Životopis
- Identifikace osoby
- Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová
- narozena 8. ledna 1979 v Ostravě
- Pracoviště
- Centrum jazykového vzdělávání, Masarykova univerzita
- Funkce na pracovišti
- lektorka anglického jazyka, zástupkyně pro pedagogickou činnost
- Vzdělání a akademická kvalifikace
- od 2019 Ph.D. studium, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Didaktika cizích jazyků
1998- 2004 Magisterské studium, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, obory: anglický jazyk a literatura/estetika,
diplomová práce: "The Complex Characteristics of Lord Peter Wimsey in Dorothy L. Sayer`s Novels" - 1993 - 1997 Jazykové gymnázium, Ostrava-Poruba
- od 2019 Ph.D. studium, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Didaktika cizích jazyků
1998- 2004 Magisterské studium, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, obory: anglický jazyk a literatura/estetika,
- Přehled zaměstnání
- od 2023 Centrum jazykového vzdělávání, Masarykova univerzita, zástupkyně ředitele 2016 - 2023 Centrum jazykového vzdělávání, Masarykova univerzita, vedoucí oddělení na FF
- od 2006 Centrum jazykového vzdělávání, Masarykova univerzita, lektorka anglického jazyka
- 2005 -2006 European Studies, Univerzita Otto-von-Guericke v Magdeburgu, koordinátorka a lektorka českého jazyka
- 2004 - 2005 Nadace Roberta Bosche, Univerzita Otto-von-Guericke v Magdeburgu, tutorka a lektorka českého jazyka
- 2002-2008 Jazyková škola Aspena, lektorka anglického jazyka
- Pedagogická činnost
- Angličtina pro akademické účely
- Videokonference v anglickém jazyce
- Anglický jazyk - práce s literárními texty
- Angličtina autonomně
- Vědecko-výzkumná činnost
- 2019 Řešitelka FRMU projektu ASOLE
- od 2009 Spoluřešitelka projektu COMPACT
- od 2011 Spoluřešitelka projektu IMPACT
- Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
- 2010 Letní škola Asia-Pacific Culture and Economic Development, Chengchi University, Taipei, Taiwan
- 2009 Studijní pobyt Grundtvig, Oxford House College, Londýn
- 2003 Studijní pobyt Erasmus, univerzita v Halle, Německo
- 24. 4. 2022 – 30. 4. 2022: Université Libre de Bruxelles, Brussels, BEL
- The mobility included exchange of expertise on and experience with teaching foreign languages in academic context as well as with providing language advising and autonomous learning support. The research consultations were focusing on investigating forms of learner autonomy and effects of language advising which contributed to Ph.D. research project.
- Mimouniverzitní aktivity
- od 2019 Dobrovolnictví pro festival Meeting Brno
- 2013 Dobrovolnictví pro Festival dokumentárních filmů JiHlava
- 2009-10 Dobrovolnictví pro festival Jeden svět
- 2008-9 Projekt Global Issues in ELT
- 2007-8 Studijně-pracovní pobyt v Číně
- Ocenění
- 2009 Cena The Cambridge ESOL International Award for Innovation za materiály Global Issues in ELT Classroom
- Vybrané publikace
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. How to grow on a Small Budget: Strategies for Teachers´ Professional Development in Language Centers. In 33 AKS Tagung, LEHREN, LERNEN, LEBEN IN NEUEN REALITÄTEN: SPRACHENZENTREN IM AUFBRUCH. 2025. URL info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Is an Invitation Enough? Two Ways of Encouraging Students to Monitor their Learning. In Fostering Autonomy in Language Education: Focus on Teaching Practices, Focus Group Autonomy, CercleS. 2025. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Language advising case studies: does one size fit all? in the Forum on academic language support for students in higher education. In 57th International IATEFL Conference. 2024. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Helping to See/Understand the Learning. In 57th IATEFL Conference 2024, PCE Advising and guiding: Empowering foreign language learners in and out of the classroom. 2024. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Erasmus at Home, at Home at an International Exchange: Inter-cultural Communication Course Design. In XVIII CercleS International Conference 2024, “Multilingualism & the Anglosphere”. 2024. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. „Connections? The languages are very different.“ Advising sessions and plurilingual competences. In 32. AKS-Arbeitstagung: Mehrsprachigkeit ≠ L1 + L2 + … + Ln Mehrsprachigkeit ist keine Formel, sondern ein gelebtes Modell. 2022. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Learner Autonomy (Self-) assessment: What to use instead of a "placement test"? In CORALL International Conference: Coaching-oriented Online Resources for Autonomous Learning. 2022. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Who is the manager here?: (Self-) assessment of students´ abilities to manage their learning. In XVII CercleS International Conference 2022, “The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change”. 2022. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The 5 P's of Language Advising: A Pilot Analysis of Advising Sessions. In Konference FORLANG. 2021. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Výzkum v oblasti jazykového poradenství: přehledová studie. In Věra Janíková, Světlana Hanušová (eds.). Výzkum v didaktice cizích jazyků III. Brno: MASARYKOVA UNIVERZITA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, 2020, s. 71-92. ISBN 978-80-210-9821-3. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Jazykové poradenství jako nástroj podpory autonomního učení. In Konference AKTEV. 2020. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Speech is silver, silence is gold: What really happens during individual language counselling sessions. In XVI CercleS international conference. 2020. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy? In 7th Bremen Symposion "Rethinking the Language Learner: Paradigms - Methods - Disciplines". 2019. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Reflections of an Advisor : A Never-Ending Story. Mélanges CRAPEL. Nancy: Université Nancy, 2019, roč. 40, č. 1, s. 115-135, 20 s. ISSN 0077-2712. URL info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Multiple language learning listories: Is there a happy ending? In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The Importance of Being Earnest. Can Teachers Learn from Students? In 52nd International IATEFL Conference. 2018. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Can Everybody be a Material Designer? In IATEFL LASIG Conference The Teacher’s Role in Development of Learner Autonomy. 2018. info
- ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Jo EASTLAKE. "Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing. In Štěpánek, L., Sedláčková, K., Birne, N. Videoconferencing in University Language Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 191-202. ISBN 978-80-210-9003-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018. info
- SEDLÁČKOVÁ, Kateřina a Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. The teacher´s role in development of learner autonomy, IATEFL Lasig. 2018. info
14. 5. 2024
Životopis: Mgr. Martina Šindelářová Skupeňová (učo 13766), verze: čeština(1), změněno: 14. 5. 2024 10:42, M. Šindelářová Skupeňová
Další varianta: angličtina(1)