (Disertační práce). Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: VÚP.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. Dostupné z: .
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2013). Praha: MŠMT.
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 78-42-M/02 Ekonomické lyceum. (2007). Praha: Národní ústav odborného vzdělávání.
Rámcový vzdělávací program pro odborné vzdělávání – Multimediální tvorba. (2008). Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2007). Praha: VÚP.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2007). Praha: VÚP. Dostupné z http://rvp.cz/informace/dokumenty-rvp/rvp-zv
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2013). Dostupný z http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2013). Praha: MŠMT ČR. Dostupné z http://www.msmt.cz/file/29397/download/
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2013). Praha: MŠMT.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. (2016). Dostupné z http://www.msmt.cz/file/37052/
Reinagel, A., & Speth, E. B. (2016). Beyond central dogma: Model-based learning of how genes determine phenotypes. CBE-Life Sciences Education, 15(Spring 2016), 15:ar4, 1–13.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Roberts, S. (2013). „Erased de Kooning Drawing”. San Francisco: Museum of Modern Art. Rauschenberg Research Project. Dostupné z: https://www.sfmoma.org/artwork/98.298/essay/erased-de-kooning-drawing/
Rosypal, S. (2006). Úvod do molekulární biologie (první díl). Brno: Stanislav Rosypal.
Rosypal, S., et al. (2003). Přehled biologie. Praha: Scientia.
Roth, K. J. (2006). Teaching science in five countries. Results from the TIMSS 1999 video study. USA: National Center for Education Statistics. Dostupné z http://nces.ed.gov/pubs 2006/2006011.pdf
Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71–91.
Rychtecký, A., & Fialová, L. (2002). Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum.
Řehák, B. (1965). Vyučování biologii. Praha: SPN.
Scrivener, J. (2005). Learning teaching: A guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan.
Searle, J. R. (2004). Mind: A brief introduction. Oxford: Oxford University Press.
Sedláček, M. (2007). Případová studie. In R. Švaříček & K. Šeďová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 96–112). Praha: Portál.
Sedláček, M. (2014). Škola a její ředitel. Pohled na ředitelskou profesi očima případové studie. In R. Švaříček & K. Šeďová, et al., Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (s. 287−311) Praha: Portál.
Sedláková, M. (1995, nepublikovaný rukopis). Zdroje pojetí mentální reprezentace v současné teorii mysli. Praha: Psychologický ústav AV ČR.
Sedláková, M. (2000). Folková (laická) psychologie: její předmět, funkce a vztah k vědecké psychologii. Československá psychologie, 44(5), 451–470.
Semadeni, Z. (2002). Trojaka natura matematiky: idee glebokie, formy powierzchniowe, modele formalne. Dydaktyka matematyki, 24, 41–92.
Semadeni, Z. (2007). Zjawisko zastepowania obiektów matematycznych przez inne obiekty o tej samej nazwie. Didactica Matematicae, 30, 7–45.
Shapiro, J. A. (2009). Revisiting the central dogma in the 21st century. Natural Genetics Engineering and Natural Genome Editing: Annals of the New York Academy of Sciences, 1178, 6–28.
Sherin, M. G. (2002). When teaching becomes learning. Cognition and Instruction, 20(2), 119–150. https://doi.org/10.1207/S1532690XCI2002_1
Shubin, N. (2006). Ryba v nás. Praha: Paseka.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Reseracher, 15(2), 4–14. https://doi.org/10.3102/0013189X015002004
Shulman, L. S. (1996). „‘Just in case...’: Reflections on learning from experience.” In J. A. Colbert, P. Desberg, & K. Trimble (Eds.), The case for education: Contemporary approaches for using case methods (s. 461–482). Boston: Allyn & Bacon.
Shulman, L. S. (1996). Just in case. Reflections on learning from experience. In J. A. Colbert, P. Desberg, & K. Trimble (Eds.), The case for education: Contemporary approaches for using case methods (s. 461–482). Boston: Allyn & Bacon.
Schéma stavby těla hmyzu. (2016). Dostupné z http://www.oskole.sk/?id_cat=55&clanok=15353
Schierz, M., Thiele, J., & Fischer, B. (2006). Fallarbeirt in der Trainerausbildung. Bonn: Sportverlag.
Schmidt, H. G., & Boshuizen, H. P. A. (1992). Encapsulation of biomedical knowledge. In D. A. Evans & V. L. Patel (Eds.), Advanced models for cognition or medical training and practice (s. 265–282). New York: Springer.
Schramm, W. (1971). Notes on case studies of instructional madia projects. Working Paper for the Academy for Educational Development. Washington: Academy for Educational Development.
Siegel, J. (1992). Artwords. Discourse on the 60‘s and 20‘s. New York: Da Capo Press.
