Životopis
- Identifikace osoby
- Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Pracoviště
- Katedra anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta MU, Arne Nováka 1, Brno
- Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky MU (Středisko Teiresiás), Komenského náměstí 2, Brno
- Funkce na pracovišti
- projektová manažerka
- lektorka, odborná pracovnice
- Vzdělání a akademická kvalifikace
- 2016: PhD Didakika cizího jazyka PdF MU, disertace: Reading in English as a foreign language in deaf university students
- 2006: Mgr. Anglický jazyk a literatura a Dějiny umění FF MU
- Přehled zaměstnání
- 2020 - nyní: odborná asistentka, Katedra anglistiky a amerikanistiky FF MU
- 2017 - 2020: odborná pracovnice, Katedra anglistiky a amerikanistiky FF MU (externí spolupráce)
- 2017 - 2020: koordinátorka výzkumu a projektová manažerka, FNUSA-ICRC a PřF MU
- 2016: odborná asistentka, Centrum jazykového vzdělávání Univerzity obrany
- 2015 - : lektorka, Středisko Teiresiás MU (extení spolupráce)
- 2011 - 2016: doktorská studentka (výuka, vedení závěrečných prací) Katedra anglického jazyka a literatury PdF MU
- 2010 - 2015: lektorka, koordinátorka jazykového vzdělávání neslyšících, Středisko Teiresiás MU
- 2005 - 2009: lektorka, Jazyková škola při KAA FF MU
- Pedagogická činnost
- vedení seminářů (Online English pro studenty se specifickými potřebami, Angličtina pro sluchově postižené - konverzace, Online English for International Mobility, Řečové dovednosti, Gramatika, Jazyková cvičení a reálie, Didaktika)
- vedení diplomových prací
- zkušební komise Učitelství anglického jazyka a literatury KAA FF MU
- Vědeckovýzkumná činnost
- čtení s porozuměním v AJ, didaktika AJ pro studenty se specifickými potřebami, čtení neslyšících, využítí eye trackingu při studiu čtení neslyšících v AJ
- spolupráce na řešení projektu Erasmus+ LangSkills (Language Skills of Deaf Students for EU Mobility), Středisko Teiresiás
- Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
- 1. 9. 2015 – 30. 6. 2016: Humboldt University of Berlin, Berlin, Stipendia DAAD, DEU
- Roční studijní pobyt v rámci výzkumného grantu pro doktorské kandidáty.
- 21. 6. 2015 – 26. 6. 2015: University of Sheffield, Sheffield, GBR
- Letní škola Evropské asociace výzkumu ve vzdělávání EERA pro doktorské studenty na téma "Data a výzkum ve vzdělávání".
- 24. 5. 2015 – 14. 6. 2015: Eötvös Loránd University, Budapest, Freemover, HUN
- Pobyt byl věnován práci na doktorském výzkumu, především analýze dat. Práce na kvalitativní analýze byla doplněna podrobným studiem metodologické literatury zabývající se analýzou a zpracováním dat z kvalitativního výzkumu. Během pobytu probíhaly konzultace s odbornicemi z Katedry aplikované lingvistiky, které mají zkušenost jak s kvalitativním výzkumem tak se zkoumáním problematiky výuky AJ u neslyšících studentů.
- 1. 9. 2015 – 30. 6. 2016: Humboldt University of Berlin, Berlin, Stipendia DAAD, DEU
- Vybrané publikace
- SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Kenneth HOLMQVIST. Deaf learners' processing of English textbook material : An eye-tracking study. In 11th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies : "Breaking the Boundaries : In Between Texts, Cultures and Conventions", 12–14 February, 2020, Brno, Faculty of Arts, Masaryk University. 2020. URL info
- SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Edit H. KONTRA. Foreign Language Learning Experiences of Deaf and Severely Hard-of-Hearing Czech University Students. Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost o.s., 2019, roč. 29, č. 3, s. 336-358. ISSN 1211-4669. URL info
- TÓTHOVÁ, Lenka a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Academic mobilities of students with hearing impairment: Welcoming the challenges with specialized online course of written English. In 14th ESSE Conference. 2018. URL info
- CHAMONIKOLASOVÁ, Jana, Ivona SCHÖFROVÁ, Jiří RAMBOUSEK, Kateřina BLAŽKOVÁ, Michael Matthew KAYLOR, Filip KRAJNÍK, Jiří LUKL, Jana PELCLOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ a Thomas Donaldson SPARLING. 14th ESSE Conference. 2018. Mezinárodní konference Evropské asociace anglistů uspořádaná Katedrou anglistiky a amerikanistiky FF MU a Českou asociací anglistů info
- SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Individuální rozdíly v učení se cizím jazykům: specifická situace neslyšících. Komenský. Masarykova univerzita, 2017, roč. 141, č. 3, s. 38-42. ISSN 0323-0449. info
- SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Challenges of the Reading Comprehension Development of Deaf Learners in the Foreign Language Classroom: Putting Theory into Practice. In Ewa Domagała-Zyśk and Edit H. Kontra. English as a Foreign Language for Deaf and Hard-of-Hearing Persons: Challenges and Strategies. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars, 2016, s. 109-134. ISBN 978-1-4438-9534-7. URL URL info
- JANÍKOVÁ, Věra, Jana JAŠKOVÁ, Jana CHOCHOLATÁ, Marie STODOLOVÁ, Pavel ZLATNÍČEK, Martina ČEŘOVSKÁ, Miroslav JANÍK, Eliška DUNOWSKI, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Gabriela HUBLOVÁ, Pavla JAHODOVÁ, Adéla STRAKOVÁ, Veronika TOMÁNKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ a Slavomíra KLIMSZOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 379 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 171. ISBN 978-80-210-7568-9. info
- FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications. In Ewa Domagała-Zyśk. English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2013, s. 135-152. ISBN 978-83-7702-598-7. info
15. 4. 2023
Životopis: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (učo 40134), verze: čeština(1), změněno: 15. 4. 2023 08:56, J. Sedláčková
Další varianta: angličtina(1)