Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • Mgr. František Trapl, Ph.D. - narozen v Českém Krumlově, bydliště: Brno; ženatý
Pracoviště
  • Katedra sociální pedagogiky MU
  • Poříčí 31a; 603 00 Brno
Funkce na pracovišti
  • Odborný asistent
    Erasmus koordinátor
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2012 - 2020: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita: Doktorský studijní program Pedagogika, obor Pedagogika
  • 2008 - 2012: Filozofická fakulta, Masarykova univerzita: Navazující magisterské studium; Humanitní vědy, Obory: Historie, Španělský jazyk a literatura
  • 2008 - 2012: Filozofická fakulta, Masarykova univerzita: Navazující magisterské studium; Učitelství pro střední školy, obory: Učitelství historie pro střední školy, Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy
  • 2002 - 2008: Filozofická fakulta, Masarykova univerzita: Bakalářský studijní program; Humanitní studia, obory: Historie, Španělský jazyk a literatura
Přehled zaměstnání
  • 2017 - doposud: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta MUNI;
    (Funkce: Odborný asistent, asistent; Erasmus koordinátor)
  • 2008: Učitel (3. - 9. třída), ZŠ Větřní
  • Různé pracovní zkušenosti: USA, Velká Británie, Angola, Španělsko, Nový Zéland, Kanada.
Pedagogická činnost
  • Multikulturní výchova
  • Multikulturní lekce na základních školách
  • Základy sociální pedagogiky
  • Sociální pedagogika v teorii a praxi
  • Základy axiologie
  • Metody sociální pedagogiky
  • Výchova k hodnotám jako součást pedagogické profese
  • Filozofie vzdělávání a výchovy
  • Theory and Methodology of Education
  • Selected Topics in Social Pedagogy
  • Values Education in Teaching Practice
  • Etické otázky ve výchově
  • Pedagogická komunikace
Vědeckovýzkumná činnost
  • Projekty
  • 2019 - 2022: Hlavní řešitel za ČR/člen realizačního týmu projektu Erasmus+ KA3: Social Inclusion and Engagement in Mobility (612185-EPP-1-2019-1-BE-EPPKA3-IPI-SOC-IN)
  • 2019 - 2021: Člen realizačního týmu projektu: Cesty k inkluzivní škole 21. století: etnografický přístup (GA19-13038S)
  • 2019 – 2021: Člen realizačního týmu: Proměny pedagogických fakult a univerzit pro XXI. století (PUMP) Kód projektu (25-ČRA19-02_05), Ukrajina
  • 2018 - 2020: Člen projektu OPVVV: Rozvoj procesu pregraduálního vzdělávání na PdF MU: důkladnou přípravou k dobré praxi (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006952)
  • 2019: Člen projektu: Akademické psaní ve vědeckém výzkumu (MUNI/A/1308/2018)
  • 2017 – 2018: Člen realizačního týmu: Progresivní vedení univerzity - 2018 (25-ČRA18- 01_01), Ukrajina
  • 2017: Člen realizačního týmu: Nové přístupy ve vzdělávání učitelů (MUNI/FR/1014/2016)
  • 2015 – 2018: Člen realizačního týmu: Podpora rozvoje školství na Ukrajině (2018) (25-ČRA18-05_01), Ukrajina
  • 2014 – 2016, 2016 – 2017: Člen realizačního týmu. Škola, kde jsem člověkem (70p7) I. a II. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR / AKTION Česká republika – Rakousko
  • 2012: Člen realizačního týmu: Sociálně znevýhodněné skupiny ve spektru výzkumných šetření (MUNI/A/0881/2011), GAMU
  • 2011: Člen realizačního týmu: Vzdělávací strategie dětí a dospělých v podmínkách rozvojové země, v Angole (MUNI/A/1017/2010), GAMU
  • 2008 – 2010: Člen realizačního týmu: Sociálně pedagogické centrum v Angole, v provincii Bié (MZV-01-2008) Ministerstvo zahraničních věcí ČR / Zahraniční rozvojová spolupráce ČR
  • Další vzdělávání, externí odborné aktivity
  • 2019: Staff Training Days, Internationalisation, Erasmus+, University of Iceland, Island; 15. – 17. 5. 2019.
  • 2019: Mezinárodní konference „Islám a křesťanství“, Husitská teologická fakulta UK, Praha, 7. 3. 2019.
  • 2018: Mezinárodní konference „Integrace na školách - sdílení příkladů dobré praxe“, Praha, 14. 6. 2018
  • 2013: Mezinárodní konference „Spiritualita ve vzdělávání“, Olomouc, Univerzita Palackého, 21. 10. 2013.
  • Mezinárodní konference s aktivní účastí
  • Mezinárodní konference „Česko-polské dny 2019“, Wroclaw, Polsko, 7. 11. 2019. Význam hodnot ve vzdělávání.
  • Mezinárodní konference "Social Dimension of Erasmus+ Conference", Brusel, Belgie, 14. – 15. 10. 2019. Sociální pedagogika PdF MUNI
  • Mezinárodní konference “EduTECH Africa 2018“, Johannesburg, Jihoafrická republika, 9. – 10. 10. 2018. Why VET Is Leading the Way to 21st Century Education.
