Formát pro tisk z prohlížeče, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • Lucie Škarková, narozena 26.10.1981 v Pelhřimově, vdaná, děti (David 2007* a Elen 2008*)
Pracoviště
  • Katedra pedagogiky PdF MU
Funkce na pracovišti
  • odborná asistentka
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2017: doktorské studium oboru Pedagogika, Ph.D., Ústav pedagogických věd FF MU'
    ' 2005: magisterské studium oboru Pedagogika, Mgr., Ústav pedagogických věd FF MU'
    ' 2003: bakalářské studium oboru Sociální pedagogika a poradenství, Bc., Ústav pedagogických věd FF MU'
    ' 2000: Gymnázium v Pelhřimově'
    '
Přehled zaměstnání
  • 2014: Pedagogická fakulta MU, odborná asistentka'
    ' 2013-2014: Filozofická fakulta MU, studijní referentka'
    ' 2010-2013: Ústav pedagogických věd FF MU, Centrum inovace andragogických studií, koordinátorka kurikula'
    ' 2008-2009: Ústav pedagogických věd FF MU, odborná pracovnice'
    ' 2005-2007: Psychologický ústav FF MU, Akademické centrum poradenství a supervize, odborná pracovnice'
    '
Pedagogická činnost
  • 2014-dosud '
    ' Sebezkušenostní příprava na profesi'
    ' Asistentská praxe-asistent pedagoga'
    ' Pedagogická komunikace'
    ' Teorie a metodika výchovy'
    ' Pedagogika'
    ' Komunikační dovednosti'
    ' Seminář k alternativní pedagogice'
    ' Seminář k učitelské praxi'
    ' Lektorské minimum'
    '
Vědeckovýzkumná činnost
  • 2023-dosud Edustories, projekt TAČR '
    ' 2023-2024 Mapa profesního rozvoje studentů učitelství Projekt je podpořen Otevřeno, z. s. a nadačním fondem ABAKUS '
    ' 2020-2022 Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (2020-2022) GA20-12828S '
    ' 2016-2018 Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy (2016-2018)GAČR'
    ' 2013-2014 Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích (2013-2016) GAČR, Grantová agentura České republiky'
    ' 2012 Realizace případové studie procesů mentoringu učitelů na vybrané základní škole (interní projekt FF MU)'
    ' 2008-2009 Málotřídní školy v České republice: analýza současného stavu a potenciálů jejich rozvoje (2007), Grantová agentura České republiky'
    '
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
  • 2023 Marnix Academie (Marnix Academie), Utrecht, stát pobytu: Nizozemské království, téma: reflexe učitelské praxe, spolupráce a vzdělávání mentorů (provázejících učitelů) '
    ' 2022 Nizozemské království - DENISE International school of Esprit Scholen Group, Amsterdam, Nizozemsko PROJEKT:CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170 Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI '
    '
  • 23. 5. 2023 – 25. 5. 2023: Marnix Academie, Utrecht, Erasmus+, NLD
  • 3. 10. 2022 – 7. 10. 2022: Ostatní, NLD
    • HOSTITELSKÁ ORGANIZACE:DENISE International school of Esprit Scholen Group, Amsterdam, Nizozemsko PROJEKT:CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016170 Zkvalitnění a Inovace Přípravy budoucích učitelů na MUNI
  • 30. 9. 2019 – 2. 10. 2019: JAMK University of Applied Sciences, Jyväskylä, FIN
    • Cíl studijního záměru: sdílení praxe v rozvoji kompetence k podnikavosti u pedagogických pracovníků, výměna zkušeností s realizací vzdělávacích příležitostí k rozvoji kompetence k podnikavosti u vysokoškolských studentů aj.
  • 19. 11. 2018 – 21. 11. 2018: Bishop Grosseteste University, Lincoln, GBR
    • The issue was about Entrepreneurship and the way to developing the Entrepreneurial competency in the pre-gradual study program.
  • 8. 5. 2017 – 13. 5. 2017: University of Madeira, Funchal, Madeira, PRT
    • V průběhu pobytu jsem vedla semináře a diskutovala s kolegy k tématu dalšího vzdělávání učitelů z praxe podporujících studenty učitelství. Součástí byly návštěvy škol a diskuse ke kritériím kvality učitelské praxe studentů učitelství. Semináře: Mentoring as a support continuing professional development of teachers in primary school; Teachers in the role of mentors professional development in school as a part of professional learning community.
Univerzitní aktivity
  • 2014-dosud: členka redakční rady odborného časopisu Komenský 2019 - členka společné programové rady studijních programů Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání Učitelství výchovy ke zdraví pro základní škol
Mimouniverzitní aktivity
  • členství v České asociaci pedagogického výzkumu (ČAPV)'
    ' členství v České asociaci mentoringu ve vzdělávání (ČAMV)
Ocenění vědeckou komunitou
  • květen 2024: Cena rektora Masarykovy univerzity za inovace ve výuce
Vybrané publikace
  • ŠKARKOVÁ, Lucie a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jakou školou jsme: newsletter jako nástroj utváření identity školy. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2023, roč. 17, č. 1, s. 111-129. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2023.3. URL info
  • RÝPAROVÁ, Zora, Eliška BAŘINA BAROCHOVÁ, Lucie ŠKARKOVÁ a Helena TOVÁRKOVÁ. Pomáháme spolu mimo školu - Příručka dobré praxe. 2022. Příručka 2.část. Příručka 1. část. info
  • ŠKARKOVÁ, Lucie. Kudy tudy cesta k podnikavosti? In Podnikavá konference: Jak na nápady a příležitosti. 2021. Prezentace na konferenci v Brně, 10. 6. 2021. info
  • ŠKARKOVÁ, Lucie. Pomáháme spolu mimo školu. Komenský. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2021, roč. 145, č. 3, s. 30-34. ISSN 0323-0449. Reportáž v Komenském, odborný časopis pro učitele základních škol. info
  • VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. 1. vyd. Brno: Munipress, 2020, 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9652-2020. URL info
