Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • prof. PhDr. Jana Perutková, PhD., rozená Dvořáková, nar. 28. července 1968 v Brně
Pracoviště
  • Ústav hudební vědy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity
    A. Nováka 1, 660 88 Brno
Funkce na pracovišti
  • profesorka
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2019: udělení titulu profesorka
  • 2013: udělení titulu docentka na základě tiskem vydaného habilitačního spisu "František Antonín Míča ve službách hraběte Questenberga a italská opera v Jaroměřicích"
  • 2000: uznání akademického titulu PhDr, PhD., hudební věda, FF MU Brno
  • 1996: vědecký titul Dr. na základě disertační práce "Život a dílo J. N. Vitáska (1770-1839) se zvláštním přihlédnutím k jeho církevní tvorbě", hudební věda, FF MU Brno
  • 1993: Mgr. na základě diplomové práce "F. V. Míča - Der glorreiche Nahmen Adami (analýza opery serenady)", hudební věda, FF MU Brno
  • 1988-1993: studium hudební vědy a estetiky na FF MU Brno
  • 1987-1988: studium historie a českého jazyka na FF MU Brno
  • 1982-1987: studium klavíru na Konzervatoři Brno
Přehled zaměstnání
  • 2019-dosud: profesorka, Ústav hudební vědy Filozofické fakulty MU
  • 2013-2019: docentka, Ústav hudební vědy Filozofické fakulty MU
  • 1996-2013: odborná asistentka, Ústav hudební vědy Filozofické fakulty MU Brno
Pedagogická činnost
  • Hlavní těžiště tvoří přednášky pro studijní programy hudební věda a teorie a provozovací praxe staré hudby týkající se hudební historie z období hudebního baroka a klasicismu (s dalším speciálním zaměřením na českou hudbu 1620–1740, hudbu francouzského baroka, problematiku galantního stylu, italskou operu a oratorium 1. poloviny 18. století, hudbu na Moravě v 18. století a její vztah k hudebnímu dění na císařském dvoře ad.).
  • Semináře zaměřené na hudební historiografii, historii, vybrané estetické problémy hudby 18. století, afektovou teorii a hudební analýzu, zejména pak hudebně dramatických děl.
  • Výuka intonace a sluchové analýzy jakožto jedněch z klíčových předmětů v 1. ročníku.
  • Podíl na diplomových seminářích oborů hudební věda a teorie a provozovací praxe staré hudby, na Akademickém semináři pro navazující mgr. studium, na výuce doktorandů.
  • Vedení bakalářských prací na oborech hudební věda a teorie a provozovací praxe staré hudby.
  • Vedení magisterských diplomových prací na oboru hudební věda.
  • Vedení doktorandů.
Vědeckovýzkumná činnost
  • Specializace – hudební historie a estetika hudby 18. století:
  • a) světská a chrámová hudba 18. a raného 19. století, zejména pak její vývoj v českých zemích
  • b) klíčové principy pro hudební analýzu světské i duchovní vokálně instrumentální hudby 18. století, afektová teorie
  • c) estetika galantního slohu
  • d) italská opera a její šíření do zaalpského prostoru, zvláště do Vídně a na Moravu v 1. polovině 18. století
  • e) šlechtická hudební centra na Moravě v době baroka a klasicismu
  • f) oratorium v habsburské monarchii v 18. století, zejména problematika sepolker (oratorií provozovaných ve Svatém týdnu u Božího hrobu)
  • Řešitelství a spoluřešitelství projektů:
  • 2022 řešitelka interního projektu "Poslechový seminář: základní hudebně kulturní přehled I. a II." (MUNI/FF-ELEARN/0089/2022)
  • 2022 podílení se na interním projektu "Umění, média a design: historické proměny, aktuální trendy a výzvy budoucnosti" (MUNI/A/1055/2021), řešitel: PhDr. Petr Macek, Ph.D.
  • 2021 řešitelka interního projektu "Aktualizace poslechových seminářů a jejich kontextualizace prostřednictvím multimédií" (MUNI/FF-ELEARN/0802/2021)
  • 2021 podílení se na interním projektu "Hudba a její paměť", řešitel: Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D. (MUNI/A/1095/2020)
  • 2021-dosud: mezinárodní projekt Theatrum sacrum, společně s Don Juan Archiv, Wien.
  • 2020 řešitelka interního projektu Internacionalizace publikací 2020 - ÚHV (ROZV/28/FF/UHV/2020)
  • 2017 spoluřešitelka interního projektu "Doktorandská konference - prezentace současného výzkumu v oblasti staré hudby do r. 1800" (MUNI/B/1151/2016), hlavní řešitelka: Mgr. Micheaela Ratolístková
  • 2017-2020 partnerství v rámci mezinárodního projektu „Kloster_Musik_Sammlungen. Erschließung – Datenbank – Sammlungsforschung – Edition. FTI-Projekt financovaný spolkovou zemí Dolní Rakousy, řešitelé Donau-Universität Krems, Department für Kunst- und Kulturwissenschaften, Stift Klosterneuburg, Stift Göttweig, Stift Melk, OEAW (hlavní řešitelka: Anja Grebe)
  • 2014 řešitelka interního projektu "K výzkumu výměny hudebnin mezi hrabětem z Questenbergu a jeho aristokratickými přáteli", FF MU, 2014 (MUNI/21/PER/2014)
  • 2013-2019 podílení se na interním projektu "Výzkumné sondy k dějinám hudební kultury na Moravě, především v Brně" (řešitel: PhDr. Petr Macek, Ph.D.)
  • 2012–2022 spolupráce na projektu OEAW "Das Wiener Kärntnertortheater in der Zeit von 1728–1748: Vom städtisch-bürgerlichen Schauspielhaus zum höfischen Opernbetrieb" (hlavní řešitelka: Dr. phil. Andrea Somer-Matthis), podíl na přípravě kolektivní monografie
  • 2011 řešitelka interního grantu "Giulio Cesare in Egitto am Wiener Kärntnertortheater im Jahre 1731. Ein Beitrag zur Rezeption der Werke von G. F. Händel in der Habsburgermonarchie in der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts", FF MU, 2011 (MUNI/21/PER/2011)
  • Od r. 2009 řešitelka tříletého grantového projektu GA ČR "Výzkum operního repertoáru v českých zemích v době baroka" (408/09/0334)
  • 2008 řešitelka interního grantu "Úvodní slovo o serenatě Operosa terni colossi moles Františka Míči", FF MU, 2008 (MUNI/21/PER/2008)
  • 2008 spolupráce na projektu "Conrad Adolph von Albrecht und sein Codex" (hlavní řešitelka: ao.Univ.Prof. Dr. Elisabeth Klecker, Universität Wien, Institut für Klassische Philologie, Mittel- und Neulatein)
  • Od r. 2005 řešitelka tříletého grantového projektu GA ČR "Italská opera na Moravě v 1. polovině 18. století" (408/05/2232)
  • Organizace a spoluorganizace vědeckých konferencí a workshopů
  • 2022 organizace mezinárodního hudebněvědného kolokvia "Love and Virtue in Musico-Dramatic Works ca. 1660–1800" (datum konání: 10.-12. 10.2022, Brno)
  • 2021: spoluorganizace mezinárodní hudebněvědné konference "PUBLISHING AND EDITING THE MUSIC OF JAN DISMAS ZELENKA: PAST, PRESENT, AND FUTURE DIRECTIONS", společně s Ensemble Inégal (datum konání: 16. 10. 2021, Praha)
  • 2021 spoluorganizace workshopu "Hudba po roce 1800 – pramenná základna a možnosti výzkumu", společně s Vladimírem Maňasem, ÚHV FF MU (datum konání: 5. 11. 2021, Brno)
  • 2021 organizace 3. mezinárodní hudebněvědné doktorandské konference "Prezentace výzkumu v oblasti hudby od středověku do roku ca.1830" (datum konání: 2. 9. 2021, Brno)
  • 2021 spoluorganizace mezinárodního hudebněvědného kolokvia "Keeping the Music Alive: Preserving Musical Manuscripts", společně s Lubomírem Spurným, ÚHV FF MU (datum konání: 11.-13. 10. 2021, Brno)
  • 2019 spoluorganizace mezinárodního workshopu "Das Schultheater der Piaristen im 17. und 18. Jahrhundert", společně s Don Juan Archiv Wien (datum konání: 24. & 25. 10. 2019)
  • 2019 spoluorganizace mezinárodní konference "Vernetztes Sammeln", společně s Donau-Universität Krems (datum konání: 10.-12. 4. 2019)
  • 2017 spoluorganizace mezinárodního hudebněvědného kolokvia "South meets North: Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries", společně s Vladimírem Maňasem, ÚHV FF MU (datum konání: 23.–25. 10. 2017, Brno)
  • 2016 spoluorganizace konference pořádané ÚHV FF MU a MZK "Nové poznatky ke staré hudbě II. Symposium ad honorem Georgii Sehnal" (datum konání: 4. 2. 2016, Brno)
  • 2014 organizace mezinárodního workshopu "Zur musik-dramatischen Unterhaltungskultur des Adels im 17. und 18. Jahrhundert" (datum konání: 28. 10. 2014, Wien)
  • 2014 spoluorganizace mezinárodního workshopu "Quellenforschung zu Musik und Theater im 18. Jahrhundert", společně s Don Juan Archiv Wien (datum konání: 4. 2. 2014, Brno)
  • 2013 spoluorganizace mezinárodního hudebněvědného kolokvia "Piety and Music: The repertoire, practice and theology between sacred and secular", společně s Vladimírem Maňasem, ÚHV FF MU (datum konání: 4.–6. 11. 2013, Brno)
  • 2013 spoluorganizace mezinárodního workshopu "Adelstheater und Schlossbibliotheken (1770–1918)", společně s Don Juan Archiv Wien (datum konání: 17. 9. 2013, Brno)
  • 2012 organizace symposia "Hrabě Johann Adam Questenberg (1678–1752) – mecenáš a iniciátor hudebního dění na Moravě v době baroka" (datum konání: 17. 5. 2012, Jaroměřice nad Rokytnou)
  • 2011 spoluorganizace mezinárodního hudebněvědného kolokvia "Central European Musical Culture between the Thirty Years War and the Congress of Vienna: Forms and changes in musical institutions and performance, 1618-1815", společně s Vladimírem Maňasem, ÚHV FF MU (datum konání: 10.–12. 10. 2011, Brno)
  • 2007 organizace mezinárodního hudebněvědného kolokvia "Eclat, Encounter, Expropriation - The Clash of Cultures and Civilizations in Music and Opera in the Imperial Age" (datum konání: 24.–26. 9. 2007, Brno)
  • 1994 organizace mezinárodní mezioborové konference "František Míča a zámecké hudební kultury 18. století" (datum konání: 5.–7. 9. 1994, Jaroměřice nad Rokytnou)
  • Prezentace na konferencích a workshopech:
  • 29.–30. září 1989, Kroměříž, musicological conference „Hudba a zámecké kultury v 18. století“: Vyznění zámecké kultury 18. století jako předpoklad tzv. salónní hudby.
