Formát pro tisk z prohlížeče, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D., narozena 23.12.1981, vdaná
Pracoviště
  • Katedra anglického jazyka a literatury, Pedagogická fakulta MU v Brně
Funkce na pracovišti
  • odborná asistentka
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2011: Ph.D., obor pedagogika se zaměřením na oborovou didaktiku, PdF MU Brno, název disertační práce "Interkulturní komunikativní kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ"
  • 2011: M.A., Practical Theology – Counselling Concentration, TCMI Institute, Indianapolis, Indiana, USA - Rakousko, název diplomové práce "A Guide through Personality Types, Temperaments and Their Influence on Spirituality"
  • 2008: certifikát ACE, City&Guilds
  • 2008: celoživotní vzdělávání: Učitelství anglického jazyka pro SŠ, Pdf MU Brno
  • 2008: celoživotní vzdělávání: Učitelství německého jazyka pro SŠ, Pdf MU Brno
  • 2007: Mgr., Učitelství anglického a německého jazyka pro ZŠ, Pdf MU Brno
Přehled zaměstnání
  • 2011–dosud: Katedra anglického jazyka a literatury PdF MU, odborná asistentka
  • (11/2015–8/2016 + 09/2013–08/2014 + 11/2011–08/2012: mateřská a rodičovská dovolená)
  • 1/1/2022-dosud: TAKTIK International, s.r.o., odborná lektorka, externí spolupráce
  • 5/2018–8/2020: Ústav cizích jazyků, PdF, Univerzita Palackého v Olomouci, odborná asistentka
  • 2011–2013: ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12, evaluátorka projektu, externí spolupráce
  • 04/2011–12/2011: Institut výzkumu školního vzdělávání PdF MU, odborná asistentka
  • 2009–2011: Katedra anglického jazyka a literatury PdF MU, asistentka
  • 2007–dosud: jazyková škola ASPENA, metodička pro anglický a německý jazyk a češtinu pro cizince
  • 2007–2009: společnost Keswick Partners, lektorka anglického jazyka, externí spolupráce
  • 2005–2008: jazyková škola Lingua centrum, jazyková škola English Link, jazyková škola ULRYCH, lektorka anglického jazyka, externí spolupráce
  • 2004–2007: jazyková škola ASPENA, lektorka anglického a německého jazyka a češtiny pro cizince, externí spolupráce
  • 2000–2020: soukromá výuka anglického a německého jazyka a češtiny pro cizince, překlady a tlumočení
Pedagogická činnost
  • konzultantka v doktorském studijním programu
  • vedení bakalářských a diplomových prací
Projekty
  • 1/10/2024–5/10/2026: CA21114: CLIL Network for Languages in Education: Towards bi- and multilingual disciplinary literacies (CLILNetLE) - Management Committee Member, WG5: Involving Stakeholders in bi/multilingual disciplinary literacies (1/5/2024–5/10/2026: WG5 group member)
  • 1/10/2024–9/2026: OP JAK: MUNI 4 PREGRAD:CZ.02.02.XX/00/23_019/0008395 (oborový didaktik)
  • 1/2025–12/2025: MUNI/IVV/1441/2024: Inovace výuky v předmětech současné britské a americké literatury a jejich integrace s předměty Učitelská praxe 1 a 2, členka řešitelského týmu
  • 7/2023–6/2025: MUNI/ESPRO/0828/2023: Sustaining and developing excellence in teaching in the bachelor's study programme English Language for Education, členka řešitelského týmu
  • 7/2023–6/2024: MUNI/IVV/0805/2023: Inovace výuky kurzů angličtiny jako cizího jazyka na KAJL PdF MUNI, členka řešitelského týmu
  • 1/8/2022–31/5/2024: projekt NPO_MUNI_MSMT-16606/2022: MUNI 3.2.1, garant výstupů
  • 2/2020–12/2022: projekt Digitální kompetence - brána rozvoje od A do Z (DIKOBRAZ), CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012278, tvůrce DVZ, od 1/9/2020 garantka v projektu "DIKOBRAZ mluví anglicky", od 1/5/2022 ověřovatel DVZ
