Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. Narozena 11.2.1964 v Ivančicích, vdaná, děti dvě.
Pracoviště
  • Katedra pedagogiky PdF MU
Funkce na pracovišti
  • vedoucí katedry
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2014 - doc. - obor Pedagogika, 2005 - doktor pedagogiky, Ph.D. 1986 - Učitelství 1. stupně ZŠ, PdF UP Olomouc; Mgr.
Přehled zaměstnání
  • 2005 - dosud: PdF MU Brno, katedra pedagogiky, docentka; 2000-2005:CZESHA-SERVIS, ředitelka vzdělávací společnosti 1991-2000: ZŠ Ivančice-Řeznovice, ředitelka 1986-1991: ZŠ Ivančice-Řeznovice, učitelka.
Pedagogická činnost
  • Školní pedagogika; Pedagogická diagnostika; Základy pedagogické diagnostiky; Hodnocení a sebehodnocení žáků; Teorie projektové výuky; Školský management, strategie řízení třídy; Inkluzivní vzdělávání; školitelka studentů DSP; Rozvojové projekty: Řešitelka Mapa profesního rozvoje studentů učitelství (OTVŘ-4115721570) Řešitelka Aktuální výzvy učitelské profese v České republice (MUNI/A/1216/2022) Řešitelka MUNI/FR/1004/2017 Tvorba nových předmětů Základy pedagogicko-psychologické diagnostiky (SZ6010) a Basis of Educational-psychological Diagnostics (SZ6610); spoluřešitelka: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_012/0000616 Rozvojem sociální gramotnosti k úspěchu; Spoluřešitelka CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952 Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi
Vědeckovýzkumná činnost
  • Řešitelka TL05000360 Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení: Inovace závěrečného hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení; Spoluřešitelka GA23-04764S Adresování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků: Etnografie tříd na druhém stupni základních škol; Spoluřešitelka GA20-12828S Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách; Spoluřešitelka: GA19-06763S Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů; Řešitelka MUNI/A/1502/2018: Subjektivní vnímání připravenosti studentů učitelských studijních programů navazujícího magisterského studia na svoji profesi; Řešitelka MUNI/A/1192/2017 Navazující výzkum implementace inovovaného pedagogicko-psychologického modulu v pregraduální přípravě studentů PdF ve druhém roce; Řešitelka MUNI/A/1276/2016Výzkum implementace inovovaného pedagogicko-psychologického modulu v pregraduální přípravě studentů PdF; Výzkumný záměr ID – 0021622443 „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání" ID – 0021622443; Výzkum implementace inovovaného pedagogicko-psychologického modulu v pregraduální přípravě studentů PdF (MUNI/A/1276/2016); Skryté determinanty učitelova jednání (MUNI/A/1146/2015); Determinanty účinnosti učitelských praxí (MUNI/A/1317/2014); Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (MUNI/A/0883/2011)
Internship and stays for the purpose of study or work
  • ▪ 23. 7. - 16. 8. 1997 Centrum of Civic Education, Kalifornie, Oregon, Washington D. C.: An International Civic Education Exchange Program. ▪ 7. 5. - 13. 5. 1998 Centrum of Civic Education, COMENIUS, Bosna a Hercegovina, Sarajevo. ▪ 3. 10. - 5. 10. 1998 United States Information Service Prague, Třešť, CZE. ▪ 8. 7. - 12. 7. 2002 Cambridgeshire Country Council, Cambridge, GBR. ▪ 13. 10. - 17. 10. 2008 Nacionaliné Mokyklu vertinimo Agentura (National Agency for School Evaluation), Vilnius, LTU. ▪ 31. 3. - 1. 4. 2011 École européenne de Mol, BEL: In-Service Training - Integration of Pupils with Special Education Needs with British expert Neil Mackay. ▪ 10. 4. - 13. 4. 2012 The Private University College of Education of the Diocese of Linz, Linz, AUT. ERASMUS, Mobility, výukový program. ▪ 18. 3. - 22. 3. 