2018-2020: Výzkum pokročilých metod diagnózy a hodnocení vývojové dysgrafie založených na kvantitativní analýze online písma a kresby, GA18-16835S, členka týmu
2016-2018: Komputační psycholingvistická analýza českého textu, 16-19087S, členka týmu
2013-2016: Chování zdraví podporující a zdraví ohrožující, GA13-19808S, členka týmu
2011-2013: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období, P407/11/0426, řešitelka
2007-2009: Implicitní teorie normality u pomáhajících profesí, GA406/07/1397, řešitelka.
2004-2006: Etické problémy psychodiagnostiky, GA406/04/2170, členka týmu.
Projekty Specifického výzkumu
2017-2017: Vnímání vizuálního humoru ve vztahu k intelektové kapacitě a tvořivosti dětí raného školního věku, SV2106.
2016-2016: Smysl pro humor ve vztahu k intelektové kapacitě dětí raného školního věku, SV2106.
2015-2015: Vliv negativních instrukcí: eye-trackerová studie, SV2113.
2014-2014: Není zač, nebo Rádo se stalo? Primingový experiment v oblasti lexikální negace a větného záporu, SV2104.
2013-2013: Vliv verbálního chování učitele na aktivní slovník žáka - expozice a incidence lexikální negace ve školní praxi, SV2106.
2012-2012: Analýza verbálního chování učitelů-lexikální negace a možnosti pozitivní reformulace, SV2104.
2005-2005: Deskripce a analýza podmínek vzdělávání žáků se speciálními potřebami, spoluřešitelka.
Ostatní granty a projekty
2012-2015: Rozvoj a podpora multidisciplinárního vědecko-výzkumného týmu pro studium současné rodiny na UHK, ESF OPVK, CZ.1.07/2.3.00/20.0209, odborný garant.
2013-2015: Cílená inovace systému vzdělávání v oblastech aplikované psychologie s cílem podpory diverzifikace a internacionalizace těchto oborů, ESF OPVK, CZ.1.07/2.2.00/28.0239, koordinátor-garant, metodik klíčových aktivit.
2009-2012: Vytvoření systému nominace a identifikace dětí, žáků a žákyň s mimořádným nadáním, ESF OPVK, CZ.1.07/1.2.01/02.0006, hlavní manažer partnera.
2008-2009: Kurz metod sociální práce, MPSV ČR č. 2008/070-SP, lektor
2008: Rozvoj VŠ poradenství, frekventant, spoluautor studijní opory
2007: Vzdělávací program k rozšíření odborné kvalifikace učitelů ZS1 o obor učitelství pro MŠ, FRVŠ, 701/2007, člen týmu
2007: Rozšíření profesních kompetencí učitelů základních škol prostřednictvím e-learningu, ESF OPRLZ, CZ.04.1.03/3.1.15.2, člen řešitelského týmu
2006: Požadavky vedoucích pracovníků škol na kompetence vyučujících na 1. stupni ZŠ, MŠMT, 2109/2006, člen řešitelského týmu
2005-2007: Rozvoj sociálních služeb a vzdělávání pracovníků v sociálních službách, Program Iniciativy Společenství EQUAL, CZ.04.4.09/3.3.00.4/0087, člen řešitelského týmu, lektor
2001: Světlo a tma - srovnání komunikačních norem slyšících a neslyšících, FRVŠ, 902/2001, člen řešitelského týmu
Akademické stáže, studijní nebo pracovní pobyty
2015: týdenní konzultační a výzkumný pobyt, Institute of Educational Sciences and Social Work, Faculty of Social Technologies, Mykolas Romeris University, Vilnius, Lithuana
2014: týdenní konzultační a výzkumný pobyt, Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade de Coimbra, Portugal
2013: týdenní konzultační a výzkumný pobyt, Centre for Research on Families and Relationships, University of Edinburgh & Applied Research Centre for Health, Environment & Society, Edinburgh Napier University, Scottland (UK)
2011: týdenní výukový pobyt, Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, Bratislava, Slovensko
2010: týdenní výukový oobyt, School of Foreign Languages, Muğla University, Turkey
Universitní aktivity
1997-: členka Oborové rady programu Psychologie (čtyřleté) P7703, školitel PhD (obory Klinická a Obecná psychologie) na FF MU
2019-: členka Oborové rady programu psychologie na FSS MU (oborová komise Pedagogická psychologie)
Mimouniversitní aktivity
1993-: členka České grafologické komory
1997-: členka Českomoravské psychologické společnosti
2003-: členka České pedagogické společnosti
2014-: členka Společnosti pro talent a nadání
Zapojení do vědecké komunity
2017-: časopis Svět nadání, člen ediční rady
2017-2019: konference Sociální procesy a osobnost, člen vědeckého výboru
2015-2019: GAČR, člen hodnotící komise
Vyžádané/zvané prezentace (výběr)
2016: Nadání a nadaní - podněty ze současných teorií a výsledků výzkumů, Olomouc, konference Vzdělávání a rozvoj MiND
2015: Vyhledávání nadaných dětí v předškolním věku a vybrané současné teorie nadání, Hradec Králové, konference Jednoty matematiků a fyziků
2014: Svoboda nebo chomout? Aneb co vypovídají implicitní teorie rodiny o životě ve svobodné společnosti, Olomouc, 32. Psychologické dny
2013: Odkud berou děti informace, aneb když se povede dědeček, Praha,,175. Klinickopsychologický den
2012: Nemysli na zeleného salamandra aneb Škola a negativní slovník, Brno, 1. Konference pozitivní psychologie v České republice
2011: Giftedness – what does it mean and what to do for? Zielona Góra, Uniwersytet Zielonogórski
2011: Tajemství otázek - jak rozvíjet nadání od předškolního věku, Bratislava, Medzinárodná konferencia Inovačné formy a metódy práce s nadanými žiakmi
Recenzní činnost (výběr)
Levická, J., Levická, K., & Truhlářová, Z. (2015). Teoreticko-empirické reflexe solidarity. Hradec Králové: Gaudeamus.