  • 5.–7. 9. 1994, Jaroměřice nad Rokytnou, international interdisciplinary conference „František Míča a zámecké hudební kultury 18. století“: Einige Bemerkungen zur Míčas Opera serenada Der Glorreiche Nahmen Adami.
  • 17.–18. 5. 1996, Regensburg, international musicological conference „Die Oper in Böhmen, Mähren und Sudetenschlesien“: Opernproduktionen in Jaromeritz (Jaroměřice n.Rokytnou) in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts.
  • 30. 9.–2. 10. 1996, Brno, International musicological Colloquium Brno „Wenn es nicht Österreich gegeben hätte ...“: Ein böhmischer Musiker Johann Nepomuk August Vittassek im Licht der tschechisch-österreichischen Gegenseitigkeit in der 1. Hälfte des 19. Jahrhunderts.
  • 2.–3. 12. 2004, Brno, musicological conference „Fenomén Janáček včera a dnes“: Problém programnosti první řady Janáčkova klavírního cyklu Po zarostlém chodníčku.
  • 28.–29. 1. 2005, Brno, musicological conference „Musicologia Brunensis. Ad honorem Jan Racek, Bohumír Štědroň et Zdeněk Blažek“: Míčovský problém“ v brněnské muzikologické škole.
  • 23.–25. 11. 2005, Bratislava, international musicological conference „Slovo a hudba ako štrukturálno-architektonický celok hudobného myslenia 17.–18. storočia“: Hudebně rétorické figury v gratulační serenatě Der glorreiche Nahmen Adami (Slavné jméno Adamovo).
  • 24.–26. 9. 2007, Brno, International musicological Colloquium Brno „Eclat, Encounter, Expropriation - The Clash of Cultures and Civilizations in Music and Opera in the Imperial Age“: Die neu identifizierten Opernpartituren aus der Musiksammlung des Grafen Johann Adam von Questenberg (Jaromeritz).
  • 30. 11.–1. 12. 2007, Praha, The Annual Conference of the Czech Musicological Society „Nové výsledky výzkumu českých muzikologů“: Výsledky projektu "Italská opera na Moravě v 1. polovině 18. století" se zvláštním zřetelem k nově identifikované sbírce partitur hraběte J. A. Questenberga (1678–1752).
  • 5.–6. 12. 2008, Praha, The Annual Conference of the Czech Musicological Society „Fenomén mecenášství v hudební kultuře / Kabeláč – Ištvan“ Johann Adam Questenberg jako mecenáš.
  • 12.–14. 10. 2009, Brno, International musicological Colloquium Brno „The Musical Land of Moravia“: Der unbekannte Komponist aus Jaroměřice nad Rokytnou (Jarmeritz) Carl Müller.
  • 10.–12. 10. 2011, Brno, International musicological Colloquium Brno „Central European Musical Culture between the Thirty Years War and the Congress of Vienna: Forms and changes in musical institutions and performance, 1618-1815“: Die Identifizierung der Sänger am Kärntnerthortheater in Wien in den Jahren 1729–1742 aufgrund der Briefe des Hofmeisters Georg Hoffmann an den Grafen Questenberg.
  • 17. 5. 2012, Jaroměřice nad Rokytnou, interdisciplinary symposium „Hrabě Johann Adam Questenberg (1678–1752) – mecenáš a iniciátor hudebního dění na Moravě v době baroka“: Hudební život v Jaroměřicích za hraběte Johanna Adama Questenberga – současný stav poznání.
  • 4.–25. 5. 2013, Praha, The 4th Biennial of Czech Society for Eighteenth Century Studies „Láska, vášeň, emoce mezi barokem a romantismem“: Opera L'Amor non ha legge pro hraběte Questenberga.
  • 17. 9. 2013, Brno, international workshop „Adelstheater und Schlossbibliotheken (1770–1918)“: Mährische Adelskultur im Bezug auf italienische Oper in der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts.
  • 4.–6. 11. 2013, Brno, International musicological Colloquium Brno „Piety and Music: The repertoire, practice and theology between sacred and secular“: Die von Questenbergschen Musikern aufgeführten Oratorien in Mähren in der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts.
  • 4. 2. 2014, Brno, international workshop „Quellenforschung zu Musik und Theater im 18. Jahrhundert“: Korrespondenz vom Georg Adam Hoffmann, Wiener Hofmeister des Grafen Johann Adam von Questenberg, als bedeutende Quelle für Musikpflege in Wien und in Mähren.
  • 15. 10. 2014, Klagenfurt – Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft: Forschungssonden zur Geschichte der Musikkultur in Mähren, mit näherer Orientierung auf Stadt Brno/Brünn.
  • 22.–24.10. 2014, Slovakia, Bratislava, international conference „Musikalische und literarische Kontexte des Barocks in Mitteleuropa / in der Slowakei“: Wort–Ton–Verhältnis im Werk des mährischen Komponisten Franz Anton Mitscha (1696–1744).
  • 28. 10. 2014, Don Juan Archiv Wien – international workshop „Zur musik-dramatischen Unterhaltungskultur des Adels im 17. und 18. Jahrhundert“: Zur Opernpflege des Grafen J. A. von Questenberg.
  • 21.–22. 4. 2015, Wien – international workshop „Vom Aschermittwoch bis zum Heiligen Grab. Passion und Theater im Barock“: Die für Heilige Gräber bestimmten Sepolcri in der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts zwischen Mähren, Wien und Preßburg (unter besonderer Berücksichtigung der auf Befehl von J. A. Graf von Questenberg gegebenen Werke.
  • 8.–10. 6. 2015, Wien – international conference „Representing the Habsburg-Lorraine Dynasty in Music, Visual Media and Architecture, c. 1618–1918“: Die von der Singerstokratie in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts veranstalteten musikdramatischen Aufführungen als Spiegel der musikalischen Feste am Wiener Kaiserhof.
  • 4. 2. 2016, Brno – international conference „Nové poznatky ke staré hudbě II. Symposium ad honorem Georgii Sehnal“: Dosud neznámé kontakty hraběte Questenberga s dvěma evropskými skladateli.
  • 17. 9. 2016, Český Krumlov: international conference „Antonio Caldara im Kontext seiner Zeit.“: Zu Opern von Antonio Caldara und anderer Wiener Komponisten auf der Jarmeritzer Bühne zur Zeit des Grafen Johann Adam von Questenberg.
  • 16. 11. 2016, Brno, FF MU: conference „Jiří Fukač inspirující“: Fukačovy výzkumy v oblasti staré hudby.
  • 23.–25. 10. 2017, Brno, International musicological Colloquium Brno „South meets North: Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries“: Die glückliche Vorbedeutung und Aristheus: zwei unbekannte deutschsprachige Opern im Jahre 1741 zwischen Wien und Graz.
  • 7.–9. 12. 2017, Graz, Musik in Österreich von 1564 bis 1740: "opera politica" – Grazer Opernaufführungen im Spannungsfeld der Pragmatischen Sanktion (společně s Andreou Zedler, Graz).
  • 15.-16. 3. 2018, Wien, international workshop "Die Karwoche in Wien Kreuzestheologie und Passionsfrömmigkeit in der Residenzstadt Wien von der Reformation bis zur Restauration (ca. 1500-1835)": Zwischen Wien und Mähren: Aspekte und Quellen zur Rezeption von Traditionen (společně s Vladimírem Maňasem).
  • 18.10.2019, Praha, international conference "Zelenka Conference Prague": Oratorios performed at the Holy Sepulchre in the Bohemian Lands and Austria in the eighteenth century and the case of Zelenka.
  • 2. 6. 2021, Olomouc, international conference "Nové poznatky ke staré hudbě III. Symposium ad honorem Jiří Sehnal": Libreta vybraných nepomucenských oratorií mezi Vídní a Moravou.
  • 9.-11. 6. 2021, Wien (online), international interdisciplinary conference "Johannes von Nepomuk: Kult, Künste, Kommunikation": „ein wahrer Kirchen-Held“. Die Performanz des heiligen Johannes von Nepomuk in Oratorien von ca. 1740–1770 (společně s Markem Čermákem).