2013 Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy , Polsko, ERASMUS, Mobility, výukový program. ▪ 1. 9. 2009 - 31.8. 2011 Schola Europaea, Bruxelles III, Triomflaan 135 boulevard du Triomhe, Bruxelles; 24 měsíců. ▪ 23.6.2014 - 27.6.2014 Faculty of Education and Health University of Greenwich, United Kingdom, Erasmus výukový program. ▪ 17. 9. 2012 – 21. 9. 2012: University of Cadiz, Cádiz, ESP. ▪ 22. 10. 2012 – 25. 10. 2012: The International School of Brussels, Brussel, BEL. ▪ 20.11. - 24.11.2017 - UK LINCOLN Bishop Groseteste University Velká Británie: Staff Mobility for Teaching. ▪ 3.12.2017 - 9.12.2017 University of Minnesota: Using Inclusive Practices to Internationalize Higher Education: a joint initiative of Masaryk University and University of Minnesota. ▪ 5.-10.5.2019 Finnish National Agency for Education. ▪ 29.9.-3.10. 2019 JAMK-Finland: JOINT Learning Community to enhance interdisciplinary collaboration between MU-JAMK. ▪ 3.10.-7.10.2022 DENISE International school of Esprit Scholen Group, Amsterdam, Nizozemsko. ▪ 17. 5. - 20. 5. 2023 University of Tartu, Estonia.
  • 18. 3. 2013 – 22. 3. 2013: Kazimierz Wielki University, Bydgoszcz, POL
    • 18. 3. 2013 – 22. 3. 2013: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz, POLPočet odučených hodin: 5. Typ a metoda výuky: přednáška. Jazyk výuky: angličtina, čeština. Obor výuky na zahraniční instituci: Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Úroveň výuky: magisterská. Zařazení do programu výuky hostitelské instituce: Současné přístupy v primární edukaci. Ostatní činnosti: hospitace v seminářích, návštěva základní školy, konzultace možných společných projektů a aktuálních vědeckých projektů na pracovištích.
  • 25. 10. 2012 – 28. 10. 2012: 3rd World Conference on Learning, Teaching & Educational Leadership, Brussel, BEL
    • Na světové konferenci jsem prezentovala výsledky výzkumu, které jsou součástí habilitačního projektu a výsledky z výzkumného záměru. Přínosem pro mě byly příspěvky účastníků z jiných zemí s tematikou inkluze.
  • 22. 10. 2012 – 25. 10. 2012: The International School of Brussels, Brussel, BEL
    • Během stáže na International School of Brussesl a European School Brussels III jsme s vedením školy a pracovníky zodpovědnými za podporu inkluze diskutovali nad podmínkami a přístupy k inkluzi v prostředí mezinárodních škol. Zúčastnili jsme se výuky a diskuse s psychology škol, sesnámili se s materiály - "policy" k inkluzi ve školách.
  • 17. 9. 2012 – 21. 9. 2012: University of Cadiz, Cádiz, ESP
    • Aktivní účast na evropské konferenci "The need for Educational Research to Champion Freedom, Education and Developement for All" o pedagogickém výzkumu, kterou ve spolupráci s cádizskou univerzitou pořádala Evropská asociace pedagogického výzkumu EERA.
  • 10. 4. 2012 – 13. 9. 2012: The Private University College of Education of the Diocese of Linz, Linz, AUT
    • Výukový pobyt byl zaměřen na výměnu zkušeností v oblasti inkluzivního vzdělávání. V rámci přípravy na přednášky a semináře vznikly power-pointové prezentace a pro jednání se zahraničními partnery byly připraveny aktuální publikace z naší pedagogické i vědecké činnosti.Došlo také na konzultace aktuálních vědeckých projektů na pracovištích a možných společných projektů. Konečným výstupem byl návrh na dodatek ke stávající smlouvě Erasmus, který poskytne širší příležitosti k výměně učitelů a studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ mezi oběma fakultami.
  • 31. 3. 2010 – 1. 4. 2011: Mol European School, Mol, Ostatní, BEL
    • In-Service Training - Integration of Pupils with Special Education Needs with British expert Neil Mackay.