Sillamy, N. (2001). Psychologický slovník. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, a.s.
Slavík, J. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum.
Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál.
Slavík, J. (2001). Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe; artefiletiky). 1. díl. Praha: Univerzita Karlova.
Slavík, J. (2003). Několik poznámek k úvodníku Josefa Valenty „Potřebujeme didaktiku teorie?“ Pedagogika, 53(2), 202–205.
Slavík, J. (2009). Expresivita je mrtvá? Ať žije expresivita! Výtvarná výchova, 49(4), 11–18.
Slavík, J. (2011). K předmětu didaktik v estetických oborech vzdělávání. Pedagogická orientace, 21(2), 207–225.
Slavík, J. (2013). Biologie: taxonomie měkkýšů aneb jak stavba těla odpovídá životnímu prostředí. In T. Janík et al., Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (s. 294–302). Brno: Masarykova univerzita.
Slavík, J. (2013). Úvod. In J. Slavík, V. Chrz, & S. Štech, et al., Tvorba jako způsob poznávání (s. 11–26). Praha: Karolinum.
Slavík, J. (2014). Výzkum uměním a umění výzkumu ve výtvarné výchově. In V. Uhl Skřivanová (Ed.), Pedagogika umění, umění pedagogiky aneb inovativní, interkulturní a interdisciplinární přístupy k edukaci (s. 9–16). Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně.
Slavík, J., & Čapková, D. (1994). Reflexe učitelské profese: divadlo, dílna a těžký život v pojetí výuky. Pedagogika, 44(4), 377–388.
Slavík, J., & Janík, T. (2005). Významová struktura faktu v oborových didaktikách. Pedagogika, 55(4), 336–353.
Slavík, J., & Janík, T. (2005). Významová struktura faktu v oborových didaktikách. Pedagogika, 55(4), 336–354.
Slavík, J., & Janík, T. (2006). Teorie, výzkum a tvorba školy. Pedagogika, 56(2), 168–177.
Slavík, J., & Janík, T. (2007). Fakty a fenomény v průniku didaktické teorie, výzkumu a praxe vzdělávání. Pedagogika, 57(3), 263–274.
Slavík, J., & Janík, T. (2009). Obsah, subjekt a intersubjektivita v oborových didaktikách. Pedagogika, 59(2), 116–135.
Slavík, J., & Janík, T. (2012). Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů učení a vyučování. Pedagogika, 62(3), 262–286.
Slavík, J., & Lukavský, J. (2012). Hodnocení kvality expresivních tvořivých úloh ve výuce (na příkladu výtvarné výchovy). Orbis Scholae, 6(3), 77–97.
Slavík, J., & Wawrosz, P. (2004). Umění zážitku, zážitek umění (teorie a praxe artefiletiky), 2. díl. Praha: Univerzita Karlova.
Slavík, J., Dytrtová, K., Fulková, M. (2010). Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, 60(3–4), 223–241.
Slavík, J., et al. (1998). Výtvarná výchova a její teorie v českých zemích ve světových kontextech. Praha: Univerzita Karlova.
Slavík, J., et al. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S., et al. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum.
Slavík, J., Chrz, V., & Štech, S., et al. (2013). Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721–752. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-5-721
Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 740–741. Janík, T., Slavík, J., Mužík, V., Trna, J., Janko, T., Lokajíčková, V., … Zlatníček, P. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita.
Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721–752. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-5-721
Slavík, J., Janík, T., Najvar, P., & Knecht, P. (2017). Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita.
Snustad, P., & Simmons, M. J. (2012). Genetika. Brno: Masarykova univerzita.
Sokolová, L., Lemešová, M., Masaryk, R., Kanisová, D., Bašnáková, J., & Kostovičová, L. (2013). Psychológia v sekundárnom vzdelávaní. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
Southard, K., Wince, T., Meddleton, S., & Bolger, M. S. (2016). Features of knowledge building in biology: Understanding undergraduate students’ ideas about molecular mechanisms. CBE-Life Sciences Education, 15(Spring 2016), 15:ar7, 1–16.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. (2002). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Spronken-Smith, R., Angelo, T., Matthews, H., O’Steen, B., & Robertson, J. (2007). How effective is inquiry-based learning in linking teaching and research? Příspěvek prezentovaný na konferenci An international colloquium on international policies and practices for academic enquiry. Winchester.
Stake, R. E. (1995). The art of case study research. London: Sage.
Staněk, A. (2015). Didaktika společenských věd. In I. Stuchlíková & T. Janík (Eds.), Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (s. 327–360). Brno: Masarykova univerzita.
Stanzel, F. (1988). Revidovaná verze typických vyprávěcích situací. In Teorie vyprávění (s. 63–99). Praha: Odeon.