Akademické stáže
  • 20. 6. 2022 – 1. 7. 2022: Erasmus+ Staff Mobility Training, Stift Klosterneuburg, Musikarchiv (výzkum a testování databáze vyvinuté v rámci projektu Kloster_Musik_Sammlungen z hlediska využití topografických aspektů, transferu hudby a hudebníků, tematických hudebních katalogů)
  • v letech 2012, 2015 a 2016 několik krátkodobých stáží na OEAW v rámci projektu Das Wiener Kärntnertortheater in der Zeit von 1728–1748: Vom städtisch-bürgerlichen Schauspielhaus zum höfischen Opernbetrieb
  • říjen 2008 badatelský pobyt v rámci projektu Aktion Österreich-Tschechische Republik
  • 14.–18. 4. 2008: přednáškový pobyt na Universität Wien v rámci programu Erasmus
  • V letech 1993-1996 několik krátkodobých stáží na Universität Wien v rámci projektů Institutu pro východní a jihovýchodní Evropu a TEMPUS
Univerzitní aktivity
  • Od 2020 členka oborové rady na FF MU pro obor Hudební věda.
  • Od 2019 garantka studijních programů teorie a provozovací praxe staré hudby a navazující magisterské studium hudební vědy.
  • Od 2016 členka oborové komise na FF MU pro obor Hudební věda.
  • Od 2013 dosud: předsedkyně komise pro SZZ na FF MU: v bakalářském studijním programu Obecná teorie a dějiny umění a kultury, obor Sdružená uměnovědná studia a obor Teorie a provozovací praxe staré hudby; v bakalářském a navazujícím magisterském studijním programu Obecná teorie a dějiny umění a kultury, obor Hudební věda; v navazujícím magisterském studijním programu Obecná teorie a dějiny umění a kultury, obor Management v kultuře; v navazujícím magisterském studijním programu Učitelství pro střední školy, obor Učitelství estetické výchovy pro střední školy.
  • Od 2010: členka komise pro státní doktorské zkoušky a komise pro obhajoby doktorských dizertačních prací v doktorském studijním oboru Hudební věda na FF MU.
  • Od 2008: školitelka Ph.D. na FF MU pro obor Hudební věda.
  • od 2007-dosud: členka organizačního výboru mezinárodního hudebněvědného kolokvia
  • 2004-2008 výkonný garant bakalářského a magisterského studia oboru Hudební věda, od 2008 výkonný spolugarant
  • členka zkušební komise pro státní závěrečné zkoušky oborů Hudební věda, Sdružená uměnovědná studia, Management v kultuře, Studium provozovací praxe staré hudby na Filozofické fakultě MU
  • 1991: iniciování a spoluvytváření bakalářského studijního oboru "Studium teorie a provozovací praxe staré hudby", později garant tohoto oboru
Mimouniverzitní aktivity
  • od 2021 členka ediční rady rakouského časopisu Musicologica Austriaca: Journal for Austrian Music Studies
  • od 2018 členka zkušební komise pro státní doktorskou zkoušku a zkušební komise pro obhajoby disertačních prací studijního programu Obecná teorie a dějiny umění a kultury, studijního oboru Hudební věda na Filozofické fakutě Univerzity Karlovy
  • od 2017 členka zkušební komise pro závěrečnou zkoušku doktorského studia Interpretace a teorie interpretace na Fakultě umění Ostravské univerzity
  • členka rakouské Österreichische Gesellschaft für Musikwissenschaft
  • členka České společnosti pro hudební vědu
  • členka České společnosti pro výzkum 18. století
  • členka organizačního a programového výboru Mezinárodního hudebněvědného kolokvia při Mezinárodním hudebním festivalu Brno
  • členka dozorčí rady hudebněvědného časopisu Opus musicum
  • autorství posudků pro Grantovou agenturu Univerzity Karlovy
  • 2004-2007 pravidelná spolupráce s hudebním časopisem Harmonie
  • 1988-1996: pravidelná spolupráce s kulturní redakcí Brněnského večerníku
Ocenění vědeckou komunitou
  • Vyžádané přednášky v ČR a v zahraničí:
  • 22. 5. 2019, Stift Göttweig: mezinárodní letní škola. Název příspěvku: Die zur Aufführung beim Heiligen Grab bestimmten Oratorien in den böhmischen Ländern und Österreich im 18. Jahrhunders
  • 25. 10. 2016, Brno, MZK: Nové příspěvky k dějinám hudby na Moravě II
  • 4. 10. 2016, Brno, MZK: Muzikologický profil prof. Jiřího Sehnala
  • 24. 9. 2016, Rakousko, Stift Schönbühel: mezinárodní workshop „Passion und Theater II“. Název příspěvku: Zur Typologie des Personals in den Sepolcri der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts in den Ländern der böhmischen Krone und in Niederösterreich.
  • 26. 6. 2016, Státní zámek Jaroměřice nad Rokytnou: Hudební život v Jaroměřicích za hraběte Jana Adama z Questenbergu ve světle nových pramenů (při příležitosti prezentace knihy Der glorreiche Nahmen Adami a provedení serenaty Operosa terni colossi moles F. A. Míči)
  • 6. 6. 2016, Rakousko, Don Juan Archiv, Wien: Neue Forschungergebnisse über Opernbetrieb in Jarmeritz bei dem Grafen Johann Adam von Questenberg (při příležitosti prezentace knihy Der glorreiche Nahmen Adami).
  • 15. 4. 2016, Státní zámek Jaroměřice nad Rokytnou: Mährische kunst- und musikliebende Aristokratie in der 1. Hälfte des 18. Jh.
  • 24.–25. 4. 2014, Německo, Johannes Gutenberg-Universität Mainz – Mezinárodní workshop „Music Migrations: from Source Research to Cultural Studies“. Název příspěvku: Italian Opera Singers in Moravian Sources 1720–1740 (Part II).
  • 9. 1. 2014, Praha, Ústav hudební vědy FF UK: Hudební centra na Moravě 1700–1740
  • 15. 2. 2013, Rakousko, Don Juan Archiv, Wien: Musikleben in Mähren in der 1. Hälfte des 18. Jh. und musikliebende aristokratische Gesellschaft
  • 10. 7. 2012, Valtice, International Summer School of Early Music: Nové poznatky o barokní opeře na Moravě
  • 11. 5. 2012, Státní zámek Jaroměřice nad Rokytnou: Hrabě Johann Adam Questenberg jako mecenáš umění (při příležitosti vernisáže výstavy portrétů rodiny Questenbergů)
  • 31. 3. 2011, Praha, ÚHV FF UK: Italská opera na Moravě v 1. polovině 18. století
  • 30. 10. 2008, Rakousko, Wien, OEAW: Österreichische Gesellschaft für Musikwissenschaft – Spectrum Musikwissenschaft: Zur Identifizierung der Questenbergischen Partituren in Wiener Musikarchiven
  • Předsedkyně mezioborového sympozia: Hrabě Johann Adam Questenberg (1678–1752) – mecenáš a iniciátor hudebního dění na Moravě v době baroka. 17. 5. 2012, Jaroměřice nad Rokytnou.
  • 5.-7. 9.1994: předsedkyně organizačního a programového výboru mezinárodního mezioborového symposia "F. V. Míča a zámecké hudební kultury 18. století"
  • Editorství tematického sborníku:
  • PERUTKOVÁ, Jana – MACEK, Petr. The Eighteenth-Century Italian Opera Seria. Metamorphoses of the Opera in the Imperial Age. In The Eighteenth-Century Italian Opera Seria. Metamorphoses of the Opera in the Imperial Age. Praha: KLP – Koniasch Latin Press, 2013, s. 1–310.