  • 13. 10. 2008 – 17. 10. 2008: National Agency for School Evaluation, Vilnius, LTU
    • Studijní návštěva byla zaměřena na sledování výsledků evaluace a autoevaluace na kvalitu školního vzdělávání a vzdělávacího systému v celoevropském kontextu. Zabývali jsme se problematikou zvyšování kvality učitelského vzdělávání. Měli jsme možnost poznat autoevaluační systémy několika škol v Litvě a studovat pozitiva autoevaluačních systémů jiných evropských zemí. Účastníkům evropského setkání jsem prezentovala zkušenosti s utvářením autoevaluačního systému v českých základních školách.
  • 8. 7. 2002 – 12. 7. 2002: Cambridgeshire Country Council, Cambridge, GBR
    • Studijní pobyt s názvem Equality in Education (Comenius): teaching for cultural and ethnic diversity in Europe byl zaměřen na hlubší problematiku inkluzivního vzdělávání, zejména žáků z různého sociálního prostředí. Pozornost byla soustředěna na učební a výukové strategie podporující inkluzi, rozvoj kurikula a osobnosti žáků. Na studijním pobytu jsem prezentovala praxi našich škol ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání.
  • 3. 10. 1998 – 5. 10. 1998: United States Information Service Prague, Třešť, CZE
    • Třídenní workshop zaměřený na rozvoj kurikula pro občanské vzdělávání. Součástí byla metodologie výchovy k občanství rozvíjená ÚVRŠ UK Praha, University of Iowa a Center for civic Education in Calabasas.
  • 7. 5. 1998 – 13. 5. 1998: Center for Civic Education, Sarajevo, BIH
    • Pod hlavičkou Center for Civic Education, Calabasas jsem se zúčastnila mezinárodního projektu CIVITAS - An International Civic Education Exchange Program, v jehož rámci byly sdíleny informace o programech a vzdělávání na podporu rozvoje výchovy k občanství. Účastnila jsem se tematických sekcí a workshopů zaměřených na podporu projektů výchovy k občanství. Předmětem bylo rovněž začlenění občanských kompetencí do kurikula a jejich evaluace.
  • 23. 7. 1997 – 16. 8. 1997: Center for Civic Education, California, USA
    • Pobyt v rámci projekcu CIVITAS: intenational civic education Exchange program, zaměřený na rozvoj občanských kompetencí. Během pobytu jsem prezentovala projekt Občan, usilující o vytvoření komunitní školy.
Universitní aktivity
  • 2016-dosud - garantka pedagogicko-psychologického modulu vzdělávání v rámci učitelství 2. stupně ZŠ; 2016 - dosud vedoucí katedry pedagogiky; 2019-dosud členka Vědecké rady PdF MU; Členka oborové rady doktorského studia - School Pedagogy; Členka oborové rady doktorského studia Školní pedagogika; Členka Oborové komise pro obory Učitelství pro 1. stupeň základní školy a Učitelství pro mateřské školy PdF MU; Předsedkyně komise pro doktorské státní zkoušky v rámci DSP v oboru Pedagogika na PdF MU.