Kraus Blahoslav (2014). Společnost, rodina a sociální deviace. Hradec Králové: Gaudeamus.
Škrabánková J. (2014). Talent. Is it really a gift? Ostrava: Ostravská univerzita.
Loudová, I., & Lašek, J. (2014). Family and Values. Values and attitudes of early adolescents and educational styles in families. Saarbrücken, GE: Academic Publishing.
Kovářová, R., Škrabánková, J., & al. (2012). Nadání a současnost. Ostrava: PdF OU.
Slezáčková A. (2012): Průvodce pozitivní psychologií. Nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Praha: Grada Publishing.
Kučera D. (Ed.) (2012). Psychology Now! 2012: Sborník výzkumů a referátů ze semináře Moderní psychologie. Praha: Gymnázium Omská.
Editorská činnost
International Journal of Human Sciences: http://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/about/editorialTeamBio/1931
The International Journal of Adult, Community and Professional Learning, 20(2,3), 2014
The International Journal of Early Childhood Learning, 20(1), 2013
The International Journal of Learner Diversity and Identities, 20(2), 2013
The International Journal of Pedagogy and Curriculum, 20(1), 2013
Phillipová, L., & Janošová, P. (Ed.) (2009): Šikana jako etický, psychologický a pedagogický problém. Sborník příspěvků z konference, Praha, 19. března 2009. Praha: Tribun EU.
Publikace (výběr)
HAVIGEROVÁ, Jana Marie, Jiří HAVIGER, Dalibor KUČERA a Petra HOFFMANNOVÁ. Text-Based Detection of the Risk of Depression. Frontiers in Psychology. Lausanne: Frontiers Media SA, 2019, roč. 10, MAR 18 2019, s. 1-11. ISSN 1664-1078. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00513. URLinfo
HAVIGEROVÁ, Jana Marie, Jaroslava DOSEDLOVÁ a Iva BUREŠOVÁ. One health behaviour or many health-related behaviors? Psychology Research and Behavior Management. 2018, roč. 2018, č. 12, s. 23-30. ISSN 1179-1578. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2147/PRBM.S173692. URLinfo
KUČERA, Dalibor a Jana Marie HAVIGEROVÁ. Vymezení základních pojmů. In Kučera Dalibor a kol. Výzkum CPACT: Komputační psycholingvistická analýza českého textu. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2018, s. 11-14. Varia. ISBN 978-80-7394-714-9. info
HAVIGEROVÁ, Jana Marie, Jiří HAVIGER a Justýna FRANKOVÁ. Odraz osobnosti v textu – rysy modelu Big Five. In Kučera Dalibor a kol. Výzkum CPACT: Komputační psycholingvistická analýza českého textu. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2018, s. 173-200. Varia. ISBN 978-80-7394-714-9. info
HAVIGEROVÁ, Jana Marie, Jiří HAVIGER a Justýna FRANKOVÁ. Odraz osobnosti v textu – projevy deprese. In Kučera Dalibor a kol. Výzkum CPACT: Komputační psycholingvistická analýza českého textu. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 2018, s. 201-243, 44 s. Varia. ISBN 978-80-7394-714-9. info
HAVIGEROVÁ, Jana Marie, Jaroslava DOSEDLOVÁ a Iva BUREŠOVÁ. Who are those healthy behaved? The analysis of the relationship between personality and health-related behavior. Online. In Bekirogullari, Zafer; Minas, Melis Y.; Thambusamy, Roslind X. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences. Amsterdam: Future Academy, 2016, s. 140-148. ISSN 2357-1330. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.11.15. URLinfo
BUREŠOVÁ, Iva, Helena KLIMUSOVÁ, Jana Marie HAVIGEROVÁ, Alena SLEZÁČKOVÁ a Alena PUČELÍKOVÁ. Zdraví a chování se zdravím související. In Dosedlová, Jaroslava. Chování související se zdravím : determinanty, modely a konsekvence. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 35-62. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 456. ISBN 978-80-210-8458-2. info
KUČERA, Dalibor a Jana Marie HAVIGEROVÁ. Quantitative Psycholinguistic Analysis of Formal Parameters of Czech Text. In SGEM 2016, BK 1: Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education Conference Proceedings, Vol I. Sofia: STEF92 Technology Ltd., 2016, s. 313-320. ISBN 978-619-7105-70-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2016/B11/S01.041. info