Vybrané publikace
  • PERUTKOVÁ, Jana. Das Pasticcio Giulio Cesare in Egitto (1731) im Kontext des Opernbetriebs am Wiener Theater nächst dem Kärntnerthor : Alte und neue Erkenntnisse (The Pasticcio Giulio Cesare in Egitto (1731) in the context of opera at the Vienna Kärntnertortheater : Old and new insights). Online. In Jonášová, Milada; Volek, Tomislav. L'opera italiana - tra l'originale e il pasticcio (Collana : L'opera italiana nei territori boemi durante il Settecento VI.). 1st ed. Praha: Academia, 2023. p. 279-296. L’opera italiana - tra l’originale e il pasticcio. ISBN 978-80-200-3273-7. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Ein „wahrer Kirchen-Held“ : Die Performanz des heiligen Johannes von Nepomuk in Oratorien der Wiener Karmeliter Barfüßer (ca. 1744–1765) (A "true church hero" : The performance of St. John of Nepomuk in oratorios of the Viennese Carmelites (ca. 1744-1765)). Online. In Hocker, Ramona; Telesko, Werner. Johannes von Nepomuk : Kult, Künste, Kommunikation. 1st ed. Wien: Hollitzer Verlag, 2023. p. 77-98. ISBN 978-3-99094-068-6. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Die deutschsprachigen Opern am Theater nächst dem Kärntnertor (The German-language operas at the Kärntnertortheatre). Online. In Sommer-Mathis, Andrea; Strohm, Reinhard. Das Wiener Kärntnertortheater 1728–1748 : Vom städtischen Schauspielhaus zum höfischen Opernbetrieb. 1. vyd. Wien: Hollitzer Verlag, 2023. p. 447-472. Specula Spectacula 14. ISBN 978-3-99094-039-6. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Marc Niubo: Italská opera v mozartovské Praze [recenze] (Marc Niubo: Italian Opera in Mozart's Prague [review]). Online. Hudební věda. CZECH REPUBLIC: CZECH ACAD SCIENCES PRESS, 2023, vol. 60, No 2, p. 252-260. ISSN 0018-7003. Available from: https://dx.doi.org/10.54759/MUSICOLOGY-2023-0205. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Musik des 18. Jahrunderts im monastischen Umfeld: Ausgewählte Beispiele für Transfer und Verflechtungen aus der Klosterlandschaft Zentraleuropas (Music of the 18th century in monastic milieu: Selected Examples of Transmission and Connection from the monastery background of Central Europe). Online. In Tag der Forschung. 2023, [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Noteneditionen der Musik des 17. und 18. Jhs. als Kern von Qualifikationsarbeiten am Institut für Musikwissenschaft in Brünn (Editing music of the 17th and 18th centuries as the core of qualification theses at the Institute of Musicology in Brno). Online. In Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft. 2023, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Elisabeth HILSCHER. Netzwerken: Quellenforschung zwischen Wien und den böhmischen Ländern im 18. und frühen 19. Jahrhunderts. Studenten- und Doktorandenworkshop Wien – Brünn – Olmütz. (Networks: Source research between Vienna and the Bohemian lands in the 18th and early 19th centuries. Workshop for students and doctoral candidates Vienna - Brno - Olomouc.). Online. 2023, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Petr SLOUKA. ZAPOMENUTÉ KNIHY O HUDBĚ 1 - Vladimír Helfert: Hudební barok na českých zámcích (FORGOTTEN BOOKS ABOUT MUSIC (1) - Vladimir Helfert: Hudební barok na českých zámcích (Musical Baroque in Czech castles)). Online. Harmonie. Muzikus, 2022, vol. 29, No 1, p. 49-52. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Vladimír MAŇAS. Love and Virtue in Musico-Dramatic Works ca. 1660–1800. Online. 2022, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Barsene: die treue Liebe in einem Pasticcio für die böhmische Königin aus dem Jahr 1743 (Barsene: the faithful love in a pasticcio for the Bohemian Queen from 1743). Online. In Love and Virtue in Musico-Dramatic Works ca. 1660–1800. 2022, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Andrea ZEDLER. "opera politica" : Grazer Opernaufführungen im Spannungsfeld der Pragmatischen Sanktion ("opera politica" : Graz opera performances in the field of tension of the Pragmatic Sanction). Online. In Aringer, Klaus; Rainer, Bernhard. Zur Musik in Österreich von 1564 bis 1740. Graz: Leykam, 2022. p. 271-284. Neue Beiträge zur Aufführungspraxis 9. ISBN 978-3-7011-0497-0. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Rozvíjení helfertovské tradice, Míčova opera a trocha vzpomínek na úvod (Developing the Helfert tradition, Míča's opera and some memories of the introduction). Online. In Irena Veselá a kol. Rudolf Pečman : Okouzlený poutník. 1st ed. Brno: Moravská zemská knihovna, 2022. p. 433-444. ISBN 978-80-7051-326-2. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Petr SLOUKA. Iskrena Yordanov-Paologiovanni Maione (eds.): Serenata and Festa teatrale in 18th Century Europe. Sborník z mezinárodního interdisciplinárního kolokvia. (Iskrena Yordanov-Paologiovanni Maione (eds.): Serenata and Festa teatrale in 18th Century Europe. Proceedings of the International Interdisciplinary Colloquium.). Online. Opus musicum Hudební revue. Brno: Opus musicum, o.p.s., 2022, vol. 54, No 3, p. 123-126. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Klosterneuburger Librettodrucke aus dem 18. Jahrhundert – neu bewertet (Klosterneuburg Libretto Prints from the 18th Century – Newly Evaluated). Online. MUSICOLOGICA BRUNENSIA. CZECH REPUBLIC: MASARYKOVA UNIV, FAC ARTS, 2022, vol. 57, No 2, p. 5-27. ISSN 1212-0391. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/MB2022-2-1. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Marek ČERMÁK. „ein wahrer Kirchen-Held“. Die Performanz des heiligen Johannes von Nepomuk in Oratorien von ca. 1740–1770. („ein wahrer Kirchen-Held“. The performance of St. John of Nepomuk in oratorios from c. 1740-1770.). Online. In Johannes von Nepomuk: Kult, Künste, Kommunikation, 19. 6. 2021. 2021, [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Libreta vybraných nepomucenských oratorií mezi Vídní a Moravou. (Librettos of selected oratorios about St. John of Nepomuk between Vienna and Moravia). Online. In Nové poznatky ke staré hudbě III. Symposium ad honorem Jiří Sehnal, 2. 6. 2021. 2021, [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Vladimír MAŇAS. Hudba po roce 1800 – pramenná základna a možnosti výzkumu (Music after 1800 - source base and research possibilities). Online. 2021, [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Lubomír SPURNÝ and Vladimír MAŇAS. Keeping the Music Alive : Preserving Musical Manuscripts. Online. 2021, [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Gabriela VIKTOROVÁ. PUBLISHING AND EDITING THE MUSIC OF JAN DISMAS ZELENKA : PAST, PRESENT, AND FUTURE DIRECTIONS. Online. 2021, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Editorial Board. Online. Musicologica Austriaca - Journal for Austrian Music Studies, 2021. ISSN 2411-6696. [citováno 2024-04-23] URL URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Arbeitstreffen des vorbereitenden Projekts Wires and Vibes. (Working meeting of the project Wires and Vibes.). Online. Stift Zwettl, 2021, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Arbeitstreffen des Projekts Theatrum sacrum. (Working meeting of the Theatrum sacrum project.). Online. Don Juan Archiv Wien, 2021, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Arbeitstreffen des vorbereitenden FTI-Projekts Wires and Vibes. (Working meeting of the forthcoming FTI-project Wires and Vibes.). Online. Stift Klosterneuburg, 2021, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Cecílie VITVAROVÁ. Prezentace výzkumu v oblasti hudby od středověku do roku ca. 1830 : 3. mezinárodní hudebněvědná doktorandská konference (Research presentation in the field of music from the Middle Ages to ca. 1830 : 3rd International Musicology Doctoral Conference). Online. 2021, [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Ondřej MACEK and Jiří K. KROUPA. George Frideric Handel, Attilio Ariosti, Nicola Porpora, and Francesco Rinaldi : Giulio Cesare in Egitto (Český Krumlov, 18-20 September 2020). Online. Clavibus unitis. Praha, 2020, vol. 9, No 1, p. 211-253. ISSN 1803-7747. [citováno 2024-04-23] https://www.acecs.cz/index.php?f_idx=4&f_cu=cu_2020_09 info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Anja GREBE and Elisabeth HILSCHER. Vernetztes Sammeln (Connected collecting). Online. 2019, [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Klosterneuburger Librettodrucke aus dem 18. Jahrhundert – neu bewertet (Libretti from Klosterneuburg-Collections from the 18th century - revalued). Online. In Vernetztes Sammeln, 10.4.-12.4. 2019, Donau-Universität Krems. 2019, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Eva Maria STÖCKLER and Elisabeth Theresia HILSCHER. Marian Paradeiser: Divertimento in E für 2 Violinen, Viola und Violoncello (Marian Paradeiser: Divertimento in E for 2 Violins, Viola and Violoncello). Online. 1st ed. Wien: Doblinger, 2019. 50 pp. Klostermusik 1. ISBN 979-0-01-220736-8. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Magdalena ŠMÍDOVÁ TURCHICHOVÁ. Markéta Štědronská (ed.) : August Wilhelm Ambros : Musikaufsätze und -rezensionen 1872–1876. Online. Opus musicum. Opus musicum o.p.s., 2019, vol. 51, No 4. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Irena VESELÁ. Konference Verneztes Sammeln : Klostermusikarchive im Kontext (Conference Verneztes Sammeln : Klostermusikarchive im Kontext). Online. In Hudební věda. 1st ed. Praha: Ústav dějin umění Akademie věd České republiky, v. v. i., 2019. p. 186-190. ISSN 0018-7003. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Oratoria určená k provádění u Božího hrobu v českých zemích a Rakousku v 18. století a případ Zelenka (Oratorios performed at the Holy Sepulchre in the Bohemian Lands and Austria in the eighteenth century and the case of Zelenka). Online. In ZELENKA CONFERENCE 2019, 18.10.2019, Praha. 2019, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Matthias PERNERSTORFER. Das Schultheater der Piaristen im 17. und 18. Jahrhundert (The Piarist school theater in the 17th and 18th centuries). Online. 