Mimouniversitní aktivity
  • do roku 2023 Hodnotitelka Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství; 2019 - dosud členka Vědecké rada VÚ ICV MENDELU; Členka České pedagogické společnosti; Členka České asociace pedagogického výzkumu; Členka Asociace profese učitelství. Členka senátu PdF MU Seberozvoj a vzdělávání ▪ Škola bez poražených kurz komunikačních a učebních dovedností podle Dr. Thomase Gordona (2023) ▪ Efektivní zpětná vazba a její poskytování (2023) ▪ Internationalisation in the classroom (2022) ▪ Vedení poradních kruhů (2021) ▪ Legislativní uchopení změn – žáci se SVP (2021) ▪ Time management (2021) ▪ Hodnocení pracovníků (2021) ▪ Diagnostika matematických schopností a dovedností k prohloubení odborné kvalifikace (2019) ▪ Osvědčení pro lektory: Profesní seniorita (2018) ▪ Výcvik Metoda rozvoje kognitivních funkcí R. Feuersteina I (2015) ▪ Školení v metodě ACFS (2015) ▪ Improving Student Learning with Standards, Assesment and Grading (Thomas Guskey) (2012) ▪ Integration of Pupils with Special Educational Needs (Neil Mackay) (2011); Vývojové poruchy učení ▪ Čtením a psaním ke kritickému myšlení ▪ Kurz rozvoje osobnosti; Antistresový program ▪ DF JAMU – Dramatická výchova v Obecné škole ▪ Učitel ve škole 21. Století; Vzdělávání učitelů v evropských záležitostech ▪ Školský management; Spolupráce, týmová práce ▪ Kurz Marie Montessori MŠ a ZŠ ▪ Komunikace a konflikt; Výcvik asertivních technik; Komunikační dovednosti
Ocenění vědeckou komunitou
  • Medaile Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (2023) Bronzová medaile MU
Vybrané publikace
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Michaela SPURNÁ and Eliška BAŘINA BAROCHOVÁ. Studie o procesu tvorby designu a popisu vysvědčení: souhrnná výzkumná zpráva (A study of the process of designing and describing a report card: research summary report). Neuveden: Neuveden, 2024, 63 pp. URL info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Lucie ŠKARKOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Jan NEHYBA and Michaela SPURNÁ. Mapa profesního rozvoje studentů učitelství (Professional Development Map for Student Teachers). In Otevřená výzva, III. ročník. 2024. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Michaela SPURNÁ, Hana HORKÁ, Jarmila BRADOVÁ and David HAVELKA. Pilotní design vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ (Pilot design of report cards for primary and lower secondary school). 2023. Finální verze pilotního designu vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Kateřina LOJDOVÁ and Kateřina VLČKOVÁ. Pupil diversity in teacher preparation curriculum. Perspectives in Education. University of Pretoria, 2022, vol. 40, No 2, p. 175-188. ISSN 0258-2236. Available from: https://dx.doi.org/10.18820/2519593X/pie.v40.i2.13. URL info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. The development of a new report card in the Czech Republic in accordance with the support of formative assessment and the support of pupils' success. 2022. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jan NEHYBA, Karel PICKA, Petr SVOJANOVSKÝ and Barbora ZAVADILOVÁ. Připravenost studenta učitelství: sebehodnocení v jádrových dovednostech výuky (Preparedness of Teacher Education Students: Self-assessment in Core Teaching Skills). 1., elektronické vyd. Brno,. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0222-0. URL info
  • SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v mateřské škole. Práce s portfoliem dítěte. (Pedagogical assessment in kindergarten. Working with the child's portfolio.). Praha: Portál, 2018, 125 pp. Výchova a vzdělávání (22). ISBN 978-80-262-1324-6. info
  • SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele. Praktická příručka k diagnostickému nástroji PREDICT. (Methodology for Teachers. Practical Guide to the PREDICT Diagnostic Tool). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2018, 55 pp. ISBN 978-80-7496-358-2. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Příručka pro rodiče. Průvodce hodnocením rozvoje dítěte a komunikace s mateřskou školou (Methodology for parents. Guide to Assessment of Child Development and Communication with Kindergarten). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2018, 31 pp. ISBN 978-80-7496-359-9. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Hana KOBLIHOVÁ. Formativní evaluace pedagogicko-psychologické složky profesní přípravy (Formative evaluation of the pedagogical-psychological component of the vocational preparation). In J. Malach, D. Vicherková. Otázky evaluace výuky na vysokých školách. první, 2018. Ostrava: Ostravská univerzita, 2018, p. 49-62. ISBN 978-80-7599-024-2. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Autonomous and Heteronomous Evaluation as One of the Determinants of The Student Professional Development. In 18th Biennial Conference on Teachers and Teaching, ISATT 2017, Salamanca. 2017. