Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Curriculum Vitae

Person-Related Identification Information
  • Martina Vodičková, * 1981 in Brno
Department
  • Department of Social Pedagogy, Faculty of Education, MU, Brno
  • SOZE - Society of Citizens Assisting Migrants, Brno
Employment - Position
  • Assistant professor
  • Social worker, Project coordinator
Education and Academic Qualifications
  • 2008 - 2016: Pedagogy, PhD., MU
  • 2000 - 2007: Russian language and literature and Civics, M.A., MU
  • 2004 - 2006: Social pedagogy, M.A., PdF MU
  • 2001 - 2004: Social pedagogy and leisure time, B.A., MU
Employment
  • 2009 - : Department of social pedagogy, Faculty of Education, MU, Brno
  • 2008 - 2011: SOZE - Society of Citizens Assisting Migrants, Brno
Teaching Activities
  • Faculty of Education MU:
  • Social pedagogy
    Leisure time management
    Multicultural education
Internship and stays for the purpose of study or work
  • 2010: Center for Refugee Studies, York University Toronto, Canada
  • 2006: Moscow state pedagogy university, Moscow, Russia
  • 2003: Pädagogische Akademie Eisenstadt, Austria
  • 2010/07/01 – 2010/08/25: York University, Toronto, Other programs, CAN
    • Studijní stáž byla realizována v rámci stipendia PdF MU na podporu studijních pobytů. V Centre for Refugee Studies Yorku University jsem dostala k dispozici mnoho výzkumných materiálů k tématu migrace, přístup do knihovny Yorku univerzity. Díky kontaktům tohoto centra jsem měla možnost hovořit jak s odborníky pracujícími v oblasti imigrace, tak i s výzkumníky pracujícími v akademické sféře a zabývajícími se problematikou imigrace a uprchlictví z různých úhlů pohledu. Setkala jsem se s těmito odborníky a navštívila tato pracoviště: Prof. Susan McGrath – vedoucí pracoviště CRS, výzkumné studie týkající se uprchlíků v Kanadě Mgr. Michele Millard – koordinátorka CRS; poskytnutí výročních zpráv centra od roku 2000 - 2009 Doc. Don Dippo, PhD. – proděkan oddělení pedagogiky, odborník v oblasti vzdělávání imigrantů a uprchlíků Doc. Ranu Basu, PhD. - odborná asistentka katedry georgafie YU, výzkumy týkající se multilingvní reality na školách v Ontariu, geografický model Doc. Jenifer Hyndman, PhD. - přidružená ředitelka, výzkumník; poskytnutí výzkumných studií týkajících se integrace imigrantů, vlivu neziskového sektoru v této oblasti Mgr. Nyembezi Zviuya – studentka spolupracující na výzkumných studiích týkajících se vzdělávání imigrantů v Torontu Mario Calla – výkonný ředitel COSTI (největší NNO v Kanadě poskytující služby ve vzdělávací, sociální a zaměstnanecké oblasti pro imigranty a uprchlíky) Mgr. Almaz Reda – sociální pracovnice NNO Working women, která poskytuje sociální poradenství v lokalitě Jane/Finch, která je v Kanadě známá díky vysokému podílu imigrantů Ildyko Franyo – komunitní koordinátorka Romero House, NNO poskytující azylové ubytování a sociální poradenství pro uprchlíky Paul St. Clair – výkonný ředitel Romského komunitního centra v Torontu Mie Tha La – sociální pracovník NNO „The Spot“, uprchlík z Myanmaru Darcy MacCallum – provinční koordinátor programu SWIS Jako dobrovolník jsem se účastnila programu „Second Harvest“ organizace Romero house a pomáhala jsem jako tlumočník některým klientům. V rámci „Mosaic camp“ jsem spolupracovala při tvorbě volnočasového programu pro děti z řad přistěhovalců s nízkým příjmem. Měla jsem možnost být přítomna přípravám programu „Newcomers orientation week“ v rámci projektu SWIS. 17. - 19. 8. 2010 jsem se účastnila konference „Summer institut 2010“, kterou pořádala katedra pedagogiky York univerzity. Témata konference se soustředila především na komunitní spolupráci ve školách a multikulturalitu. Zúčastnila jsem se jednání v sekcích: Vstříc inkluzivnímu přístupu: příležitosti, výzvy a další kroky a Co si učitelé myslí o spolupráci studentů.
University Activities
  • Symposiuim of social pedagogy - the organizer (Brno, 2010)
  • Internationa conference "Škola, kde jsem člověkem" - the organizer (Brno 2015)
Major Publications
  • KUROWSKI, Martina. Společně ve škole a v kruhu (Together at school and in the circle). Gymnasion - Časopis pro zážitkovou pedagogiku. Praha: Prázdninová škola Lipnice-Outward Bound, 2023, 17/2, No 33, p. 69-71. ISSN 1214-603X. URL info
  • KUROWSKI, Martina, Michal ČERNÝ and František TRAPL. A Review Study of Research Articles on the Barriers to Inclusive Education in Primary Schools. Efficiency and Responsibility in Education and Science. Prague: Czech University of Life Sciences Prague, 2022, vol. 15, No 2, p. 116-130. ISSN 2336-2375. Available from: https://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2022.150206. Odkaz na plný text výsledku info
  • ŠÍP, Radim, Denisa DENGLEROVÁ, Miroslav BIELIK, Lenka ĎULÍKOVÁ, Jan KALENDA, Markéta KOŠATKOVÁ, Martina KUROWSKI, Lenka GULOVÁ and František TRAPL. Na cestě k inkluzivní škole: interakce a norma (Towards an inclusive school: interaction and the norm). Brno: Masarykova univerzita, 2022, 275 pp. ISBN 978-80-280-0124-7. info
  • KUROWSKI, Martina and Eva DITTINGEROVÁ. Učení v kruhu na portugalský způsob (Portuguese-style learning in a circle). Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fakulta MU Brno, 2022, vol. 147, No 02, p. 33-38. ISSN 0323-0449. URL info
