V 2015

Stará a nová média v každodennosti českých publik (výzkumná zpráva)

MACEK, Jakub, Alena MACKOVÁ, Kateřina ŠKAŘUPOVÁ and Lenka WASCHKOVÁ CÍSAŘOVÁ

Basic information

Original name

Stará a nová média v každodennosti českých publik (výzkumná zpráva)

Edition

Brno, 24 pp. 2015

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Social Studies
Změněno: 1/11/2015 20:37, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkumná zpráva shrnuje deskriptivní zjištění kvantitativního šetření českých mediálních publik. Sběr dat, který formou CAPI zajistila společnost Median, proběhl v říjnu a listopadu 2014 a zahrnul 1998 respondentů starších 18 let. Dotazník vedle standardních sociodemografických ukazatelů pokryl pokud možno úplné spektrum praxí zahrnujících příjem, konzumaci a sdílení filmů, seriálů, pravodajství, hudby, knih a časopisů, mluveného slova a sportovních obsahů; online aktivity a užívání online sociálních sítí; hraní počítačových her a videoher; vlastnění mediálních technologií a přístup k internetu; indikátory politické a veřejné aktivity respondentů. Zpráva je publikována současně v české a anglické verzi.

In English

The report concludes descriptive findings of survey in Czech media audiences. The data from 1998 respondents was collected in October and December 2014 by Median; the collection employed quota sampling and computer-assisted personal interviewing. Besides the standard socio-demographic indicators, the questionnaire included questions regarding the full range of possible media-related practices including obtaining and reception of films, TV series and other TV content, news, sports, music, books, magazines and spoken word; online activities and use of social networking sites; playing computer- and videogames; ownership of media and computer technologies and access to the Internet; respondents' political and public activities. The report is published in Czech and English version.

Links

EE2.3.20.0184, research and development project
Name: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií
GP13-15684P, research and development project
Name: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Czech Science Foundation, New and old media in everyday life: media audiences at the time of transforming media uses

Files attached