2019, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Oratorios performed at the holy sepulchre in the Bohemian lands and Austria in the 18th century (Part I) : methodological questions on the sepolcro in the period of ca. 1700–1760. Online. Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2018, vol. 53, No 1, p. 79-96. ISSN 1212-0391. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/MB2018-1-6. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Oratorios Performed at the Holy Sepulchre in the Bohemian Lands and Austria in the 18th Century (Part II) On the Issue of Transferring Sepolcri and the Possibilities of their Semi-Staged or Staged Performance. Online. Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2018, vol. 53, Supplementum, p. 337-351. ISSN 1212-0391. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/MB2018-S-23. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Die glückliche Vorbedeutung and Aristheus: Unknown Libretti of German-Language Operas Performed in the Kärntnertortheater in Vienna in 1741. Online. Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2018, vol. 53, Supplementum, p. 121-153. ISSN 1212-0391. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/MB2018-S-10. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Vladimír MAŇAS. Zwischen Wien und Mähren : Aspekte und Quellen zur Rezeption von Traditionen (Between Vienna and Moravia : aspects and sources for the reception of traditions). Online. In Die Karwoche in Wien Kreuzestheologie und Passionsfrömmigkeit in der Residenzstadt Wien von der Reformation bis zur Restauration (ca. 1500-1835), 15.–16. MÄRZ 2018, Wien. 2018, [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Zu Opern von Antonio Caldara und anderer Wiener Komponisten auf der Jarmeritzer Bühne zur Zeit des Grafen Johann Adam von Questenberg (On operas by Antonio Caldara and other Viennese composers on the Jarmeritz stage at the time of Count Johann Adam von Questenberg). Online. In Jonášová, Milada; Volek, Tomislav. Antonio Caldara nel suo tempo. Praha: Società Mozartiana della Republica Ceca, 2017. p. 139-155. ISBN 978-80-904656-2-6. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Von der mährischen Aristokratie in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts veranstaltete musikdramatische Aufführungen als Spiegel musikalischer Feste am Wiener Kaiserhof (From the Moravian aristocracy in the first half of the 18th century organized musical dramatic performances as a mirror of musical celebrations at the Imperial Court in Vienna). Online. In Telesko, Werner. Die Repräsentation der Habsburg-Lothringischen Dynastie in Musik, visuellen Medien und Architektur 1618–1918. Wien: Böhlau Verlag, 2017. p. 284-300. ISBN 978-3-205-20507-4. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Tomáš VALEŠ, Jana SPÁČILOVÁ and Lilian RUHE. Hrabě Johann Adam z Questenbergu v objetí Múz Část II. In FIDLER, Petr – KŘESADLOVÁ, Lenka – PERUTKOVÁ, Jana – RUHE, Lilian – SPÁČILOVÁ, Jana – VALEŠ, Tomáš. Proměny zámeckého areálu v Jaroměřicích nad Rokytnou. Kritický katalog výstavy. (Count Johann Adam von Questenberg in the embrace of the Muses. Part II. In FIDLER, Petr - KŘESADLOVÁ, Lenka - PERUTKOVÁ, Jana - RUHE, Lilian - SPÁČILOVÁ, Jana - VALEŠ, Tomáš. Changes of the chateau complex in Jaroměřice nad Rokytnou. Critical catalog of). Online. 1st ed. České Budějovice: NPÚ, 2017. 582 pp. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Vladimír MAŇAS. South meets North : Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries. Online. 2017, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Die glückliche Vorbedeutung und Aristheus : zwei unbekannte deutschsprachige Opern im Jahre 1741 zwischen Wien und Graz (Die glückliche Vorbedeutung and Aristheus : two unknown German-speaking operas in 1741 between Vienna and Graz). Online. In South meets North: Italian music in transalpine regions during the 17th and 18th centuries, 23.-25. 10. 2017, Brno. 2017, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Questenberg, Johann Adam Graf. Online. In Fastl, Christian. Österreichisches Musiklexikon online. Wien: Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften, 2017. p. nestránkováno, 4 pp. ISBN 978-3-7001-3043-7. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Míča (Mitscha), Familie (Míča (Mitscha), Family). Online. In Fastl, Christian. Österreichisches Musiklexikon online. Wien: Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften, 2017. p. nestránkováno, 3 pp. 4. ISBN 978-3-7001-3043-7. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Tschechische Musik 1620-1740 (Czech music 1620-1740). Online. In Christina Nobach. Musik in Geschichte und Gegenwart online. Kassel: MGG, 2017. p. nestránkováno, 8 pp. 6. ISBN 978-3-7618-1133-7. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Jiří Sehnal: Adam Michna of Otradovice – Composer. Perspectives on seventeenth–century sacred music in Czech lands. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2016. 236 stran [recenze] (Jiří Sehnal: Adam Michna of Otradovice – Composer. Perspectives on seventeenth–century sacred music in Czech lands. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2016. 236 stran [review]). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum o.p.s., 2017, vol. 49, No 3, p. 85-86. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Fukačovy výzkumy v oblasti staré hudby jako inspirace pro dnešek (Jiří Fukač’s Ancient Music Research as an Inspiration for Today). Online. Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2017, vol. 52, No 2, p. 27-41. ISSN 1212-0391. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/MB2017-2-4. [citováno 2024-04-23] Digitální knihovna FF MU info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Vienna Kärntnertortheater Singers in the Letters from Georg Adam Hoffmann to Count Johann Adam von Questenberg. Italian Opera Singers in Moravian Sources c. 1720-1740 (Part II). Online. In Zur Nieden, Gesa; Over, Berthold. Musicians' Mobilities and Music Migrations in Early Modern Europe. Biographical Patterns and Cultural Exchanges. Bielefeld: Transcript Verlag, 2016. p. 275-292. ISBN 978-3-8376-3504-1. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Neue Forschungergebnisse über Opernbetrieb in Jarmeritz bei dem Grafen Johann Adam von Questenberg (New research results on opera activity in Jarmeritz under Count Johann Adam von Questenberg). Online. In Slavnostní prezentace knihy Der glorreiche Nahmen Adami. Johann Adam Graf von Questenberg (1678–1752) als Förderer der italienischen Oper in Mähren, 6. 6. 2016. 2016, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Nové informace o hudebním životě v Jaroměřicích za hraběte Jana Adama z Questenbergu (New information about musical life in Jaroměřice unter Count Johann Adam von Questenberg). Online. In Obnovená světová premiéra serenaty F. A. Míči Operosa terni colossi moles, 26. 6. 2016, Olomouc. 2016, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Zu Opern von Antonio Caldara und anderer Wiener Komponisten auf der Jarmeritzer Bühne zur Zeit des Grafen Johann Adam von Questenberg. (On operas by Antonio Caldara and other Viennese composers on the Jarmeritz stage at the time of Count Johann Adam von Questenberg.). Online. In Antonio Caldara im Kontext seiner Zeit, Das Zentrum der Barockkultur, 17.-18. 9. 2016, Český Krumlov. 2016, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Podíl místních a externích umělců na hudebně divadelním provozu u hraběte Johanna Adama Questenberga (The share of local and outside artists to the musical theater of Count Johann Adam Questenberg). Online. In Cantantibus organis. Hudební kultura raného novověku ve středoevropských souvislostech. Ad honorem Jiří Sehnal. 1. vydání. Brno: Moravská zemská knihovna v Brně, 2016. p. 113-120. ISBN 978-80-7051-222-7. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Fukačovy výzkumy v oblasti staré hudby a jeho zásluhy o etablování oboru teorie a provozovací praxe staré hudby na FF MU (Fukač researches in the field of early music). Online. In Jiří Fukač inspirující, konference ÚHV FF MU, 16. 11. 2016, Brno. 2016, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Dosud neznámé kontakty hraběte Questenberga s dvěma evropskými skladateli (Yet unknown contacts of Count Questenberg with two European composers). Online. In Nové poznatky ke staré hudbě II. Symposium ad honorem Georgii Sehnal, 4. 2. 2016, Ústav hudební vědy, FF MU, Brno. 2016, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Nové příspěvky k dějinám hudby na Moravě II. (New contributions to the history of music in Moravia II.). Online. In Cyklus Oči Brna pořádaný MZK, 25. 10. 2016, Brno. 2016, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Jana SPÁČILOVÁ and Jiří K. KROUPA. František Antonín Míča : Operosa terni colossi moles (Franciscus Antonius Mitscha : Operosa terni colossi moles). Online. 1. vydání. Praha: Koniasch Latin Press, 2016. 104 pp. Clavis Monumentorum Musicorum Regni Bohemiae, Series A, III. ISBN 978-80-86791-62-3. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Nastudování Broschiho opery Merope v Jaroměřicích na podzim roku 1737. K provozovací praxi na jaroměřické zámecké scéně v 1. polovině 18. století – I. díl (Staging Merope of Broschi in Jaroměřice in the autumn of 1737. The performance practice at the Jaroměřice castle in the first half of the 18th century - Part I). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum, 2015, vol. 47, No 2, p. 6-15. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Nové skutečnosti k operám L’elezione d’Antioco in re della Siria a Cleonice e Demetrio uvedeným v Questenbergových Jaroměřicích v r. 1732. K provozovací praxi na jaroměřické zámecké scéně v 1. polovině 18. století – II. díl (New facts to the operas L’elezione d’Antioco in re della Siria and Cleonice e Demetrio listed in Jaroměřice by Questenberg in the year 1732. The performance practice at the Jaroměřice castle in the first half of the 18th century - Part II). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum, 2015, vol. 47, No 3, p. 6-18. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Dvě opery pro mladou hraběnku. K provozovací praxi na jaroměřické zámecké scéně v 1. polovině 18. století – III. díl (Two operas for the young countess. The performance practice at the Jaroměřice castle in the first half of the 18th century - Part III). Online. Opus musicum. Opus musicum o.p.s., 2015, vol. 47, No 4, p. 6-19. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Anagilda a Alessandro in Persia v Jaroměřicích. K provozovací praxi na jaroměřické zámecké scéně v 1. polovině 18. století – IV. díl (Anagilda and Alessandro in Persia in Jaroměřice. The performance practice at the Jaroměřice castle in the first half of the 18th century - Part IV.). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum, 2015, vol. 47, No 5, p. 6-17. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Die Bedeutung der Handwerkerrechnungen und Bierdeputate für den Opernbetrieb des Jarmeritzer Schlosstheaters in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts (The importance of checks of workman and beer bonuses for Opera performances in Jarmeritzer Castle Theatre in the first half of the 18th century). Online. Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol. 50, No 2, p. 3-14. ISSN 1212-0391. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/MB2015-2-1. [citováno 2024-04-23] Digitální knihovna FF MU info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Die für den Heiligen Grab bestimmten Sepolcri in der 1. Hälfte des 18. Jhs. zwischen Mähren, Wien und Pressburg (Sepolcri designed for presentation at the Holy Sepulchre in the 1st half 18th century. between Moravia, Vienna and Bratislava). Online. In Vom Aschermittwoch zum Heiligen Grab. Passion und Theater im Barock, Wien, 21-22 April 2015. 2015, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Die von der mährischen Aristokratie in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts veranstalteten musikdramatischen Aufführungen als Spiegel der musikalischen Feste am Wiener Kaiserhof (Musical and dramatic performances initiated by Moravian aristocracy as a mirror of the imperial court festivities). Online. In Representing the Habsburg-Lorraine Dynasty in Music, Visual Media and Architecture, c. 1618–1918. 2015, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Jiří K. KROUPA. Hrabě Johann Adam Questenberg (1678–1752) – mecenáš a iniciátor hudebního dění na Moravě v době baroka. (Count Johann Adam von Questenberg (1678-1752) - patron and initiator of musical events in Moravia in the Baroque period). Online. In Clavibus unitis. Praha: Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě, 2015. p. 43-182, 139 pp. ISSN 1803-7747. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Hudební život v Jaroměřicích za hraběte Johanna Adama Questenberga: shrnutí současného stavu poznání (Musical life in Jaroměřice at the time of Count Johann Adam Questenberg: a summary of the current state of knowledge). Online. Clavibus unitis. Praha: Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě, 2015, vol. 3, No 1, p. 77-96, 19 pp. ISSN 1803-7747. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Das Wort-Ton-Verhältnis im Werk des mährischen Komponisten Franz Anton Mitscha (1696–1744) (The word-sound relationship in the work of the Moravian composer Franz Anton Mitscha (1696-1744)). Online. In Kačic, Ladislav. Musikalische und literarische Kontexte des Barocks in Mitteleuropa / in der Slowakei. 1st ed. Bratislava: Slavistický ústav Jana Stanislava SAV, 2015. p. 163-178. ISBN 978-80-89189-25-0. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Der glorreiche Nahmen Adami. Johann Adam Graf von Questenberg (1678–1752) als Förderer der italienischen Oper in Mähren (Der glorreiche Nahmen Adami. Johann Adam Count von Questenberg (1678–1752) as patron of the Italian opera in Moravia). Online. Vídeň: Hollitzer Verlag, 2015. 778 pp. Specula Spectacula 4. ISBN 978-3-99012-199-3. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Vladimír MAŇAS and Matthias PERNERSTORFER. Quellenforschung zu Musik und Theater im 18. Jahrhundert. Workshop. (Source research of music and theater in the 18th century. Workshop.). Online. 2014, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Vladimír MAŇAS and Matthias PERNERSTORFER. Zur musik-dramatischen Unterhaltungskultur des Adels im 17. und 18. Jahrhundert. Workshop. (For music-dramatic entertainment culture of the nobility in the 17th and 18th centuries. Workshop.). Online. 2014, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Briefe von Georg Adam Hoffmann an Johann Adam Graf von Questenberg aus den Jahren 1729-1740 (Letters of George Adam Hoffmann Johann Adam Graf von Questenberg from the years 1729-1740). Online. In Příspěvek na workshopu Quellenforschung zu Musik und Theater im 18. Jahrhundert. 2014, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Mährische Kunst liebende Adelige und ihre Musik- und Theaterveranstaltungen in der 1. Hälfte des 18. Jh. (Moravian art-loving aristocracy and your music and theater events in the 1st half of the 18th century.). Online. In Příspěvek na workshopu Zur musik-dramatischen Unterhaltungskultur des Adels im 17. und 18. Jahrhundert. 2014, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Forschungssonden zur Geschichte der Musikkultur in Mähren, mit näherer Orientierung auf Stadt Brno/Brünn (Research probes the history of musical culture in Moravia, with a closer focus on the city of Brno). Online. In Prezentace na Jahrestagung der Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft. 2014, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Wort–Ton–Verhältnis im Werk des mährischen Komponisten Franz Anton Mitscha (1696–1744) (Wort–Ton–Verhältnis in the work of the Moravian Composer Franz Anton Mitscha (1696-1744)). Online. In Musikalische und literarische Kontexte des Barocks in Mitteleuropa / in der Slowakei, Bratislava, 22.-24.10. 2014, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. K výzkumu výměny hudebnin mezi hrabětem z Questenbergu a jeho aristokratickými přáteli (Notes on the investigation of sheet music exchange between Count Questenberg and his aristocratic friends). Online. Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2014, vol. 49, No 2, p. 29-51. ISSN 1212-0391. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/MB2014-2–3. [citováno 2024-04-23] Digitální knihovna FF MU info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Die von Questenbergschen Musikern aufgeführten Oratorien in Mähren in der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts (The oratorio performed from Questenberg's musicians in Moravia in the 1st half of the 18th century). Online. Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2014, vol. 49, No 1, p. 163-174. ISSN 1212-0391. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/MB2014-1-10. [citováno 2024-04-23] Digitální knihovna FF MU info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Kamila KREJČIŘÍKOVÁ and Jana PETROVÁ. Zahrada jako obraz ráje. Průvodce zámeckým parkem v Jaroměřicích nad Rokytnou (Garden as an image of paradise. Wizard castle park in Jaroměřice nad Rokytnou). Online. 1st ed. České Budějovice: Národní památkový ústav, 2014. 50 pp. ISBN 978-80-87890-06-6. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana, Vladimír MAŇAS and Matthias PERNERSTORFER. Adelstheater und Schlossbibliotheken (1770–1918) (Aristocratic theater and the castles libraries). Online. 2013, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Moravská hudbymilovná aristokracie v 1. polovině 18. století a její vztah ke světským hudebně dramatickým produkcím. (Moravian music-loving aristocracy in the first half of the 18th century and its relationship to secular music dramatic productions.). Online. Opus musicum : hudební revue. Brno: Nadace Opus musicum, 2013, roč. 45, č. 3, p. 6-12. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Petr MACEK. The Eighteenth-Century Italian Opera Seria. Metamorphoses of the Opera in the Imperial Age. Online. In The Eighteenth-Century Italian Opera Seria. Metamorphoses of the Opera in the Imperial Age. 1. vyd. Praha: KLP - Koniasch Latin Press, 2013. p. 1-310. ISBN 978-80-87773-04-8. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Neu identifizierte Opernpartituren aus der Musiksammlung des Grafen Johann Adam von Questenberg (Jarmeritz) (Newly identified opera scores from the Music Collection of Count Johann Adam Questenberg (Jarmeritz)). Online. In Perutková, Jana; Macek, Petr. The Eighteenth-Century Italian Opera Seria. Metamorphoses of the Opera in the Imperial Age. 1. vyd. Praha: KLP - Koniasch Latin Press, 2013. p. 55-70. ISBN 978-80-87773-04-8. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Vladimír MAŇAS. Piety and Music: The repertoire, practice and theology between sacred and secular.. Online. 2013, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Jiří SEHNAL. Franz Anton Mitscha. Online. In Jakubcová, Alena; Pernerstorfer, Matthias. Theater in Böhmen, Mähren und Schlesien. Von den Anfängen bis zum Ausgang des 18. Jahrhunderts. Ein Lexikon. Wien: Verlag der OEAW, 2013. p. 449-453. 1. ISBN 978-80-7008-288-1. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Jiří SEHNAL. Johann Adam Graf von Questenberg (Johann Adam Count of Questenberg). Online. In Jakubcová, Alena; Pernerstorfer, Matthias. Theater in Böhmen, Mähren und Schlesien. Von den Anfängen bis zum Ausgang des 18. Jahrhunderts. Ein Lexikon. Wien: Verlag der OEAW, 2013. p. 535-539. 1. ISBN 978-80-7008-288-1. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Mährische Adelskultur im Bezug auf italienische Oper in der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts (Moravian aristocraticy and her relationship to Italian opera in the 1. half of the 18th century). Online. In Adelstheater und Schlossbibliotheken (1770–1918), Brünn. 2013, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Die von Questenbergschen Musikern aufgeführten Oratorien in Mähren. (Oratorios performed of Questenbergs musicians in Moravia). Online. In Piety and Music: The repertoire, practice and theology between sacred and secular. 2013, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. "Eclat, Encounter, Expropriation":The Clash of Cultures and Civilizations in Music and Opera in the Imperial Age. Online. In Perutková, Jana; Macek, Petr. The Eighteenth-Century Italian Opera Seria. Metamorphoses of the Opera in the Imperial Age. 1. vyd. Praha: KLP - Koniasch Latin Press, 2013. p. 7-9. ISBN 978-80-87773-04-8. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Vladimír MAŇAS. Pašijové oratorium ve Znojmě roku 1734 - příspěvek k poznání hudebního života na Moravě (Passion oratorio in Znojmo in 1734 - a contribution to the knowledge of musical life in Moravia). Online. Opus musicum : hudební revue. Brno: Opus musicum, 2012, roč. 44, č. 3, p. 6-13. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Giulio Cesare in Egitto am Wiener Kärntnertortheater im Jahre 1731. Ein Beitrag zur Rezeption der Werke von G. F. Händel in der Habsburgermonarchie in der 1. Hälfte des 18. Jahrhunderts (Giulio Cesare in Egitto at the Theater am Kärntnertor in Vienna (Kärntnertortheater) in 1731.). Online. Hudební věda. Praha: Etnologický ústav AV ČR, 2012, roč. 49, č. 1-2, p. 95-122. ISSN 0018-7003. [citováno 2024-04-23] info