  • 6/2018–12/2020: projekt I-KAP I „Učíme se ze života pro život“, registrační číslo projektu CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008656, externí odborný konzultant
  • 5/2018–8/2020: Ústav cizích jazyků, PdF, Univerzita Palackého v Olomouci, oborový didaktik předmětového modulu pro projekt „Digitální gramotnost“, reg.č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366, SPP 814101771
  • 9/2016-12/2016: FRMU 1195/2015: Inovace předmětu Online_A, členka řešitelského týmu
  • 2011–2013: ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12, externí evaluátorka projektu PT VELL (Parent Training in the field of Very Early Language Learning) – projektu 511533-LLP-1-2010-1-CZ-KA2-KA2MP
  • 04/2011–12/2011: GAP407/11/0234 Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky), členka řešitelského týmu
  • 01/2010–05/2012: ESF č. CZ.1.07/1.1.00/08.0005 Tvorba metodických materiálů a postupů pro zavádění výuky angličtiny formou CLIL do vyučovacích předmětů 2. stupně ZŠ a nižšího stupně víceletých gymnázií, metodický garant slovní zásoby v AJ
  • MUNI/A/1038/2009 Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání (NAME 2010), členka řešitelského týmu
  • MUNI/41/059/2009 Analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence, řešitelka
  • Publikační výstupy v projektu MŠMT LC 06046 Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (2006–2010, MSM/LC)
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
  • jaro 2025 (6 dní): Jaume I University, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of English Studies, Castellón de la Plana, Španělsko (EDUC Alliance Mini Project)
  • jaro 2025 (3 dny): Karl-Franzens-Universität Graz, Pädagogische Hochschule Steiermark, European Centre of Modern Languages, Graz, Rakousko (MUNI/ESPRO/0828/2023)
  • léto 2010 (7 týdnů): studijní pobyt (M.A. in Practical Theology): TCMI Institute, Rakousko
  • leden 2010 (5 dnů): kvalifikační seminář Intercultural Development Inventory, v. 3, IDI, LLC, Curych, Švýcarsko
  • léto 2009 (7 týdnů): studijní pobyt (M.A. in Practical Theology): TCMI Institute, Rakousko
  • podzim 2008 (2 měsíce): výzkumný pobyt: Karl-Franzens-Universität Graz, Rakousko (stipendium AKTION)
  • léto 2008 (7 týdnů): studijní pobyt (M.A. in Practical Theology): TCMI Institute, Rakousko
  • léto 2006 (3 měsíce): pracovní pobyt: Horton Center on Pine Mountain, New Hampshire, USA: Camp Counselor
  • prosinec 2005 (5 dnů): studijní pobyt: Wien-Projektwoche zur Österreichischen Landeskunde: stipendium AKTION: Österreich – Tschechische Republik (MUNI Brno – PA10 Wien)
  • léto 2003 (5 týdnů): výměnný pobyt: USA (New Covenant Bible Church, Ravencrest Chalet, Iowa State University)
Mimouniversitní aktivity
  • Qualified Administrator: Intercultural Development Inventory, v. 3, IDI, LLC
  • CERMAT: Autor testových úloh (ústní zkouška - anglický jazyk)
  • CERMAT: Rater (Posuzovatel otevřených úloh didaktického testu - anglický a německý jazyk)
  • City&Guilds: Interlocutor + Invigilator
  • Průvodcovská činnost v oblasti cestovního ruchu
Vybrané publikace
  • ZERZOVÁ, Jana. The use of AI for intercultural communicative competence development in FLT and its limitations. Online. In Vojteková Marta, Slobodová Zuzana. Inovatívne metódy vo výučbe cudzích jazykov z aspektu interkultúrnej komunikácie 1. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2024, s. 56-74. ISBN 978-80-555-3310-0. URL info
  • ZERZOVÁ, Jana. Accommodating Neurodivergent Pupils in English as a Foreign Language Classes: What are Czech Teachers’ Needs?. Online. In Innovation in Language Learning Conference Proceedings 2024. Bologna: Filodiritto Editore, 2024, s. 438-445. ISBN 979-12-80225-70-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.26352/IY07_2384-9509. info
