Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., narozena 8. března 1980 ve Zlíně, vdaná
Pracoviště
  • Katedra primární pedagogiky
    Pedagogická fakulta MU
    Poříčí 31
    603 00 Brno
Funkce na pracovišti
  • odborná asistentka
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2003: Mgr.: Učitelství pro I. stupeň ZŠ
    2008: Ph.D.: Pedagogika
Přehled zaměstnání
  • 2018-dosud: Katedra primární pedagogiky, PdF MU, odborná asistentka
  • 2006-2018: Institut výzkumu školního vzdělávání, PdF MU, odborná asistentka
  • 2005-2006: ZŠ Bakalovo nábřeží, Brno, učitelka
  • 2002-2005: ZŠ Novolíšeňská 10, Brno, učitelka
Pedagogická činnost
  • vedení seminářů předmětu Pedagogická diagnostika
  • přednášky a vedení seminářů předmětu Pedagogicko-psychologická diagnostika s praxí
  • vedení seminářů předmětu Pedagogicko-psychologické diagnostické postupy v praxi učitele mateřské školy
  • přednášky a vedení seminářů předmětu Rozvoj počáteční gramotnosti
  • přednášky a vedení seminářů předmětu Rozvoj čtenářské pregramotnosti
  • přednášky a vedení seminářů předmětu Základy pedagogického výzkumu
Vědeckovýzkumná činnost
  • člen realizačního týmu projektu MUNI/IVV/0744/2023 Portfolio jako prostředek profesního rozvoje studujících programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU
  • účast na projektu MU Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (2020)
  • účast na projektu MU Proměny ve výchově a vzdělávání jako výzva pro pedagogické profese (2019)
  • účast na projektu MU Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (2018)
  • účast na projektu OP VVV Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání (2017-2019)
  • účast na projektu LC 06046 Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (2006 - 2011)
  • účast na projektu MU Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (MUNI/A/0883/2011) (2012)
  • účast na projektu GA ČR Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií (GAP407/12/0432) (2012 - 2014)
Akademické stáže
  • duben 2008 - Friedrich-Schiller-Universität Jena (1 týden)
  • listopad 2010 - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik Kiel (1 týden)
  • prosinec 2011 - Univerzita v Utrechtu, Nizozemí (1 týden)
  • listopad 2023 - Univerzita v Tallinu, Estonsko (1 týden)
  • duben 2024 - University of the Basque Country (1 týden)
Universitní aktivity
  • 2020 - 2023 proděkanka pro rozvoj a vnější vztahy
Mimouniversitní aktivity
  • členka České pedagogické společnosti
  • členka České asociace pedagogického výzkumu
  • členka Organisation Mondiale pour l´Éducation Préscolaire
Vybrané publikace
  • NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. Personal development of the child in a heterogeneous classroom. Online. In Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024, [citováno 2024-04-24] info
  • SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ. Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020 (A Review of Research on Preschool Education in the Czech Republic between 2011 and 2020). Online. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2021, vol. 71, No 3, p. 483-504. ISSN 0031-3815. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.978. [citováno 2024-04-24] URL info
  • SYSLOVÁ, Zora, Eva NOVÁKOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách (The influence of the classroom age arrangement on preschool education). Online. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol. 26, No 3, p. 109-130. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-5. [citováno 2024-04-24] URL info
  • NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR. Případová studie: Český jazyk a literatura, či Český jazyk nebo literatura? (Case study: Czech language and literature or Czech language or literature). Online. In Píšová, M., Kostková, K., Janík, T. (eds.). Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula. 1st ed. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2011. p. 32-53. Kurikulum G. ISBN 978-80-87000-78-6. [citováno 2024-04-24] URL info
  • NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ, Tomáš JANÍK and Simona ŠEBESTOVÁ. Videostudie v pedagogickém výzkumu (Video Study in Educational Research). Online. 1st ed. Brno: Paido, 2011. 203 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 24. ISBN 978-80-7315-222-2. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika, Petr NAJVAR and Tomáš JANÍK. Procesy výuky a příležitosti k učení na 1. a 2. stupni (Processes of teaching and opportunities to learn on the primary and lower-secondary school level). Online. In Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. 1st ed. Praha: Karolinum, 2011. p. 137-161. ISBN 978-80-246-2043-5. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy (Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic). Online. Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2010, vol. 20, No 3, p. 49-66. ISSN 1211-4669. [citováno 2024-04-24] info
  • JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ and Kateřina VLČKOVÁ. Kurikulum - výuka - školní klima - učitelské vzdělávání: Analýza nálezů českého pedagogického výzkumu (2001-2008) (Curriculum ­ teaching ­ school climate ­ teacher education: An analysis of the Czech Educational Research (2001­2008)). Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 72 pp. 1/09. ISBN 978-80-210-4771-6. [citováno 2024-04-24] URL info
  • NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ and Tomáš JANÍK. Lesson structure in different school subjects in the Czech republic. Online. Orbis Scholae. Praha: PedF UK, 2009, vol. 3, No 2, p. 113-127. ISSN 1802-4637. [citováno 2024-04-24] URL info
  • NAJVAR, Petr, Tomáš JANÍK, Marcela JANÍKOVÁ, Dana HÜBELOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. CPV Video Study: Comparative Perspectives on Teaching in Different School Subjects. Online. In The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1st ed. Münster: Waxmann, 2009. p. 103-119. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7. [citováno 2024-04-24] info
  • JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Petr KNECHT, Milan KUBIATKO, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ and Simona ŠEBESTOVÁ. Exploring Different Ways of Using Video in Teacher Education: Examples from CPV Video Web. Online. In The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. 1st ed. Münster: Waxmann, 2009. p. 207-224. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7. [citováno 2024-04-24] info
  • JANÍK, Tomáš, Tina SEIDEL, Peter BOWMAN, Geraldine BLOMBERG, Hilda BORKO, David CLARKE, Inger Marie DALEHEFTE, Erin Marie FURTAK, Constanze HERWEG, Dana HÜBELOVÁ, Jennifer Kay JACOBS, Marcela JANÍKOVÁ, Kirsti KLETTE, Eckhard KLIEME, Petr KNECHT, Mareike KOBARG, Karen KOELLNER, Milan KUBIATKO, Peter LABUDDE, Cameron MITCHELL, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Christine PAULI, Manfred PRENZEL, Kurt REUSSER, Rolf RIMMELE, Kathleen J. ROTH, Katharina SCHWINDT, Simona ŠEBESTOVÁ, Richard J. SHAVELSON, Kathleen STÜRMER, Elke SUMFLETH and Maik WALPUSKI. The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom. Online. 1st ed. Münster: Waxmann, 2009. 282 pp. Empirische Bildungsforschung. ISBN 978-3-8309-2208-7. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR. The CPV video study of English: Analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes. Online. In Research in English Language Teacher Education. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009. p. 177-189. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3. [citováno 2024-04-24] info
  • JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ and Petr KNECHT. The power of video studies in investigating teaching and learning in the classroom III.. Online. 2009, [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAR, Petr and Veronika NAJVAROVÁ. Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie (Opportunities to learn on lower-secondary school level: selected results of the CPV video study). Online. In JANÍK, Tomáš and Vlastimil a kol. ŠVEC. K perspektivám školního vzdělávání. 1st ed. Brno: Paido, 2009. p. 179-192, 13 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-193-5. [citováno 2024-04-24] info
  • JANÍK, Tomáš, Vlastimil ŠVEC, Josef MAŇÁK, Zdeněk HELUS, Jiří PROKOP, Jiří SEMRÁD, Karel RÝDL, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Jan SLAVÍK, Helena GRECMANOVÁ, Renate SEEBAUER, Zdeněk BENEŠ, Mária KOŽUCHOVÁ, Adriana WIEGEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Tomáš SVATOŠ and Peter GAVORA. K perspektivám školního vzdělávání (Perspectives of school education). Online. 1st ed. Brno: Paido, 2009. 278 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 16. ISBN 978-80-7315-193-5. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně základní školy (Reading literacy of primary school pupils). Online. Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, 2008, vol. 18, No 1, p. 7-21. ISSN 1211-4669. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAR, Petr and Tomáš JANÍK. Videostudie ve výzkumu vyučování a učení (Videostudies in the research on teaching and learning). Online. Orbis scholae. 2008, vol. 2, No 1, p. 7-28, 21 pp. ISSN 1802-4637. [citováno 2024-04-24] URL info