Stará, J., & Krčmářová, T. (2014). Užívání nových učebnicových materiálů učiteli 1. stupně ZŠ. Pedagogická orientace, 24(1), 77–110. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-1-77
Stehlíková, N. (2007). Charakteristika kultury vyučování matematice. In A. Hošpesová, N. Stehlíková, & M. Tichá (Eds.), Cesty zdokonalování kultury vyučování matematice (s. 13–48). České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Stehlíková, N., & Cachová, J. (2006). Konstruktivistické přístupy k vyučování a praxe. Praha: JČMF.
Stenger, Ch. (2015). Nenechte svůj mozek zahálet. Cesta ke geniální verzi sebe samého. Praha: Grada.
Stuchlíková, I., Janík, T., Slavík, J., Píšová, M., Beneš, Z., Čtrnáctová, H., Vondrová, N. (2015). Oborové didaktiky: bilance a perspektivy. In I. Stuchlíková & T. Janík, et al., Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy (s. 423–449). Brno: Masarykova univerzita.
Svoboda, E., & Kolářová, R. (2006). Didaktika fyziky základní a střední školy: vybrané kapitoly. Praha: Karolinum.
Svoboda, K. (1977). Didaktika českého jazyka a slohu. Praha: SPN.
Svobodová, J. (2016). K některým aspektům komunikačně pojaté výuky češtiny na základní škole. Nová čeština doma a ve světě (1), 62–77.
Šalamounová, Z. (2016). Didaktická kazuistika: když je práce s uměleckým textem v literární výchově víc než jen povídání. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, 141(2), 13–19.
Šebesta, K. (2005). Od jazyka ke komunikaci. Praha: Karolinum.
Šebková, A. et al. (2017). Kazuistiky z primární pediatrické praxe. Praha: Current media.
Šeďová, K., Šalamounová, Z., Sedláček, M., & Švaříček, M. (2017). Problém účelnosti v dialogickém vyučování. Pedagogika, 67(3), XX–XX.
Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.
Šeďová, K., Švaříček, R., Sedláček, M., & Šalamounová, Z. (2016). Jak se učitelé učí. Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: Masarykova univerzita.
Šil, P., & Karolová, J. (2004). Já člověk: alternativní výuka psychologie pro střední školy. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
Škoda, J., & Doulík, P. (2009). Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání. Pedagogická orientace, 19(3), 24–44.
Šmarda, J. (2003). Genetika pro gymnázia. Praha: Nakladatelství Fortuna.
Šmejkalová, M. (2010). Čeština a škola – úryvky skrytých dějin. Praha: Karolinum.
Šobáňová, P., et al. (2013). Užitečná symbióza. Olomouc: Saublau.
Štech, S. (1992). Škola stále nová. Praha: Karolinum.
Štěpáník, S. (2014). Příklad výzkumu žákovských představ v české syntaxi. Pedagogická orientace, 24(1), 111–127. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-1-111
Štěpáník, S. (2015). Konstruktivismus a jeho didaktické implikace ve vyučování českého jazyka. Nová čeština doma a ve světě (2), 11–22.
Štěpáník, S., & Slavík, J. (2017). Žákovské prekoncepty jako konstitutivní prvek výuky mateřského jazyka. Pedagogická orientace, 27(1), 58–80. https://doi.org/10.5817/PedOr2017-1-58
Štěpáník, S., & Šmejkalová, M. (2017). Průvodce začínajícího češtináře. Praha: PedF UK.
Štroblová, K. (2015). Artlist — Centrum pro současné umění Praha: Vladislav Mirvald. Dostupné z http://www.artlist.cz/vladislav-mirvald-108623/
Švec, V., Nehyba, J., Svojanovský, P., Lawley, J., Šíp, R., Minaříková, E., Pravdová, B., Šimůnková, B., & Slavík, J. (2016). Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. Brno: Masarykova univerzita.
Švecová, Z. (2011). Virtuální hospitace v projektu Kurikulum G. In T. Janík, J. Slavík, P. Najvar, L.  Hajdušková, A. Hesová, J. Lukavský, ... Z. Švecová, Kurikulární reforma na gymnáziích od virtuálních hospitací k videostudiím (s. 63–86). Praha: Národní ústav pro vzdělávání.
The TIMSS Video Study. (1999). Dostupné z http://www.timssvideo.com/videos/science/Czech%20Republic
THILLM (Thüringer Institut für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung und Medien) (2006). Gehirnforschung für das Klassenzimmer. Handreichungen für die Unterrichtspraxis. Bad Berka: THILLM. Dostupné z: http://www.db-thueringen.de/servlets/DerivateServlet/Derivate-26949/Sammelmappe126.pdf
Tracy, R. (2007). Wie Kinder Sprachen lernen und wie wir sie dabei unterstützen können. Tübingen: Fracke Verlag.