  • ZERZOVÁ, Jana. Mediace a plurilingvní a plurikulturní kompetence ve vztahu k interkulturní (komunikační) kompetenci. In Kubíková Kateřina, Pešková Michaela. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2023, s. 4-18. sv. 5. ISBN 978-80-261-1211-2. info
  • ZERZOVÁ, Jana. AI a její využití pro rozvoj interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka: přehledová studie. In Kubíková Kateřina, Pešková Michaela. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 5. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2023, s. 177-193. sv. 5. ISBN 978-80-261-1211-2. info
  • ZERZOVÁ, Jana. Současná témata ve výzkumu a výuce interkulturní komunikační kompetence ve světě. In Kubíková Kateřina, Pešková Michaela. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 4-17. sv. 4. ISBN 978-80-261-1078-1. info
  • ZERZOVÁ, Jana. Design učebních úloh v telekolaborativních projektech zaměřených na rozvoj interkulturní komunikační kompetence. In Kubíková Kateřina, Pešková Michaela. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 18-29. sv. 4. ISBN 978-80-261-1078-1. info
  • SCHEJBALOVÁ, Adéla a Jana ZERZOVÁ. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence v hodinách anglického jazyka na 1. stupni ZŠ v Praze. In Kubíková Kateřina, Pešková Michaela. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019, s. 36-44. sv. 3. ISBN 978-80-261-0932-7. info
  • ZERZOVÁ, Jana. Intercultural Development Inventory®, version 3 – osobní plán rozvoje interkulturní kompetence. In Kubíková Kateřina, Pešková Michaela. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 3. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019, s. 27-35. sv. 3. ISBN 978-80-261-0932-7. info
  • ZERZOVÁ, Jana a Kateřina MAŇASOVÁ. Major Career Changes from the Perspective of Experienced Teachers. CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 11, č. 2, s. 119-129. ISSN 1803-6546. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2019-024. URL info
  • ZERZOVÁ, Jana. Opportunities to Develop Intercultural Communicative Competence in Czech lower-secondary schools: Findings of the IRSE Video Study of German. JoLaCe Journal of Language and Cultural Education. Berlin: WALTER DE GRUYTER GMBH, 2018, roč. 6, č. 3, s. 101-121. ISSN 1339-4045. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/jolace-2018-0027. URL info
  • ZERZOVÁ, Jana. Výzkum rozvoje interkulturní kompetence studentů anglického jazyka pomocí Intercultural Development Inventory®, version 3. Cizí jazyky. Univerzita Karlova, 2017, roč. 60, č. 4, s. 3-12. ISSN 1210-0811. info
  • ZERZOVÁ, Jana; Michaela ŠAMALOVÁ a Martina KARPETOVÁ. Kulturní aspekty angličtiny jako mezinárodního jazyka v učebnicích angličtiny. In Pešková Michaela, Kubíková Kateřina. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2017, s. 45-57. sv. 2. ISBN 978-80-261-0764-4. info
  • ZERZOVÁ, Jana. Intercultural competence of first year students of English at the Faculty of Education, Masaryk University: a report of research. JoLaCe Journal of Language and Cultural Education. BERLIN: WALTER DE GRUYTER GMBH, 2016, roč. 4, č. 2, s. 3-26. ISSN 1339-4045. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/jolace-2016-0013. info
  • ZERZOVÁ, Jana. Intercultural Development Inventory®, version 3 - nástroj pro měření rozvoje interkulturní kompetence. In Pešková Michaela, Kubíková Kateřina. Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016, s. 33-40. ISBN 978-80-261-0666-1. info