  • KALU, Ntite Orji and Martina KUROWSKI. Culturally Responsive Teaching for Learner Diversity in Czech Schools: A Literature Review. European Journal of Education and Pedagogy. European Open Science Publishing, 2021, vol. 2, No 6, p. 106-110. ISSN 2736-4534. Available from: https://dx.doi.org/10.24018/ejedu.2021.2.6.202. URL info
  • DENGLEROVÁ, Denisa, Martina KUROWSKI and Radim ŠÍP. Communication as a Means of Development in a School with a High Percentage of Foreign Pupils. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2019, vol. 13, No 3, p. 39-58. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2020.4. URL info
  • KUROWSKI, Martina, Denisa DENGLEROVÁ and Radim ŠÍP. Komunikace jako potenciál rozvoje ve škole s vysokým podílem žáků s odlišným mateřským jazykem (Communication as a development potential in school with a high number of pupils with a different mother tongue). In Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie - XXVII. konference české asociace pedagogického výzkumu. 2019. URL info
  • KUROWSKI, Martina. Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice (The barriers in the education of the pupils with the refugee background in the Czech Republic). Online. In Petra Potměšilová, Milena Öbrink Hobzová. Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2018, p. 150-166. ISBN 978-80-244-5408-5. URL info
  • KUROWSKI, Martina. Od teorie k výzkumu - od výzkumu zpět k teorii: krize souladu teorie a směřování výzkumu (From the theory to the research - from the research back to the theory: crisis of the theory and of the research direction). In Radim Šíp a kol. Příběh první vědecké práce : od thrilleru k happyendu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 123-136. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6731-8. info
  • KUROWSKI, Martina. Žák-uprchlík v českém systému vzdělávání: případová studie (The refugee pipul in the Czech educational system: a case study). Sociální pedagogika. Časopis pro vědu a praxi. Zlín: Univerzita Tomáše bati, Zlín, 2013, vol. 1, No 1, p. 48-63. ISSN 1805-8825. URL info
  • VODIČKOVÁ, Martina. The education of refugee pupils in the Czech Republic: the teacher´s perspective. In International Technology, Education and Development Conference. 2012. info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Edukace žáků-imigrantů v Kanadě, inspirace pro naše školy (Education of imigrant pupils in Canada - inspiration for our schools). Prevence. Praha: Život bez závislostí, o.s., 2012, vol. 9, No 3, p. 11-13. ISSN 1214-8717. info
  • VODIČKOVÁ, Martina and Monika TANNENBERGEROVÁ. Vzdělávání žáků–cizinců, konkrétní příklad žadatelů o mezinárodní ochranu (The migrants education, the concrete example of asylum seekers). In Lenka Gulová et al. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogickém výzkumu a praxi. 1st ed. Brno: Munipress, 2012, p. 47-54. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2. info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Vzdělávání žáků cizinců – Edukační bariéry specifické skupiny uprchlíků v České republice (The education of migrant pupils - Educational barriers of the specific group of refugees living in the Czech Republic). In Jiří Němec (ed.). Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků. Romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie. 1st ed. Brno: Paido, 2012, p. 141-150. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-7315-224-6. info
  • NĚMEC, Jiří and Martina VODIČKOVÁ. Vzdělávání žáků uprchlíků v České republice z pohledu učitelů (Education of students-refugees: Teachers´point of view). In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. 1st ed. Brno: Paido, 2011, p. 137 - 152, 8 pp. ISBN 978-80-7315-220-8. info
  • GULOVÁ, Lenka, Ema ŠTĚPAŘOVÁ and Martina VODIČKOVÁ. Setkání asistentů pedagoga a jejich příznivců (Teaching assistant education school environment teacher pupils professional interests research analysis). 2011. info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Transportation loan aneb svoboda za úvěr (Transportation loan means freedom for a loan). Praha: Multikulturní centrum Praha, 2010. Migrace on-line: popularizační web Multikulturního centra Praha info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Přesídlení po kanadsku (The canadian way of resettlement). Brno: Nesehnuti, 2010, 45 pp. ISSN 1214-9640. Přes: čtvrtletník o migraci a lidských právech info
  • NĚMEC, Jiří and Martina VODIČKOVÁ. Výzkum zaměřený na základní oblasti sociální pedagogiky (Research focused on the basic issues of the social pedagogy). In Výzkum zaměřený na … : Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU, 2010, p. 13-18. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5. info
  • VODIČKOVÁ, Martina. Výzkum zaměřený na vzdělávání imigrantů (Research on education of immigrants). In Výzkum zaměřený na...:Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU, 2010, p. 18-21. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5. info
  • NĚMEC, Jiří, Martina VODIČKOVÁ and Petra MÁJKOVÁ. Výzkum zaměřený na volný čas (Research on leisure time). In Výzkum zaměřený na … : Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU, 2010, p. 68-77. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5. info

2017/07/13


Curriculum Vitae: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D. (učo 56187), version: English(1), last update: 2017/07/13 22:05, M. Kurowski

Another Variant: Czech(1)