HAVIGEROVÁ, Jana Marie a Iva BUREŠOVÁ. Gender Differences in Characteristics of Giftedness Scale Scores in Preschool Children. The International Journal of Early Childhood Learning. USA: University of Illinois Research Park, 2015, Volume 22, Issue 1, s. 1-20. ISSN 2327-7939. info
BUREŠOVÁ, Iva a Jana Marie HAVIGEROVÁ. Intormation Behavior of Gifted Children in the Pre-literate Stage - Qualitative Study. American Journal of Educational Research. USA: Science and Education Publishing, 2015, Volume 3, Issue 2, s. 159-165. ISSN 2327-6150. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.12691/education-3-2-8. URLinfo
HAVIGEROVÁ, Jana Marie a Iva BUREŠOVÁ. The Ability of Young Children to Ask Questions: More Questions, More Intelligent Child? The International journal of early childhood learning. 2014, roč. 20, č. 2014, s. 63-73, 10 s. ISSN 2327-7939. info
SLEZÁČKOVÁ, Alena a Jana Marie HAVIGEROVÁ. Vybrané souvislosti prožívaného štěstí na vzorku české populace. In Slezáčková, Alena. 1. Konference pozitivní psychologie v České republice : sborník příspěvků : Brno 23.-24.5.2012. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 5-10. ISBN 978-80-210-6575-8. info
SLEZÁČKOVÁ, Alena a Jana Marie HAVIGEROVÁ. Positive education : Principles and contribution to the prevention of socially pathological phenomena at school. In Miłkowska, Grazyna. Prevention in School - Prevention in Education. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2013, s. 152-168. International Forum for Education ; No. 2(4). ISBN 978-83-7780-750-7. info
HAVIGEROVÁ, Jana Marie, Iva BUREŠOVÁ, Veronika SMETANOVÁ a Jiří HAVIGER. Projevy dětské zvídavosti: Získávání informací a kladení otázek dětí od předškolního věku v kontextu intelektového nadání. Praha: Grada, 2013, 171 s. ISBN 978-80-247-5200-6. info
KUČERA, Dalibor a Jana Marie HAVIGEROVÁ. Handwriting in diagnostic perspective. E-psychologie [online]. Praha: Českomoravská psychologická společnost, 2011, roč. 2011, 5, 2-3, s. 1-8. ISSN 1802-8853. URLinfo
KUČERA, Dalibor a Jana Marie HAVIGEROVÁ. Metrical Approach in Diagnostics of Handwriting. In 15th European Conference on Personality. 2010. info
SVOBODA, Mojmír, Jana PETŘÍKOVÁ a Helena KLIMUSOVÁ. Etické otázky psychodiagnostiky. 2004. info
PETŘÍKOVÁ, Jana. Mobilní telefonie - sledování rozdílů mezi potencionálně závislými a nezávislými uživateli mobilních telefonů. In Sociální procesy a osobnost 2003. VI. Brno: Psychologický ústav FF MU v Brně, 2003, s. 229-237. ISBN 80-86633-09-8. URLinfo
PETŘÍKOVÁ, Jana. Psychologie a její uplatnění v personálním managementu. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2002, s. 37-46. ISBN 80-210-2832-7. info
PETŘÍKOVÁ, Jana a Zuzana HRUBÁ. Znaky extraverze a introverze v rukopisu. In Konference Sociální procesy a osobnost 2002. 1. vyd. 2002. info
PETŘÍKOVÁ, Jana Marie a David ŠTĚPÁNEK. Sebevražda - příznak krize. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, s. 55-64. ISBN 80-210-2588-3. info
PETŘÍKOVÁ, Jana. Postoj majoritní společnosti ke sluchově postiženým a jeho odraz v terminologii. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2001, s. 55-64. ISBN 80-210-2588-3. info
PETŘÍKOVÁ, Jana a Mojmír SVOBODA. Agrese a masmediální komunikace. Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. P, Řada psychologická. V Brně: Masarykova univerzita, 1998, roč. 1998, P2, s. 37-55. ISSN 1211-3522. info
PETŘÍKOVÁ, Jana a David ŠTĚPÁNEK. Média - prostředky transferu informací. 1. vyd. Brno: FF MU Brno, 1998, 48 s. ISBN 80-210-1992-1. info
HAVIGEROVÁ, Jana Marie. Kognitivní zpracování televizního násilí u studentů VŠ v kontextu problematiky agrese a médií. Edited by Mojmír Svoboda. 1997, 121 s. info