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Hana HORKÁ. Autonomní a heteronomní hodnocení jako jedna z determinant účinnosti učitelských praxí (Autonomous and heteronomous evaluation as one of the determinants of the effectiveness of teaching practice). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost o.s., 2016, vol. 26, No 2, p. 272-298. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-2-272. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Sebereflexe kompetencí k projektové výuce - zdroj profesního rozvoje studentů (Self-reflection of project-based teaching competencies - a source of professional development of students). In Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí. první. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016, p. 78-93. ISBN 978-80-7464-866-3. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ and Lucie CHALOUPKOVÁ. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy (Developing personal and professional competences of teachers of primary school). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 177 pp. ISBN 978-80-210-7894-9. URL https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/558 info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil Assessment within the Context of Inclusive Education in Primary schools. In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, p. 773-780. ISBN 978-619-7105-45-2. Available from: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.100. URL info
  • HORKÁ, Hana and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Faculty Teacher Trainer as a Facilitator of Professional Development. In SGEM. 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Science and Arts SGEM 2015 - Conference Proceedings, Volume II, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd.,51 "Alexander Malinov"Blvd.,, 2015, p. 439-446. ISBN 978-619-7105-45-2. Available from: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2015/B12/S3.057. URL info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil self-assessment and assessment of the teacher – two closely related processes. Przegląd Pedagogiczny. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2015, vol. 2015, No 1, p. 19-29. ISSN 1897-6557. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podpora rozmanitosti žáků v prostředí běžné třídy (The Support of Pupil Diversity in Regular Classroom). In Vytváření příležitostí pro vzdělávání všech dětí na 1. stupni ZŠ. 2014. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Organizational Conditions of Incusion in Primary Education (Organizational Conditions of Inclusion in Primary Education). In SGEM. Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2014, p. 633-640. ISBN 978-619-7105-24-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Jiří HAVEL. Terms of Inclusive Education in Primary Schools - National and School Curriculum. Online. In Jesus Garcia Laborda. Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 141. Amsterodam: Elsevier Ltd, 2014, p. 337-341. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.058. URL info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka jako možnost rozvoje profesních kompetencí studentů oboru Učitelství 1. stupně ZŠ (Project Teaching as an Oportunity to Proffesional Competencies Development of Primary School Teacher Training Students). In Josef Malach, Iva Červenková (eds.). Hodnocení klíčových kompetencí ve školní edukaci. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2014, p. 102-116. ISBN 978-80-7464-655-3. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inclusive Education and Teachers´ Self-evaluation in Czech Primary Schools. American International Journal of Social Science. New York: Center for Promoting Ideas, 2013, 2013, 2, No 5, p. 17-22. ISSN 2325-4149. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Kvalita inkluze v primárním vzdělávání (The Quality of Inclusion in Primary Education). In Sociální determinanty Inkluzivního vzdělávání, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2013. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Jiří HAVEL. Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools – one of the Characterictic Features of Inclusion. Online. In Hatice Ferhan Odabasi. Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 93. Amsterdam: Elsevier Ltd, 2013, p. 1521-1525. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.075. URL info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum (Inclusive Education in the Czech primary school: theory, practice, research). první. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 207 pp. ISBN 978-80-210-6527-7. info
