MAREŠ, Jan a Josef LUKAS. Zkoumání strategií řízení třídy studentů učitelství na výukových praxích. Online. In Ďuričove dni 2016 Nitra. 2016, [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zkoumání strategií řízení třídy studentů učitelství na výukových praxích
Název anglicky Exploring Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice
Autoři MAREŠ, Jan a Josef LUKAS
Vydání Ďuričove dni 2016 Nitra, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky strategie řízení třídy; studenti učitelství; druhý stupeň základní školy; kognitivní otevřenost
Klíčová slova anglicky classroom management strategies; student teachers; secondary school; cognitive disclosure
Změnil Změnil: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Změněno: 12. 12. 2016 15:32.
Anotace
Příspěvek představuje předběžné výsledky smíšeného výzkumu strategií řízení třídy u studentů učitelství na praxích na druhém stupni základní školy. Vycházíme z předpokladu, že uřídit třídu je pro studenty učitelství na praxi často obtížné, takže zkoumání v této oblasti může pomoci vzdělavatelům budoucích učitelů (především při úpravě obsahu předmětů pedagogicko-psychologického základu). V příspěvku budou také diskutovány výsledky dotazníkového šetření strategií řízení třídy u studentů učitelství ve vztahu k jejich otevřenosti vůči zkušenosti resp. kognitivní otevřenosti, jakožto jedné z klíčových osobnostních charakteristik studentů učitelství (i učitelů), která má vliv na řízení třídy.
Anotace anglicky
Paper presents the preliminary results of mixed research strategy, management class for student teachers to practice at secondary schools. We proceed from the assumption that manage the class is for students and teachers to practice often difficult, so research in this area may help educators of future teachers (especially when editing content objects pedagogical-psychological basis). The paper will also discuss the results of a questionnaire survey of classroom management strategies for student teachers in relation to their cognitive disclosure to experience, respectively. cognitive disclosure as one of the key personality traits of student teachers (and teachers), which has an impact on classroom management.
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaVNázev: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 04:55