Internship and stays for the purpose of study or work
  • Akademické stáže a studijní pobyty
  • 2016: Výzkumná zahraniční stáž na University of British Columbia, Vancouver, Kanada (leden - duben 2016)
  • 2007: Sběr dat k BP , Velká Británie (únor - červen 2007)
  • 2005 - 2006: Erasmus+/KA1: Universitat Autónoma de Barcelona, Barcelona, Španělsko (září 2005 - únor 2006)
  • 1. 2. 2016 – 27. 4. 2016: The University of British Columbia, Vancouver, Freemover (Rozvojový program), CAN
    • Intenzivní práce na výzkumu k dizertační práci; sběr výzkumných dat a práce na analýze; přístup k řadě cizojazyčných zdrojů s tématem diverzity prostředí, multikulturalismu a multikulturní výchovy; studium trendů multikulturalismu ve Vancouveru; inspirace k multikulturnímu soužití v multikulturní společnosti rozvinuté země; možnost výzkumu ve školním prostředí; komparace získaných dat v Kanadě a v ČR; možnosti aplikace do pedagogické praxe ve školním prostředí a ve společnosti; navázání spolupráce mezi PdF MU a Faculty of Education of UBC.
  • 30. 9. 2013 – 9. 10. 2013: Crimean University for the Humanities, Jalta, Ostatní, UKR
    • Vedení celodenních workshopů pro cca 80 učitelů z daných oblastí.
Univerzitní aktivity
  • Koordinátor v Krizovém operačním centru při rektorátě MUNI, 2020
  • Člen Studentské komory Akademického senátu PdF MU | 2019–2020
Vybrané publikace
  • TRAPL, František and Lenka GULOVÁ. Social Inclusion and Engagment in Mobility. Neuveden, 2020. webová stránka projektu info
  • TRAPL, František. Doktorandská mobilita a podpora doktorského studia (Doctoral mobility and doctoral studies support). In Podpora vědy a výzkumu a doktorandského studia na univerzitách. 2020. info
  • TRAPL, František. Tvorba dizertační práce v zahraničí (Conducting the dissertation process abroad). In Kvalita vzdělávání na vysokých školách. 2020. info
  • GULOVÁ, Lenka and František TRAPL. The Theme of Religion in School Environment, Discussion with Teachers and Students. Czech-polisch historical and pedagogical journal. Brno: Masarykova univerzita, 2018, vol. 10, No 2, p. 17-37. ISSN 1803-6546. doi:10.5817/cphpj-2018-011. URL info
  • GULOVÁ, Lenka, František TRAPL and Marie PAVLOVSKÁ. Rozvoj multikulturní výchovy v prostředí školy (Development of multicultural education in schools.). 2016. info
  • TRAPL, František. Скрізь култури. Світові релігії. (Across cultures.). Krym, Ukrajina: Sociální pedagogika, 2013. p. 14-17. info
  • TRAPL, František. Скрізь култури (Across the cultures). 2013. info
  • TRAPL, František. Rozvojová pomoc v Angole. 2013. info
  • GULOVÁ, Lenka, František TRAPL and Martina KUROWSKI. Nakládání s diverzitou; výzva pro Evropu (Dealing with Diversity; A challenge for Europe). 2013. info
  • TRAPL, František. Příběh ne-souladu osobní a objektivní roviny : Krize subjektivního přístupu (The Story of dis-Harmony of a subjective and an objective Perspective : Crisis of subjective view). In Radim Šíp a kol. Příběh první vědecké práce : od thrilleru k happyendu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013. p. 79-90. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6731-8. info
  • GULOVÁ, Lenka, Lenka REMSOVÁ and František TRAPL. Workshop multikulturních lekcí v prostředí školy s využitím dramatické výchovy (Multicultural Lesson Workshop at School Using Drama). 2013. info
  • GULOVÁ, Lenka, Lenka REMSOVÁ and František TRAPL. Diverzita v prostředí školy, workshop pro učitele a další pedagogické pracovníky (Diversity at School, Workshop for Teachers and Other Educators). 2013. info
  • GULOVÁ, Lenka, Lenka REMSOVÁ and František TRAPL. Dramatická výchova a její aplikace v multikulturních lekcích (Drama Education and its Application in Multicultural Lessons). 2013. info
  • TRAPL, František. Situace v Angole, dějinné souvislosti (The situation in Angola, historical context). In Lenka Gulová a kol. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Brno: Masarykova univerzita, 2012. p. 24-34. ISBN 978-80-210-6092-0. info
  • TRAPL, František. Angolské školství (Angolan Education). In Gulová Lenka a kol. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Brno: Masarykova univerzita, 2012. p. 35-38. ISBN 978-80-210-6092-0. info
  • TRAPL, František. Zkušenosti pedagoga v Angole. In Gulová Lenka a kol. Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence. Brno: Masarykova univerzita, 2012. p. 51-54, 5 pp. ISBN 978-80-210-6092-0. info

2021/03/21


Životopis: Mgr. František Trapl, Ph.D. (učo 75381), verze: čeština(2), změněno: 21. 3. 2021 21:43, F. Trapl