  • HELUS, Zdeněk, Hana LUKÁŠOVÁ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Karel RÝDL, Vladimíra SPILKOVÁ and Tomáš ZDRAŽIL. Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti (Changes in the Conception of Education and School Evaluation - Philosophical Foundations and Educational Context). 1st ed. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2012, 230 pp. ISBN 978-80-905222-0-6. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků, Zkušenosti z České republiky i Evropských škol (System of the pupils evaluation and self-evaluation, Experiences from the Czech Republic and the European Schools). 1st ed. Brno: MSD, 2011, 153 pp. ISBN 978-80-7392-169-9. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Pupil Assessment and Self-assessment - support of the individualization of the instruction. 2011. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Aktivní spoluúčast žáka při hodnocení (Active student participation in assessment). In Může se učitel stát umělcem výchovy? 2011. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Assessment-Evaluation: new concept. 2011. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. New model of the pupil assessment and self-assessment in European school Brussels III. 2011. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Criteria of the asssessment - support of the individualization and inclusive environment. 2011. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Výsledky analýzy inkluzivního prostředí na prvním stupni ZŠ (The results of the Analysis of Inclusive Environment in the Primary). In Enhancing Inclusion in Education - Building Common Understanding. 2011. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jiří HAVEL and Hana FILOVÁ. Analýza školních vzdělávacích programů jako prostředek kvalitativního rozvoje inkluze na 1. stupni ZŠ (Analysis of School Education Programmes as a Means of Qualitative Development of Inclusion at Primary School). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 118 pp. ISBN 978-80-210-5779-1. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová výuka v teorii a praxi (Project Teaching in Theory and Practice). In Projektová výuka ve školství. první. Kunovice: Evropský polytechnický institut Kunovice, 2011, p. 155-177. Odborné knižní publikace. ISBN 978-80-7314-226-1. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. The teacher s Conception of Project-based Teaching I. The New Educational Review. Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2010, vol. 20, No 1, p. 225-235. ISSN 1732-6729. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. ICT and project teaching. Panorama. Bruxelles: Commission européenne, 2010, 1/2010, No 1, p. 32-37. URL info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Externí evaluace škol - inspirace z Litvy (The external school evaluation - inspiration in Lithuania -). Komenský. Brno: PdF MU, 2009, vol. 133, No 3, p. 36-38. ISSN 0323-0449. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky (The Theory and practise of project teaching). 1. dotisk 1. vydání. Brno: MU Brno, 2009, 160 pp. svazek č. 100. ISBN 978-80-210-4142-4. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jaké podmínky deklarují školy svým žákům se zdravotním postižením ve školních vzdělávacích programech? (What conditions declare schools its pupils with special needs in school educational programmes). Komenský. Brno: PdF MU, 2009, vol. 133, No 5, p. 9-14. ISSN 0323-0449. info
  • HAVEL, Jiří, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Hana FILOVÁ. Sebehodnocení inkluzivního prostředí na 1. stupni základních škol (Self - evaluation of Inclusive Environment at Primary Schools). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 99 pp. Pd 21/09-02/58. ISBN 978-80-210-4948-2. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Kompetence studenta k projektové výuce a jejich sebeevaluace jako prostředek řízení kvality profesní přípravy (The student´s competencies for project teaching and their self-evaluation as means of the quality control at the professional praparation). In Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky. první. Olomouc: Votobia Olomouc, 2009, p. 133-141. ISBN 978-80-7220-315-4. info
  • BABIAKOVÁ, Simoneta and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Obsahová integrácia v elementárnej a predškolskej edukácii (Content integration in primary and pre-primary education). Banská Bystrica: PdF, Univerzita Mateja Bela, 2009, 125 pp. ISBN 978-80-8083-754-9. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Dana MUSILOVÁ. Učební osnovy předmětu Český jazyk a literatura pro mateřskou školu a primární cyklus Evropských škol (Czech language I Syllabus for Nursery and Primary Cycle of the European Schools). Brusel: Schola Europaea, 2009, 44 pp. URL info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Komunikace jakoprostředek autoevaluace učitelů v inkluzivní škole (Communication as means teacher´s self-evaluation in inclusive school). 2008. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podmínky pro vzdělávání a strategie výuky při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (The conditions of education and teaching strategy of pupils with special needs). In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, p. 553-562, 8 pp. ISBN 978-80-7041-287-9. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Nová didaktická koncepce výuky v souladu s požadavky RVP ZV a ŠVP. (New conception of education conformable with requirements of the national and school curriculum.). In Informační výchova ve veřejných knihovnách. 