MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Dotazník báze moci učitele: verze pro studenty učitelství. Zkušenosti s využitím ve výukové praxi. In Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dotazník báze moci učitele: verze pro studenty učitelství. Zkušenosti s využitím ve výukové praxi
Název anglicky Teacher Power Bases Questionaire: a version for students and teachers. Experience with applications in teaching practice
Autoři MAREŠ, Jan a Josef LUKAS.
Vydání Pedagogická diagnostika a evaluace 2016, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Učitel; stdent učitelství; interakce se třídou; báze moci učitele; převod dotazníku; TPUS
Klíčová slova anglicky Teacher; student teacher; interaction with the class; the teacher power bases; questionnaire adaptation; TPUS (Teacher Power Use Scale)
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 12. 12. 2016 15:18.
Anotace
Příspěvek představuje zkušenosti s převodem dotazníku TPUS (Teacher Power Use Scale) do českého kulturního prostředí ve verzi pro učitele a ve verzi pro studenty učitelství. V příspěvku je představena výsledná verze dotazníku mapující používané báze moci učitele v interakci se školní třídou a psychometrické parametry české verze nástroje a zkušenosti s její pilotáží i využitím v ve výukové praxi studentů učitelství.
Anotace anglicky
The paper presents experience with the adaptation of the questionnaire TPUS (Teacher Power Use Scale) in the Czech cultural environment for teachers and for student teachers. In the paper we present the final version of the adapted questionnaire used for mapping the base can interact with the teacher in a classroom and psychometric parameters Czech version of the tool and experience with student teachers undergraduate teaching.
Návaznosti
GA13-24456S, projekt VaVNázev: Moc ve školních třídách studentů učitelství
Investor: Grantová agentura ČR, Moc ve školních třídách studentů učitelství
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 04:21