  • BARANČICOVÁ, Jana a Jana ZERZOVÁ. English as a lingua franca used at international meetings. JoLaCe Journal of Language and Cultural Education. BERLIN: WALTER DE GRUYTER GMBH, 2015, roč. 3, č. 3, s. 30-51. ISSN 1339-4045. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/jolace-2015-0018. info
  • ZERZOVÁ, Jana a Simona ŠEBESTOVÁ. Příležitosti k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v kontextu řečových dovedností: IVŠV videostudie anglického jazyka. Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost o.s., 2014, roč. 24, č. 3, s. 394-422. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-394. URL info
  • ZERZOVÁ, Jana. Interkulturní komunikační kompetence a její rozvíjení v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 246 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, Svazek 27. ISBN 978-80-210-5725-8. Čítárna Munispace info
  • ZERZOVÁ, Jana. CPV videostudie anglického jazyka: analýza výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence. In Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Sborník příspěvků XVII. ročníku celostátní konference ČAPV. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2010, s. 299-306. ISBN 978-80-7368-769-4. info
  • JANÍK, Tomáš; Petr KNECHT; Petr NAJVAR; Marie DOSKOČILOVÁ; Gabriela DUCHÁČKOVÁ; Tomáš JANKO; Miroslav JIREČEK; Petr NOVÁK; Karolína PEŠKOVÁ; Jana PŘIKRYLOVÁ; Jana STEJSKALÍKOVÁ; Sonia ŠAMALÍKOVÁ; Simona ŠEBESTOVÁ; Jana ZERZOVÁ a Pavel ZLATNÍČEK. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, 222 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20. ISBN 978-80-7315-209-3. info
  • HANUŠOVÁ, Světlana; Martin ADAM; Pavla BUCHTOVÁ; Aaron Marc COLLIER; Rita Chalmers COLLINS; Olga DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ; Michael GEORGE; Helena HAVLÍČKOVÁ; Irena HEADLANDOVÁ KALISCHOVÁ; Ivana HROZKOVÁ; Irena HŮLKOVÁ; Renata JANČAŘÍKOVÁ; Alena KAŠPÁRKOVÁ; Petr NAJVAR; Veronika NAJVAROVÁ; Lucie PODROUŽKOVÁ; Renata POVOLNÁ; Irena PŘIBYLOVÁ; Tamara VÁŇOVÁ; Radek VOGEL; Naděžda VOJTKOVÁ; Hana WAISSEROVÁ a Jana ZERZOVÁ. Research in English Language Teacher Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 219 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3. info
  • ZERZOVÁ, Jana. Kategoriální systém pro pozorování výuky reálií a interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka: CPV videostudie. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VI. Sborník příspěvků z VI. ročníku konference studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Votobia, 2009, s. 399-405. ISBN 978-80-7220-315-4. info
  • ZERZOVÁ, Jana. Analysing Teaching Intercultural Communicative Competence in Czech Lower-secondary English Classes: CPV Video Study. In Research in English Language Teacher Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 190-199. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3. info
  • NAJVAR, Petr; Veronika NAJVAROVÁ; Vendula SOBĚSLAVSKÁ; Simona ŠEBESTOVÁ; Kateřina VLČKOVÁ a Jana ZERZOVÁ. CPV videostudie anglického jazyka: sběr dat a zamýšlené analýzy. Orbis scholae. 2008, roč. 2, č. 1, s. 73-91. ISSN 1802-4637. URL info
  • HANUŠOVÁ, Světlana; Hana ČUJKOVÁ a Jana ZERZOVÁ. Course Design in an ELTE Study Programme. In English Projects in Teaching and Research in Central Europe. 1. vyd. Gottingen: Cuvillier Verlag, 2007, s. 107-114. ISBN 978-3-86727-664-1. info

22. 6. 2025


Životopis: Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (učo 79615), verze: čeština(1), změněno: 22. 6. 2025 17:00, J. Zerzová

Další varianta: angličtina(1)