2008. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Evaluation and self-evaluation in Czech primary schools. In Influence of evaluation ad self-evaluation on the quality of education. 2008. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Podpora rozvoje invence studentů a žáků prostřednictvím projektové výuky (Support development invention students and pupils through project education). In Tvořivost učitele v primárním vzdělávání. Liberec: Technická univerzita, 2008, p. 132-137. ISBN 978-80-7372-422-1. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Obsahová struktura portfolia - volba nebo povinnost? (The structure of portfolio - option or duty?). In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: UP, 2007, p. 103-107. ISBN 978-80-7395-024-8. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Úloha dotazníku při autoevaluaci školy (The role of the questionnaire at internal school evaluation). In Hodnocení v práci učitele psychodidaktické a etické souvislosti. 2007th ed. Hradec Králové: Gaudeamus UHK, 2007, p. 137-142. ISBN 978-80-7041-010-3. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projekty a hodnotová výchova (Projects and values education). In Hodnoty a výchova. Brno: MSD, s.r.o., 2007, p. 303-311. ISBN 978-80-86633-78-7. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Zjišťování výsledků přípravy studentů na projektovou výuku na PdF OU a PdF MU Brno za účelem zvyšování kvality jejich celkové profesní přípravy v rámci oboru učitelství 1. stupně (The results of the inquiry into the students preparation for the project method of education at PdF OU and PdF MU Brno, with the aim of improving the quality of their total preparation for their future profession as teachers at primary schools.). In Pedagogická evaluace. Ostrava: PdF OU, 2006, p. 1-9. ISBN 80-7368-272-9. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Implementace dopravní výchovy do školního vzdělávacího programu na ZŠ (The imlpementation of traffic unbringing into the school curriculum.). In Moderní formy dopravní výchovy dětí a mládeže jako prostředek snižování nehodovosti v provozu na pozemních komunikacích. Brno: PdF MU Brno, 2006, p. 1-40. ISBN 80-900915-4-7. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Možnosti portfolia ve studijním oboru učitelství 1. stupně ZŠ na PdF MU v Brně a jeho hodnocení. (Possibilities of students portfolio of a student reading primary school pedagogy in Brno and his assesment). In Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích. Sborník příspěvků z mezinárodního pracovního semináře. Brno: MSD. s.r.o. a PdF MU, 2006, p. 46-51. ISBN 80-86633-67-5. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Tvorba školního vzdělávacího programu krok za krokem - s pedagogickým sborem (The school curriculum design step by step - with teachers). Brno: MU, 2006, 116 pp. Škola v praxi, svazek 10. ISBN 80-210-4063-7. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Na co si dát pozor při tvorbě ŠVP? (What look after during school curriculum design?). Učitelské listy. Praha: Agentura Strom, 2006, vol. 14, No 3, p. 2-3. ISSN 1210-6313. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Profesní příprava studentů učitelství ve vztahu k tvorbě a realizaci ŠVP (Pre-service teacher education and school curriculum design). In Kompetence učitele na pozadí současné kurikulární reformy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006, p. 61-65. ISBN 80-7041-404-9. info
  • KARTOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a didaktická příprava učitelů. In Didaktika - opora proměn výuky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-49. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Obtíže učitelů při tvorbě školního vzdělávacího programu (The teacher´s difficulties acording curriculum design). In Bulletin ČPV. první. Brno: MSD s.r.o, 2004, p. 62-65. ISBN 80-86633-25-X. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a didaktická příprava učitele (Framework curriculum for basic education and educational professionnal preparation). In Didaktika - opora proměn výuky? Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, p. 64-66. ISBN 80-7041-498-7. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Jak vnímají a prožívají projektové vyučování žáci a učitelé? (How perceive and perform project class pupils and teachers?). In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Paido, 2003, 6 pp. ISBN 80-7315-046-8. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Projektová metoda a projekt. Komenský. Brno, 2002, No 2, p. 2-10, 8 pp. ISSN 0323-0449. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Potřebujeme připravovat studenty pedagogických fakult na projektovou výuku? In Profesní růst učitele Sborník příspěvků z 10. konference ČPdS. Brno: Konvoj, 2002, p. 121-128. ISBN 80-7302-039-4. info

2024/04/16


Životopis: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (učo 37304), verze: čeština(2), změněno: 16. 4. 2024 17:27, J. Kratochvílová