  • KAPSA, Václav, Jana PERUTKOVÁ and Jana SPÁČILOVÁ. Some Remarks on the Relationship of Bohemian Aristocracy to Italian Music at the Time of Pergolesi. Online. Studi Pergolesiani. Bern: Peter Lang, 2012, vol. 1, No 8, p. 313-341. ISSN 2235-266X. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Hrabě Johann Adam Questenberg (1678-1752) a jeho kontakty s italskou hudební kulturou. (Count Johann Adam Questenberg (1678-1752) and his Contacts with Italian Music Culture.). Online. Opus musicum. Brno: Opus Musicum, o.p.s., 2011, roč. 43, č. 3, p. 34-45. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. CD Bejun Mehta: Ombra cara. Recenze. (CD Bejun Mehta: Ombra cara. Review.). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum o. p. s., 2011, vol. 43, No 4, p. 86-87. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Václav Kapsa: Hudebníci hraběte Morzina. K dějinám šlechtických kapel v Čechách v době baroka. Recenze knihy. (Václav Kapsa: Hudebníci hraběte Morzina. K dějinám šlechtických kapel v Čechách v době baroka. Review of the book.). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum, 2011, vol. 43, No 3, p. 89-90. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Problematika galantního stylu ve světle dobových pramenů (s bližším zaměřením na hudebně dramatickou tvorbu) (Problems gallant style in light of contemporary sources (with a closer focus the musical drama)). Online. Musicologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, 2011, roč. 46, č. 1-2, p. 127-139. ISSN 1212-0391. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. František Antonín Míča ve službách hraběte Questenberga a italská opera v Jaroměřicích (Franz Anton Mitscha in the service of Count Questenberg and Italian opera in Jaroměřice). Online. Praha: Koniasch Latin Press, 2011. 620 pp. Clavis monumentorum musicorum regni bohemiae, IV. ISBN 978-80-86791-73-9. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Johann Nepomuk Hummel - Mathilde von Guise. Recenze CD. (Johann Nepomuk Hummel - Mathilde von Guise.Rewiew - CD.). Online. Harmonie. Praha: Muzikus, 2011, No 7, p. 54-55. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Christoph Willibald Gluck - Ezio. Recenze CD. (Christoph Willibald Gluck - Ezio. Rewiew - CD.). Online. Harmonie. Praha: Muzikus, 2011, No 8, p. 54-54. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Carl Philipp Emanuel Bach - Symphonies for Hamburg. Recenze CD. (Carl Philipp Emanuel Bach - Symphonies for Hamburg. Rewiew CD.). Online. Harmonie. Praha: Muzikus, 2011, No 9, p. 54-56, 2 s. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Dosud nepublikované prameny k hudebnímu dění v Jaroměřicích za hraběte Questenberga (Before now not published sources at musical events in Jaroměřice in behalf Count Questenberg). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum, 2010, vol. 42, No 3, p. 73-86. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Příspěvek k hudebnímu provozu u hraběte J. A. Questenberga v prvním desetiletí 18. století. In Jiřímu Vysloužilovi k 85. narozeninám. (Contribution to music functioning by Count J. A. Questenberg in first decennium of 18th Century). Online. Musicologica brunensia. Jiřímu Vysloužilovi k 85. narozeninám. Brno: Masarykova univerzita, 2009, vol. 44, 1-2, p. 121-140. ISSN 1212-0391. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Nejlepší výstavou hudby je nechat ji rozeznít. Rozhovor. (The best way to show music is to let it sound. Interwiew). Online. Opus musicum : hudební revue. Brno: Nadace Opus musicum, 2008, vol. 40, No 2, p. 36-37. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Jan Trojan: Josef Schreier (1718 - ?). Recense (Jan Trojan: Josef Schreier (1718 - ?). Rewiew). Online. Opus musicum. Brno: Nadace Opus musicum, 2008, vol. 40, No 2, p. 48. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Jan Trojan: České zpěvohry 18. století. Recense (Jan Trojan: Czech Operas of 18th. Century.). Online. Opus musicum. Brno: Nadace Opus musicum, 2008, vol. 40, No 2, p. 49-50. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Vivaldiho Argippo. Pohled na rekonstrukci opery. (Vivaldis Argippo. A Reconstruction of the Opera). Online. Opus musicum. Brno: Nadace Opus musicum, 2008, vol. 40, No 4, p. 28-31. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Zur Identifizierung der Questenbergischen Partituren in Wiener Musikarchiven (Questenbergs Scores in Vienna Music Archives). Online. In Spectrum Musikwissenschaft. Oesterreichische Gesellschaft f\ur Musikwissenschaft. 2008, [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Výsledky projektu "Italská opera na Moravě v 1. polovině 18. století" se zvláštním zřetelem k nově identifikované sbírce partitur hraběte J. A. Questenberga (1678-1752) (The Results of Project "Italian Opera in Moravia during the first half of the 18th Century".). Online. In Miscellanea z výročních konferencí České společnosti pro hudební vědu. Praha: Agora, 2008. p. 126-134. ISBN 978-80-86820-05-7. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Zur Identifizierung der Questenbergischen Partituren in Wiener Musikarchiven (Identification of the Questenberg Scores in Vienna Music Archives). Online. Hudební věda. Praha: Etnologický ústav AV ČR, 2007, XLIV, No 1, p. 5-36, 31 pp. ISSN 0018-7003. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Caldarova opera L' Amor non ha legge pro hraběte Questenberga aneb "Horší nežli čert je to moderní manželství" (Caldaras opera L ' Amor non ha legge for Count Questenberg or "e piu bruto del Demonio Il mod erno matrimonio"). Online. Musicologica Brunensia, SPFFBU, H 41. Brno: Masarykova universita, 2007, vol. 2006, H 41, p. 125-146, 21 pp. ISSN 1212-0391. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Vitásek, Wittassek, Jan Nepomuk August. Online. In MGG - Musik in der Geschichte und Gegenwart. Kassel Basel London New York Prag: Bärenreiter Metzler, 2007. p. 53-54. 17. ISBN 978-3-7618-1137-5. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Johann Adam Mitscha (1746-1811). Ein Wiener Zeitgenosse Mozarts (Johann Adam Mitscha (1746-1811).). Online. In Studien zur Musikwissenschaft. Tutzing: Hans Schneider, 2007. p. 61-72. ISBN 978-3-7952-1220-9. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. J. A. Hasse: Semele. Serenata z hudební sbírky hraběte Questenberga a její obnovená světová premiéra (J. A. Hasse: Semele.Serenata from music collection of count Questenberg and its worlds premiere). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum, o.p.s., 2007, 39. ročník, č. 4, p. 23-27. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Vivaldiho pražská opera Argippo znovuzrozená. Rozhovor (Vivaldis Prague opera Argippo revival. Interwiew). Online. Opus musicum Hudební revue. Brno: Opus musicum, o.p.s., 2007, 39. ročník, č. 4, p. 20-22, 2 pp. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. F.X. Brixi: Jidáš Iškariotský. Recenze CD. (F.X. Brixi: Judas Iscariot. Recension CD.). Online. Harmonie. Praha: Muzikus, 2007, vol. 2007, No 5, p. s.47-48, 2 pp. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] URL info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Libreto k opeře Amalasunta Antonia Caldary - nový příspěvek k opernímu provozu v Jaroměřicích nad Rokytnou za hraběte J. A. Questenberga (Libretto of the Opera Amalasunta by Antonio Caldara – New Contribution to the Research of Opera Performances in Jaroměřice nad Rokytnou at the Time of Count J. A. Questenberg). Online. Musicologica Brunensia, SPFFBU, H 38-40 (2003-2005). Brno: Masarykova universita, 2006, vol. 2006, LIV, p. 207-218, 11 pp. ISSN 1212-0391. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Hudebně rétorické figury v gratulační serenatě Der glorreiche Nahmen Adami (Slavné jméno Adamovo) F. V. Míči. (Music-rhetorical Figures in the Congratulation Serenata Der glorreiche Nahmen Adami (The Famous Name of Adam) by F. V. Míča). Online. In Slovo a hudba ako štrukturálno-architektonický celok hudobného myslenia 17.-18. storočia. Prešov: Súzvuk, 2006. p. 111-126, 15 pp. ISBN 80-89188-14-1. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Problém programnosti první řady Janáčkova klavírního cyklu Po zarostlém chodníčku. (Question of Program in the First Series of Janáčeks Piano Cycle Po zarostlém chodníčku (On an Overgrown Path)). Online. In Fenomén Janáček včera a dnes. Sborník z mezinárodní hudebněvědné konference. Brno: Konzervatoř Brno, 2004, 2006. p. 105-111. ISBN 80-87005-00-7. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Henry Purcell: Dioclesian suite, Georg F. Haendel: Concerto grosso op. 6, č. 6, Il duello amoroso HWV 82. Recenze CD (Henry Purcell: Dioclesian suite, Georg F. Haendel: Concerto grosso op. 6, č. 6, Il duello amoroso HWV 82. Recension CD). Online. Harmonie. Praha: Harmonie, 2005, vol. 2005, No 5, p. 43-44, 1 pp. