LUKAS, Josef. Aktuální pohled na problematiku řízení třídy. In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Zlín. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Aktuální pohled na problematiku řízení třídy
Název anglicky Current View on Classroom Management
Autoři LUKAS, Josef (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Konference České asociace pedagogického výzkumu, Zlín, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00101259
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Management třídy; řízení třídy; behaviorismus; humanismus; učitel; vztah učitele a žáků
Klíčová slova anglicky Classroom management; behaviorism; humanism; teacher; teacher-pupil relationship
Změnil Změnil: PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887. Změněno: 1. 4. 2019 13:29.
Anotace
Příspěvek se zabývá shrnutím poznatků ke konceptu řízení třídy (classroom management). Řízení třídy představuje jako komplexní fenomén vytváření podmínek pro učení v edukačním procesu, facilitaci procesu učení a hodnocení jeho průběhu a výsledků. Poznatky příspěvek strukturuje do tří obecných dichotomií: 1) přístupy k řízení třídy, které lze označit za behavioristické či humanistické; 2) oblasti řízení třídy, kterými jsou management chování (behavioral management) a management výuky (instructional management); 3) strategie řízení třídy, které jsou popsány skrze proaktivní a reaktivní přístupy učitele.
Anotace anglicky
The paper deals with a summary of the knowledge about the classroom management concept. Classroom management is a complex phenomenon of creating learning conditions in the learning process, facilitating the learning process, and evaluating its progress and results. The findings are structured into three general dichotomies: 1) approaches to class management that can be described as behavioral or humanistic; 2) classroom management areas, such as behavior management and instructional management; 3) classroom management strategies that are described through the proactive and reactive approaches of the teacher.
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaVNázev: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:18