Trna, J. (2013). Výuková situace: setrvačnost těles v jednoduchých experimentech ve fyzice. Komenský, 137(4), 39–45.
Tsui, C.-Y., & Treagust, D. F. (2004). Conceptual change in learning genetics: An ontological perspective. Research in Science & Technological Education, 22(2), 185–202. https://doi.org/10.1080/0263514042000290895
Vágnerová, M. (2010). Základy psychologie. Praha: Karolinum.
Vágnerová, M. (2016). Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace u dětí aneb Dívej se mi do očí. Pedagogika, 66(1), 83–92.
Vala, J. (2011). Poezie v literární výchově. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Vanthier, H. (2009). L’Enseignement aux enfants en classe de langues. Paris: CLE International.
Vašutová, M., & Ježková, V. (2015). Didaktika psychologie. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
Venville, G. J., & Treagust, D. F. (1998). Exploring conceptual change in genetics using a multidimensional interpretive framework. Journal of Research in Science Teaching, 35(9), 1031–1055. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-2736(199811)35:9<1031::AID-TEA5>3.0.CO;2-E
Vítková, M. (2013). Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí – se zaměřením na kurikulum, individuální vzdělávací plán a týmovou spolupráci. In M. Bartoňová, & M.  Vítková, et al., Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII (s. 35–49). Brno: Paido.
Vondráček, V. (1981). Význam kasuistik. In V. Vondráček (Ed.), Úvahy psychologicko-psychiatrické (s. 35–39). Praha: Avicenum.
Vondrová, N., & Žalská, J. (2012). Do student teachers attend to mathematics specific phenomena when observing mathematics teaching on video? Orbis scholae, 6(2), 85–101.
Vybíral, Z. (2010). Bída pop-psychologie: selhávání psychologických elit v mediální době. Lidové noviny – Orientace, 21–22.
Vygotskij, L. S. (1976). Myšlení a řeč. Praha: SPN.
Vygotskij, L. S. (1976). Vývoj vyšších psychických funkcí. Praha: SPN.
Vygotskij, L. S. (2004). Psychologie myšlení a řeči. Výbor z díla uspořádal, úvodním slovem opatřil Jan Průcha. Praha: Portál.
Watson, J. D., & Crick, F. H. C. (1953). A structure for deoxyribose nucleic acid. Nature, 171, 737–738. https://doi.org/10.1038/171737a0
Watson, J. D., Baker, T. A., Bell, S. P., Gann, A., Levine, M., & Losick, R. (2008). Molecular Biology of the gene. San Francisco: Pearson/Benjamin Cummings.
Watson, J. D., Hopkins, N. H., Robert, J. W., Steitz, J. A., & Weiner, A. M. (1987). Molecular biology of the gene. Menlo Park: The Benjamin Cummings Publishing Company.
Whitehead, A. N. (1998). Symbolismus, jeho význam a účin. Praha: Panglos.
Widlock, B., Petrovic, A., Org, H., & Romcea, R. (2010). Nürnberger Empfehlungen zum frühen Fremdsprachenlernen- Neubearbeitung. München: Goethe Institut.
Wittmann, E. (2001). Developing mathematics education in a systemic process. Educational Studies in Mathematics Education, 48, 1–20. https://doi.org/10.1023/A:1015538317850
Wood-Robinson, C., Lewis, J., & Leach, J. (2000). Young people’s understanding of the nature of genetic information in the cells of an organism. Journal of Biological Education, 35(1), 29–36. https://doi.org/10.1080/00219266.2000.9655732
Wright, L. K., Fisk, J. N., & Newman, D. L. (2014). DNA → RNA: What do students think the arrow means. CBE-Life Sciences Education, 13(Summer 2014), 338–348.
Wynne, C. (1999). Do Animals Think? The Case Against the Animal Mind. Psychology Today, 32(6), 50–53.
Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press.
Yin, R. K. (2014). Case study research: Design and methods. Los Angeles: Sage publications.
Zapp, F. J. (1984). Die Überwindung der Muttersprachlichen Sozialisation durch Fremdsprachenunterricht . In O. Els (Ed.), Spracherwerb – Sprachkontakt – Sprachkonflikt (s. 54–64). Berlin: de Gruyter
Zarzycká, A. (2016). Užití odhadu ve výuce matematiky (Diplomová práce). Ostrava: PřF OU.
Zítková, J. (2004). Kapitoly z didaktiky literární výchovy ve 2.–5. ročníku základní školy. Brno: Masarykova univerzita.
Zormanová, L. (2012). Výukové metody aktivizující. Metodický portál: Články. Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/O/15017/VYUKOVE-METODY-AKTIVIZUJICI.html/
Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada.
Zuska, V. (2001). Estetika: úvod do současnosti tradiční disciplíny. Praha: Triton.