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Antonio Vivaldi: Moteta. Recenze CD. (Antonio Vivaldi: Moteta. Recension CD.). Online. Harmonie. Praha, 2005, vol. 2005, No 5, p. 44. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Baldassare Galuppi: L oracolo del Vaticano. Recenze CD. (Baldassare Galuppi: L oracolo del Vaticano. Recension CD.). Online. Harmonie. Praha, 2005, vol. 2005, No 5, p. 40. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Johann Nepomuk Hummel: Te Deum, Quod in orbe op. 88, Mše Es dur op. 80. Recenze CD. (Johann Nepomuk Hummel: Te Deum, Quod in orbe op. 88, Mše Es dur op. 80. Recension CD.). Online. Harmonie. Praha, 2005, vol. 2005, No 5, p. 42. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. "Míčovský problém" v brněnské muzikologické škole (The Issue of Míča in Brno Musicological School). Online. In Musicologia Brunensis. Ad honorem Jan Racek, Bohumír Štědroň et Zdeněk Blažek. Praha: KLP, 2005. p. 213-216. ISBN 80-86791-28-9. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Opera seria na Moravě ve 40. letech 18. století se zvláštním zřetelem na operní provoz v Jaroměřicích nad Rokytnou (Opera Seria in Moravia in the 1740s with Special Attention to Opera Performances in Jaroměřice nad Rokytnou). Online. htpp:// acta musicologica.cz. Brno: Masarykova univerzita, 2005, č. 3, No 2005, p. 1-6. ISSN 1214-5955. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana and Jana SPÁČILOVÁ. Italská opera na Moravě v 1. polovině 18. století - fenomén stále aktuální (Italian Opera in Moravia in the First Half of the 18th Century.A Phenomenon Still Current). Online. Opus musicum : hudební revue. Brno: Nadace Opus musicum, 2005, XXXVII, No 5, p. 50-53. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Biografická skica o Janu Adamu Míčovi (Biographical Sketch about Jan Adam Míča). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum, o.p.s., 2005, vol. 2005, No 6, p. 47-52. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Hudební žert. Recense (Musical Joke. Recension). Online. Harmonie. Praha: Muzikus, 2004, vol. 2004, No 10, p. 34-34. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Nemám rád plastová okna ve fasádě barokního paláce. Rozhovor (I Do Not Like Plastic Windows in the Frontispiece of a Baroque Palace. Interview). Online. Opus musicum. Brno: Opus musicum, o.p.s., 2004, vol. 36, No 4, p. 37-41. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Gernot Gruber (Hg.): Wiener Klassik. Recense sborníku. (Gernot Gruber (Hg.): Wiener Klassik. Recension). Online. Opus musicum. Brno, 2004, vol. 36, No 2, p. 40-42. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Marc-Antoine Charpentier: Messe a 8 voix et 8 violons et flutes, Motet Miseremini mei. Recense CD. (Marc-Antoine Charpentier: Messe a 8 voix et 8 violons et flutes, Motet Miseremini mei. Recension). Online. Harmonie. Praha: Muzikus, 2004, vol. 2004, 8., p. 42-43. ISSN 1210-8081. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Muzikologická konference Fenomén Janáček včera a dnes. Recense konference (Musicological Conference Fenomén Janáček včera a dnes (Phenomenon Janáček in the Past and Present). Recension). Online. htpp:// acta musicologica.cz. Brno: Masarykova univerzita, 2004, vol. 2004, No 4, p. nestránkováno, 2 pp. ISSN 1214-5955. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Gernot Gruber (Hg).: Wiener Klassik. Ein musikgeschichtlicher Begriff in Diskussion. Recense sborníku. (Gernot Gruber (Hg).: Wiener Klassik. Ein musikgeschichtlicher Begriff in Diskussion. Recension.). Online. htpp:// acta musicologica.cz. Brno: Masarykova univerzita, 2004, vol. 2004, No 4, p. nestránkováno, 2 pp. ISSN 1214-5955. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Míča, Familie (Míča, Family). Online. In MGG - Musik in der Geschichte und Gegenwart. Kassel Basel London New York Prag: Bärenreiter, 2004. p. 155-156, 1 pp. sv. 12. ISBN 3-7618-1110-1. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Jaroměřice nad Rokytnou: Städtisches und höfisches in westmährischer Provinz (Jaroměřice nad Rokytnou: : City and Court Characteristics in the West Moravian Province). Online. Musicologica Brnunensia. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, vol. 2003, H41, p. 59-63. ISSN 1212-0391. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Barokní zázrak v Českém Krumlově (Baroque Miracle in Český Krumlov). Online. Opus musicum. Brno, 2000, vol. 32, No 6, p. 40-44. ISSN 00862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Johann Nepomuk August Wittassek - ein vergessener Kirchenkomponist und Prager Domkapellmeister (Johann Nepomuk august Wittasek - composer and director of music in the Metropolitan Cathedral of St. Vitus in Prague Castle). Online. In Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa. 1st ed. Chemnitz: Technische Universität, 1998. p. 125-129. Heft 2. ISBN 3-926196-30-0. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Jan Nepomuk August Vitásek (Johann Witassek) und die stilistischen Merkmale seines kirchenmusikalischen Schaffens (Jan Nepomuk August Vitásek (Johann Witassek) end typical sings of his church music style). Online. In Prof. Jiří Fukač - Festschrift. 1st ed. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998. p. 108-112. ISBN 80-7041-674-2. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. Jan Nepomuk August Vitásek a stylové zařazení jeho církevní tvorby (Jan Nepomuk August Vitásel and the Stylistic Classification of His Religious Creations.). Online. Opus musicum. Brno: Nadace Opus musicum, 1997, vol. 1997, No 1, p. 29-34. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Ein böhmischer Musiker Johann Nepomuk August Vittassek im Licht der tschechisch-österreichischen Gegenseitigkeit in der 1. r 1. Hälfte des 19. Jahrhunderts (A Czech Musician, Johann Nepomuk August Vittassek in Light of Czech-Austrian Interactions in the First Half of the Nineteenth Century.). Online. In Colloquium. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 1997. p. 214-217. ISBN 80-210-1625-6. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Einige Bemerkungen zur Míčas Opera serenada Der glorreiche Nahmen Adami (Some Remarks on Míča's Opera Serenade). Online. SPFFBU, Řada hudebněvědná. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 1996,1997, H 31, p. 25-30. ISSN 0231-522X. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Johann Nepomuk August Vittassek (1770-1839) - ein bedeutender böhmischer Komponist der 1. Hälfte des 18. Jahrhundert (Johann Nepomuk August Vittassek (1770-1839): An Important Czech Composer of the First Half of the Nineteenth Century.). Online. In Musica Austriaca. Wien, Salzburg: Institut für Musikwissenschaft der Universität Wien, 1997. p. 163-168. 16. ISBN 3-900270-41-4. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Opernproduktionen in Jaromeritz (Jaroměřice n.Rokytnou) in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts (The Production of Opera in Jaroměřice nad Rokytnou in the First Half of the Eighteenth Century.). Online. In Die Oper in Böhmen, Mähren und Sudetenschlesien. 1st ed. Regensburg: Druckerei Marquardt, 1996. p. 201-204. ISBN 3-9803294-6-1. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Johann Nepomuk August Wittassek und seine Verbindungen zur Wiener Hofmusikkapelle (Johann Nepomuk August Wittassek and His Association with the Viennese Court Band.). Online. In Studien zur Musikwissenschaft. 1st ed. Tutzing: Hans Schneider, 1996. p. 167-176. 45. ISBN 3-7952-0860-2. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Jan Nepomuk August Vitásek (1770-1839) - významný český hudebník první poloviny 19. století (Jan Nepomuk August Vitásek (1770-1839): An Important Czech Musician in the First Half of the Nineteenth Century.). Online. SPFFBU. Brno: Masarykova univerzita, 1995, vol. 44, H 30, p. 56-68. ISSN 0321-522X. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Die Musikkultur von Schloss Jarmeritz und František Václav Míča. (The Musical Culture at the Jaroměřice Castle and František Václav Míča.). Online. In Studien zur Musikwissenschaft. 1st ed. Tutzing: Hans Schneider, 1995. p. 83-112. 44. ISBN 3-7952-0860-2. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Bibliografie prof. PhDr. Jiřího Vysloužila, DrSc. od r. 1983. (The Bibliography of Professor PhDr. Jiří Vysloužil, DrSc. Since 1983.). Online. SPFFBU. Brno: Masarykova univerzita, 1994, vol. 29, serie H, p. 147-152. ISSN 0321-522X. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Hudební život v Jaroměřicích nad Rokytnou v 18. století a František Václav Míča (Musical Life in Jaroměřice nad Rokytnou in the Eighteenth Century and František Václav Míča.). Online. Opus musicum. Brno: Nadace Opus musicum, 1994, vol. 1994, 5-6, p. 129-141. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. František Václav Míča (1694-1744) a jaroměřická zámecká hudební kultura (František Václav Míča). Online. 1st ed. Jaroměřice n. Rokytnou: Město Jaroměřice n. Rokytnou, 1994. 23 pp. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ, Jana. František Václav Míča und die musikalische schlosskultur in Jaroměřice nad Rokytnou (František Václav Míča). Online. 1st ed. Jaroměřice nad Rokytnou: Město jaroměřice nad Rokytnou, 1994. 23 pp. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ- DVOŘÁKOVÁ, Jana. Slavné jméno Adamovo Františka Václava Míči (The Famous Name of František Ladislav Míča). Online. Opus musicum. Brno: Nadace Opus musicum, 1993, vol. 1993, No 7, p. 205-214. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info
  • PERUTKOVÁ-DVOŘÁKOVÁ, Jana. Němeček nebyl první (Němeček Was Not the First.). Online. Opus musicum. Brno: Nadace Opus musicum, 1993, vol. 1991, No 3, p. 65-67. ISSN 0862-8505. [citováno 2024-04-23] info

2023/04/03


Životopis: prof. PhDr. Jana Perutková, Ph.D. (učo 476), verze: čeština(1), změněno: 3. 4. 2023 22:05, J. Perutková