  • BRÜCKNEROVÁ, Karla, Lucie ŠKARKOVÁ a Petr NOVOTNÝ. Educational leadership for intergenerational learning among teachers. In Dorczak, Roman; Portela Pruaño, Antonio. Generational diversity and intergenerational collaboration among teachers: perspectives and experience. Kraków: Uniwersytet Jagielloński, 2020, s. 61-75. Monografie i Studia. ISBN 978-83-65688-65-1. "Online" info
  • ŠKARKOVÁ, Lucie. Jak rozumět mezipředmětovému přístupu ve výuce: téma pro společenství praxe. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 144, č. 02, s. 24-29. ISSN 0323-0449. URL info
  • ŠKARKOVÁ, Lucie. Jak se uhnízdit v "digitálních hnízdech" ve školní třídě. In Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2019. URL info
  • LOJDOVÁ, Kateřina, Kateřina VLČKOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Critical Incidents in Clasess: How Do Teachers Deal with Them in Relation to Their Need for Cognitive Closure? In ECER 2018: Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research? 2018. info
  • ŠKARKOVÁ, Lucie, Kateřina VLČKOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Critical Incidents in Clasess: How Do Teachers Deal with Them in Relation to Their Need for Cognitive Closure? In ECER 2018: Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research? 2018. info
  • LOJDOVÁ, Kateřina, Lucie ŠKARKOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice: Effect of their Cognitive Closure. In European Conference on Educational Research (ECER), Kodaň. 2017. info
  • LOJDOVÁ, Kateřina, Kateřina VLČKOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice: Effect of their Cognitive Closure. In European Conference on Educational Research (ECER), Kodaň. 2017. info
  • LOJDOVÁ, Kateřina, Josef LUKAS a Lucie ŠKARKOVÁ. Pojetí řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli. In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Hradec Králové. 2017. info
  • LOJDOVÁ, Kateřina, Lucie ŠKARKOVÁ a Josef LUKAS. Pojetí řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli. In Michek, S., Vondroušová, J., & Vítová, J. (eds.). Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. Sborník abstraktů z XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 13. – 14. září 2017 v Hradci Králové (s. 60–61). Hradec Králové: Gaudeamus. 2017. info
  • LNĚNIČKA, Libor a Lucie ŠKARKOVÁ. Jak se buduje profesní společenství v projektu EDUFORUM. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 142, č. 02, s. 27-31. ISSN 0323-0449. URL info
  • ŠKARKOVÁ, Lucie. členka redakční rady odborného časopisu pro učitele základní školy Komenský. Odborný časopis pro učitele základní školy Komenský, 2017 - 2019. ISSN 0323-0449. URL info
  • VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Practice. In The European Conference on Educational Research: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. 2016. ECER 2016 - full text info
  • LOJDOVÁ, Kateřina, Lucie ŠKARKOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Classroom Management: Approaches of Student Teachers. In The European Conference on Educational Research: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, 2016. 2016. info
  • LOJDOVÁ, Kateřina, Josef LUKAS a Lucie ŠKARKOVÁ. Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxi. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016. info
  • CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁ. Mentoring a jeho využití ve své profesi: přínosy a úskalí při zavádění v mateřské a základní škole. 2015. info
  • CHALOUPKOVÁ, Lucie. Vzdělávání předškolních pedagogů v oblasti mentoringu. In Vzdělávání dětí v mateřských školách - zkušenosti z Evropských škol. Mezinárodní seminář; Česká školní inspekce; Praha. 2015. info
  • SYSLOVÁ, Zora a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 77 s. ISBN 978-80-210-7885-7. URL info
  • SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ a Libuše PARMOVÁ. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 s. ISBN 978-80-210-7881-9. info
  • KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 177 s. ISBN 978-80-210-7894-9. URL https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/558 info
  • SYSLOVÁ, Zora a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 79 s. ISBN 978-80-210-7882-6. info
  • ŠKARKOVÁ, Lucie, Tereza VYCHOPŇOVÁ a Alexandra DOBROVOLNÁ. ICT nás baví: zkušenosti s mentorskou podorou učitelů. 2015. info
  • NOVOTNÝ, Petr, Lucie CHALOUPKOVÁ, Michaela ZEDNÍKOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Adult education : trends and issues II. Brno; 2013. 2013. Elektronický sborník s příspěvky z konference. info
  • NOVOTNÝ, Petr, Lucie CHALOUPKOVÁ, Michaela ZEDNÍKOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Adult education : trends and issues. 2012. URL info
  • TRNKOVÁ, Kateřina, Dana KNOTOVÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Málotřídní školy v České republice. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, 197 s. 314. ISBN 978-80-7315-204-8. info
  • KNOTOVÁ, Dana, Kateřina TRNKOVÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Pedagogičtí pracovníci na málotřídkách- izolovaní a nekvalifikovaní? Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2009, roč. 14/2009, č. 2, s. 51-69, 18 s. ISSN 1803-7437. info

9. 9. 2024


Životopis: Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (učo 52296), verze: čeština(1), změněno: 9. 9. 2024 14:59, L. Škarková

Další varianta: angličtina(1)