  • JANÍK, Tomáš, Marcela JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR and Veronika NAJVAROVÁ. Pohledy na výuku fyziky na 2. supni základní školy: souhrnné výsledky CPV videostudie fyziky (Look on physics instruction in lower secondary school: main findings of the CPV video study of Physics). Online. Orbis scholae. 2008, vol. 2, No 1, p. 29-52, 23 pp. ISSN 1802-4637. [citováno 2024-04-24] URL info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Výzkum čtenářských strategií žáků 1. stupně základní školy (Research on Reading Strategies of Primary School Pupils). Online. In In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. p. 461-468. ISBN 978-80-7041-287-9. [citováno 2024-04-24] URL info
  • DOLEŽALOVÁ, Jana, Veronika NAJVAROVÁ and Petr NAJVAR. Čtenářské strategie studentů pedagogických fakult (Reading Strategies of Students of Faculties of Education). Online. In In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. p. 333-344. ISBN 978-80-7041-287-9. [citováno 2024-04-24] info
  • KNECHT, Petr and Veronika NAJVAROVÁ. Jak žáci hodnotí učebnice? Podněty pro tvorbu a výzkum učebnic. (How students see textbooks? Suggestions for textbook development and textbook research). Online. In Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Paido, 2008. p. 107-120. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4. [citováno 2024-04-24] info
  • HÜBELOVÁ, Dana, Veronika NAJVAROVÁ and Drahoslava CHÁROVÁ. Uplatnění didaktických prostředků a médií ve výuce zeměpisu (Didactic tools and media in Geography lessons). Online. In KNECHT, Petr and Tomáš JANÍK. Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Paido, 2008. p. 147-163. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Svazek 11. ISBN 978-80-7315-174-4. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR. Reading Strategies and the development of Reading Skills of primary school pupils in the Czech Republic. Online. první. Berlín: DGLS, 2007. Book of Abstracts. ISBN 978-3-9809663-6-8. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ and Jana DOLEŽALOVÁ. Reading skills of Student of Faculties of Education. Online. první. Berlín: DGLS, 2007. Book of Abstracts. ISBN 978-3-9809663-6-8. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Model funkční gramotnosti a RVP ZV (Model of Functional Literacy and the Framework Educational Programme). Online. In In JANÍK, T.; KNECHT, P.; NAJVAROVÁ, V. (eds.) Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno: Paido, 2007. p. 77-84. ISBN 978-80-7315-153-9. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAR, Petr and Veronika NAJVAROVÁ. Metodologický postup CPV videostudie anglického jazyka: Analýza výuky anglického jazyka na 2. stupni základní školy (Research design of CPV Video Study of English: Analysing English teaching at lower secondary level in the Czech Republic). Online. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 1st ed. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007. p. 1-9. ISBN 978-80-7040-987-9. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR. Uplatnění smíšené metodologie při zkoumání strategií práce s textem žáků 1. stupně ZŠ a při zkoumání fenoménu rané výuky cizích jazyků (Mixed methodology approach used to study primary school childrens' reading strategies and the phenomenon of early foreign language instruction). Online. In Výzkum aktuálních problémů pedagogiky a oborových didaktik (v disertačních pracích studentů doktorských studijních programů). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006. p. 77-82, 5 pp. ISBN 80-210-4163-3. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Jaké strategie používají studenti učitelství při studiu odborného textu? (What strategies do future teachers use when studying an academic text?). Online. In MAŇÁK, Josef and Dušan KLAPKO. Učebnice pod lupou. 1st ed. Brno: Paido, 2006. p. 111-121, 10 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek č. 4. ISBN 80-7315-124-3. [citováno 2024-04-24] info
  • HAVEL, Jiří and Veronika KRÁTKÁ. Příprava učitelů na rozvíjení čtenářské gramotnosti (Preparation of teacher on the developing reader's literacy). Online. In Didaktika v pregraduální přípravě učitelů a její vztah k praxi. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. p. 39-42. ISBN 80-7041-211-9. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Čtenářské strategie studentů PdF MU (Reading strategies of the students of the PdF MU). Online. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III. 1st ed. Olomouc: Votobia, PdF UP, 2005. p. 242-246. ISBN 80-7220-246-4. [citováno 2024-04-24] info
  • NAJVAROVÁ, Veronika. Student a studium odborného textu (The student and the studying of the academic text). Online. Renata Jandová (ed.). In Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2005. p. 185-192, 7 pp. ISBN 80-7040-789-1. [citováno 2024-04-24] info

2024/04/15


Životopis: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D. (učo 14647), verze: čeština(2), změněno: 15. 4. 2024 08:44, V. Najvarová